autobateria peugeot 307 hdi 1.4,2004
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 23.09.2014 17:02 Zdieľať na Facebook
autobateria peugeot 307 hdi 1.4,2004
Mám asi cca 6 ročnú autobatériu Banner generation 2011 auto som kupoval s nou takže neviem presný dátum výroby.Autobatériu som nabil už druhý rát max 24 hodín.PRI -10 alebo - 15 chytá bez problemov ale ked je väčší mráz nad - 15 tak už chytá horšie a niekedy nenaštartuje vobec.Autobateria bo dobití vydrží tak dva týždne.Naftu tankujem v zime prémiovu a auto je po výmene oleja a filtrov.Jazdím teraz krátke trasy len mesto cca km.Ohrev skla a spätných zrkadiel nezapínam ani autorádio.Bateria po nabití ukazuje 12,6 V čiže plný stav.Altenátor premeran dobíja. Je už teda autobateria stará alebo ju stačí častejšie nabíjať ked jazdím kratšie trasy?Za rady vopred dakujem
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
Napätie 12.6 V je zlomové, pretože vo všeobecnosti sa táto hodnota využíva ako hranica či je akumulátor OK. Ale to by som nebral celkom ako smerodatné. Napätie zvykne klamať a alumulátory aj s väčším nameraným napätím môžu sklamať a paradoxne s menším môžu veselo fungovať ďalej. Ak chceš presne zistiť či je akb OK odporúčam skôr zamerať sa na tieto veci:
1) hustota elektrolytu (merač kúpiš do 2 eur - hobby no poslúži, alebo 40 eur profi). Každopádne predpokladám že tvoja akb je "bezúdržbová a do vnútra sa nedostaneš. Takže ideme ďalej.
2) obyčajným meracím prístrojom (stojí do 10 e ale myslím že ho máš nakoľko si akb meral) zmeraj pokles napätia pri štarte (nemal by klesnúť pod 11 V).
3) záťažový tester: túto mašinku už asi doma mať nebudeš a je drahá, no zo všetkého uvedeného vie podať o akb najhodnovernejšie info, takže behni do najbližšieho servisu a za pár éčok ti ho určite s radosťou spravia
PS: vzhľadom na momentálne veľmi nízke teploty a krátke trasy ktoré si uvádzal by som sa nečudoval keby sa akb prirodzene nedobila. Takže to preventívne dobíjaj a myslím si že bude fungovať ďalej
1) hustota elektrolytu (merač kúpiš do 2 eur - hobby no poslúži, alebo 40 eur profi). Každopádne predpokladám že tvoja akb je "bezúdržbová a do vnútra sa nedostaneš. Takže ideme ďalej.
2) obyčajným meracím prístrojom (stojí do 10 e ale myslím že ho máš nakoľko si akb meral) zmeraj pokles napätia pri štarte (nemal by klesnúť pod 11 V).
3) záťažový tester: túto mašinku už asi doma mať nebudeš a je drahá, no zo všetkého uvedeného vie podať o akb najhodnovernejšie info, takže behni do najbližšieho servisu a za pár éčok ti ho určite s radosťou spravia
PS: vzhľadom na momentálne veľmi nízke teploty a krátke trasy ktoré si uvádzal by som sa nečudoval keby sa akb prirodzene nedobila. Takže to preventívne dobíjaj a myslím si že bude fungovať ďalej
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 23.09.2014 17:02 Zdieľať na Facebook
autobateria
dakujem za odpoved FACTOR.Autobatériu mám údržbovú takže hustotu elektrolytu si pri dalšom nabíjaní premerám a zmerám ešte hodnotu naätia pri štarte.Prípadne zájdem do autoservisu.Bateria je teraz nabitá a ukazuje 12,6 v bez zátaže.Pri zapnutom motore ukazuje 14,5V teda dobíjanie alternátorom.
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
Pidizvi bude mu to nato, aby vedel vylúčiť kde je problém. Totiž ak na 100 % vylúči chybu autobatérie (nie každý má možnoať vziať s druhého auta a porovnávať) a auto predsa len nebude štartovať, tak bude hľadať chybu inde. Klasický diagnostický postup: ide sa od najlacnejšieho a najjednoduchšieho riešenia. Ak nie akb, tak palivo... ak nie to, tak tamto... vymeniť na šupu pol auta vie každý a na druhú stranu - prečo by to mal platiť?
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 23.09.2014 17:02 Zdieľať na Facebook
autobatéria
Factor má pravdu ideme od toho najlacnejšieho a jednoduchšieho riešenia.Takže po asi cca 4 hodinách od dobbíjania batéria ukazuje na meracom prístroji žlte pole preventívne nabiť t,j.12 V.Pri štarte ukazuje ca 1sekundu pod 11.5 červené pole a hned už ukáže na 14,5 V dobíjanie akumulátorom.Zapnuté svetlá ukazuje 14,5 V pri naštartovanom motore.Píšem to tu preto lebo chcem vedieť či baterka to ešte zvládne alebo mám už kúpiť novú
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
Presná odpoveď odhadom asi nebude, no ja by som ju nechal dobiť doplna (možno medzičasom aj tie tuhé mrazy pominú ) a snáď bude nakoniec slúžiť. I keď tie krátke jazdy ju dajú do smútku. Uvidíš sám. Ak budeš mať náladu zakaždým to pripájať na nabíjačku... Inak by u mňa po asi treťom sklamaní už letela do eko zberu
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 23.09.2014 17:02 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
Automatická nabíjačka sa po dobití vypne sama (napr. Ctek - ale kľudne postačí aj jeho klon z lídlu za neporovnateľne nižšiu cenu, hoci nedokáže všetko ako origo).
No z tvojho opisu usudzujem že máš nejaký stabilný zdroj a ak si tlačil do nej rovných 3.8 A po dobu 24 hod tak musí byť nabitá na full. Čo by som poradil je zníž tie ampére na 2 ak to pôjde. Ono čím menším prúdom akb nabíjaš tým je to kvalitnejšie (samozrejme napätie nech nepresahuje 14,4 V)
No z tvojho opisu usudzujem že máš nejaký stabilný zdroj a ak si tlačil do nej rovných 3.8 A po dobu 24 hod tak musí byť nabitá na full. Čo by som poradil je zníž tie ampére na 2 ak to pôjde. Ono čím menším prúdom akb nabíjaš tým je to kvalitnejšie (samozrejme napätie nech nepresahuje 14,4 V)
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 23.09.2014 17:02 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných