Mazda 3 - olej
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 05.08.2009 22:21 Zdieľať na Facebook
Mazda 3 - olej
Čaute, chcem vás požiadat o radu. Mám Mazdu 3 1.6 benzín 77kw rok výroby 2004. Idem menit olej a neviem presne aký tam dával predchadzajúci majitel. Viete mi poradit aký je najvhodnejší olej pre tento typ motoru ? Viem že 5W 30 ma byt viskozita ale neviem od akého výrobcu by bol najvhodnejší. díky moc
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 03.05.2010 22:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 21.10.2013 09:32 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Až 3-tí prispievateľ sa "chytil"
podstatná NIE JE značka OLEJA, alebo viskozita
ale POŽIADAVKA na QUALITU oleja
a tu vyjadruje norma ACEA a API
pre benzinové motory HOCIJAKA značka , ALE MUSÍ splňať požiadavky ACEA A3/B4 podľa API minimalne SL ale oveľa lepšie je ak splňa SM alebo SN
viskozita podľa toho, či je zima , alebo leto ,
v zime 5W-30 v lete 5W-40
a neurobiš chybu ak v lete naleješ 5W-50
podstatná NIE JE značka OLEJA, alebo viskozita
ale POŽIADAVKA na QUALITU oleja
a tu vyjadruje norma ACEA a API
pre benzinové motory HOCIJAKA značka , ALE MUSÍ splňať požiadavky ACEA A3/B4 podľa API minimalne SL ale oveľa lepšie je ak splňa SM alebo SN
viskozita podľa toho, či je zima , alebo leto ,
v zime 5W-30 v lete 5W-40
a neurobiš chybu ak v lete naleješ 5W-50
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 05.08.2009 22:21 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
laco1871 napísal:podstatná NIE JE značka OLEJA, ...
Je to síce niečo medzi nebom a zemou, ale praktické skúsenosti ukazujú, že nie je jedno ktorá značka oleja je pre auto použitá.
Ja síce neviem špecifikovať že ktorý olej kde má ísť, ale sledujem že pre niektoré značky áut (možno aj konkrétne motory) sú lepšie skúsenosti s niektorými značkami olejov a u iných zase s inými.
Vôbec si nenárokujem na žiadnu obecnú pravdu, ale aj u môjho benzínového VW som zistil po prechode zo Shell na Mobil, že mi klesla spotreba oleja, resp. teraz neregistrujem takmer žiadnu spotrebu oleja. A to som zmenil olej hlavne preto, lebo pri Shell mi sem-tam rozsvecovalo kontrolku množstva oleja, zrejme kvôli tomu, že olej sa viac penil.
Samozrejme v oboch prípadoch bola rovnaká výkonová špecifikácia aj zaradenie do VW klasifikácie a aj viskozita.
Takže si myslím, že minimálne ak výrobca auta prednostne odporúča niektorý olej, tak by som ho pravdepodobne uprednostnil. Aj keď teda ja sám neviem, či nejakú značku oleja pre moje auto VW doporučuje, sám som bol donedávna toho názoru že to je jedno, keď sú splnené výkonové parametre oleja. Ale zreme to celkom jedno nie je.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Aj tato téma dokazuje ,že tema vymeny oleja a voľby oleja nie je taka modla ako si niektorí myslia,
jednoducho kvalitný motor vyrobený s ohľadom na minimalné vole a správne zabehnutý, bude bežať na väčšine dostupných olejov pre moderné motory
ak vylúčime oleje typu M6-AD a viskozity 15 W
bude uplne jedno,či je tam 5W-40 alebo 5W-30 alebo 10W-40
alebo či sa jedna olej vysokosulfatový (5W-50)
alebo uplne bez sulfatov kategorie C-3 ,
pre benzínové motory,
mazanie bude zabezpečené v jednom aj v druhom pripade
a ďalšia vec tzv.ľahkobežné oleje so sniženou HTHS viskozitou su jeden velký OMYL a BLUD
a velke riziko pre motor .
jednoducho kvalitný motor vyrobený s ohľadom na minimalné vole a správne zabehnutý, bude bežať na väčšine dostupných olejov pre moderné motory
ak vylúčime oleje typu M6-AD a viskozity 15 W
bude uplne jedno,či je tam 5W-40 alebo 5W-30 alebo 10W-40
alebo či sa jedna olej vysokosulfatový (5W-50)
alebo uplne bez sulfatov kategorie C-3 ,
pre benzínové motory,
mazanie bude zabezpečené v jednom aj v druhom pripade
a ďalšia vec tzv.ľahkobežné oleje so sniženou HTHS viskozitou su jeden velký OMYL a BLUD
a velke riziko pre motor .
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 02.11.2010 18:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
treba HĽADAŤ v diskusiach
vyber vhodneho oleja je často diskutovaná téma
čo sa týka ĺahkobežných olejov , treba zvažiť ČO je pre použivateľa auta prednejšie, či ako nasledok použitia ĺahkobežneho oleja ušetrí štamperlík paliva a v podmienkach extremneho zaťaženia MOŽE pridrieť niečo v motore,
alebo sa vykašle na nejakú fiktívnu usporu 0, 0 nič
a použije normalny olej 5W-40 a MA ISTOTU ,že jeho motor BUDE stale a nepretržite dostatočne mazany a nepride k žiadnej ujme
vyber vhodneho oleja je často diskutovaná téma
čo sa týka ĺahkobežných olejov , treba zvažiť ČO je pre použivateľa auta prednejšie, či ako nasledok použitia ĺahkobežneho oleja ušetrí štamperlík paliva a v podmienkach extremneho zaťaženia MOŽE pridrieť niečo v motore,
alebo sa vykašle na nejakú fiktívnu usporu 0, 0 nič
a použije normalny olej 5W-40 a MA ISTOTU ,že jeho motor BUDE stale a nepretržite dostatočne mazany a nepride k žiadnej ujme
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 03.06.2018 18:10 Zdieľať na Facebook
Mazda 3 BK 1,6 benzin
Caute, tiez riesim olej na mazdu 3 BK. V servise mi povedali ze tam moze ist olej podla ACEA A3 alebo A5. Chcem tam dat 5W 30. Ale mate niekto manual z mazdy? Naozaj tam mozem davat aj ACEA A5? Lebo cital som, ze tieto oleje maju nizsiu viskozitu. Tym padom sa trochu bojim, ze motor moze zrat viac oleja potom. Doteraz som mal magnatec, a po roku som zistil, ze mi to trochu oleja zozralo. Ale aj mechanik z mazdy mi povedal zw dava Total Future NFC 9000 a tento olej splna len normu Acea A5.
-
- Príspevky: 1055
- Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 03.06.2018 18:10 Zdieľať na Facebook
A1, B1
Štandardný olej, normálny interval výmeny
2,9 - 3,5
A2, B2
Štandardný olej, normálny interval výmeny (už neplatné)
> 3,5
A3, B3
Olej pre vysokou záťaž, možnosť predĺžených intervalov výmeny
> 3,5
B4
Ako B3 + možnosť použiť pre dieselové motory s priamym vstrekovaním
> 3,5
A4
Rezervované pre oleje pre benzínové motory s priamym vstrekovaním
-
A5, B5
Ako A3 / B4, avšak so zníženou viskozitou HTHS
2,9 - 3,5
Podla tohto to ma nieco s viskozitou. Neviem ake mas informacie ty...
Štandardný olej, normálny interval výmeny
2,9 - 3,5
A2, B2
Štandardný olej, normálny interval výmeny (už neplatné)
> 3,5
A3, B3
Olej pre vysokou záťaž, možnosť predĺžených intervalov výmeny
> 3,5
B4
Ako B3 + možnosť použiť pre dieselové motory s priamym vstrekovaním
> 3,5
A4
Rezervované pre oleje pre benzínové motory s priamym vstrekovaním
-
A5, B5
Ako A3 / B4, avšak so zníženou viskozitou HTHS
2,9 - 3,5
Podla tohto to ma nieco s viskozitou. Neviem ake mas informacie ty...
-
- Príspevky: 1055
- Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09 Zdieľať na Facebook
No asi troska ine, resp. viac ako ty. Lebo ja rozlisujem medzi obycajnou viskozitou, teda tekutostou (o ktorej hovoria cisla xW-y na flaske) a medzi HTHS (High Temperature High Shear) viskozitou, o ktorej sa docitas len v technickom liste oleja. Dva rozne oleje s rovnakym oznacenim viskozity (napr. 5W-30) mozu mat roznu HTHS viskozitu. Pre motory, pre ktore je vyrobcom predpisany olej s normalnou HTHS viskozitou (co je ten tvoj), nie je olej so znizenou HTHS viskozitou vhodny.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných