Staci nabit, ci treba nvu baterku?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 149
- Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
- Bydlisko: Poprad Zdieľať na Facebook
Staci nabit, ci treba nvu baterku?
Caute, dnes rano mi neslo nastartovat, velmi pomaly krutil starter, blikali displaye, vynulovalo mi hodinky. Ale ked som zapol svetla, vyzeralo, ze svietia normalne. To iste trubka zda sa, ze ide dobre. Vypojil som baterku a dal som na nabijacku. Uz sa nabija tak dve a pol hodiny. Ako zistim, ci ju staci nabit a funguje dalej, alebo ci je zopsuta a treba novu? Bolo by to zle, kebyze sa teraz donabija a tri razy na nu nastartujem a potom zase nie... Co ak budem ten kriticky start dakde mimo domova a nebudem mat kde po ruke kupit novu? Jak to zistim?
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
najbeznejsi sposob je, ze baterku najprv nabijes, alebo ak mas nabijacku s revitalizacnym programom, ktory samozrejme trva dlhsie, lebo najprv potrebuje nabijacka vybit baterku na prijatelnu dolnu hranicu a potom ju nabije....ak sa ti zasa zopakuje to , co pises, tak ide pomaly akumulator do kopru a rychlo hladas novy...starty v mraze minus 3-5 stupnov su dobrou kontrolkou pre zistenie v akom je este stave akumulator...
-
- Príspevky: 149
- Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
- Bydlisko: Poprad Zdieľať na Facebook
Ono ja minulý rok som na ňu naštartoval aj pri -24°C. Lenže tá baterka je tam neviem odkedy, kúpil som auto aj s tou baterkou v júli 2015 a odvtedy šla bez problemov. No ale možno je tam už 7 rokov, neviem... ťažko povedať. Auto je z nemecka (civic 8G).
Teraz som nabíjal baterku od cca 9:30 do 12:30, čiže nejaké tri hodky a naštartoval som viacmenej v pohode. Asi dve sekundy som štartoval, štarter šiel oveľa rýchlejšie ako predtým a po dvoch sekundách naskočil motor.
Ono problém je zrejme ten, že teraz jazdievam veľmi krátke trasy, niekedy som jazdil PP-KE a späť každý týždeň, takže to vpohode dobíjalo baterku, no teraz idem kilometer z domu ku žene, potom pol kilometra do kostola, potom kilometer a pol do nášho spoločného domu, kde prerábame, potom kilometer domov atď. A podľa mňa, keď potrebujem na 4km 5 razy naštartovať, tak to raz dva vyšťaví baterku, ktorá sa nestíha dobiť. Je to možné? Robím síce v Poprade, čo je cca 10-15 minút autom, ale ani to zrejme nestačí na uspokojivé dobíjanie. Koľko trvá dobíjanie baterky v aute?
Teraz som nabíjal baterku od cca 9:30 do 12:30, čiže nejaké tri hodky a naštartoval som viacmenej v pohode. Asi dve sekundy som štartoval, štarter šiel oveľa rýchlejšie ako predtým a po dvoch sekundách naskočil motor.
Ono problém je zrejme ten, že teraz jazdievam veľmi krátke trasy, niekedy som jazdil PP-KE a späť každý týždeň, takže to vpohode dobíjalo baterku, no teraz idem kilometer z domu ku žene, potom pol kilometra do kostola, potom kilometer a pol do nášho spoločného domu, kde prerábame, potom kilometer domov atď. A podľa mňa, keď potrebujem na 4km 5 razy naštartovať, tak to raz dva vyšťaví baterku, ktorá sa nestíha dobiť. Je to možné? Robím síce v Poprade, čo je cca 10-15 minút autom, ale ani to zrejme nestačí na uspokojivé dobíjanie. Koľko trvá dobíjanie baterky v aute?
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Najbežnejší test je ZMERAŤ napätie VOLTMETROM
to je bezchybna indikacia
najlepšie zmerať vtedy ked auto stalo cez noc vonku min.10 hodin , aj ked teploty su pod nulou napätie
nesmie klesnuť pod 12 V , konkretne živá baterka ma v kľude bez zaťaženia napätie 12,2 - 12,6 V všetko pod 12,2 indikuje ,že baterka je už slabšia a ak namerame pod 12 V, konkretne pod 11,8 baterka je K.O.
to je bezchybna indikacia
najlepšie zmerať vtedy ked auto stalo cez noc vonku min.10 hodin , aj ked teploty su pod nulou napätie
nesmie klesnuť pod 12 V , konkretne živá baterka ma v kľude bez zaťaženia napätie 12,2 - 12,6 V všetko pod 12,2 indikuje ,že baterka je už slabšia a ak namerame pod 12 V, konkretne pod 11,8 baterka je K.O.
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 18.04.2016 18:16 Zdieľať na Facebook
Na toto sa spoliehať netreba. Starý akumulátor môže vykazovať napätie nabitého (dajme tomu 12,7V) ale naštartovať nemusí, pri štarte klesne napätie aj pod 8V a smola. Bezchybnou indikáciou by mohol byť záťažový test, v tomto období majú servisy akciu, spravia ho za pár eur.Najbežnejší test je ZMERAŤ napätie VOLTMETROM
to je bezchybna indikacia
Po nabíjaní by som skúsil nechať auto deň-dva stáť a podľa toho, ako naštartuje sa rozhodneš, či sa obzerať po novej.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3408
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Prv než uveríte akejkoľvek bájke o batérii,si radšej zapamätajte že z istotou 100% batériu nikdy nezhodnotíte a ona s vami úplne pokojne vypečie kedy len si zmyslí.Ak si zoberiem všetky príhody ktoré tu boli tak to sú neuveriteľné príbehy,kde sa majiteľ za ten svet nechcel podriadiť tomu že batériu je nutné vymeniť. Za mrazu ráno...štarty na brnk,po 10 min jazdy zhasnuté...koniec.Ďalšie a ďalšie rána,vyčistenia očiek a spojov.A keby nejaká šepleta,ale značková baterka.Je velmi zaujímavé že batéria v aute r.v68 išla 13 rokov v starej Cortine a to ešte odišla pre zimné odstavenie na mrazoch lebo do brzdového valčeka trebalo gumičky kupovať v Mladej Boleslavi.Zamrzla.Dnešné kozmické...môže to byť Bosch,Varta,Banner...všetko do jedného vreca,tu končia na jednej hromade bez ohľadu na cenu a značku po 5-6 rokoch,niektoré skôr
Lacný či drahý tester sa viac či menej blíži pravde o stave batérii.Batéria sa dá slušne zistiť na záťažovom stole pri opakovaných zaťaženiach prúdmi niekoľko sto Ampérov kde sa odsleduje postupné klesanie alebo dá sa slušne aj dvojkanálom oscilom ak sa použije silný clampmeter,ale najlepšie aj tak overuje realita za nízkych teplôt
Lacný či drahý tester sa viac či menej blíži pravde o stave batérii.Batéria sa dá slušne zistiť na záťažovom stole pri opakovaných zaťaženiach prúdmi niekoľko sto Ampérov kde sa odsleduje postupné klesanie alebo dá sa slušne aj dvojkanálom oscilom ak sa použije silný clampmeter,ale najlepšie aj tak overuje realita za nízkych teplôt
-
- Príspevky: 149
- Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
- Bydlisko: Poprad Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 6 neregistrovaných