Liečenie typických neduhov dízlov.
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1642
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4903
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
Myslim ze to tu pisal onehda pan Hlavaty, ze zavidi cechom na internete tu ich "zdilnost"... Ze sa podelia o skusenosti, o pozorovania a ze sa snazia si pomoct a ze u nas to chyba... Tato tema je vystavnym exemplarom slovenskeho pristupu...
Za mna Miso velky palec na hor.. Dakujem aj za tych co to nenapisu. Je jedno ci to je univerzalny recept na zazrak, alebo navod jak si odpravit auto, ale aspon sa niekto snazi a ma chut sa podelit o nadobudnute znalosti. Sam palivo do auta aditivujem a po tom co ma prestalo bavit rok co rok rozoberat karbec na kosacke, tak aj ta dostava ViF... Na mojom sucasnom Mondeu vidim ako sa chod postupne zlepsuje, auto chyta na brnk, nedymi, slape jak ma.. Dostalo raz priame cistenie LM a odvtedy VIF pri kazdom tankovani. Skusal som aj bezaromatik, ale nejak som nepobadal ziden efekt.. Skusim este ten mix. Este by som sa chcel spytat, ci badate niekto rozdiel medzi zimnym a letnym Vifkom? Lebo mojmu Mondeu zjavne viacej "bere" ten letny.. Motor ide tichsie a ma aj podstatne kultivovanejsi chod na volnobeh..
Za mna Miso velky palec na hor.. Dakujem aj za tych co to nenapisu. Je jedno ci to je univerzalny recept na zazrak, alebo navod jak si odpravit auto, ale aspon sa niekto snazi a ma chut sa podelit o nadobudnute znalosti. Sam palivo do auta aditivujem a po tom co ma prestalo bavit rok co rok rozoberat karbec na kosacke, tak aj ta dostava ViF... Na mojom sucasnom Mondeu vidim ako sa chod postupne zlepsuje, auto chyta na brnk, nedymi, slape jak ma.. Dostalo raz priame cistenie LM a odvtedy VIF pri kazdom tankovani. Skusal som aj bezaromatik, ale nejak som nepobadal ziden efekt.. Skusim este ten mix. Este by som sa chcel spytat, ci badate niekto rozdiel medzi zimnym a letnym Vifkom? Lebo mojmu Mondeu zjavne viacej "bere" ten letny.. Motor ide tichsie a ma aj podstatne kultivovanejsi chod na volnobeh..
-
- Príspevky: 742
- Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1642
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
To muselo byt asi davno.Obcas behnem aj na Ceske forum a povedal by som ze toto forum je este na urovni.Ale ak niekto treskne neaku hov.dinu nechapem preco mam s nim sdĂlet.Nepcham sa nikomu do zadku.Mam svoj vlastny nazor.bandit97 napísal:Myslim ze to tu pisal onehda pan Hlavaty, ze zavidi cechom na internete tu ich "zdilnost"... Ze sa podelia o skusenosti,
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 18.08.2009 19:48 Zdieľať na Facebook
Otačky a rychlost auta?vyzera to ze by mali byt rovnake vzdy.Ale ked dodrzim otacky 3000,budem mat rovnaku rychlost po rovine aj do kopca?Zmerat spotrebu nie je tazke,ked sa robi pravidelne rovnaka trasa a tankuje sa na tom istom stojane.Až by aditiva nemali zmysel prečo niektore benzinky ponukaju dva druhy nafty aj v lete ked nie su problemy so startom?
-
- Príspevky: 742
- Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38 Zdieľať na Facebook
Otacky budu vzdy suvisiet s rychlostou ak mas manual, pri automate tam vstupuje do hry trocha aj preklz, ale to je vecou prevodovky, nie motora. Ale Cesi si prave vsimli, ze Bezaromatik zvysuje vykon (okrem ineho). Je to vraj najviac citit na starych hladkych diselocha alebo na tych prdych TD s malym vykonom. Toto si ja netrufam hodnotit, pretoze na aute s 220 konmi sa to v beznej premavke tazko skusa.
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
Solex: tak skus sadnut na bike a betaluj.. Nastav si tempo povedzme tak 1 otacka za 1 sekundu a schvalne ci budes mat rovnaku rychlost hore kopcom aj po rovine.. Jasne ze budes!
Ked je nieco dane pevnym prevodom, tak to bude "dane" bez ohladu na stupanie, klesanie, rovinu... Ale viem co popisujes, tiez mam podobny zazitok.. ale je to blud. Mozno stichol motor a cloveku sa zda ze takto sa predsa prejavoval pri nizsich otackach...
Miso: skusal som bezaromatik do 1.9D Felicie a nemozem potvrdit, ze by to islo nejak lepsie... Tam som vlastne nepozoroval ziadne zmeny.
Ked je nieco dane pevnym prevodom, tak to bude "dane" bez ohladu na stupanie, klesanie, rovinu... Ale viem co popisujes, tiez mam podobny zazitok.. ale je to blud. Mozno stichol motor a cloveku sa zda ze takto sa predsa prejavoval pri nizsich otackach...
Miso: skusal som bezaromatik do 1.9D Felicie a nemozem potvrdit, ze by to islo nejak lepsie... Tam som vlastne nepozoroval ziadne zmeny.
-
- Príspevky: 742
- Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38 Zdieľať na Facebook
Co sa tyka tej urovne debaty a reakcii: Moja firma sa venuje vyrobe takych specialnych prkotin, u nas toho vela nepredavame, vacsina ide von. Preto sledujem zahranicne odborne chaty, prevazne americke, ale prispievaju tam ludia z celeho sveta.
Obcas sa diskutuje nejaka novinka, inovacia. Ja som tiez prisiel s jednou ktora vyvolala dost rozruch, potom renomovane firmy obcas nieco nove vyhodia a tiez kolegovia "startupisti" z roznych kutov sveta. Prispevky ktore nasdene ospevuju kvalitu tychto noviniek su samozrejme pravidelne prespikovane prispevkami typu: "Cisty marketing, nedava to zmysel, predrazene, za to by som nikdy peniaze nevyhodil". Je zaujimave, ze na "neucinnost" tychto vynalezov upozornuju vzdy vylucne ti, ktori to nikdy nevyskusali a ktori sa ani netaja tym, ze sa ani nechystaju...
Tiez je zaujimave, (alebo logicke?) ze k vynalezom renomovanych firiem maju vacsiu "uctu" aj v pripade, ze ich nikdy neskusali. Pritom startupistom sa dari nakoniac prave preto, ze tie velke "renomovane" firmy davno zaspali na vavrinoch, inovaciu uz davno zvacsa iba simuluju a vyvoj v "najlepsom pripade" iba nahradzaju vykradanim startupistov.
Mne nevadi prispevok typu: "Kupil som Opel Omega TD, rok 93, motor trhal, isiel som s tym za p, Hlavatym, ktory cistil system pomocou Liqui Moly, potom som dal VIF s Bezaromatikom, a vobec to nepomohlo. Musel som dat auto do srotu. (Alebo - nakoniec sa ukazalo, ze chyba bola v...)"
Naopak, takyto prispevok vitam (ak by bol pravdivy samozrejme), lebo by mi doplnit statisticku datovu mapu. Jednoducho nie je zle vediet, s akou pravdepodobnostou sa da takyto zanedbany motor priviest do povodneho stavu s nakladmi povedzme 20 - 50 EUR.
Apropos, Volvo V50 som dal pred rokom dcere. Byvaju samostatne, a dcera vzdy akosi zabudne vypytat tie 0,5 litrove "bombicky", ktore pripravujem. Takze uz asi piatu nadrz jazdu na cistu naftu. Sama si teraz vsimla, ze motor zacina ist akosi hlucnejsie.
Obcas sa diskutuje nejaka novinka, inovacia. Ja som tiez prisiel s jednou ktora vyvolala dost rozruch, potom renomovane firmy obcas nieco nove vyhodia a tiez kolegovia "startupisti" z roznych kutov sveta. Prispevky ktore nasdene ospevuju kvalitu tychto noviniek su samozrejme pravidelne prespikovane prispevkami typu: "Cisty marketing, nedava to zmysel, predrazene, za to by som nikdy peniaze nevyhodil". Je zaujimave, ze na "neucinnost" tychto vynalezov upozornuju vzdy vylucne ti, ktori to nikdy nevyskusali a ktori sa ani netaja tym, ze sa ani nechystaju...
Tiez je zaujimave, (alebo logicke?) ze k vynalezom renomovanych firiem maju vacsiu "uctu" aj v pripade, ze ich nikdy neskusali. Pritom startupistom sa dari nakoniac prave preto, ze tie velke "renomovane" firmy davno zaspali na vavrinoch, inovaciu uz davno zvacsa iba simuluju a vyvoj v "najlepsom pripade" iba nahradzaju vykradanim startupistov.
Mne nevadi prispevok typu: "Kupil som Opel Omega TD, rok 93, motor trhal, isiel som s tym za p, Hlavatym, ktory cistil system pomocou Liqui Moly, potom som dal VIF s Bezaromatikom, a vobec to nepomohlo. Musel som dat auto do srotu. (Alebo - nakoniec sa ukazalo, ze chyba bola v...)"
Naopak, takyto prispevok vitam (ak by bol pravdivy samozrejme), lebo by mi doplnit statisticku datovu mapu. Jednoducho nie je zle vediet, s akou pravdepodobnostou sa da takyto zanedbany motor priviest do povodneho stavu s nakladmi povedzme 20 - 50 EUR.
Apropos, Volvo V50 som dal pred rokom dcere. Byvaju samostatne, a dcera vzdy akosi zabudne vypytat tie 0,5 litrove "bombicky", ktore pripravujem. Takze uz asi piatu nadrz jazdu na cistu naftu. Sama si teraz vsimla, ze motor zacina ist akosi hlucnejsie.
-
- Príspevky: 742
- Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38 Zdieľať na Facebook
Tak to si jeden z mala, ktory to zavrhuje preto, ze to naozaj vyskusal. Nemam s tym problem. Ako dlho si to daval? Jedno nadrz alebo dlhsie? Kolko mas najazdene?bandit97 napísal: Miso: skusal som bezaromatik do 1.9D Felicie a nemozem potvrdit, ze by to islo nejak lepsie... Tam som vlastne nepozoroval ziadne zmeny.
Ak mas z nejakeho zazracneho dovodu motor v povodnom stave, tak to naozaj asi nepocitis. Pre mna len ostava zahadou, preco niektori tvrdia, ze leju cistu naftu, najazdili 300.000 a maju motor v povodnom stave (a nepotrebujeu aditiva), ked moje osobne skusenosti s autami, ktore som kupil tomu nezodpovedaju.
Neviem, kde tankovali predchadzajuci majitelia, ale uvazujme trocha logicky. Niekto kupi nove Volvo V70 za 47.000 EUR a preda ho o tri a pol roka bez skrabanca za 12.800. Teda strati 34.200. Myslite, ze taky clovek tankoval na pokutnych pumpach v dvoroch? A Volvo XC 60 bolo dokonca z Belgicka. Teda ak plati, co tu niektori pisu, tak tu musi byt nejaky dalsi faktor, ktory sme este neobjavili.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Všetko okolo týchto vecí treba zvažovať a veci domýšlať do konca.Aj výborná vec ako VIF,kde sa účinok (aspoň u dieslov) dá pomerne jasne preukázať môže za určitého predpokladu dopadnúť opačne.Niečo v zmysle,že inak super liek zabije.Často a dosť bežne sú ľudia náchylný veci povyšovať na zázrak alebo zatratiť.Ani jedno nie je pravda,len ich uvažovanie je zjednodušené.
VIF robí čo robí,ale opravovať nevie.Mechanické opotrebenie nevie vrátiť do pôvodných hodnôt a tak sa môže stať,že ak sa takéto velmi opotrebené diely "očistia" tak sa ich činnosť ešte zhorší.Je to logické a zákonné,preto treba veci domýšlať.
Mnoho ľudí čistilo váhu vzduchu a doplatili na to.Stane sa.Vysvetlenie je jednoduché,ale do iného taniera.
VIF pomôže tam,kde sa pomôcť dá,a tak sa nesmú očakávať nesplnitelné splnenia snov.Tam kde je stav palivovej sústavy značne poznačený úsadami,tam velmi pomôže,hoci to chvílu trvá pretože čistenie nie je jeho hlavná úloha.Najväčší prínos je ak sa používa od samého začiatku a výborný stav nových vecí sa UDRŽUJE
Že sa zlepší kopec vlastností paliva je BONUS,prémiová nafta z vlastnej výroby
Slovensko je čudná krajina a často mám pocit že hluchých a slepých ľudí.Alebo aspoň absolutne lahostajných ku všetkému čo núti premýšlať,študovať,trpezlivo zbierať informácie
Myslím tým tú všeobecnú väčšinu,nie tých zopár percent tých čo im nič neunikne a všetko ich zaujíma a o všetko sa zaujímajú.Tieto témy sa zakladajú vlastne pre nich,s nimi má cenu veci riešiť,inak nás tá tupina,blbosť a lahostajnosť úplne prevalcuje na celej čiare.
VIF robí čo robí,ale opravovať nevie.Mechanické opotrebenie nevie vrátiť do pôvodných hodnôt a tak sa môže stať,že ak sa takéto velmi opotrebené diely "očistia" tak sa ich činnosť ešte zhorší.Je to logické a zákonné,preto treba veci domýšlať.
Mnoho ľudí čistilo váhu vzduchu a doplatili na to.Stane sa.Vysvetlenie je jednoduché,ale do iného taniera.
VIF pomôže tam,kde sa pomôcť dá,a tak sa nesmú očakávať nesplnitelné splnenia snov.Tam kde je stav palivovej sústavy značne poznačený úsadami,tam velmi pomôže,hoci to chvílu trvá pretože čistenie nie je jeho hlavná úloha.Najväčší prínos je ak sa používa od samého začiatku a výborný stav nových vecí sa UDRŽUJE
Že sa zlepší kopec vlastností paliva je BONUS,prémiová nafta z vlastnej výroby
Slovensko je čudná krajina a často mám pocit že hluchých a slepých ľudí.Alebo aspoň absolutne lahostajných ku všetkému čo núti premýšlať,študovať,trpezlivo zbierať informácie
Myslím tým tú všeobecnú väčšinu,nie tých zopár percent tých čo im nič neunikne a všetko ich zaujíma a o všetko sa zaujímajú.Tieto témy sa zakladajú vlastne pre nich,s nimi má cenu veci riešiť,inak nás tá tupina,blbosť a lahostajnosť úplne prevalcuje na celej čiare.
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
Vyjazdil som asi 2 nadrze.. Aj to asi v horizonte pol roka, lebo ta Feliška je uz len taka "istota" v pripade potreby, cakajuca na svoje znovuzrodenie. Ma orig okolo 230tis km.. Mam ju po tatkovy a ten ju kupoval novu. Motor je v stave jak sa patri, v nom sa olej menil po 6tis km a aj to shell.. Ale to je jedno.
Co pise pan Hlavaty je svata pravda.. Ak je nieco k.o. mechanicky, tak chemia to nezachrani, ale moze tomu predlzit zivot. Taku skusenost mam s prevodovkou zrovna v onej Felicii, tu zachranil Metabond.. Teda nie zachranil, ale pomaha jej prezit lez sa po nu dostanem.. :/
Co pise pan Hlavaty je svata pravda.. Ak je nieco k.o. mechanicky, tak chemia to nezachrani, ale moze tomu predlzit zivot. Taku skusenost mam s prevodovkou zrovna v onej Felicii, tu zachranil Metabond.. Teda nie zachranil, ale pomaha jej prezit lez sa po nu dostanem.. :/
-
- Príspevky: 39
- Dátum registrácie: 06.10.2015 20:30 Zdieľať na Facebook
Nie je až také ťažké zistiť, prečo niekto najazdí na aute 300 tis km bez problémov a druhý za ten čas pomení 4x pomaly celý motor. A pritom vraj sa o auto stará. Lenže je starostlivosť a „starostlivosť“ a rovnako aj prístup k autu. U nás vo firme všetky autá spravia 300 - 400 tis km bez problémov a idú do sveta, pričom sa na nich robí iba bežná údržba. Lenže to znamená, že olej nikdy nie je v motore dlhšie ako 20 tis. km pri dodávkach čo jazdia dlhé trasy alebo 10 – 15 tis. km pri osobákoch, kde sú malé 1,6 HDi. Samozrejme k tomu všetky filtre, rozvody v predstihu a nejaké maličkosti, na ktoré nás pri údržbe upozorní náš mechanik. (nechodíme do autorizákov). Po naštartovaní, hlavne v zime nechať zohriať, pri jazde žiadne príliš vysoké otáčky, na diaľnici priemerne 120 km/h tacho. Nikdy nebol žiadny problém, tankuje sa väčšinou tesco nafta a bez aditív.
V iných firmách, kde majú rovnaké autá a stále majú nejaké problémy to funguje tak, že na diaľnici plný kotol čo to dá, naštartovať a hneď naplno vyraziť a údržba? Výrobca predpisuje výmenu oleja každých 40 tis., tak dajme ešte o 10 tis. viac, veď to majú určite predimenzované a pod...
Ja do svojho auta aditíva dávam, konkrétnbe VIF a keď sa naposledy menila hlava a videl som rozobratý motor, tak to bolo zvnútra krásne čisté.
V iných firmách, kde majú rovnaké autá a stále majú nejaké problémy to funguje tak, že na diaľnici plný kotol čo to dá, naštartovať a hneď naplno vyraziť a údržba? Výrobca predpisuje výmenu oleja každých 40 tis., tak dajme ešte o 10 tis. viac, veď to majú určite predimenzované a pod...
Ja do svojho auta aditíva dávam, konkrétnbe VIF a keď sa naposledy menila hlava a videl som rozobratý motor, tak to bolo zvnútra krásne čisté.
-
- Príspevky: 39
- Dátum registrácie: 06.10.2015 20:30 Zdieľať na Facebook
Mám známeho, je to chemik, vo firme najazdí kopec km, robí servisáka pre rôzne spoločnosti v ČR a SR. Je strašne šetrný, vždy dlho premýšľa, či si niečo pre seba kúpiť, ale za vlastné peniaze kupuje VIF a pridáva pri tankovaní. Jeho auto, ktoré ma vo firme pridelené spraví bez nejakých väčších problémov 500 tis. km a ostatné, s inými šoférmi majú poruchy už pri polovičnom nájazde. Tvrdí, že aditívum má zloženie, ktoré motoru jednoznačne prospieva.
Premýšľal som aj nad Bezaromatikom, ale podľa diskusií na nete a aj po rozhovore s tým známym som potom od toho upustil. Podľa všetkého je to vlastne len jedna zo zložiek, ktoré je aj vo VIF-ku. Prečistí, ale chýba tomu mazanie. Preto sa to začalo používať tak, že sa dal do nádrže bezaromatik a k tomu 2T olej. Určite to funguje a dá sa s tým rôzne laborovať, skúšať rôzne pomery miešania, ale radšej pôjdem jednoduchšou a overenou cestou. Niekto si dá na koláč škoricu a cukor v rôznom pomere podľa chuti, niekto vysype namiešaný hotový škoricový cukor priamo zo sáčku.
Za mňa jednoznačne aditíva áno, prikláňam sa k VIF kvôli jednoduchosti aplikácie. Určite to motoru pomôže, ale ako tu už bolo napísané, je to beh na dlhú trať a kde bola desať alebo státisíce km zanedbaná údržba, zázraky nespraví.
Ešte dojmy z jazdy - keď som to dával do benzínu, tak motor bol taký tupší, ale teraz pri diesli nedokážem postrehnúť, či tam aditívum je alebo nie. Rovnako to u mňa nemá vplyv ani na spotrebu. Ak budem mať raz možnosť dávať to do nového auta od začiatku, tak verím, že sa skôr rozpadnú plechy a motor vydrží.
Premýšľal som aj nad Bezaromatikom, ale podľa diskusií na nete a aj po rozhovore s tým známym som potom od toho upustil. Podľa všetkého je to vlastne len jedna zo zložiek, ktoré je aj vo VIF-ku. Prečistí, ale chýba tomu mazanie. Preto sa to začalo používať tak, že sa dal do nádrže bezaromatik a k tomu 2T olej. Určite to funguje a dá sa s tým rôzne laborovať, skúšať rôzne pomery miešania, ale radšej pôjdem jednoduchšou a overenou cestou. Niekto si dá na koláč škoricu a cukor v rôznom pomere podľa chuti, niekto vysype namiešaný hotový škoricový cukor priamo zo sáčku.
Za mňa jednoznačne aditíva áno, prikláňam sa k VIF kvôli jednoduchosti aplikácie. Určite to motoru pomôže, ale ako tu už bolo napísané, je to beh na dlhú trať a kde bola desať alebo státisíce km zanedbaná údržba, zázraky nespraví.
Ešte dojmy z jazdy - keď som to dával do benzínu, tak motor bol taký tupší, ale teraz pri diesli nedokážem postrehnúť, či tam aditívum je alebo nie. Rovnako to u mňa nemá vplyv ani na spotrebu. Ak budem mať raz možnosť dávať to do nového auta od začiatku, tak verím, že sa skôr rozpadnú plechy a motor vydrží.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných