Dodavka do 3,5t + prives do 750kg(tachograf)

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

piperik
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 14.03.2007 15:01
Zdieľať na Facebook

Dodavka do 3,5t + prives do 750kg(tachograf)

Príspevok od používateľa piperik »

Zdravim. Potrebujem vediet ci ak dam za dodavku(Ducato Maxi) prives do 750kg ci treba aj tachograf respektive ake nalezitosti clovek potrebuje a co to obnasa. Som ako firma takze aj prives sa pouzije na komercne ucely.....diky za postrehy a rady....:-)
michy
Príspevky: 60
Dátum registrácie: 12.03.2012 13:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michy »

jedine kde potrebujes mytnu jednotku na takuto supravuje je Polsko. Tachograf nepotrebujes taktiez, iba ak budes mat za ducatom brzdeny prives (nad 750kg)
piperik
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 14.03.2007 15:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa piperik »

Mate s tym osobnu skusenost? Nerad by som prisiel do problemov... vraj ak sa pouziva na sukromne ucely tak netreba ak na konercne tak treba lebo je to nad 3,5t.... tak ako to naozaj je? :3020:
Matulkoo
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2012 12:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Matulkoo »

Nie, myto nepotrebujes. Iba dialnicnu znamku a dalsiu na vozik. Pre uistenie sa, zavolaj na infolinku spolocnosti skytoll. www.emyto.sk
michy
Príspevky: 60
Dátum registrácie: 12.03.2012 13:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michy »

mam stym osobnu skusenost taham brzdeny aj nebrzdeny, jedine co treba je dialnicna znamka na vozik
piperik
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 14.03.2007 15:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa piperik »

Ale na vozik nad 750kg treba uz tachograf vsak....a samozrejme B+E...vsak? Na vozik do 750kg netreba teda tachograf a staci vodicak B...takze takto?
elephant
Príspevky: 1747
Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
Bydlisko: ZH
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elephant »

To sa tu zase zišli "odborníci"

Ak vozidlo alebo jazdná súprava presiahne celkovú hmotnosť 3.500 kg a využíva sa komerčnú prepravu musí byť vozidlo vybavené tachografom.

Ak má Fiat Ducato maxi celkovú hmotnosť 3.500 kg a pripojíš zaň príves s celkovou hmotnosťou 750 kg má celková hmotnosť jazdnej súpravy 4.250 kg. Ak sa takáto jazdná súprava používa na komerčnú prepravu musí byť vybavená tachografom.

Čo sa týka mýta, tak vozidlá kategórie M1 a N1 nepodliehajú mýtu, ale stačí im diaľničná známka. Ak za vozidlo kategórie M1 a N1 pripojíte prípojné vozidlo kategórie O1 a O2 a jazdná súprava presiahne celkovú hmotnosť 3,5t je potrebná aj diaľničná známka na prípojné vozidlo.

Ak má Fiat Ducato maxi celkovú hmotnosť 3.500 kg a pripojíte zaň vozík s celkovou hmotnosťou 750 kg, jazdná súprava bude mať 4.250 kg, teda je potrebná diaľničná známka na ťažne vozidlo aj na prípojné vozidlo.

Čo sa týka vodičského oprávnenia tak na vedenie vozidlo, ktorého celková hmotnosť nepresiahne 3.500 kg, je určené na prepravu najviac 8 osôb okrem vodiča a je za nim prípojné vozidlo s celkovou hmotnosťou do 750 kg stačí vodičské oprávnenie skupiny B. Skupina B stačí aj v prípade ak celková hmotnosť prípojného vozidla bude viac ako 750 kg za predpokladu, že jazdná súprava nepresiahne celkovú hmotnosť 4.250 kg.

Takže ak máš Fiat Ducato maxi celkovú hmotnosť 3.500 kg a zaň pripojíš vozík s celkovou hmotnosťou 750 kg tak stačí vodičské oprávnenie skupiny B.
davos
Príspevky: 170
Dátum registrácie: 18.06.2007 18:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa davos »

Tak keď je auto firemne - napísane na firmu tak asi jazdi komerčne.
Pozrie sa ti na náklad a papiere od od nákladu.
elephant
Príspevky: 1747
Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
Bydlisko: ZH
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elephant »

lubos zimovcak napísal:a ešte mi povedz, ako štát zistí, či vykonávaš komerčnú prepravu..., alebo pre svoju potrebu.
Štát nijako, ale Inšpektorát práce pri kontrole na ceste veľmi jednoducho. Stačí že je auto písané na firmu. Kedže je to firemné auto, tak vykonáva komerčnú prepravu. Vodič pri kontrole je povinný dôveryhodným spôsobom preukázať, že sa nejedná o komerčnú prepravu. Okrem toho ak je vozidlo písané na firmu musí vodič tiež pri kontrole, dôveryhodne preukázať zamestnanecký pomer k firme, v opačnom prípade sa jedná o čiernu prácu.
Okrem toho ak ťa zastaví Finančná správa musíš tiež dôveryhodne preukázať pôvod prepravovaného tovaru (dodacie listy, faktúry).

Už si niekedy zažil na ceste kontrolu IBP?
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Elephant : zažil a išli sa pokakať aj oni aj ja. Totiž ani jedna firma nemá nijako ošetrený tovar alebo jeho časti ktoré mení v rámci reklamácií.Myslím tým stavebný priemysel , konkrétne oknárov.
Vtedy mi kožu zachránilo to , že na IBP NR sme robili nejaké brány a chlapci nás osobne poznali. Inak neviem , či by som nešiel bručať. :40bd: lol :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
elephant
Príspevky: 1747
Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
Bydlisko: ZH
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elephant »

Keby len dodávky, ale vezmi si napríklad, že máš Audi Q7 s dvojtonovým vozíkom, ktorú máš na firmu a rozvážaš s ňou tovar. Prídeš do servisu a požaduješ aby ti do nej namontovali tachograf, tak sa z toho v Audi nervovo zrútia :40bd:

Jasné že sa firemné auto dá požičať. Normálne spíšeš s firmou zmluvu o prenájme. Keď má firma auto v odpisoch a dáva si ho do nákladov musíš zaplatiť aj prenájom minimálne vo výške nákladov na prevádzku počas zapožičania. Potom pri kontrole musíš takúto zmluvu predložiť a preukázať, že sa nejedná o komerčnú prepravu.
Nefunguje to tak, že pôjdeš za šéfom, že si potrebuješ previezť tehly na stavbu rodinného domu a on ti povie tu máš kľúče a choď. Ak ťa zastaví IBP tak máš prúser ty aj firma.

Bavíme sa samozrejme čiste v teoretickej rovine ako by to malo správne byť, ale v realite to funguje celkom inak :-\
Aj keď nakoniec potom ide do tuhého tak začnú lietať celkom zaujímavé sankcie a pokuty.
juriken
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 23.01.2013 15:37
Zdieľať na Facebook

jazda s dodávkou do 3,5t+príves

Príspevok od používateľa juriken »

Zdravím-denno-denne jazdím dodávku Peugeot boxer a často ťahám po meste príves 2500kg brzdený,mám vodický C1+E.Celková hmotnosť jazdnej súpravy je 6500kg a za posledných 5 rokov ma zastavili policajti asi 10 krát a ani raz sa NIKTO nepítal na komerčnú prepravu,mýtnu jednotku a vzťach ku firme(či som zamestnanec či černoch). Zaujímal ich vodický+ občiansky,povinná výbava(podkladacie kliny,atd)- pokutu som dostal asi 3 krát(nefunkčné svetlo spz,nezakrytý štrk,atd)ale posledne ma zastavili v novembry 2015 pred braniskom zelený chlapci v Transportery aj z váhami a vtedy stačilo mať na príves mýtnu známku(ročná 50€)+auto dialničná a všetko bolo OK..ale tento rok som s vlekom na dialnici nebol,tak neviem,ako čo,ale ja to riešim tak,že zavolam na skytool a mam istotu,že to,čo my povedia,je dobre..ale čo sa týka mýtnej jednotky do dodavky-ešte som takú dodávku s mýtom do 3500kg nevidel.. :40bd:
elephant
Príspevky: 1747
Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
Bydlisko: ZH
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elephant »

A ty si aj čítal diskusiu pred tým ako si tu niečo napísal, alebo nerozumieš písanému textu?

Alebo inak.

Dokážeš rozlíšiť aký je rozdiel medzi mýtnou jednotkou a tachografom?
Dokážeš rozlíšiť aký je rozdiel medzi Dopravnou políciou, Mýtnou Políciou, Inšpektorátom práce a Finančnou správou?
Dokážeš rozlíšiť čo tieto jednotlivé represívne zložky štátnej správy kontrolujú a čo je v ich kompetencii?

To že ty jazdíš denno denne a za posledných 5 rokov ťa zastavili policajti 10 krát, ešte neznamená, že ťa nezastaví aj niekto iný ako policajti a potom sa budeš asi veľmi čudovať čo všetko ich bude zaujímať.
juriken
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 23.01.2013 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juriken »

Hm-niekto sa asi zle vyspal a reaguje hned povýšene.. inšpektorát prace ma kontroloval 22.6.2016 vramci cestnej kontroli a nezaujímalo ich NIč iné,ako to,či som zamestnanec a či nie som na PN..toť fsio...a to zastavovali policajti,nie inšpektorát práce,oni boli len prítomný pri následnej kontrole...policajti ma zvážili+vodický+občiansky-OK,bol som zamestnanec-OK-vrátili po 15min doklady a išiel som...a to som ťahal 2500 príves a nikoho z prítomných netankovalo nejaké "dôverihodné" preukazovanie komerčnej dopravy :40bd: takže ja som svojím predchádzajúcim príspevkom nechcel negovať tvoje príspevky,len som chcel poukázať,že v praxi to na Slovensku funguje inak ako na papiery..
elephant
Príspevky: 1747
Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
Bydlisko: ZH
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elephant »

Sorry asi musím obmedziť prísun kofeínu a ísť už spať :coffe:

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní