Toyota Avensis 1,8 i benzín , plyn

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

karool
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karool »

kuko33 napísal:Ahoj, mám presne túto motorizáciu, verziu Combi, rok 2010 a ani s automatom tá spotreba nepresiahne 7 litrov. S manuálom pôjdeš na hranicu 6,4-6,7 litra kedy je návratnosť investície na dosť vysoký nájazd. Potom keď konečne začne na seba zarábať tak už bude chrobak v hlave ju vymeniť. Konkrétne 1,8 od Toyoty prerobiť na plyn je OK, ja som ju aj s tým kupoval lebo otec mal na firme jednu presne takú s nájazdom 270000km a bez problemu aj s plynom. Ale keď som zistil koľko reálne žerie tak som to neriešil. Škoda možno riskovať tak slušný motor za minimálny rozdiel nákladov. Samozrejme neviem koľko plánuješ najazdiť a hlavne koľko už má za sebou....
ani s automatom ta spotreba nepresiahne 7 litrov.........neverim,a hotovo.to v meste jazdis za kolko?teraz v zime....dalsi co klame sam seba
kuko33
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 27.11.2014 21:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kuko33 »

acha jaj.....slovenske forum o autach....a podla tohto sa chce niekto radit a rozhodovat....podstatne je deci benzinu hore dole. no co uz. ja som myslel ze ked sa niekde uvedie spotreba tak priemerna, nie ked idem s makou gumou v zime v meste do kopca s nalozenym autom piatimi tucnymi ludmi. mam to auto 3 roky, jediny krat som nevynuloval tachac od kupy tak prepac ze mi na displeju svieti 6,8-7 litrov. byvam 12 km od mesta takze jazdy su aj aj. casto chodim aj dialnicu do ba. auto jazdi zena aj na kratke trate...dojazd po dotankovani palubak pise cca 760 km....ale tak ty vies lepsie, v krcme znamy asi vravel...aspon som zadavatelovi chcel dat normalnu odpoved so skusenosti. sorry
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Presne tak momentálne naju vsetke diesle vacsiu spotrebu a ca sa týka tej Toyoty áno ma spotrebu 7 litrov ale na dlhu trasu a nie na kazdodene curakovanie a caste štarty vtedy ta spotreba ide okolo 10 tak ako každé auto podobnej triedy ja sa vždy zasmejem nad tými krásnymi spotrebami a ked sa spýtaš na najazd na plnú nadrz caa 55-60 litrov tak zrazu nikto nevie odpovedať že to nemeral a podobne sračky ja vždy tankujem plnú vyjazdim a znova plnú a tam výpočet spotreby nikdy nepusti ,co sa týka lpg ja koho poznám a to je jedno ake auto jazdy jeden riešil niečo z motorom podpalene ventily strkotajuce vahadka cudný klepot v motore smrad v kabíne takže ja by som sa vykašlal na cele lpg este som zabudol Tuareg 4 liter motor v ťahu po odjazdení 3000 km na plyn
kuko33
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 27.11.2014 21:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kuko33 »

braga ale ja velmi dlhe trasy nejazdim, ked ano tak dialnicou. neviem presne kolko ma nadrz ale bude to do 50 litrov. a aj v tychto silnych mrazoch urobi cez 600km na nadrz. ano v zime dojazd urcite mensi ale fakt som dlhodobu priemerku nemal nikdy vyrazne nad 7 l. predpokladam ze navratnost lpg sa rata podla dlhodobeho priemeru, nie podla aktual. chcel som len povedat ze u tohto pripadu to nevidim rozumne pokial nekupujem nove a nejdem najazdit za 5 rokov 300000km...to je vsetko. hru o pol litra spotreby navrch v zime nejdem hrat s nikym...odpovedam s tym co 3 roky realne vidim, nie ako ten ,,expert,, co ho hned skraja sundal ci nema na benzin...podme si tu poradit, nie sa zhovadit a porovnavat cici..ny
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to to isté len sú pridané nejaké finesi do plusu čo ho robí ešte menej vhodným.A je to tak ako tu niekto píše,subtílne hračkárske ventilčeky zo stopkami ako brčko do limonády nemá šancu odviesť teplo dostatočne.Systéem rozvodu a zabezpečenie správnych ventilových vôlí je pre benzín v poriadku ale pre plyn kde sú nutné kotroly vôlí je to nešťastné.Len nastavenie vôlí môže prísť na 800 e.- úplne hravo,a riešenie nie je v tom,že sa na vôle môžeme vykašlať.Olej,teda prechod na 10W40 ten motor iba dorazí,založí mu olejové krúžky a začne papať olej.

hjundai....ak napíšeš že --- ten prispevok je cely zle, ziadna zmena syntetiky na polo nic nesposobi. O tom by ste na tomto fore nemali vobec rozpravat...

v poriadku,daj a oboznám fórum z inými skúsenostami,dolož to údajmi,snímkami,meraním atd,a verím že to bude prielom vo veci.Napísať čokoľvek len do vetra sa dá kadekde na nete a nájde si vďačného čitateľa,ale ja velmi dbám aby som nepustil na fórum niečo,čo neviem podložiť.Mám na pamäti že to číta ďaleko viac ľudí vrátane odborníkov,aj keď nenapíšu ani slovíčko,viem že čítajú a nerád by som už aj sám pred sebou bol za blba,kedže to číta kopec mojich zákazníkov
ROBOPASTUSZEK
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 07.05.2014 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ROBOPASTUSZEK »

Je jedno ci auto jazdi na plnu syntetiku, polosyntetiku alebo mineralny olej v podstate. Aj synteticky olej obsahuje minerali. Je to len odlisny sposob vyroby. Problemom je ze ludia po prestavbe na lpg nezmenia olej aj ked hlava je vystavena vacsiej tepelnej zatazi. A hlavne ak auto jazdieva dialnice kde je aj bezny motor vystavovani velkej zatazi kedze motor pracuje aj 2-3 hodiny neprestajne nad 2800ot ako mnoho benzinovych motorov pri rychlosti od 120km/h. Vsetko je tepelne namahane a v tomto pripade zohrava postatnu ulohu zvoleny olej ktory dokaze dobre aj chladit aj mazat a sam netrpi. Preto pri prestavbe na lpg je vhodne prejst na oleje vyskoznych tried, 5w50,10w50,10w60. Su to oleje ktore su odolnejsie na vyssie teploty. Tieto oleje maju hths vyskozitu cez 4-4,5. Hths viskozita je kvalita olejoveho filmu pri teplote 150 stupnoch. Bezne oleje maju okolo 3,5 dokonca v jednej norme od vw je znizena na 2,7. Preto je nevhodny system lpg namontovani do japonca v kombinacii s olejom s nizsim vyskoznim cislom ako su 0-5w 20-30 su smrt pre tie motory najme ak sa stym budu dialnice jazdit. A nehovorim ze japosne motory maju tie svoje systemi casovania omnoho komplikovanejsie oproty eu autam tak fakt by som zvazil. Napr system vtec od hondy kde mate vackovku s 2profilmi a motor si prepina kedy podla otacok ci ide nad atkinsonovom cykle alebo otovom na ostrej vacke. Samozrejme je aj mnoho stastnych majitelov lpg ale treba si aj pozriet na com jazdi ci ma stary jednoduchy motor z felicie alebo alebo jednoduchy motor od vw alebo ma motor ktory dokaze ist ako motor 12ventilovy v nizkych otackach alebo ako 16ventil v strednich alebo vo vysokych otackach ked prepina na ostru vacku. Komplikovanost japonskych motorov je velka ale tie systemi su vymakane. Vymakane ale len na spalovanie benzinu tod asi vse odomna :4012:
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

mhlavaty napísal:Len nastavenie vôlí môže prísť na 800 e.- úplne hravo,a riešenie nie je v tom,že sa na vôle môžeme vykašlať.
Môžes prosím ťa napísať čo na tom môže stať až 800e??? Ja by som odhadoval ani nie polovicu, skor tretinu ceny.... Keďže mám 24ventil a ani na ňom to nepresiahne 250E.
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

kuko33 napísal:braga ale ja velmi dlhe trasy nejazdim, ked ano tak dialnicou. neviem presne kolko ma nadrz ale bude to do 50 litrov. a aj v tychto silnych mrazoch urobi cez 600km na nadrz. ano v zime dojazd urcite mensi ale fakt som dlhodobu priemerku nemal nikdy vyrazne nad 7 l. predpokladam ze navratnost lpg sa rata podla dlhodobeho priemeru, nie podla aktual. chcel som len povedat ze u tohto pripadu to nevidim rozumne pokial nekupujem nove a nejdem najazdit za 5 rokov 300000km...to je vsetko. hru o pol litra spotreby navrch v zime nejdem hrat s nikym...odpovedam s tym co 3 roky realne vidim, nie ako ten ,,expert,, co ho hned skraja sundal ci nema na benzin...podme si tu poradit, nie sa ho*** a porovnavat cici..ny
vidis sam si si odpovedal na 50 litrov 600 km jevysledna spotreba 8.33 l a sam pises v zime este mensi dojazd tak kde je pravda
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

CAMLS napísal:
mhlavaty napísal:Len nastavenie vôlí môže prísť na 800 e.- úplne hravo,a riešenie nie je v tom,že sa na vôle môžeme vykašlať.
Môžes prosím ťa napísať čo na tom môže stať až 800e??? Ja by som odhadoval ani nie polovicu, skor tretinu ceny.... Keďže mám 24ventil a ani na ňom to nepresiahne 250E.
Pozor na vec,tu nie sú hydrá ale obyčajné kalíšky kde sa vôla nastavuje výmenou kalíška ktorý má hrubšie /tenšie dno.Jeden v cene okolo 50 e.- tak počítaj a dokonca pripočítaj nie naj lepšiu prácu,dole prsia a rozvody a von vačky,na akú cenu sa dostaneš.Nemôžeš to porovnávať z hydrom za 8 éčiek
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

aj sa bojim k tej horeuvedenej mini hadke napisat ze ja jazdim s japonskym automatom niekde okolo 6 /100 ...teraz v zime aj neskutocne kratkymi jazdami to slo hore na 6,5 ..no na dlhsej trati nie je problem sa dostat aj hlboko pod 6 ..to nie su taraniny,prepocet je tankovanim,nie kukanim na palubak.
(vitara 1,6 AT)
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ale tu sa spotreba neriesi.
Ide tu o LPG a motor VVTi.
Ani ta olejova tema tu v podstate nemusela byt, aj ked som ju sem zatiahol ja, no pointa bola v tom, ze v danom linku/teme sa Pan mhlavaty zmienil o tej konstrukcii motora, z ktorej jasne vyplyva, ze nie je predurcena na spalovanie alternativneho paliva LPG, dokonca tam spomenul aj ceny, ktore su nie zrovna nizke, takze rentabilita tej prevadzky z dlhodobejsieho hladiska je dost zla.
Nik tu netvrdi, ze ten motor na LPG nebude fungovat… Avsak LPG sa zvacsa montuje tam, kde je predpoklad vyssieho kilometroveho najazdu. Aby sa vynalozena investicia vratila co najskor a neskor to bolo uz iba o setreni financii za palivo.
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

mhlavaty napísal:
CAMLS napísal:
mhlavaty napísal:Len nastavenie vôlí môže prísť na 800 e.- úplne hravo,a riešenie nie je v tom,že sa na vôle môžeme vykašlať.
Môžes prosím ťa napísať čo na tom môže stať až 800e??? Ja by som odhadoval ani nie polovicu, skor tretinu ceny.... Keďže mám 24ventil a ani na ňom to nepresiahne 250E.
Pozor na vec,tu nie sú hydrá ale obyčajné kalíšky kde sa vôla nastavuje výmenou kalíška ktorý má hrubšie /tenšie dno.Jeden v cene okolo 50 e.- tak počítaj a dokonca pripočítaj nie naj lepšiu prácu,dole prsia a rozvody a von vačky,na akú cenu sa dostaneš.Nemôžeš to porovnávať z hydrom za 8 éčiek
Vdaka za odpoved. Tak to som necakal ze to ma toyota tak komplikovane. Myslel som ze to je ako na mojej honde, ze sa len zhodi sanie a veko ventilov a nasteluje sa vola pootocenim srobika.......O to viac ma to stve kedze jeden toyotacky motor V8 mame doma , takze to bude este viac roboty na V8....este ze sa to ma kontrolovat len kazdych cca 96000km...
Mozes mi este napisat co vsetko by si odporucal kontrolovat ked uz sa kontroluje vola ventilov? na jar planujem opet skontrolovat volu po asi cca 50 000km na honde...
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

U ručne nastaviteľných vôlí je to vcelku jednoznačné a jednoduché.To čo by určilo či sa niečo deje alebo nie (zahlbenie ventilu v sedle) je možné jedine pokiaľ je známa pôvodná hodnota.Neuvádza ju každý manuál a ani každý výrobca.Je to skôr dostupné u systémov z automatickým vymedzovaním,kedže tu je nebezpečie že hydroštel nedokáže v zmenenej vzdialenosti pracovať,jeho rozsah práce je od - do.Tu sa meria vzdialenosť velmi pozorne,hlavne u drahých dieslov kde je tolerancia pomerne malá.

U Toyoty je kontrola velmi neštastná pre blbosť výrobcu keď sa rozhodol pre pohon rozvodu reťazou,takže všetko sa odvíja od toho neštastného faktu.Neprinieslo to nič okrem komplikovanioa toho,čo mohlo byť jednoduché.Toyota ako vliezla do EU už iba osprostieva.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Tiez mam motor podobnej konstrukcie ako pise Hlavaty
teda nieco podobne ako vvti vola sa to DCVCP

ano su tam spominane hrnceky a vola na ventiloch sa po cca 90 000 km na LPG zmensila o cca 0,1 jednu desatinu

teda zaklepavanie ventilov priLPG prebieha tempom cca jedna stotina mm (0.01) kazdych 10 000 km samozrejme pri sustavnom nakladani tomu motoru 5-6 000 rpm
pri nejakej kludnej jazde zaklepavanie bude prebiehat pomalsie
Teda treba dobre zvazit ci ist do LPG alebo jazdit dalej na benzin hlavne ked spotreba je okolo 7.5 litra
Ptedovsetkym by bolo dobre PREMERAT vole ventilov ci su na max.tolerancii alebo nie, vetsinou sa vo fabrike tito motory skladaju z volou okolo 0.20 mm max.predpisana vola je okolo 0.33 teke blbe cislo je to preto lebo original miery su v angl.palcoch...
Teda pozriet CO tam je, a podla toho sa rozhodnut,ak by tam boli vole pod 0.18 alebo tak nieco,tak najprv poriesit tie vole a potom namontovat LPG

Ja sa to chystam riesit v najblizsej dobe
potom napisem AKO som to poriesil.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

asi pred 10 rokmi som jazdil avensis 1,8 a 2,0 benzin a spotreba mierne dlhodobejsie 8,0-8,5 l/100 km... priblizne rovnaka na oba objemy a rozmyslali sme nad lpg, ale motory sa nam na to nepozdavali...na benzin musim povedat, ze velmi spolahlive motory...

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní