BMW F30 , 320d , 120kw , 2012 , N47D20C - reťaz
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ano,ako kupec sa dokonca nemusíš ani zaujímať čo tam je a kúpiš čo má pekný dipley,to je v poriadku.Keď sa ale začneme baviť o konštrukcii,a máš to štastie nerobiť jednu značku ale prakticky akúkoľvek,tak zistíš veľmi rýchle že sú velmi múdre riešenia a velmi hlúpe riešenia.Ja neznášam hlúposť v akejkoľvek forme.Písanky aj skriptá z výšky som dávno vyhodil,ak by nie,našiel by som prepočet reťaze na záťaž,predlženie,bod pretrhnutia.Reťaz má x výborných uplatnení pre niektoré použitia.To čo vidím dnes v motoroch je vadné už ako myšlienka.
Kto neriešil problémy zo štartami,kde na konci nekonečného príbehu vyliezie z toho...natiahnutá reťaz.Predĺženie o 1 cm je už taká uhlová chyba na vačke že vyhadzuje čidlo kľuky a majiteľ ich pokojne vymení tri,a čo všetko chceli mechanici už na tom motore riešiť bolo na sci fi príbeh.Vyťahaná reťaz,žiadne extra zvuky.Ak beriem že toto už je posledné štádium a ten motor už posledných x 10 tis km nešiel v pohode a spotrebu jednoducho tiež nemohol mať optimálnu,tak sú to plus peniaze a vonkoncom nie malé.
Ten najnamáhanejší rozvod aký u motora vôbec existuje je PD,lebo poháňa vlastne štyri čerpadlotrysky pri tlaku 2000 bar a ešte plus klasický rozvod.A....pred výmenou ja vždy kontrolujem stav synchra a potom aj na prípravky.Je bežná vec že synchro stále sedí tak ako ho mám zaprotokolované v počítači od predošlej diagnostiky.Mňa to nutne vždy privedie na samý počiatok problematiky,na čo do kelu je kamkoľvek strkaná reťaz ? Jedine pre plus bubáčiky pre výrobcu,pre servis,ale nikdy nie pre majiteľa.A pritom to on jediný všetko zacvaká,to more blbosti.
Kto neriešil problémy zo štartami,kde na konci nekonečného príbehu vyliezie z toho...natiahnutá reťaz.Predĺženie o 1 cm je už taká uhlová chyba na vačke že vyhadzuje čidlo kľuky a majiteľ ich pokojne vymení tri,a čo všetko chceli mechanici už na tom motore riešiť bolo na sci fi príbeh.Vyťahaná reťaz,žiadne extra zvuky.Ak beriem že toto už je posledné štádium a ten motor už posledných x 10 tis km nešiel v pohode a spotrebu jednoducho tiež nemohol mať optimálnu,tak sú to plus peniaze a vonkoncom nie malé.
Ten najnamáhanejší rozvod aký u motora vôbec existuje je PD,lebo poháňa vlastne štyri čerpadlotrysky pri tlaku 2000 bar a ešte plus klasický rozvod.A....pred výmenou ja vždy kontrolujem stav synchra a potom aj na prípravky.Je bežná vec že synchro stále sedí tak ako ho mám zaprotokolované v počítači od predošlej diagnostiky.Mňa to nutne vždy privedie na samý počiatok problematiky,na čo do kelu je kamkoľvek strkaná reťaz ? Jedine pre plus bubáčiky pre výrobcu,pre servis,ale nikdy nie pre majiteľa.A pritom to on jediný všetko zacvaká,to more blbosti.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
to netusim kolko ten motor zral ani co za auta ho mali ani vykon v kw.mna len zaujal koli rozvodu a ked som zistoval preco aj skoncil tak koli tomu ze v 90 rokoch nastala era bezolovnateho benzinu,a ten motor nevedel zrat bezolovnaty benzin + prerabka hlavy valcov bola v tej dobe na ten motor draha tak ho prestali upravovat.bol to motor v 80 rokoch.a v tej dobe boli motory co bezne hltali od 10 l/100km.bajo777 napísal:Seven to by si chcel ? Vazne ? Siera kombik taky motor 2,8 mala a ta hnusoba vypytala kludne 16 litov/100 jazdil som natom o to pokoj, 200+ som isol prvykrat v zivote na takomtok kocari
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
Tak je neviem, mal som almeru 1.4 s retazou, ten motor mal 300000 a bol urcite minimalne 2x ztoceny a x majitelov lebo nahodou som sa dostal k historii a najskor sa predal na slovensku, potom to auto bolo v cechach a potom zas po x rokoch sa objavilo na slovensku a retaz zahrkotala akurat pri studenom starte, to bolo vsetko, podla mna to nebude o retazi ale o setreni, uspore, kvalite materialu a testovani na samotnych majoteloch co si to auto kupia.....
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 16.12.2015 16:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 150
- Dátum registrácie: 16.03.2009 16:06 Zdieľať na Facebook
respekt tebe, ale... nenapisal si to trosku akoze naopak?ked jazdis okresky na spotrebu sa ti viac opotrebovava ako na dialnici ked mas konstantnych co ja viem 2500 rpm co na 3 litry cca mam pri 150km/h...v pomere poctu km samozrejmeseven549 napísal:no to zavisi od uzivania auta.je rozdiel uhanat motor po dialniciach 160tkou alebo sa prdkat okreskou 90tkou na spotrebu.to okreskove auto vydrzi 3x viac.
-
- Príspevky: 534
- Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40 Zdieľať na Facebook
retaz na starsich autach bola kvalitna a vydrzala velmi vela a ani sa nanatiahla . nisan a toyota v benzine alebo mercedes su typicke priklady,ze to vydrzalo stotisice kilometrov. Od roku asi 2000 uz to s kvalitou islo dole ked pamatam-par vytahanych retazi na mercedesackych 430 alebo 500 motoroch som videl ale mali hafo km a dostavali aj do drzky,ze je to aj uzivanim no a v novych bavorakoch su tie retiazky ako z blata a preto aj tak malo vydrzia a preto to aj preskoci. A remen preskoci aj novy a po svojej zivotnosti-casovej lebo casom starne duplom . A,ze je vymena len chvilkova zalezitost ked to treba menit castejsie by som nepovedal -je to skor zbytocna strata casu a penazi-pretoze retaz by mal aj 5nasobnu zivotnost a nie stale menit remen .Len dnes je taka doba,ze aj tu vyhodu retaze-zivotnost,odolnost zminimalizovali lebo ju niektori vyrobcovia vyrabaju asi z h.ov.n.a Ja tiez radsej ostavam verny poctivej retazi v mercedese ako remenu ktory po 5 rokov je suci na vymenu hoci auto stalo na dvorku a nejazdilo .
-
- Príspevky: 484
- Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
- Bydlisko: Nove Zamky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 292
- Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25 Zdieľať na Facebook
Vydrží alebo je predpísaná výmena? Lebo povecsinou je predpísaný interval výmeny remena +kladiek 120000km...samozrejme že presiahnuť km o niekoľko tisíc km sa určite nebojím na honde... Na niektorých značkách by som to ale vôbec neriskoval! no a cena môže byť aj vyššia, napríklad na moju hondu je o dost...lubos zimovcak napísal:Remen sa meni kazdu chvilu? , jazdis 100.000 km ročne?
Predstav si, že vydrzi 180-240.000 km, cize tolko ako tato retaz a vymena stoji aj s robotou. Podla auta okolo 150-200 eur
Aj s vodnou pumpou,samozrejme.
Reťaze boli kedysi fajn a dávali sa práveže koli ich robustnosti a dlhej životnosti, čo bolo proti, bola vyššia hlučnosť oproti remenom... Čo sa teraz vyrábala koli úspore je smutné....
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km
LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
340 000km
LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Toto(na videu) patrí k tomu jednoduchšiemu,toto si šikovnejší spravia sami.Je od boha štastie ak skôr prídu problémy z čidiel polohy než roztrieska motor.Je to super vec,čím menej tomu rozumieš,tým lepšie.
Ten poliak aspoň pomenil kolieska,ale tu sa to nerobí,kolieska nie sú v sade iba v tých nejdrahších ale to už vyrazí sopel z hlavy,to urobí len nejaká výnimka z pravidla.Auto sa po rozvodoch predá,konec,finito,už nikdy viac.Peňaženka vie prinútiť ľudí aj premýšlať alebo teda aspoň meniť názor.
Len pozornejším neuniknú na reťazi (zvnútra) také bodečky.Predsa len čo si myslíte že na čo to je ? Nehádajte,na mazanie.Lebo reťaz sa nedá namazať ozaj kvalitne,pomáha sa takýmito trikmi.A aj tak vidíte ako dopadne,že je to fujaru platné.To u bežného japonca nikdy nenájdete
Mazanie potrebuje aby olej oddelil dva pohybujúce materiáli od seba,článok v reťazi a jeho miniatúrna styková ploška článku a čapíka je neustále pod tlakom,tam olej dostanú iba takýmito fintami,ale to mazanie je na dve veci aj tak,odstredivá sila a neustáli tlak robí svoje,vydierajú sa všetky čapíky a články a reťaz sa predlžuje.Zo všetkými dôsledkami aj na chod motora z meniacej pozície rozvodov.U diesla sa pridá nenormálna rezonancia a u benzínu tam chýba už iba plyn aby to bolo dokonalé.
Ten poliak aspoň pomenil kolieska,ale tu sa to nerobí,kolieska nie sú v sade iba v tých nejdrahších ale to už vyrazí sopel z hlavy,to urobí len nejaká výnimka z pravidla.Auto sa po rozvodoch predá,konec,finito,už nikdy viac.Peňaženka vie prinútiť ľudí aj premýšlať alebo teda aspoň meniť názor.
Len pozornejším neuniknú na reťazi (zvnútra) také bodečky.Predsa len čo si myslíte že na čo to je ? Nehádajte,na mazanie.Lebo reťaz sa nedá namazať ozaj kvalitne,pomáha sa takýmito trikmi.A aj tak vidíte ako dopadne,že je to fujaru platné.To u bežného japonca nikdy nenájdete
Mazanie potrebuje aby olej oddelil dva pohybujúce materiáli od seba,článok v reťazi a jeho miniatúrna styková ploška článku a čapíka je neustále pod tlakom,tam olej dostanú iba takýmito fintami,ale to mazanie je na dve veci aj tak,odstredivá sila a neustáli tlak robí svoje,vydierajú sa všetky čapíky a články a reťaz sa predlžuje.Zo všetkými dôsledkami aj na chod motora z meniacej pozície rozvodov.U diesla sa pridá nenormálna rezonancia a u benzínu tam chýba už iba plyn aby to bolo dokonalé.
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 16.12.2015 16:33 Zdieľať na Facebook
Takže vplyv na výdrž samotnej reťaze má aj samotný olej a intenzita jeho výmeny. A keďže dnes je trend jasný 30 000 intervaly výmeny oleja, u niektorých výrobcov som videl aj 50 000 interval výmeny oleja a samotné dimenzovanie reťaze na "minimum" máme výsledok, že dnešné reťazové rozvody majú povesť akú majú.mhlavaty napísal: Len pozornejším neuniknú na reťazi (zvnútra) také bodečky.Predsa len čo si myslíte že na čo to je ? Nehádajte,na mazanie.Lebo reťaz sa nedá namazať ozaj kvalitne,pomáha sa takýmito trikmi.A aj tak vidíte ako dopadne,že je to fujaru platné.To u bežného japonca nikdy nenájdete
Mazanie potrebuje aby olej oddelil dva pohybujúce materiáli od seba,článok v reťazi a jeho miniatúrna styková ploška článku a čapíka je neustále pod tlakom,tam olej dostanú iba takýmito fintami,ale to mazanie je na dve veci aj tak,odstredivá sila a neustáli tlak robí svoje,vydierajú sa všetky čapíky a články a reťaz sa predlžuje.Zo všetkými dôsledkami aj na chod motora z meniacej pozície rozvodov.U diesla sa pridá nenormálna rezonancia a u benzínu tam chýba už iba plyn aby to bolo dokonalé.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
ja mam na 2.2 tdci to iste 6 kvalt 150km/h 2500 a mojich min 170km/h je 2700 otacok. neni to opacne.dialnice tempo vydrie auto skor motor prevodovka napravy,jedine zeby si jazdil pomaly.150km/h je vela.aerodynamika auta je tam ina.najidealnejsia rychlost na zivotnost auta je od 95-do max 105km/h.janov5 napísal:rnenapisal si to trosku akoze naopak?ked jazdis okresky na spotrebu sa ti viac opotrebovava ako na dialnici ked mas konstantnych co ja viem 2500 rpm co na 3 litry cca mam pri 150km/h...v pomere poctu km samozrejmeseven549 napísal:no to zavisi od uzivania auta.je rozdiel uhanat motor po dialniciach 160tkou alebo sa prdkat okreskou 90tkou na spotrebu.to okreskove auto vydrzi 3x viac.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných