Liatinova vačka do PD - áno či nie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 06.10.2016 13:46 Zdieľať na Facebook
Liatinova vačka do PD - áno či nie
Ahoj, budem meniť vačku na svojom 1,9 TDIPD ASZ. Vymleta vačka hydra proste klasika. Rozmýšľam už druhý deň či kúpiť liatinovú alebo prihodiť za ocelovú. Cenovo to vychadza 170€ za liatinu a 240€ za ocel (so šalmi, hydrozdvihatkami a šrubami)ET engineteam obe. Nieje to nejaký brutálny rozdiel, ale zase eurá nepadajú zneba. Že? Prípadne ak máte lepšiu cenu tak sem sňou.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
Tak odpoved je zlozitejsia kedze obe maju svoju kvalitu ocel je huzevnatejsia a ma vacsiu odolnost voci razom ale zas ocelova nieje tak tvrda ako liatinova , ocelova ma svoju najvacsiu tvrdost na povrchu ale nie az do vnutra k svojmu stredu , liatinova je komplet rovnako tvrda. Ocelova je preto drahsia lebo je narocnejsia na obrabanie. K tvojej otazke myslim ze je uplne jedno ktoru zvolis
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Až ma infarkt obišiel.Liatina je blato,preto len toľko k bragovmu názoru.Čiže tu niet volby,je len jedna možnosť - ocelová a min kvalita Ruville alebo Kolbenschmit
Pre vlastné dobro každého majiteľa PD motora mu môžem doporučiť si pamätať jednu vec...celý motor PD je o rozvodoch a tak pre tento motor platia určité zákony.
Život hydra je 200 tis,potom začnú poškodzovať vačku.
Keď sa menia hydrá,tak sa menia šálky vačkovice
Vždy odmerajte koľko je "zatlčený" ventil do sedla tj hodnotu od stopky po hornú dosadaciu plochu hlavy (pozor sanie a výfuk má inú mieru)
Po výmene vačky väčšinou dôjde k zmene synchronizácie
Ak je majiteľ rozumný,načasuje si výmenu druhých rozvodov súčasne s výmenou hydroštelov.Kto dodrží hranicu 200 tis pre hydrá,má ušetrenú vačkovicu a tá ide veselo druhú etapu 200 tis km
Pre vlastné dobro každého majiteľa PD motora mu môžem doporučiť si pamätať jednu vec...celý motor PD je o rozvodoch a tak pre tento motor platia určité zákony.
Život hydra je 200 tis,potom začnú poškodzovať vačku.
Keď sa menia hydrá,tak sa menia šálky vačkovice
Vždy odmerajte koľko je "zatlčený" ventil do sedla tj hodnotu od stopky po hornú dosadaciu plochu hlavy (pozor sanie a výfuk má inú mieru)
Po výmene vačky väčšinou dôjde k zmene synchronizácie
Ak je majiteľ rozumný,načasuje si výmenu druhých rozvodov súčasne s výmenou hydroštelov.Kto dodrží hranicu 200 tis pre hydrá,má ušetrenú vačkovicu a tá ide veselo druhú etapu 200 tis km
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 06.10.2016 13:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
Ja z liatinou pracujem dokonca ju obrabam nie vackove hriadele ale niečo iné ale dokážem tvrdiť že liatina ma oproti oceli vela výhod a preto si myslím ze to nemusí byt zla volba a mhlavaty veľmi si vážim tvoj názor ale mylis sa stým blatom liatina ma vela skupin tvrdosti a tým pádom aj krehkosti teda nachylnosti na prasknutie a ked už hovoris o blate ocel je oveľa maksia len kalenim sa dosahuje určitej tvrdosti a to len na jej povrchu
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Treba velmi podčiarknuť že vačkovica u bežného motora z liatiny je bežná vec.Množstvo motorov žiaľ aj bolo neslávne chýrnych práve z toho titulu.To už u starej Lady bolo bežné,ale aj napr motory BMW typu M40 mali podobné blato a často boli hrby vačiek natolko zodraté že už prakticky neotvárali ventily.
Motor typu PD z jednou vačkou je sám osebe jeden malý zázrak a vačkovica proste musí byť maximálne kvalitná kedže vlastne priamo tlačí na štyri čerpadlá/trysky.Ale odmena za nutnosť špičkovej kvality je nesmierna jednoduchosť systému ktorý sa tým pádom zaobíde úplne bez všetkých tých senzorov a regulácii tlaku,kódovani vstrekovačov a pod vymožeností
Motor typu PD z jednou vačkou je sám osebe jeden malý zázrak a vačkovica proste musí byť maximálne kvalitná kedže vlastne priamo tlačí na štyri čerpadlá/trysky.Ale odmena za nutnosť špičkovej kvality je nesmierna jednoduchosť systému ktorý sa tým pádom zaobíde úplne bez všetkých tých senzorov a regulácii tlaku,kódovani vstrekovačov a pod vymožeností
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 06.10.2016 13:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 28.10.2020 19:16 Zdieľať na Facebook
????
Liatinov skôr puknebraga napísal:Tak odpoved je zlozitejsia kedze obe maju svoju kvalitu ocel je huzevnatejsia a ma vacsiu odolnost voci razom ale zas ocelova nieje tak tvrda ako liatinova , ocelova ma svoju najvacsiu tvrdost na povrchu ale nie az do vnutra k svojmu stredu , liatinova je komplet rovnako tvrda. Ocelova je preto drahsia lebo je narocnejsia na obrabanie. K tvojej otazke myslim ze je uplne jedno ktoru zvolis
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Asi to chce spresnenie.Treba začať tým,o čom je reč od prvej sekundy...vačkovica PD motora.Kým u klasického motora je liatina vcelku správny materiál pre motor PD je to inak.Rozdiel je astronomický.Kým klasická vačka tlačí na malé sily ventilového rozvodu je liatina dobrý materiál.U PD ktorý tou istou jedinou vačkou stláča okrem ventilov aj vstrekovače a to ešte systémom že počas maličkého uhlového otočenia musí dôjsť k úplnému zdvihu vstrekovača za súčasného kolosálneho odporu je tlak na styčnú plochu väčší než majú motory na dieloch ako piest ojnica kľuka.Z toho faktu je nutný aj olej ktorý túto prácu za abnormálneho zaťaženia vydrží. Ak sa ešte pridá devastačný účinok rezonancie a velmi tvrdého chodu tak je vo veci jasno prečo sú veci ako sú.Aj napriek kvalite oleja ale má vačka spadené na krátky život.Ten je úplne závislý kupodivu nie na tom koľko vydržia vrcholce vačiek pre vstreky,ale na tom,koľko vydržia vrcholce vačiek pre ventilový rozvod.Styk vačky pre vstrek ide totiž cez kladku v ktorej je ihličkové ložisko mazané tlakom oleja.To u styku ventil/ hydro nie je a tento styk trpí.Tvrdrosť a rezonančné torzné kmity vačky devastujú styčnú plochu hydroštelu.Po maličkom "načatí" poruchu už sa ničia vzájomne vačka a hydro.Aj pre tieto sily je vačka uložená v panvičkách ako napr. kľuka.Na mnoho stovkám motorov sa odsledovalo že proces začína v oblasti 200-220 tis km,čo je závislé na olejovom servise. Tu je koreň potreby,akú nemá žiaden iný motor na svete...hydro meniť po 200 tis.Prečo ? Jednoducho preto lebo pokračovaním bez zámeny prídeme o vačkovicu a neskôr bude servisne nutné meniť aj ju. Pokiaľ výmenu stíhame "v čase" a k výmen hydra príde,vačkovica pokračuje a nemá problém prežiť ďalší 200 tis km cyklus.braga napísal:Ja z liatinou pracujem dokonca ju obrabam nie vackove hriadele ale niečo iné ale dokážem tvrdiť že liatina ma oproti oceli vela výhod a preto si myslím ze to nemusí byt zla volba a mhlavaty veľmi si vážim tvoj názor ale mylis sa stým blatom liatina ma vela skupin tvrdosti a tým pádom aj krehkosti teda nachylnosti na prasknutie a ked už hovoris o blate ocel je oveľa maksia len kalenim sa dosahuje určitej tvrdosti a to len na jej povrchu
Použitím liatinovej vačky si koledujeme o problém ktorý vyplýva z prasknutia v koreni niektorého hrbu.Dokonca som osobne držal v ruke novú liatinovú vačku z počiatočnou prasklinkou.
V čase keď je podvádzanie bežná vec,je nutné pri podozrení si na vačkovicu poklepkať,musí zvoniť ocelovo ako kolajnica,jasne a ostro.Výrobca tento typ zaradiť do výroby kedže evidentne pozná žgrblivosť a vlastnosti karpatského priestoru (vlastniť auto z druhej ruky na ktorého servis nemám),je lacnejšia a to stačí.
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 28.10.2020 19:16 Zdieľať na Facebook
????
Mne sa stalo, že mi dali tu vačku na pdf motor tu inú bez dpf, liatinovu, dpc vôbec mi dpf filter neregrneroval, lebo bola slabá teplota
Tam musí ísť ocelova pdf koli časovaniu
Ach jaj,toľko peňazí som vysolil, dali nový dpf filter, vôbec nevedeli, že chyba bola vo vacke ????????????
Tam musí ísť ocelova pdf koli časovaniu
Ach jaj,toľko peňazí som vysolil, dali nový dpf filter, vôbec nevedeli, že chyba bola vo vacke ????????????
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 28.10.2020 19:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných