Trhanie motora

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

zolee88
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19.03.2009 19:43
Zdieľať na Facebook

Trhanie motora

Príspevok od používateľa zolee88 »

Zdravim páni.
Najprv o ake auto ide: Ibiza 6k 1.9 tdi 81kw
upravy: turbo 96kw, chip, egr off, kat off, a spojka jednohmota

Mam problem s trhanim motora a to:
1. pri rozjazde hlavne ked je studeny motor. Ked je celkom zohriaty tak to trhanie sa takmer strati ale aj tak trocha citit
2. dalej trha pri ustalenej rychlosti v otackach od 1600-1900. Toto trhanie by som opisal ako keby mi samo jemne pridavalo a uberavalo plyn a nepravidelne. Deje sa to hlavne na 3-4-5 prevode pri studenom aj teplom motore.
3. a este tu mam trhanie na 5.prev. stupni ak mam otacky okolo 1700-1800 a dam plny plyn tak skace motor. Ked pridavam plyn pomaly tak nic netrasie len pri velkej zatazi alebo do kopca tiez. Na zrychlenie to nema vplyv cize to trhanie nesposobuje vynechavanie v tahu motora iba skace. Ak dosiahnem vysie otacky tak sa to uz strati. Toto robi aj pri studenom aj teplom motore.
4. a este nakoniec som si vsimol ze aj ked stojim na neutrali a ked pridavam plyn rychlo zasebou tak aj vtedy citit trhnutie a to aj ked mam vytlacenu spojku a ked nemam.
Prave koli tomu som dal vymenit spojku nedavno. Mal som tam jednohmotu uz pri kupe auta pravdepodobne koli vykonu auta tak mi tam dali tiez jednohmotu ale pevny zortvacnik zostal ten sa nemenil. toto bolo vlete vtedy sa to trocha zlepsilo ale mozno to bolo len preto lebo boli teplesie dni. Teraz prisla zima a znova trasie autom ako pred vymenou spojky. A pre tych krory si budu mysliet ze to preto lebo mam prestavane auto tak nie pri kupe auta toto nerobilo 2roky som jazdil v pohode a posledny rok to uz trasie.

Diagnotika nevypisuje ziadne chyby. A hodnota davky vstrekov pri teplom motore je 1.1 0.0 0.9 stvrty stpec neukazuje. Startuje na prvy sup aj pri studenom aj pri teplom motore.

Takze ak vie niekto kde by mohol byt problem tak vitam kazdu radu. Dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V prvom rade hodnoty korekcií si zadal chybne jedna z z hodnôt 1,1 alebo 0,9 musí byť mínusová
Kedže nasledujú po sebe dve protichodné korekcie napr -1,1 a +0,9 tak je to nedobrý stav a je načase riešiť vstrekovače.ALE...iba v prípade ak je technicky (kompresia) motor v poriadku čo znamená že menežment korekciami nerieši napr zlý technický stav motora.
Ešte jednu vec ti musím napísať,máš naprd čip.Pretože EGR off je presne taká istá hlúposť ako cat off.Čipovaním sa zvyšuje tepelná záťaž motora,a ten somár čo to čipoval ti zlikvidoval práve to,čo znižuje teplotu spalovania.Čipovať ide velmi krtásne aj popri zachovaní všetkého,EGr aj DPF,ak to niekto nevie,nech to nerobí.
zolee88
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19.03.2009 19:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zolee88 »

Tie korekcie som zadal presne ako mi ukazovala diagnostika nikde nebola minusova hodnota. Neviem ako je to mozne ale je to tak. A ten cip som tam nedaval ja ale predchadzajuci majitel ja som to auto uz takto upravene kupil. A ked som stym jazdil 2 roky vpohode tak neverim ze bude chyba v cipe.
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Kludne to môže byť aj zlý cip!!
Nevadi že si dva roky jazdil v pohode, tie dva roky ti mohol cip niečo kaziť!!
Veľmi rád by som nahliadol do toho SW a hneď by sme vedeli načo sa zamerať
Uz som videl úpravu ktorá postupne ale isto odpravovala cerpadlo, majster mu dal 6.5 voltu a tiež stym nemal chvíľu problém
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V každom prípade je niečo zle,korekcie plusové a mínusové sa rovnajú nule,veď na to ich stvorili.Preto nemôžu byť plusové všetky.Jedna korekcia sa berie ako merná (akoby nultá),a ku nej sa prirovnávajú všetky ostatné podla toho či je dávke pridané alebo ubrané.Kedže to tak byť musí,tak ver tomu že to tak aj je,a ty sa poobzeraj po normálnej diagnostike.A kedže to tak je,tak máš medzi susediacimi valcami velký rozdiel ktorý už problémy robiť vie.
2 roky v pohode,to môže byť 30 ale aj 50 tis km.Ale to je trocha málo.Po 200 a viac tisíc sa dá povedať že OK.
V čipe chyba byť nemusí,ale tak isto môže.Väčšina čipov pochádza z predaja lacno dostupných máp z inzercií (autor a parametre no name) a internetu kde kolujú tisícky všehochute.Ani nehovorím o tom že u solidného zdroja majiteľ obdrží aj zálohu svojho pôvodného softu pre možnosť návratu,čo robí množstvo majiteľov výkonných motorov napr na zimné obdobie kedy jazdia na originál soft
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

A ešte by si ho mohol nalogovat nech vidime čo sa deje keď ti to trha
zolee88
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19.03.2009 19:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zolee88 »

No mozem dat log ale momentalne som pozical kabel takze az ked ho budem mat. A ktory kanal mam logovat?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

zolee88
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19.03.2009 19:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zolee88 »

Viem ako logovat. Pytal som sa ktore kanaly mam logovat.
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní