2.0 Tdi CR diagnostika palivového systému

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toto ťahá v pohode možno cca 400 tis ale je to skôr odhad km
V kufri som odpájal batériu a videl som tam VIF,možno preto
tobyyy
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 17.01.2017 20:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tobyyy »

mhlavaty napísal:Vírivé klapky zatvárajú iba jeden otvor z dvoch čiže štyri z ôsmych.Štyri nasávacie potrubia nemajú klapky.Motor má teda vzduch k jednému saciemu ventilu vždy volný a druhý sací ventil má klapku.Nemá dôvod kolísať.
Tie výkyvy prestanú,iba akoby tam jemne boli,ale to si možno človek iba nahovára.
Opätovným štartom sa nič nemení.
Moc to neulahčuješ :d :D Ale v tomto prípade by som to fakt odhadol na to čidlo. Ako som povedal na začiatku, tipujem, že pri odpojení čidla by sa RJ snažila regulovať tlak podla otáčok a to by sa v prípade vadného regulátora muselo rozlietať ešte viac.

Výkyvy by mali ustávať postupne. A je možné, že pri nedostatočných informáciach sa občas objavia. Bežný PID regulátor sa tak chová.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

tobyyy napísal:
mhlavaty napísal:Vírivé klapky zatvárajú iba jeden otvor z dvoch čiže štyri z ôsmych.Štyri nasávacie potrubia nemajú klapky.Motor má teda vzduch k jednému saciemu ventilu vždy volný a druhý sací ventil má klapku.Nemá dôvod kolísať.
Tie výkyvy prestanú,iba akoby tam jemne boli,ale to si možno človek iba nahovára.
Opätovným štartom sa nič nemení.
Moc to neulahčuješ :d :D Ale v tomto prípade by som to fakt odhadol na to čidlo. Ako som povedal na začiatku, tipujem, že pri odpojení čidla by sa RJ snažila regulovať tlak podla otáčok a to by sa v prípade vadného regulátora muselo rozlietať ešte viac.

Výkyvy by mali ustávať postupne. A je možné, že pri nedostatočných informáciach sa občas objavia. Bežný PID regulátor sa tak chová.

Ale už na začiatku som uviedol..
Pomôcka...pri odpojení konektora zo snímača tlaku G247 vykáže diagnostika tlak v raily 350 bar bez výkyvov.

Ak odpojíš vec ktorá meria,a aj napriek tomu uvidíš v diagnostike hodnotu....môžeš na to jed zobrať že to je náhradná hodnota.
Náhradná hodnota je iba jedna,nemení sa

cviro to pozná...otvoríš kapotu,a naraz je všetko úplne inak ako keď na ulici niekomu vykladáš problém.Tam ti hneď každý povie čo to na betón je.Všetko je jednoduché ako facka,kým sa neotvorí kapota.Kopec mechanikov ale ešte aj vtedy majú rýchle riešenie..je to toto.Tak to vymenia a ...sakra,nič sa nemení.Vymení sa druhá vec ...sakra stále nič
dkonecny
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 06.05.2007 15:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dkonecny »

Ahojte, nie som mechanik, ale ak môžem skúsiť svoj názor. Ak po odpojení snímača tlaku na rampe si riadiaca jednotka dosadí 350bar a prestane kolísať voľnobeh tak je to vadný snímač tlaku. Ak by voľnobeh kolísal ďalej tak by som chybu tipoval na regulátor na čerpadle. Tých 350bar chápem ako núdzovú hodnotu ktorú si riadiaca jednotka dosadí pri poruche snímača aby bol motor schopný núdzovej jazdy.
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

Pomahat si treba, ja si tym nezarabam lebo neviem s diagnostikou ani riadne robit tak by som nemal svedomie povedat ze tu mas cislo chyby a daj 5e.
Naposledy upravil/-a patko1 v 02.02.2017 19:18, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Asi to dobrou cestou nekráča.Diagnostika nových modelov prešla na novú platformu UDS a tak sa z totálnej väčšiny majiteľov nesmierne lacno získateľnej diagnostiky stali čítači chybových hlášok.A kedže nová diagnostika podporuje ba priam tlačí na napojenie značkového servra,tak značkový opravujú tak,že to aj na ten server ide,no a prehrávajú soft,a keď nepomôže tak opäť a opäť.To je dnes asi taký spôsob opravy.Tieto typy závad ako sú lietanie otáčok nerobia chybové zápisy,kedže to čo sa deje je legitímna práca RJ,zrozumiteľnejšie povedané,dejú sa legitímne úkony a zásahy RJ.
Asi nepoteším majiteľov poslednej generácie motorov grupy ale tak ako u predcházdajúcej generácii značka v podstate vypustila všetky tajomstvá diagnostiky,u tejto je to presný opak.Dokonca to vyzerá že sami nevedia čo s tým,teda aspoň podla mantáctva čo porábajú pri odstraňovaní závad to hraničí z istotou.tak aspoň prehrávajú soft jeden za druhým.No ale znamená to aj toľko,že kto akúkoľvek znalosť získal,vyše si to chráni.
No a k uvedenej závade,nestačí vymeniť niektorý prvok z tých troch,závada sa tým neodstráni.
Tarokovanie je velmi nepríjemné nie iba pre samotný zlý efekt trápenia,ale velmi trpí dvojhmota,a koktanie znemožňuje diagnostiku inak potrebných úkonov,zasahuje napr do korekčných dávok,ktoré tým pádom nedávajú korektné údaje.Diagnostika dnešných modelov je ďaleko obsiahlejšia než bola,nesmierne spomalila a je ťažko neprehľadná.Vyžaduje skutočne dlhý čas,výbornú orientáciu v problematike,ale aj tak je časove až rádove pomalšia.Evidentne to tlačí na používanie velmi drahých nástrojov diagnostiky,kde to má viac prehladnosti a logiky a poskytuje pomoc v navádzaní na objasnenie závady.Ale kupovať nástroj za 4 tisícky a ročne platiť po tisícke upgrade lebo skončíte,to už samé o sebe redukuje počet "schopných" čo do lopty kopnú.Proste svet napreduje a ani SVK sa trendu nevyhne,zadarmo nebude nič.Až doteraz prekvital kšeft z dovozom,ale postupom času aj tu nastane nová situácia.Vonku síce budú autá za výhodné ceny kedže budú mať malé "ale" a to ako sa s tým SVK šikulkovia vysporiadajú je otázka bez odpovede.Predbežne je aj to jeden z dôvodov prečo tá skúposť na hotové návody.
McSandy
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 25.09.2007 21:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa McSandy »

Dobry deň.. Riesim teraz presne tento problém na 2.0 CAHA Audi A5 rail som skusil vymenit aj zo snimacom tlaku a nic sa nezmenilo.. bude to ten ventil na cerpadle? Dakujem za radu..
dkonecny
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 06.05.2007 15:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dkonecny »

Chápem že doba ide dopredu a každý si bude strážiť svoje nadobudnuté "grify" ale nedá mi, ako to že v našom príklade nestačí vymeniť jeden prvok. Veď ak snímač dá riadiacej jednotke hodnotu ktorú je potrebné upraviť tak aktory ktoré majú na to vplyv (ventil a regulátor) to na pokyn riadiacej jednotky upravia. Ak po odpojení snímača pracuje riadiaca jednotka s hodnotou predurčenou (v našom prípade 350bar) a chod motora sa skľudní tak ...... ? (nemám taký motor len ma to zaujíma)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No veď o tom to je,ver tomu že nejeden si láme hlavu že prečo niečo nefunguje podľa logiky človeka.Veľa ráz som to napísal,je takmer jedno či máš diagnostiku pomalú alebo tú naj,máš iba nástroj.Volá sa to algoritmus,tj pravidlá ktorými sa riadia určité systémy.To je to,čo treba prácne zisťovať že čo to hergot robí a prečo,a prečo nie podľa našej predstavy ale podľa vlastného klúča.Keby sa to tak dalo prečítať v nejakom manuáli,to by bolo sveta žiť.Ten predošlý svet ale už tak funguje,niet tajomstiev,resp. je ich málinko
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

Cela technika dnesnych motorov smeruje do srac.iek. Ak som dobre pochopil mhlavaty naznacil ze chyba nebude v jednom z tych troch snimacov. A este ma napadlo nemoze to mat nieco s casovanim rozvodov alebo tak?
Naposledy upravil/-a patko1 v 02.02.2017 19:20, upravené celkom 1 krát.
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

malokto vidi do manegementu dnesnych motorov
Naposledy upravil/-a patko1 v 02.02.2017 19:22, upravené celkom 1 krát.
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

McSandy napísal:Dobry deň.. Riesim teraz presne tento problém na 2.0 CAHA Audi A5 rail som skusil vymenit aj zo snimacom tlaku a nic sa nezmenilo.. bude to ten ventil na cerpadle? Dakujem za radu..
Robi to stale alebo len ked je motor riadne zohriaty? A robi ti to az po case ked ide na volnobeh alebo hned tarokuje ked dosiahne volnobezne otacky?
Naposledy upravil/-a patko1 v 02.02.2017 19:23, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Len jemne to spresním,ventil na čerpadle riadi množstvo paliva v obehu.Kedže čerpadlo dáva násobne viac paliva než je skutočná potreba tak znižujú toto množstvo a tým logicky aj zmenšujú energiu ktorú čerpadlo odoberie z motora.Samozrejme plní aj iné úkoly,zmenšením prietoku napr zabezpečí rýchlejší ohrev paliva a podieľa sa vo vyžších otáčkách aj na riadení tlaku.

patko ...chybu nehlási lebo robí prirodzené zásahy.Najksôr sa to pochopí na čidle kluky.Jeho vada napr nebýva zavádzaná do chybových hlásení jednoducho preto,lebo stav keď sa zapne zapalovanie a čidlo ešte neprodukuje signál,by okamžite zapisovalo chybu.Je množstvo vecí v menežmente,keď RJ v záujme toho aby ukočírovala napr volnobeh,robí logicky nápravné zásahy.Ibaže práve tie vyvolajú napr kolísanie,pretože ten krok danú situáciu ešte zhorší.Rj nepremýšla ako človek,ale človek musí premýšlať jej štýlom.Takých procesov keď RJ robí čo môže a rozhodí to motor je viac,z jej pohladu situáciu zachraňuje,v skutočnosti môže motor týmto kolabovať.

Nedá mi k tomu znižovaniu odoberanej energie niečo pripnúť.Toto isté sa týka dnes už všetkého,čo odoberá výkon (keď je dnes tak prepotrebný) čiže čerpadla v nádrži,to má dokonca vlastnú RJ,ale reguluje sa olejové čerpadlo,reguluje sa alternátor,reguluje riadenie,proste treba znížiť spotrebu a zvýšiť výkon.Ak sa vám zdá že za tú cenu je to na hlavu,tak sme dvaja,ale taká je požiadavka ľudí.Aby to prd žralo,a výkon bol brutálny.
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

krasne vysvetlene. Chcel by som dakedy vidiet pracu takeho ozaj majstra ktory pri robote premysla hlada meria tymi osciloskopmi atd. Nechcem ani pomysliet co sa bude diat o par rokov ked tu takyto ozaj zanieteny odbornici ktory maju aj zaujem system praci tychto cim dalej zlozitejich motorov pochopit. Dnesny vysokoskoleny mechanici v autorizakoch ktori sice aj maju pristup a k dispozicii naradie a potrebne zariadenia ale viac menej ani nevedia co konaju a su bez navodov a priruciek strateni. Z vlastnej hlavy niesu schopni vyprodukovat nic.
Naposledy upravil/-a patko1 v 02.02.2017 19:23, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nahrajú ti nový soft
Vieš v čom je rozdiel ? Nemajú čas,lietajú z jedného na druhé,tam nie je čas na nejaké samovzdelávanie,lebo to chce spústu času,neproduktívneho času.Výbava je,informácie sú,ale nie je čas sa venovať inému,než tomu čo sa dá vyúčtovať.Bol som z chlapcami na školení k oscilu,ale pri obede sami povedali že s tým nepracujú.Je kdesi v sklade,nerobí sa s ním.Školenia sú nesmierne drahé,tú nutnú mieru im zaplatia aby bola čiarka,ale to nestačí,tí chlapci nie sú autonómna jednotka.Občas sa nájde medzi nimi ozaj talent,ten si vykradne dostupné info a zdrhne.Ale väčšina robí doma v druhej smene,lebo to je ideálna konštelácia.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných