Ukážka čo spôsobí zámena plnej syntetiky za 10W40

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

povodne tico sa tu nikdy nemalo predavat :41c2:, v tej dobe museli mat vsetky nove vozy kat a tico dostalo vynimku...podla mna dovod bol doviezt volake priblizovadlo pre invalidov...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
66QUATTRO
Príspevky: 662
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

caw Braňo, poopravím, kat Tico malo, ale nespĺňalo emisnú normu(malo karburátor a nie riadené vstrekovanie) a radu technických a bezpečnostných požiadaviek....ale to sme už mimo tému.... zaujímavosťou však je že pokiaľ si do nejakého takého auta sadneš, tak automaticky ideš tak opatrne a hlavne predvídavo ako by si v žiadnom modernom aute nešiel.... čo sa týka názoru že ale stačí že do mňa narazí niekto iný.... áno ale to môže aj keď pôjdem na bajku či motorke.... prípadne ma nemusí trafiť keď mám také malé auto.... to už je viac len súhra okolností.... hlavný problém je v tom ako ľudia jazdia hlavne ako sa správajú......
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

mp3turbo napísal: Pre porovnanie, viskozita (pozor, viskozita nie je rovnaka vec ako hustota oleja, ale velmi priamo s nou suvisi) oleja 0w-40 pri teplote 40 stupnov CO V ZIADNOM PRIPADE NEMOZEME NAZVAT STUDENYM OLEJOM je zhruba SESTKRAT vacsia ako viskozita toho isteho oleja ked ma pracovnu teplotu 100 stupnov. Pri teplote okolo -5 stupnov co je uplne bezna zima na Slovensku je tato viskozita (cerpatelnost) zhruba 200 NASOBNE [!!!!!!!!!] mensia nez ma ten isty olej rozhoruceny na 100 stupnov.

S tymto povedanym, dofrasa nesnazte sa NIKDY riesit spotrebu oleja v motore tym ze budete davat "hustejsie" oleje teda v ponimani s vyssim viskozitnym cislom za studena. Je to rovnaka piččččččččovina ako ked v stredoveku choremu cloveku pustali zilou. Oslabeny organizmus a ty mu este jednu poriadnu jebbbbbbbbbnes po krizoch...

Strucne takto.
Ako teda eliminovat spotrebu motoroveho oleja, ked je jeho mechanicka oprava skutocne financne nerentabilna? Je nejaka moznost? :41c2:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čo je raz už tak opotrebené že neplní svoje funkcie,tam už nepomôže nič okrem opravy.
Jediná rozumná vec ak už je mechanický stav nedobrý tak ho ešte viac nezhoršovať nezmyselnou olejovou alchýmiou,čo práve ľudia z oblubou robia
Oklamať sa dá jedine človek,technika je pred hlúpostou dosť odolná a preto veci ktoré fungovať nemôžu z podstaty svojej schopnosti, ani fungovať nebudú
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Chlapci viacerí ste tu citovali čosi z mojich príspevkov, tak skúsim odpovedať všetkým naraz.
-Tico alebo Trabanta som spomenul preto lebo v určitom veku som si povedal že jazdenia stačilo a práve kvoli jazdeniu som kompletne zmenil profesiu aj zamestnanie. Jazdím teraz denne 40km a to odídem aj na kolobežke s bodákom v prdeli.
-S Ticom budem s kludným svedomím jazdiť aj preto lebo moje životné skúsenosti ma priviedli k poznaniu že všetci máme niekde hore napísané ako kedy svoj život skončíme a karmu neoklameš. Bolo by to tu na naozaj dlhé písanie ,ale celý život od plienok stále ťahám zubatú za fúzy a stále nič. To nie sú len autá , pôvodne som elektrikár pre VVN a ako všetci vieme 22kv kope len raz. U mňa to zrejme neplatí a preto sa tu stále tmolím a poburujem. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

mhlavaty napísal:Čo je raz už tak opotrebené že neplní svoje funkcie,tam už nepomôže nič okrem opravy.
Jediná rozumná vec ak už je mechanický stav nedobrý tak ho ešte viac nezhoršovať nezmyselnou olejovou alchýmiou,čo práve ľudia z oblubou robia
Oklamať sa dá jedine človek,technika je pred hlúpostou dosť odolná a preto veci ktoré fungovať nemôžu z podstaty svojej schopnosti, ani fungovať nebudú
Takže len sledovať hladinu a dolievať z min na max? U mňa je to celý liter raz za 4.000 km (dolievanie po decáčkoch nemá zmysel)
...a to som skúsil aj Metabond Old Spezial - pomohol len krátkodobo, ak vôbec (za jeho cenu by som kúpil 8L špičkového oleja)
A pri poslednej výmene som nalial (nepančovaný) Valvoline MAX Life 10W-40 .... ale tiež to moc nepomohlo a stále japončíkovi chucí :3035:

Inak tá spotreba oleja pri dlhých jazdách vs. popoťahovaní po meste čo sa tu vyššie riešila s Unom:
Je velikánsky rozdiel ak je škrtiaca klapka výrazne otvorená a motor tadiaľ bezproblémovo do seba ťahá = dialnica a takmer žiadna spotreba oleja; ako keď z dlhého kopca brzdíme motorom so zavretou klapkou - vtedy motor výrazne cucká olejovú náplň - ak už má kade.
Preto ani mne Shuttle cestou do Chorvátska a späť nezjedol vôbec žiadny olej napriek spotrebovaným 192L LPG. A to som ho držal celé hodiny na dialniciach okolo 3.500 rpm :2f93:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dotkol si dosť zanedbávanej veci,ale tvoje premýšlanie má správnu logiku.Plne otvorená škrtiaca (relatívne) znamená velký pokles podtlaku v saní,a to už súvisí (u atmosferických motorov) z menším prienikom na tesnítkách ventilov ale aj odsávaním z kľukovej skrini kde zase vysoký počet otáčok spôsobuje menšie pulzácie v klukovej skrini.
Čo sa často absolutne ignoruje sú netesnosti počínajúc mierkou oleja.Už jej netesnosť je hotová pohroma lebo vnikne "prievan" skrze motor a v tom prievane je spústa rozprášeného oleja ktorý takto pomaly mizne.

Čo pani príhoda priniesla,pán z Corollovým motorom zohnal naštastie druhý VVTi motor ale...aj ten už (asi 200 tis km) údajne papal olej,tak sa pomaly otvára aj ten aby bol jasný stav.Ale už teraz (bude neskôr foto) možno povedať,že použitie 10W oleja aj tam,ten motor vnútorne zahumusil.Bude skontrolovaný odkarbonizovaný a pôjde tam plná syntetika 5W -ková.
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Len doplním, že tiež používam 10W-40 - konkrétne ENI i-Synth a naposledy spomínaný Valvoline MaxLife 10W-40 a motor je vnútri krásnulinko čistulinký napriek 250k km a metrom kubickým LPG ktorými ho (primárne) kŕmim. Na predstavu: benzín tankujem 20L raz za cca 5.000km. Takže olej ani LPG ten stav Toyoty určite nespôsobil :3020:
Je zas pravdou, že mne sa motor vôbec NEPREHRIEVA :4090:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja tento stav ale vidím často u motorov
kde sú km 200-300 tis a majitel prešiel na 10w.Nakoniec aj Picasso čo syn mal 1,8 16V bol vnútry humus,tak sme ho kúpili,nabehol na vyše 100 tis bez problému,ale motor vnútry hnoj,od výmeny do výmeny padla plus jedna 4 lt bandaska oleja.Ja to vidím inak,po takomto prechode na 10w je motoru amen,nehovorím že klakne,ale vždy papajú olej
Ak to u teba neplatí,len gratulujem.Som názoru že ak je deväť motorov zahumesených a jeden čistý,tak ten jeden mám za výnimku z pravidla.Ak by vychádzal pomer aspoň pol na pol,inak uvažujem.
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Takze mam prejst na 5W-40 a ostat pri nom? Cenu oleja neriesim - je zanedbatelna pri sucasnych rodinnych nakladoch... :4012:
Milan, KaskaderTN, MP3turbo co vy na to? Vyznate sa, vas nazor si urcite vezmem k srdcu.
Len pre info ide o motor roka v Japonsku v r. 1995 s variabilnym casovanim sacich ventilov a vyvazovacou hriadelou. V prirucke ma uvedenu len specifikaciu oleja API Service SG, SH nebo SJ - tento sa udajne zasluzi o znizenu spotrebu paliva. Cize predpisany olej z "doby kamennej" ktoru v sucasnosti prekona kdejaka lowcost oilžbrnda "z Jednoty" :4090: Vyskozitu si ma kazdy zvolit podla podnebia = jasne ze ina bude vhodna na severe Kanady ako v Eritrei...
Takze ako teda pani dam tam 5W? Podotykam ze sucasna 10W-40 je fully synthetic.
Dakujem! :300f:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja som na nič podobné (presť od 10W späť na 5W) doteraz nenabral odvahu.Videl som motor u priateľa kde to bolo urobené a nešlo prešpárať olejové kanálky v kluke od úsad.Pootáčalo šálky v ojniciach a vybúchalo ich na hrúbku žiletky a boli jedna na druhej.
Napríklad teraz tento Verso motor čo sa kúpil sa komplet rozoberá a čistí,takže nebude problém ísť na akýkoľvek olej lebo to bude ako u nového.
Neviem,ja by som bez dekarbonizácie nemal odvahu.Ale...ak by som motor videl zvrchu aj zospodu že je čistučný to by som urobil.Je to iba o tom aby sa nerozpustil nejaký uložený bordel,ak ho tam niet,nemalo by ani nič hroziť.
U mňa sú diesle takkmer výlučne,ale ak pozerám aké sú čistučké povedzme pri 200-300 tis km a to má každý diesel za humusový stroj,tak mi je do plaču ak vidím tieto benzíny takéto.
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Je pravda, ze som ho zdola nevidel, ale pri kontrole ventilov som mal dole ich veko a vacky i vahadla boli akoby vcera vyrobene - jak zrkadlo. Vnutri veka ventilov absolutne nic, ziaden nanos ani "sopel"... je mozne, ze by v takomto stave vrsku mohol byt spodok zahumuseny?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Určite nie,najviac sa ukladá na "studených" veciach
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Takze mam prejst na 5W-40 a ostat pri nom? Cenu oleja neriesim - je zanedbatelna pri sucasnych rodinnych nakladoch...
>> Milan, KaskaderTN, MP3turbo co vy na to? Vyznate sa, vas nazor si urcite vezmem k srdcu.
>> Len pre info ide o motor roka v Japonsku v r. 1995 s variabilnym casovanim sacich ventilov a vyvazovacou hriadelou.


joj tu je kazda rada draha, naozaj to zavisi od tuctov faktorov. Ja osobne predovsetkym neviem co je pre tvoj motor predpisane a aj keby som to vedel, tak poviem ze 10w-xx tam doteraz funguje stotisic/stotisice kilometrov takze nepovazujem za prilis potrebne ho teraz v panike za volaco vymenit.

Jasne, cena oleja nie je absolutne podstatna pri celkovych nakladoch na vlastnictvo vozu, a pri zivotnych nakladoch vseobecne. Z uplne rovnakeho dovodu sa olej meni najneskorsie po 15.000km, nie v tych srackovych intervaloch co trepu vyrobcovia ktorym velmi vyhovuje ze zivotnost aut sa skracuje a skracuje a skracuje.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

A ešte len sa skracovať bude.Vývoj sa uberá smerom ktorému dnes čapká každý somár,aby o desať rokov preklínal celý svet až tieto nové technológie budú kralovať.V mienkotvornom denníku čítam...
Používanie dieselových motorov vyčítal aj nemecký Spolkový úrad pre motorové vozidlá koncernu Daimler (Mercedes-Benz). DPA informuje, že mu ich dodáva partner Renault-Nissan.

"Tieto motory sa používali, používajú a budú sa používať," povedal dnes v Paríži na Autosalóne šéf Daimleru Dieter Zetsche. Dopyt po dieselových motoroch podľa Zetscheho výrazne prekonal očakávania.

Do hláv ľudí sa tlačia nové kaleráby,nikdy predtým som neregistroval také množstvo ľudí čo broja proti dieslu a neuvedomujú si,čo im kormidelníci vývoja minimálne v EU tlačia a kam ich aj pomaly na špagátiku aklo volov zavedú.Budeme riešiť drahšie otázky než je rozdiel medzi dvoma triedami olejov.
Životnosť sa skracovať musí,je to jeden z ukolov ako udržať ekonomiku a stiahnuť nezávislých ľudí z ulice,zabezpečiť im prácu a dostať ich do závislosti,dať im prácu a zadĺžiť ich.O to kráča a nie nové technológie a čistý vzduch.Týmto vydriduchom nikdy o iné než vlastný prospech nešlo.Núkajú "lacné" energie a čistý vzduch.Nebude ani jedno ani druhé.Zemegulu máme jednu a do jednej atmosféry idú splodiny horiacich ropných polí,horiace mestá po bombách,sopky aj dym z Krásnej Hôrky.99% smradu nik nerieši,ale trepe do kolajnice na poplach a rieši 1% promlém a ešte účet predloží a poriadne mastný priamo obetiam.Ludia sú úplne hlúpy,riešia vždy hlúpe a podružné problémiky,zásadné problémy neriešia a riešiť ani nemôžu,lebo vo svojej závislosti sú už iba nuly do počtu, čo do ničoho kecať nemôžu.Bude aj horšie,úporne sa na tom pracuje a zase je tu kopec ľudí čo obhajuje niečo,z čoho niet návratu,pokojne vypustia džina z flaše ale plán ako ho dostať späť do flaše nemajú.

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných