autobateria peugeot 307 hdi 1.4,2004

Diskusia ohľadne vozidiel značky Peugeot

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

schalchen1
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 23.09.2014 17:02
Zdieľať na Facebook

autobateria peugeot 307 hdi 1.4,2004

Príspevok od používateľa schalchen1 »

Mám asi cca 6 ročnú autobatériu Banner generation 2011 auto som kupoval s nou takže neviem presný dátum výroby.Autobatériu som nabil už druhý rát max 24 hodín.PRI -10 alebo - 15 chytá bez problemov ale ked je väčší mráz nad - 15 tak už chytá horšie a niekedy nenaštartuje vobec.Autobateria bo dobití vydrží tak dva týždne.Naftu tankujem v zime prémiovu a auto je po výmene oleja a filtrov.Jazdím teraz krátke trasy len mesto cca km.Ohrev skla a spätných zrkadiel nezapínam ani autorádio.Bateria po nabití ukazuje 12,6 V čiže plný stav.Altenátor premeran dobíja. Je už teda autobateria stará alebo ju stačí častejšie nabíjať ked jazdím kratšie trasy?Za rady vopred dakujem
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Napätie 12.6 V je zlomové, pretože vo všeobecnosti sa táto hodnota využíva ako hranica či je akumulátor OK. Ale to by som nebral celkom ako smerodatné. Napätie zvykne klamať a alumulátory aj s väčším nameraným napätím môžu sklamať a paradoxne s menším môžu veselo fungovať ďalej. Ak chceš presne zistiť či je akb OK odporúčam skôr zamerať sa na tieto veci:
1) hustota elektrolytu (merač kúpiš do 2 eur - hobby no poslúži, alebo 40 eur profi). Každopádne predpokladám že tvoja akb je "bezúdržbová a do vnútra sa nedostaneš. Takže ideme ďalej.
2) obyčajným meracím prístrojom (stojí do 10 e ale myslím že ho máš nakoľko si akb meral) zmeraj pokles napätia pri štarte (nemal by klesnúť pod 11 V).
3) záťažový tester: túto mašinku už asi doma mať nebudeš a je drahá, no zo všetkého uvedeného vie podať o akb najhodnovernejšie info, takže behni do najbližšieho servisu a za pár éčok ti ho určite s radosťou spravia
PS: vzhľadom na momentálne veľmi nízke teploty a krátke trasy ktoré si uvádzal by som sa nečudoval keby sa akb prirodzene nedobila. Takže to preventívne dobíjaj a myslím si že bude fungovať ďalej :-)
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

Spojene nadoby. Nizka teplota znamena tuhsi olej, horsie vlastnosti nafty a hlavne horsie vykony baterie... co je vela to je malo. Takze nova bateria by sa hodila, alebo si povedat, ze nejak este vydrzis tieto mrazy a baterka veselo posluzi este rok, ked uz bude teplejsie.
schalchen1
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 23.09.2014 17:02
Zdieľať na Facebook

autobateria

Príspevok od používateľa schalchen1 »

dakujem za odpoved FACTOR.Autobatériu mám údržbovú takže hustotu elektrolytu si pri dalšom nabíjaní premerám a zmerám ešte hodnotu naätia pri štarte.Prípadne zájdem do autoservisu.Bateria je teraz nabitá a ukazuje 12,6 v bez zátaže.Pri zapnutom motore ukazuje 14,5V teda dobíjanie alternátorom.
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

Merat mozes, co len chces, ale naco ti bude namerane, ze bateria je ok, ked ti to nestartuje?
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Pidizvi bude mu to nato, aby vedel vylúčiť kde je problém. Totiž ak na 100 % vylúči chybu autobatérie (nie každý má možnoať vziať s druhého auta a porovnávať) a auto predsa len nebude štartovať, tak bude hľadať chybu inde. Klasický diagnostický postup: ide sa od najlacnejšieho a najjednoduchšieho riešenia. Ak nie akb, tak palivo... ak nie to, tak tamto... vymeniť na šupu pol auta vie každý a na druhú stranu - prečo by to mal platiť?
schalchen1
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 23.09.2014 17:02
Zdieľať na Facebook

autobatéria

Príspevok od používateľa schalchen1 »

Factor má pravdu ideme od toho najlacnejšieho a jednoduchšieho riešenia.Takže po asi cca 4 hodinách od dobbíjania batéria ukazuje na meracom prístroji žlte pole preventívne nabiť t,j.12 V.Pri štarte ukazuje ca 1sekundu pod 11.5 červené pole a hned už ukáže na 14,5 V dobíjanie akumulátorom.Zapnuté svetlá ukazuje 14,5 V pri naštartovanom motore.Píšem to tu preto lebo chcem vedieť či baterka to ešte zvládne alebo mám už kúpiť novú
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Presná odpoveď odhadom asi nebude, no ja by som ju nechal dobiť doplna (možno medzičasom aj tie tuhé mrazy pominú :3035: ) a snáď bude nakoniec slúžiť. I keď tie krátke jazdy ju dajú do smútku. Uvidíš sám. Ak budeš mať náladu zakaždým to pripájať na nabíjačku... Inak by u mňa po asi treťom sklamaní už letela do eko zberu :-)
schalchen1
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 23.09.2014 17:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa schalchen1 »

najradšej by som bol keby ešte fungovala dalej.No a k tomu dobitiu baterie kolko hodín by som ju mal do plna nabiť ?Nabíjal som hu presne 24 hodín prúdom 3.8 A.
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Automatická nabíjačka sa po dobití vypne sama (napr. Ctek - ale kľudne postačí aj jeho klon z lídlu za neporovnateľne nižšiu cenu, hoci nedokáže všetko ako origo).
No z tvojho opisu usudzujem že máš nejaký stabilný zdroj a ak si tlačil do nej rovných 3.8 A po dobu 24 hod tak musí byť nabitá na full. Čo by som poradil je zníž tie ampére na 2 ak to pôjde. Ono čím menším prúdom akb nabíjaš tým je to kvalitnejšie (samozrejme napätie nech nepresahuje 14,4 V)
schalchen1
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 23.09.2014 17:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa schalchen1 »

z lidla mám staršiu verziu autonabíjačky.Na nej sa nedajú ubrat ampére.Na tie dva ampére by to bolo originál.
Napísať odpoveď

Návrat na "Peugeot fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných