Mazda 6 2.2d - vyfuk

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mazda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

cheeseburger
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 30.04.2014 20:19
Zdieľať na Facebook

Mazda 6 2.2d - vyfuk

Príspevok od používateľa cheeseburger »

Dobry den, mam mazdu 6 2.2d 2013 nabehanych 30 000km. Je to mozno blba otazka, no zaujimalo by ma ci to je normalne alebo nie. Uz asi mesiac pri vychadzani z garaza citim do interieru smrad z vyfuku. Je to typicky smrad dieslu, ako ked okolo vas prejde stara karosa. Dymenie vsak nepozorujem. Predtym som vsak nic take nepozoroval. Je to normalne, alebo to treba riesit? Dakujem za odpovede.
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

A zvýšil sa ti aj hluk z výfuku? Možno niekde spoj a možno aj v motorovom priestore. Treba skontrolovať všade kde máš spoj výfuku. Začal by som od hlavy valcov.
cheeseburger
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 30.04.2014 20:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cheeseburger »

Vies co, nic ine okrem toho smradu som zatial nespozoroval, skusim dnes popocuvat zvuk vyfuku. Kazdopadne auto mam este v zaruke, takze nie je problem im to tam odniest. Skor som sa chcel poradit, ci to je normalne, alebo to mam riesit, aby ma v servise nevysmiali. Dakujem velmi pekne.
truck123
Príspevky: 303
Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa truck123 »

normalne to urcite nieje, ak si DPF plni svoju funkciu a vyfuk nieje mechanicky poskodeny....
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Myslim, ze je to normalne. Rec je o garazi, teda aspon ciastocne uzatvorenom priestore a druha vec je, ze sa jedna o prvy, teda studeny start tohto motora, ktory ma extremne nizky kompresny pomer…
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

No ja myslím, že keď si to predtým necítil, tak to normálne nie je.
Často býva v takýchto prípadoch prasklina alebo dierka na pružnom člene, na vlnovci (pletenci) výfuku.
V takom prípade ho treba vymeniť.
Sám som mal pred časom na aute, dízli, takú prasklinku a neskutočne to smrdelo do kabíny.
truck123
Príspevky: 303
Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa truck123 »

mastik69.... ak startujem auto v garazi, najprv otvorim dvere,auto smer vyfuku von,hovorime o 3rocnom aute 30tk, to nieje ve3s a ak vsetko funguje ako ma, vyfuk musi byt cisty, ziadne cierne sadze...
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ale DPF plni inu funkciu, nic zo smradom. Mazda ma svoje specifika, ako je aj zmena casovania vyf. ventilov. A ak som dobre pochopil, tak sa jedna o studeny start.
Este ma napadlo start webasta. Ono vtedy vie aj slusne pokurit.
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

tesnost vyfuku zistite jednoducho, nastartovat pridrzite koniec vyfuku . bud to zacne niekde fucat alebo ...no benzin zdochne ale naftu asi neudrzite tak dlho aby zakapalo...
anonymous-astra
Príspevky: 98
Dátum registrácie: 31.05.2015 13:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa anonymous-astra »

Len pre info, co to je za garaz? Bude podstatny rozdiel medzi vlastnou samostatnou garazou, garazou pod bytovym domom a polkilometrovymi garazami s vypnutou vzduchotechnikou pod obchodnymi centrami - napr. co sa teploty tyka, trebars my mame v podzemi pod barakom aktualne nejakych 22 °C, aj ked vonku posledny tyzden pomaly ze mrzne :48: , stale je ten beton vyhriaty odkedy vonku bolo 30+.

Par napadov, keby to nebol vyfuk, resp. vobec ziadny technicky problem:

- Nanacakal niekde olej (pri vymene, kontrole odmerky)? Sice motor sa okamzite po nastartovani nezohreje, ale na spravnych miestach to moze zasmrdiet velmi rychlo a smrdi to podobne ako stare naftaky.
- Nemenil si cerpacku? Ina nafta?
- Nezmenil si parkovanie? Pri cuvani citit vnutri v aute spaliny podstatne viac nez pri vychadzani predkom, je to bezne a logicke - vojdes priamo do toho, co si studenym motorom navyfukoval :4090:
- Nie je to len ine vetranie auta? Automaticka klima mohla v rozohriatej garazi chvilu cakat, kym sa rozbehne kompresor, alebo naopak v chladnom podzemi cakat na zahriatie motora, takze si to len predtym v interieri auta necitil a prave teraz moze byt v garazi plus minus tolko, co mas nastavene na displeji a hned ti to zacne vetrakom fukat vzduch z vyfuku do xichtu...

Inak, zober papierovu utierku a vytri nou koncovku vyfuku (studenu!!). Farba, sadze? Ked tak to vycisti a zopakuj o par dni. Pri takomto veku a najazde by to bez problemov s DPF/spalovanim/atd. malo byt viacmenej ciste.

Ozaj, nejazdis s tym nejake ultrakratke trasy? 10 000 km rocne je na diesel velmi malo (teda nie ze by sa to malo hned rozsypat a zacat smrdiet, ale 500 metrove priskoky so studenym motorom tomu vobec nebudu robit dobre)...
Mixy
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 15.02.2014 22:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mixy »

Ja by som dal tiez prezriet ten vyfuk. vsak ak sa robia kratke trasy, to ani nevytlaci a nevypari z vyfuku ten kondenz, tak tam uz načala niečo korozia. ak sa ročne najazdilo 10t, naco dizel?? Osobne si myslim ze cim novsie auto tym viac treba rozmyslat kde ho budem prevadzkovat a nasledne vybrat motorizaciu.
cheeseburger
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 30.04.2014 20:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cheeseburger »

Ahoj, garaz mam samostatnu pri dome pre jedno auto. Co sa tyka pokvapkaneho oleja, tak to neviem, ten menia v servise (jun) a odvtedy som ja olej ani nekontroloval, takze to neviem zistit. Cerpacku som nemenil, tankujem vzdy na OMV. Parkujem stale rovnako, a to tak, ze z garaze cuvam. Predtym som tiez cuval a nic som necitil. Klimu vzdy pred vypinanim motora vypinam, takze tym to tiez nebude. Cistil som koniec vyfuku, farba bola cierna. Auto nema vela najazdene, ale nie tym, ze sa jazdia kratke trasy, ale skor tym, ze auto casto stoji. Priznavam ze dizel nebola dobra volba, zmenili sa mi trochu okolnosti po kupe vozidla, a casto na nom nejazdim. Ale co uz. Dakujem vsetkym za odpovede.
zizinka
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 05.11.2009 17:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zizinka »

Mixy napísal:ak sa ročne najazdilo 10t, naco dizel?? Osobne si myslim ze cim novsie auto tym viac treba rozmyslat kde ho budem prevadzkovat a nasledne vybrat motorizaciu.
ak ma na udržbu, tak prečo nie diesel, aj keby najazdil menej km za rok...čo to má spoločné s tým smradom čo majitel cíti po štarte...

ako radia ostatný, skontrolovať tesnosť výfukového potrubia
cheeseburger
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 30.04.2014 20:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cheeseburger »

Zdravim, tak po tom, co som presiel 360km + 160km po dialnici(bola to jedna cesta tam a spat) som znova pozrel na ten vyfuk. Okrem toho, ze bol mokry, na servitke zostalo trochu ciernej sadze, ale nebolo to nejak znecistene. Malo to byt uplne ciste?
pavucisko
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 25.11.2015 09:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pavucisko »

na tvojom mieste by som to neriešil tu, ked to máš este v záruke ale išiel rovno do servisu dat si to spravit..naco si zbytočne naťahuješ čas

Návrat na "Mazda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný