Seat Ibiza 6L 1.4 16v 55 kw - brzdove kotúče

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Seat Ibiza 6L 1.4 16v 55 kw - brzdove kotúče

Príspevok od používateľa dekarbon »

prosím Vás len jedna otázočka..keby ste mali na aute brzdové kotúče značky zimmerman tie obyčajné nie športové mali by ste na nich jazdené len prvú sadu platničiek tiež zimmerman ale spolujazdcove platnničky by boli doslova na minime čo sa týka hrúbky a druhá strana na vodičpovej strane by platničky boli ešte OK a taktiež aj kotpče by boli umerne tomu pootrebované tak že na mieste kde sú platničky takmer uplne zjazdené by mal kptúč už viditelnu ryhu a na strane kde su platničky ešte OK by kotuč bol taktiež v dobrom stave vymenili by ste aj kotuče keby ste davali nove platničky? alebo by ste dali len platničky a jazdili dalej? mam potvrdené zo servisu že strmene su OK aj piestiky hladko chodia,dovod preco sa takto debilne zjazdili platničky bol ten ze vodiace čapy pravdepodobne nabrali chrontu(bordel) a prestali sa volne pohybovať,boli premazané teraz je to už ok len mi ide o to či by ste menili aj kotuče alebo nie.Diki moc
PROCHY603
Príspevky: 3798
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

:..: :..: :42f8: :42f8:

to nemas 100e na komplet brzdy. :2f93: :28b7:
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

No píšeš to tak, že nezrozumitelnejšie sa to už vari nedalo.
Určite sa nič závažné nestane, keď nasadíš iba nové platničky na pôvodné kotúče, pokiaľ sú v poriadku. Veď obvykle platničky vydržia zhruba polovicu životnosti kotúčov, takže sa jedná o bežný postup. Aj ja som napr. naposledy menil kotúče pri cca 200 tis.km, to aj s platničkami, aj keď zďaleka ešte neboli zodraté a predtým samotné platničky pri cca 110 tis.km.
Ja obvykle, pokiaľ nechávam pri výmene platničiek pôvodné kotúče, tak ich demontujem a karbom obrúsim obvod kotúčov z oboch strán, aby tam nezostali prečnievajúce okraje. Rovnako v prípade že sa platničky nepohybujú vo vedeniach hladko, pribrúsim podľa potreby troška tie výrezy v plechu platničiek, pretože dnes sa bežne stáva že nové platničky sú vyrobené s takou rozmerovou toleranciou, že vo vedeniach intenzívne drhnú, prípadne sa až nedajú posúvať.
Rovnako nevznikne žiadna tragédia, keď vymeníš platničky alebo kotúč iba na jednej strane, ak sa stalo že sa tam omnoho rýchlejšie opotrebovali. V tom prípade však treba rátať že môže byť aspoň na nejaký čas nesúmernosť účinku bŕzd. Ale zase kotúče aj platničky sa predávajú v pároch, takže keď ich už kúpiš, doporučuje sa vymeniť obe strany.
Dôležitejšie je aby boli v poriadku uloženia platničiek a vedenia strmeňov, samozrejme tiež piestiky v strmeňoch.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

A co minimalna predpisana hrubka kotuca? Snad to je zakladny parameter urcujuci opotrebenie kotuca. Kludne po jednych platnickach moze byt KO, alebo vydrzi aj tri sady…
Ta Ibiza ma asi 22-19 mm, teda 19 mm je minimum. Toho sa drzat.
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

tak som nakoniec vymenil len tie platničky uvidime čo to vydrží,len pravdupovediac až mi zle došlo keď som videl pri výmene čo stým robia..oni ten chudak strmeň nehali len tak visieť vlastnou vahou na brzovej hadičke a pokračovali so serviosom ako boha ja bvacšinu veci prepacim ale toto mi nikto s autom robit nebude aj ked by malo 100 rokov ved ta hadička sa môže poškodiť a oni to nehaju len tak visieť tak aspon to dam niekde na rameno alebo to opriem o tyčku riadenia a šprajcnem to než nahodim platničky ale neee boha oni to nehaju visieť:( ja uz nabuduce na to daco asi poviem
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

neze poviem ale rovno pastou na nos :2f93: a az potom poznamka na mojom aute za moje prachy sa neucit nebudes.ja osobne ten brzdovy strmen polozim na rameno alebo hocikam nech ho ta vaha netaha dole.

PROCHY603 ty sa smejes ze nema 100 euro na nove brzdy a co myslis ze servis to spravi poriadne??? keby doslo na problem sevis bude tvrdit ze majitel sa v tom vrtal a majitel co nema paru o tom co su brzdy bude tvrdit opak.a realita je taka ze servis koli prachom spravil tak ako to chcel majitel.preco servis neodstupil od zakazky ak sa jedna o fuserinu.kto je zodpovedny-----------nikto. a preto aj ja tvrdim vymenit len platnicky neriesit nic a jazdit dalej.
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

No tak uvidime snad to nedosrali lebo ma pototm porazi ja totiz nechcem aby mi nedajboh zacali tiect brzdove hadicky jednak je to nebezpecne kvolicelkovemu zlyhaniu brzd a za dalsie brzdova kvapalina psoosbuje rychlu koroziu vsetkeho na co natecie takze ani toto nechcem ja si to dam radsej skontrolovat v servise kam chodim pravidelne lebo toto co mi menili platnicky som bol nutený ísť inde ako do svojho servisu a musel som sa spolahnut na iných lebo mi to už fakt horelo,na tej uplne zjazdenej strane som bol asi pol mm od stavu kov na kov takze som musel no a tak..to auto ma sice cez 400 000 km a 12 rokov ale proste aj tak..nech s ato robi tak ako s ato robit ma..ach jaj..no nic teraz uz len dufat ze neposrali hadicky ktore maju sotva nieco cez 2 roky co s a menili.alebo zhodim dole predne kolesa a skontrolujem si to sam..nastastie viem co mam pozerať
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

a ešte jedna vec..prekvfaplilo ma že keď som odchádzal zo servisu ako mi menili platničky aj na jednej stran evodiace čapy strmena agumičky za čo si vypýtali navyše 23€ ked ta sada stoji sotva 5€ že sa mi pomaly brzdový pedál prepadol takmer na podlahu po stlačení a auto takmer nebrzdilo a skoro som to nakaroval do auta pred sebou hoci pedal bol našlapaný aj mechanikom aj ja som ho našlapal a nič teraz je to našťastie už ok abrzdí to ako-tak ale nbieje to ešte uplne to čo by som chcel asi dam vymeniť aj brzdovú kvapalinu rozmýšlam,jazdil s stm ale s prehladom som musel a skorej zacat brzdit ked som jazdil v meste prvých niekolko desiatok kilometrov ale pototm soms avecer uz na to nasrala davaj rozbehnut na 100 km na prazdnej ceste aplné brzdy a toto asi 5x po sebe a pototm to už zacalo chytat ako tak ale..neviem..mozno som mal vymneniť aj tie kotuče aj s brzdovou kvapalinou ale nevadiakonahle zjazdim tieto platnicky tak pojdu komplet nove ktouče nove platničky nova brzdová kvapalina anajradšej by som vymeniol aj hlavny brzdiovy valec aj podtlakovy posilovač brzd aj komplet zadne brzdy,aj gumy dal s novym dezenom nech to lepsie brzdi ale nemam prachy teraz na take cosi takze bude to musiet pockat..no a este na dalsiu vec co som si spomenul ononormálne by s ato malo robit tak že sa da auto na hever otvori sa kapota odskutkuje sa uzaver nadrzky na brzdovu kvapalinu rpipadne sa tam da dookola nejaka handra aby to neznicilo vsetko naokolo keby nahodou pri zatlacani piestiku vytiekla trocha,zhodia sa kolesa vyberu sa plastove krytky vodiacich capov odskutkuju sa vodiace capy skontroluje sa ich stav rtiadne sa ocistia a daju sa bokom pototm sa nejako pouvolnuje brzdovy strmen aby sa dal vybrat aj s platnickami a zavesi sa na strunu tlmica alebo sa proste polozi niekam nech neni namahana brzdova hadicka zbytocne,vyhodia sa platnicky skontorluje sa stav gumiciek ci to neikde netecie ci je svetko pekne suche zatlacia sa piestiky a pritom sa kontroluje ci nahodou nevytelka brzdova kvapalina z nadtzky pototm sa zalozia nove brzdove platnicky zalozi sa strmen premazu sa vyzelinou vodiuace capy zaskrutkuju sa pototm sa dotiahnu momentovym klucom na prepdisany moment nahodia sa platove krytky vodiacich capov,nahodia sa kolesa nahodia sa skrutky kolies jemne s adotiahnu do kriza a ked sa auto z hevera spusti dole tak sa dotiahnu momentovym klucom do kriza skrutky kolies,naslape sa pedal skontroluje sa stav brzdovej kvapaliny zatvori sa nadrzka brzdovej kvapaliny kapota sa zatvori a cau rposte toto ocakama od servisu pripadne sa vymeni este brzdova kvapalina ked je koleso dole nech sa sko ntroluje komplet aj stav kotučov aj stav napravy proste vsetko..keby som bol zrucnejsi tak to auto je v diamantovom stave kebyze si to viem robit sam..heh a este som zabudol ze treba aj ocistit pri vymene dosadacie plochy pred zalozenim platniciek aj na tehlici aj na strrmeni a namazat na krajoch brzdovych platniciek psastou na to urcenou
Napísať odpoveď

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných