Bublenie vo vyfuku

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

akim.rasulov@azet.sk
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 01.03.2015 22:15
Zdieľať na Facebook

Bublenie vo vyfuku

Príspevok od používateľa akim.rasulov@azet.sk »

Zdravim vsetkych majstrov,

Poradite mi, ako sa nazyva ta uprava, co sposobuje bublenie vo vyfuku ?

Nastava to ked pustite plyn na vysokych otackov, napriklad pri zaradenej dvojke alebo trojke. Mne to robi na aute, je to trochu pocut, ale co som videl u inych (porsche, dodge viper) tak u nich to bolo znatne hlucnejsie pocut.

Napriklad vyfukovy system od CORSA EXTREME produkuje take bublenie...

Mozte mi poradit kvoli comu, naco to sluzi (ked to maju sportove drahsie vyfukove systemy) a ako to vobec vplyva na auto, vykon a tak ?

Dakujem
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Strely a bublave zvuky, do vyfuka prdne ked ho moc krmis- bohata zmes, neprehori vo valci ale este chyti sekundarne vo vyfuku, bublaju V8 micky ale pozor !Ne vsetky !!! Musi byt plocha kluka, teda cela sa da prelozit rovinou pozdlzne, potom ked si nakreslis jak idu jednotlive valce za sebou, obcas sa zlozia a obcas je fuga vo vyfukovom zbernom potrubi lol

Keby si mal V8 s klukou v dvoch rovinach kolmo na seba, tak ten si pekne vrni ako macka :3035: , take ja lubim pocut :2f93: , tie bublave su take sedlacke, ovsem o galaxiu menej sedlacke, jak ziletky , rovne ruly, tuzerske dunive kokociny kolotocarske na 4 valcoch atd atd :zga27:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
akim.rasulov@azet.sk
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 01.03.2015 22:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa akim.rasulov@azet.sk »

cize ak som spravne rozumel - rolu zahrava prave ta "kluka" plocha ?

no praveze mam v8 6 liter a ked mi to bubni aj ked trocha, tak ze mmmmmmmmmmmm... :) preto sa pytam lebo som pocul na inych silnejsie bublanie, take by som chcel.

ten posledny paragraf co si napisal bol dost zaujimavy :))
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

no ono to je samozrejme vyrobne lepsie a lacnejsie spravit kluku v rovine...ovsem potom sa pulzacie od valcov "nepravidelne" skladaju v zbernom potrubi coz je vysledok tejto konstrukcie a odtial ten charakteristicky bublot, toto je dany princip toho stroja, s tym nic vyfukove rury proste nespravia :41c2:

celkovo nech mas co chces, moj nazor je ze pokial mozno ma byt ticho !!! a tam vyhra aj tak radovy 6 valec...

4 valce a menej uz ani nehovorim, by mali byt pokial mozno sticha a neotravovat lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

ten zvuk, ked vytocis motor a pri klesani to je pocut, tak to je skor taky chraplavy zvuk. Normalne seriove auto ma tak spraveny vyfuk, aby to tam prave nebolo. Takze mozes skusit zhodit koncovy tlmic, uvidis. Alebo nahradit katy trubkou bez rezonatora.
Ja som na 350z dal dole koncovy tlmic a zvuk je super, vsetko tam je.
akim.rasulov@azet.sk
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 01.03.2015 22:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa akim.rasulov@azet.sk »

kamarat, nemas nahodou video so zvukom ?

ja nahodim video ze aky to ma zvuk teraz. ale to bublenie ide iba ked dam tiptronik a sam prehadzujem, lebo automat skor zaraduje rychlost

a to co si poradil, poviem mechanikovy o tom, ze jak sa vyjadri, momentalne auto nema katalyzatori
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Pocuvaj ma sem, jestli mas ten v8 ale turbodizel volaky, tak neviem co chces bublat...raz tam je zaradene turbo a tam sa cely zvukovy cirkus vybije ! Potom uz nastupuju tie ziletky a ciganstva, je jedno ci to spavis sam alebo firma preda...to si mozes napojit na vzduchovy kompresor volake rapkatko chrclatko a efekt mas splneny...

:zga27:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
akim.rasulov@azet.sk
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 01.03.2015 22:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa akim.rasulov@azet.sk »

ne ne, nema to ani kompresor ani turbo, je to benzin 6.1 liter V8.

Tu je link na video: https://www.youtube.com/watch?v=kQXTWrxpLdU


laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ako piše "pidizvi"

vyfukovy system je VYLADENÝ od vyrobcu

aby v CELOM ROZSAHU otáčok motor bol optimalny zvuk aj vykon

to znamená aj pri max.otáčkach pri stredných otáčkach a aj na volnobeh

Pretekarske auta ktoré su ladené na max.vykon NEMAJU PRAVIDELNY VOLNOBEH a ani v malých a strednych otáčkach nie je výkon nič moc

ide tiež o protitlak vyfukovych plynov aby motor mohol dobre pracovať a vo vyfukovom systeme nevznikali nežiaduce prúdenia a tzv.parazitné frekvencie, ktoré by sa navzájom rušili a stracal by sa výkon tým pádom,

preto základom každeho jedneho tunningu vyfuku, su vyfukove zvody od motora !!!

od každeho valca by mala isť nezavisla vyfuková trubka a vo vzdialenosti asi 40 cm by sa POTOM mali spájať do jednej systemom 4-1 alebo 4-2-1 ak hovoríme o štvorvalci
čo je za tým je už malo podstatné...

Tiež velký VPLYV na ZVUK MOTORA má VZDUCHOVÝ FILTER

tzv. HRUŠKA bola vyvinutá práve pre tento účel
akim.rasulov@azet.sk
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 01.03.2015 22:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa akim.rasulov@azet.sk »

dakujem laco za vysvetlenie.

cize tie vyfukove zvody od motora - ak ich vymenim na ine, sportove kvalitne, tak by malo v podstate lepsie tlacit silou na kolesa ?

aktualne co mam su taketo:

Obrázok

to su 4-1 ne ?
akim.rasulov@azet.sk
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 01.03.2015 22:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa akim.rasulov@azet.sk »

Prosim ta, mozes mi povedat co na tom obrazku je "koncovy tlmic" ? nevyznam sa moc v tych nazvoch po slovensky moc.


Obrázok

pidizvi napísal:ten zvuk, ked vytocis motor a pri klesani to je pocut, tak to je skor taky chraplavy zvuk. Normalne seriove auto ma tak spraveny vyfuk, aby to tam prave nebolo. Takze mozes skusit zhodit koncovy tlmic, uvidis. Alebo nahradit katy trubkou bez rezonatora.
Ja som na 350z dal dole koncovy tlmic a zvuk je super, vsetko tam je.
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

tak tie posledne krabice oznacene ako resonators maju velky vplyv na zvuk a tlmia ho. Ak ich vies bez skody odmontovat, tak vyskusaj aspon pre zabavu, potom by si poriesil nejake rovne trubky az dozadu, aby ti nekoncil vyfuk pod autom.
Ale masinu mas poriadnu, ta je uz od serie s dobrym zvukom.
Tie zvody od motora su tu vidno, ze su uz teraz velmi slusne. Bezne vozy maju zber vyfuku od valcov takmer ihned spojene do jednej rury. Tu je vidno, ze od valcov idu jednotlive rury a az neskor su spojene do jednej rury.
Video skusim zajtra rano nieco natocit.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

V Pezinku je firma AMA ktora sa specializuje na vyfuky pre vsetky typy aut a vsetky motorizacie.
Pravda taka prestavba nie je vobec lacna zalezitost,ak by si im dal robit vyfuk komplet vyslo by Ta to na niekolko tisic eur,na toto auto
A mozno by povedali ze netreba nic robit,ze staci,tak ako to je...
Kazdopadne treba ist za nimi sa poradit.
Napísať odpoveď

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 5 neregistrovaných