VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Ak je lenivé od spodu tak mu dĺžku skrat ale nie moc
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V tomto formáte sa v tom lahšie vyznáš.
Obrázok

Takéto logovanie sa vyhodnocuje zle,pretože neviem špecifikovať že ktorá časť z tých,ktoré vidím že si šlapal plný plyn boli robené za akej záťaže,tj nie je jedno či práve rovina alebo kopec,alebo trojka či štyrka.Pretože zaťažením stúpajú hodnoty,tj budú vo štvorke vyžšie.
Preto ak napíšem že váha vzduchu dáva cca 10% menej,že dávka paliva by mohla byť vyžšia,že turbína by mohla dávať viac,tak to je iba vtedy pravda,ak bolo zaťaženie velké.
Sú tam tri úseky ktoré sa dajú vyhodnotiť,ale všade je váha mierne slabšia (mohla by pokojne ísť o 150-200mg vyžšie) a to už stačí aby bola nižšia dávka paliva.Ak je ale paliva menej ako by mohlo byť,chýba hnací plyn pre turbo,to by tiež dávalo viac ak by bolo viac paliva.Uzavretý kruh.
Na variabilite jemne skráť tyčku,nie viac než 1 závit a znovu naloguj.Pozri si ten vyznačený riadok,pod ním nasledovný vidieť,ako dôjde k presiahnutiu tlaku skutočného 2295 voči požadovanému 2091
Tento presah požiadavky o cca 100mg je to,čo robí u Tdi povestný kopanec.Ak skrátiš tyčku,bude výraznejší,ale prehnať sa nesmie o viac než 200mg lebo bude padať do núdzákov pre príliš velký prebytok.Váha by rozhodne mala ísť hore hlavne pri prudkých pridaniach v záťaži,a mala by atakovať hodnotu 1200mg teraz dosahuje maximum 1058,4
Čo sa týka absolutného tlaku (nadmorská výška) tak 928 mbar by znamenalo asi Lomnický štít (v NZ je 999,6 mbar) takže asi v poriadku nebude,čo ovšem zmeniť nevieš.
Banku podtlaku si mal dole,tak si snáď vyskúšal na páčke že lahučko chodí a nezadŕha
dandb
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 08.05.2015 21:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dandb »

Priznám sa VGT v jednom mieste malinko drhla :-\ ,rozobrať to si netrufam, možno keby som mal viac času. 4-roky dozadu sa mi stalo že VGT ostalo zadrhnuté a vymenilo sa čidlo teploty, termostat potom par ostrých jázd a VGT ožilo bez čistenia. Dufam že tu je to podobné
kedže so starou bankou nechodila VGT v plnom rozsahu a teraz sa to rozchodí(možno naivne dufam). Ešte sa chystám pomeniť podtlakové hadičky síce podtlak držia ale už niesu v najlepšom stave.
Ďakujem za výklad, pošteľujem, pojazdim a pridam logy(už lepšie)
Poz.: Aký je rozdiel medzi Atmosferickým tlakom vzduchu, Absolútnym tlakom vzduchu a Relatívnym tlakom vzduchu? Nemyslim teraz absolutny tlak vzduchu z duchadla. Google mi odpoveď nedal respektíve dal nepriamo cez vzorec, ale znamenalo by to ze moja RJ meria správne. Lomnický š. ma Atm. tlak okolo 745 mbar a RJ meria prave Atm. tlak. Alebo RJ meria relatívny tlak ?
Prepačte ak sa blbo pýtam :-\ [/b]
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Priznám že nepoznám tlak vysokopostavených lokalít,takže je pokojne možné že je to v poriadku,sám som tlakom Lomnického prekvapený.V podstate je dôležité si poznať ten "svoj" atmosterický a ďalej nie je čo riešiť.Ak jemne zadrháva variabilita tak ten stav sa často dlhšou cestou dialničným tempom dú do poriadku,predsa len sú to sadze a je iba na teplote čo s nimi bude.
eurokocur1
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 15.12.2016 20:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa eurokocur1 »

Zdravím opäť.

(predtým ako "eurokocur" - zabudol som údaj k účtu a obnovovací mail mi nejako nie a nie prísť ...)

Čo sa zmenilo za ten čas:
- nová váha vzduchu
- nový snímač tlaku nasávaného vzduchu
- nový termostat
- prestavená banka na turbe (zatiaľ ale žiadne nové turbo)

Zasielam logy, sú ako teplé rožky, priamo z dneška poobedia.
Opäť meraný 3. a 4. prevod. stupeň od 1500-4000 ot., obe 2x.
(https://uloz.to/!Tf8JXee20KUA/logy-zip)

Ako sa správa auto:
- v diagnostike motora žiadne chyby
- auto ide ... zvláštne
- síce núdzové režimy v diagnostike nie sú, ale pripadá mi,
najmä pri predbiehaní, že motoru sa na 4-ke a 5-ke nejako "nechce"
pri plnom plyne od cca. 1900 otáčok (mám s tým trochu problém
pri predbiehaní - zvykol som predbiehať na päťke, pekne to koplo
no a teraz je to kus lenivé, niekedy radšej podradím)

Laicky som analyzoval logy porovnaním nameranýc hodnôt s
hodnotami v dielenskej príručke. Všímal som si hodnoty váhy
vzduchu, tlaku turba a množstva vstrekovaného paliva. A podľa
príručky to vyzerá celkom OK, nejako mi to nezodpovedá môjmu
popisu vyššie, ale ja si za svojím tvrdením stojím.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neviem koľko ľudí sedelo pri logu a či rovina.Papierove parametre ozaj by aj sedeli,až na to,že nie je zregulovaný tlak turbíny,aj keď to N75 vykazuje snahu o zníženie tlaku,tlak sa vlastne zvyšuje.Je to blízko toho že budú núdzaky.Logy na 3 st nemajú žiaden zmysel kedže to všetko vyletí ako kométa kedže chýba zaťaženie.
Je viac možností prečo neklesá tlak turbíny
chyba N75
nedobre zladený podtlak banky k pohybu
zanosené sanie,nedobre priechodné
V každom prípade treba skontrolovať aj veci ako predvstrek,bud na kanáli 000 alebo v Tdi grafe
eurokocur1
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 15.12.2016 20:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa eurokocur1 »

logoval som to ja, kamaráta som poprosil, aby šoféroval

tu neďaleko máme taký úsek relatívne rovnej cesty s veľmi miernym stúpaním, asi 1-2°
tento úsek nie je vždy stúpavý, merali sme to takým štýlom,
že sme odmerali jednu vec, spomalili, odmerali ďalšiu atď.
(tento úsek má takmer nulovú premávku a nedávno tu potiahli nový asfaltový koberec)

nikde v okolí nemám kopec s razantným stúpaním, ktorý by nemal
zákruty, teda bolo by tam bezpečné ísť tých 120 km/h


sanie je čisté, pretože bolo čistené a hneď po tom zaslepené EGR
v saní môže byť akurát tak vrstvička oleja z odvetrávania veka ventilov

predvstrek je podľa TDI grafu 56-58 pri teplote motora nad 80°C

čo môže spôsobovať tie nepravidelné kopance od motora?
ide to jednozačne od podlahy, asi sa to prenáša spodnou
vzperou z motora na nápravnicu, nakoľko to kope dosť aj do volantu
a ohľadom tej lenivosti v nižších otáčkach? toto auto nebývalo
takéto lenivé. mám to chápať tak, že celý interval regulácie
je posunutý smerom k vyšším otáčkam, ako by mal byť?
(mám na mysli že napr. turbína má dávať určitý tlak už pri
1900 ot., ale takýto tlak dáva až pri 2100 ot.? teda matica
na banke je posunutá o závit hore/dole ako by mala byť?)


zajtra skúsim popýtať kamoša o pomoc ešte raz a spravíme
logy skupiny 000 za voľnobehu a v záťaži
eurokocur1
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 15.12.2016 20:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa eurokocur1 »

dnes sme sa chystali logovať, keď však po pripojení VAGu
začal program ukazovať teplotu chladiacej kvapaliny fixne
51.3°C. pritom na prístrojovke bola ručička takmer na 90°C,
odhadom tak 88°C. chytil som rukou hadicu, ktorá ide smerom
od čidla ku chladiču a bola tak horúca, že som na nej ani
sekundu nedokázal udržať prsty. (odhadom min. 70°C)
inak zaujímavé, že čidlo vydáva nezmysly iba pre okruh RJ motora,
v diagnostike nie sú žiadne chyby ohľadom čidiel ani signálu

v pondelok objednám v mototechne nové čidlo, na ďalší deň bude
snáď už u mňa a do konca týždňa aj namontované
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Oplatí sa vyradiť na palivom filtry T-čko,hadice prepojiť bez neho.Samozrejme T-ko treba zaslepiť.
Keď je dole sanie,vždy treba pozrieť zrkadielkom a svetlom do sania v hlave,v okolí ventilu môže byť guča bordelu a potom za svet nepríde človek prečo je taký udusený keď turbo tlačí,palivo tečie,váha má prietok.
Banku je hodné skontrolovať pomocou podtlaku,začína pohyb na 150-200 kPa a pri 500 je naplno.Potom sa doreguluje jemne podla logu aby pri 2000-2200 turbína prešvihla tlak požiadavky o cca 150 kPa aby motor potlačil,potom už sa požiadavka a plnenie zrovná.Ak ale je N75 dobrý
Všetko okolo podtlaku sa začína odmeraním systémového podtlaku ale aj rýchlosť akou sa vytvorí,tj rýchle sa 5-6 x stlačí brzda.Nie je v poriadku vacu pumpa,je všetko blbé.
eurokocur1
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 15.12.2016 20:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa eurokocur1 »

Presne!!! Palivo. Ja som sa už niekoľkokrát v servisoch pýtal
mechanikov, aký majú názor na tie vzduchové bubliny v nafte.
Vraveli, že to je normálne, že to robí každá rotačka. Že je
to vstrekovanie pod nízkym tlakom a čerpadlo si ťahá vzduch.

Čo je podľa môjho názoru hov*dina na n-tú!

Veď predsa u dieselových motorov dochádza k miešaniu vzduchu a
nafty až vo valci, nie v palivovom filtri, kurnik šopa.
Motor ráta s čistou naftou a nie aby vstrekovače vstrekovali
do valcov extra vzduch.

U mňa na voľnobehu hadičkou iba sem tam preletí nejaká tá bublinka.
Ale pri 3000 ot. už je to bublina, nafta, bublina, nafta ... asi tak pol na pol.

Skúšal som meniť filtre aj s tým spätným T-ventilom, značky Bosch,
Mann, UFI, nič ... vždy bubliny. Tak som sa nasral, na chvíľu
som bypassoval filter (prepojil nádrž priamo na čerpadlo) a
žiadne bublinky už neboli. Jednoznačne je ten filter konštrukčne
nedobre poriešený, tie 2 gumičky na T-ventile smerom do filtra stoja zaprd.
Aj keď som ho na voľnobehu skúsil zatlačiť prstami, potom som
pustil a hľa zrazu samé bubliny, po chvíli sa to ustálilo.

Viem, že tento ventil je v aute preto, aby nafta nepadala,
(čo mne mimochodom aj tak pri studenom štarte nafta padá)
ale zároveň vyhrieva naftu vo filtri, keďže prepad z čerpadla
je vlastne ohriata nafta (ohrieva sa od teploty motora).
Preto som sa bál ten ventil vyradiť,
pretože v zime by mohol byť problém, ak by sa nafta neohrievala.
Uvažoval som ani nie nad zaslepením T-filtra, celkovo ho poslať
kade ľahšie, kúpiť filter pre diesel VW Golf II, ktorý má iba
jeden vstup a jeden výstup a prepad z čerpadla prepojiť cez
spätný ventil späť do nádrže. Čítal som to na jednom českom fóre ...

Vákuovku som menil niečo cez 3 roky dozadu. Vlastne ak si dobre
pamätám, tak spoločne s N75-kou. N75 som skúšal otestovať, ale
jediné, čo som vedel, bolo cez akčné členy a ventil cvakal.
Tú vákuovku ani neviem, kto by mi tu otestoval. Tu v okolí
sú takí fachmani, že namiesto toho, aby niečo riešili, sa ma
budú pýtať, že na čo to potrebujem, že inde bude problém, že
náplň je doživotná a podobne. Škoda, že tieto rotačky nemali
nejaký integrovaný snímač podtlaku pre diagnostické účely.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokojne kúp filter paliva Filtron PP 838 a nahraď ten z T-čkom.Je sto ráz odskúšané,a je to OK,viac sa s tým ani nezaoberaj.
Na vakuovku je ideálne vacu pumpička z meraním,duplom sa s tým ideálne nastavujú turbíny.
http://allegro.pl/reczna-pompa-prozniow ... 71236.html
Ale úplne najväčšia sila je v overovaní netesností všetkého druhu napr v hadičkách.Pre príklad uvediem dlhú od nádrže dopredu,čo šaškariny je okolo toho.Z pumpičkou to overíš hneď,jeden koniec zablenduješ a druhý pripojíš na podtlak.Prakticky okamžite máš výsledok,pretože aj naj najmenšia netsnosť a ručička padá dole.Dnes by som bez podtlaku asi ani nevedel existovať.
Vakuovku len pripojíš na pumpičku,nič nerobíš len necháš ukazovať podtlak.Za tých cca 20 e.- to nemať je hriech
andisor
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 20.01.2017 16:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andisor »

dnes som nemohol nastartovat auto ale ked som pozeral motor, tak ten bol v poriadku...co by to mohlo byt..poradte
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokiaľ vychádzam z informácií ktoré si poskytol tak to môže byť úplne všetko.Skús vysvetliť čo táto otázka hľadá v tejto téme ?!
Takže vymažem ...len počkám nech poznáš odpoveď
1recaro1
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 29.09.2010 18:08
Zdieľať na Facebook

....

Príspevok od používateľa 1recaro1 »

https://ulozto.sk/!TVHiG5vTVRzV/log-01-001-010-011-csv


Auto sme nevedeli zohriat takze sa nam podaril len taky log , ked vymenime termostat pridam dalsi log . Problem je ze auto je do 1800ot uplne mrtve , pri 1800 kopacka a ide uz dobre . Snad aspon nieco sa bude dat s logu pozriet , ak nie tak po vymene termostatu urobim este jeden .
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak toto sa dá stále len velmi obmedzene vyhodnotiť,jednak nástup je neskorý (1650) a nemám predstavu pri akých ot išiel plyn do podlahy.
Pohol ísť o desatinu sekundy skôr než začína log,ale pedál mohol byť v podlahe už oveľa skôr,a neskoro sa spustil štart logovania.Pozor..ja v aute nesedím,vidím všetko iba v číslach čo sa deje,ostané je jasné iba tomu čo tam bol.Úplne iné hodnoty dá log na 3 st a iné na 4 st,iné pri jednej osobe,iné pri troch,iné rovina,iné kopec....rozumieme sa ? Ani len typ auta nevidím,a nie je jedno či je to Golf alebo Passat kombi

Čo je jasné....váha dáva nízke hodnoty, u turbíny (tlak preplňovania) niečo hapruje (zrejme variabilita) preto tlak nastúpi a upadáva striedavo

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: db69, tuninka a 18 neregistrovaných