Staci nabit, ci treba nvu baterku?

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

megosvk
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
Bydlisko: Poprad
Zdieľať na Facebook

Staci nabit, ci treba nvu baterku?

Príspevok od používateľa megosvk »

Caute, dnes rano mi neslo nastartovat, velmi pomaly krutil starter, blikali displaye, vynulovalo mi hodinky. Ale ked som zapol svetla, vyzeralo, ze svietia normalne. To iste trubka zda sa, ze ide dobre. Vypojil som baterku a dal som na nabijacku. Uz sa nabija tak dve a pol hodiny. Ako zistim, ci ju staci nabit a funguje dalej, alebo ci je zopsuta a treba novu? Bolo by to zle, kebyze sa teraz donabija a tri razy na nu nastartujem a potom zase nie... Co ak budem ten kriticky start dakde mimo domova a nebudem mat kde po ruke kupit novu? Jak to zistim?
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

najbeznejsi sposob je, ze baterku najprv nabijes, alebo ak mas nabijacku s revitalizacnym programom, ktory samozrejme trva dlhsie, lebo najprv potrebuje nabijacka vybit baterku na prijatelnu dolnu hranicu a potom ju nabije....ak sa ti zasa zopakuje to , co pises, tak ide pomaly akumulator do kopru a rychlo hladas novy...starty v mraze minus 3-5 stupnov su dobrou kontrolkou pre zistenie v akom je este stave akumulator...
megosvk
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
Bydlisko: Poprad
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa megosvk »

Ono ja minulý rok som na ňu naštartoval aj pri -24°C. Lenže tá baterka je tam neviem odkedy, kúpil som auto aj s tou baterkou v júli 2015 a odvtedy šla bez problemov. No ale možno je tam už 7 rokov, neviem... ťažko povedať. Auto je z nemecka (civic 8G).

Teraz som nabíjal baterku od cca 9:30 do 12:30, čiže nejaké tri hodky a naštartoval som viacmenej v pohode. Asi dve sekundy som štartoval, štarter šiel oveľa rýchlejšie ako predtým a po dvoch sekundách naskočil motor.

Ono problém je zrejme ten, že teraz jazdievam veľmi krátke trasy, niekedy som jazdil PP-KE a späť každý týždeň, takže to vpohode dobíjalo baterku, no teraz idem kilometer z domu ku žene, potom pol kilometra do kostola, potom kilometer a pol do nášho spoločného domu, kde prerábame, potom kilometer domov atď. A podľa mňa, keď potrebujem na 4km 5 razy naštartovať, tak to raz dva vyšťaví baterku, ktorá sa nestíha dobiť. Je to možné? Robím síce v Poprade, čo je cca 10-15 minút autom, ale ani to zrejme nestačí na uspokojivé dobíjanie. Koľko trvá dobíjanie baterky v aute?
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Najbežnejší test je ZMERAŤ napätie VOLTMETROM

to je bezchybna indikacia :4012:

najlepšie zmerať vtedy ked auto stalo cez noc vonku min.10 hodin , aj ked teploty su pod nulou napätie

nesmie klesnuť pod 12 V , konkretne živá baterka ma v kľude bez zaťaženia napätie 12,2 - 12,6 V všetko pod 12,2 indikuje ,že baterka je už slabšia a ak namerame pod 12 V, konkretne pod 11,8 baterka je K.O.
jakub-kosco
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 18.04.2016 18:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jakub-kosco »

Najbežnejší test je ZMERAŤ napätie VOLTMETROM

to je bezchybna indikacia
Na toto sa spoliehať netreba. Starý akumulátor môže vykazovať napätie nabitého (dajme tomu 12,7V) ale naštartovať nemusí, pri štarte klesne napätie aj pod 8V a smola. Bezchybnou indikáciou by mohol byť záťažový test, v tomto období majú servisy akciu, spravia ho za pár eur.

Po nabíjaní by som skúsil nechať auto deň-dva stáť a podľa toho, ako naštartuje sa rozhodneš, či sa obzerať po novej.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

To jakub-kosco :

Starý akumulátor bude vykazovať napätie 12,7 V ????

To si kde videl take dačo ???

12,7 V nemá ani fungl nová nabitá baterka.

Ja poukazujem na to,že akumulátor starne tým, že neudrží v sebe napätie , nie že či sa dá starý akumulator nabiť .
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Čo tak UPLATNIŤ Ohmov zákon ???

Prud je priamo umerný NAPÄTIU , teda ak klesne napätie v akumulatore dostaneme z neho menej prudu.
pidizvi
Príspevky: 3408
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

zadavatel baterku dobi, nechaj ju na nabijacke aspon na noc nejakych 8-10 hodin a jazdi. Ak sa budu starty zhorsovat, pomoze ti len nova baterka.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Laci, nehovoris dobre, ani trochu.

Ano, ohmov zakon existuje. Ano, nehovoris dobre ani trochu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prv než uveríte akejkoľvek bájke o batérii,si radšej zapamätajte že z istotou 100% batériu nikdy nezhodnotíte a ona s vami úplne pokojne vypečie kedy len si zmyslí.Ak si zoberiem všetky príhody ktoré tu boli tak to sú neuveriteľné príbehy,kde sa majiteľ za ten svet nechcel podriadiť tomu že batériu je nutné vymeniť. Za mrazu ráno...štarty na brnk,po 10 min jazdy zhasnuté...koniec.Ďalšie a ďalšie rána,vyčistenia očiek a spojov.A keby nejaká šepleta,ale značková baterka.Je velmi zaujímavé že batéria v aute r.v68 išla 13 rokov v starej Cortine a to ešte odišla pre zimné odstavenie na mrazoch lebo do brzdového valčeka trebalo gumičky kupovať v Mladej Boleslavi.Zamrzla.Dnešné kozmické...môže to byť Bosch,Varta,Banner...všetko do jedného vreca,tu končia na jednej hromade bez ohľadu na cenu a značku po 5-6 rokoch,niektoré skôr
Lacný či drahý tester sa viac či menej blíži pravde o stave batérii.Batéria sa dá slušne zistiť na záťažovom stole pri opakovaných zaťaženiach prúdmi niekoľko sto Ampérov kde sa odsleduje postupné klesanie alebo dá sa slušne aj dvojkanálom oscilom ak sa použije silný clampmeter,ale najlepšie aj tak overuje realita za nízkych teplôt
megosvk
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
Bydlisko: Poprad
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa megosvk »

V tú nedeľu sa mi nabíjala tak 5 hodín cca (raz dve a raz tri hodiny) a štartujem na ňu doteraz. Ak je teplý motor, naskočí hneď, ráno je to najhoršie, ale furt po dvoch sekundách našťastie naskočí. Takže hádam vytrime do nového roka :)
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 6 neregistrovaných