VW Touran - čidlo otačok G28
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 25.01.2009 00:16 Zdieľať na Facebook
VW Touran - čidlo otačok G28
Zdravim Vas. Mam taky problem na TOURANE 1,9 77kW.2008.Za studena naštartuje bez chyby a ked sa zohreje a vypnem motor,tak už dlho štartuje a vypiše chybu motora.Na diagnostike ukazalo čidlo otačok G28.Čidlo som vymenil,ale robi to a vypisuje to iste.Nemate s tym nejake skusenosti?Ďakujem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 75
- Dátum registrácie: 14.08.2007 08:23 Zdieľať na Facebook
Zdravim,
mam podobny problem na 1.9 TDI, AFN 81Kw. Zrazu som zacal mat tazsie starty. Diagnostika ukazala ze chybne cidlo otacok motora. Cidlo sme vymenili za ine, z rovnakeho motora. Stav sa trochu zlepsil v tom zmysle ze start tepleho motora nie je az taky problem ako bol, ale start studeneho motora je stale problematicky.
P. Hlavaty, mozem sa spytat na ake merane hodnoty sa zamerat? Na signal ktory ide z cidla otacok?
Dakujem za blizsie info
mam podobny problem na 1.9 TDI, AFN 81Kw. Zrazu som zacal mat tazsie starty. Diagnostika ukazala ze chybne cidlo otacok motora. Cidlo sme vymenili za ine, z rovnakeho motora. Stav sa trochu zlepsil v tom zmysle ze start tepleho motora nie je az taky problem ako bol, ale start studeneho motora je stale problematicky.
P. Hlavaty, mozem sa spytat na ake merane hodnoty sa zamerat? Na signal ktory ide z cidla otacok?
Dakujem za blizsie info
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
V menežmente sa tie dva motory líšia,toto je rotačka kde je iba čidlo kľuky a čidlo vačky je zastúpené snímačom otáčok v čerpadle.
Čo u rotačky je nutné ako prvú vec pozrieť,je TDi graf,tj navoliť si merané hodnoty a kým je tam kanál 000 tak sa prepnúť na základné nastavenie a potom TDi graf.Pozor ! navoliť správnyý motor tj AFN.
Ešte jednu vec doporučujem urobiť hneď.Odpojiť T-čko palivového filtra tj hadice stiahnuť a prepojit vzájomne napriamo. Uvolnené konce T-čka premostiť hadičkou tiež navzájom.Treba toto najprv odskúšať,a potom sa ozvi,.
Čo u rotačky je nutné ako prvú vec pozrieť,je TDi graf,tj navoliť si merané hodnoty a kým je tam kanál 000 tak sa prepnúť na základné nastavenie a potom TDi graf.Pozor ! navoliť správnyý motor tj AFN.
Ešte jednu vec doporučujem urobiť hneď.Odpojiť T-čko palivového filtra tj hadice stiahnuť a prepojit vzájomne napriamo. Uvolnené konce T-čka premostiť hadičkou tiež navzájom.Treba toto najprv odskúšať,a potom sa ozvi,.
-
- Príspevky: 75
- Dátum registrácie: 14.08.2007 08:23 Zdieľať na Facebook
Ahojte,
podelim sa s Vami ake bolo riesenie mojho problemu s G28.
- najprv som zistil ze zly start nastava kedykolvek (problem sa zhorsoval) - tak som nerobil premostenie bez palivoveho filtra.
- vymenili sme dalsi G28, nic sa nezmenilo
- pre nastartovanie sme pouzili baterku z Ducatta - v principe silnejsiu aka bola v aute a auto nastartovalo dvakrat po sebe na otocenie kluca - tym sme problem zuzili na starter (375000km ale bol uz repasovany), kedze baterka je relativne nova.
- po vymene startera start na otocenie kluca, aj v minusovych teplotach.
- G28 chyba zjavne suvisi s dlhym startovanim a vystavovanim baterky...
Dakujem za tipy
podelim sa s Vami ake bolo riesenie mojho problemu s G28.
- najprv som zistil ze zly start nastava kedykolvek (problem sa zhorsoval) - tak som nerobil premostenie bez palivoveho filtra.
- vymenili sme dalsi G28, nic sa nezmenilo
- pre nastartovanie sme pouzili baterku z Ducatta - v principe silnejsiu aka bola v aute a auto nastartovalo dvakrat po sebe na otocenie kluca - tym sme problem zuzili na starter (375000km ale bol uz repasovany), kedze baterka je relativne nova.
- po vymene startera start na otocenie kluca, aj v minusovych teplotach.
- G28 chyba zjavne suvisi s dlhym startovanim a vystavovanim baterky...
Dakujem za tipy
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: microcom a 35 neregistrovaných