Mazda 6 2.2d - vyfuk
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 30.04.2014 20:19 Zdieľať na Facebook
Mazda 6 2.2d - vyfuk
Dobry den, mam mazdu 6 2.2d 2013 nabehanych 30 000km. Je to mozno blba otazka, no zaujimalo by ma ci to je normalne alebo nie. Uz asi mesiac pri vychadzani z garaza citim do interieru smrad z vyfuku. Je to typicky smrad dieslu, ako ked okolo vas prejde stara karosa. Dymenie vsak nepozorujem. Predtym som vsak nic take nepozoroval. Je to normalne, alebo to treba riesit? Dakujem za odpovede.
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 30.04.2014 20:19 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 303
- Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 303
- Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 98
- Dátum registrácie: 31.05.2015 13:34 Zdieľať na Facebook
Len pre info, co to je za garaz? Bude podstatny rozdiel medzi vlastnou samostatnou garazou, garazou pod bytovym domom a polkilometrovymi garazami s vypnutou vzduchotechnikou pod obchodnymi centrami - napr. co sa teploty tyka, trebars my mame v podzemi pod barakom aktualne nejakych 22 °C, aj ked vonku posledny tyzden pomaly ze mrzne , stale je ten beton vyhriaty odkedy vonku bolo 30+.
Par napadov, keby to nebol vyfuk, resp. vobec ziadny technicky problem:
- Nanacakal niekde olej (pri vymene, kontrole odmerky)? Sice motor sa okamzite po nastartovani nezohreje, ale na spravnych miestach to moze zasmrdiet velmi rychlo a smrdi to podobne ako stare naftaky.
- Nemenil si cerpacku? Ina nafta?
- Nezmenil si parkovanie? Pri cuvani citit vnutri v aute spaliny podstatne viac nez pri vychadzani predkom, je to bezne a logicke - vojdes priamo do toho, co si studenym motorom navyfukoval
- Nie je to len ine vetranie auta? Automaticka klima mohla v rozohriatej garazi chvilu cakat, kym sa rozbehne kompresor, alebo naopak v chladnom podzemi cakat na zahriatie motora, takze si to len predtym v interieri auta necitil a prave teraz moze byt v garazi plus minus tolko, co mas nastavene na displeji a hned ti to zacne vetrakom fukat vzduch z vyfuku do xichtu...
Inak, zober papierovu utierku a vytri nou koncovku vyfuku (studenu!!). Farba, sadze? Ked tak to vycisti a zopakuj o par dni. Pri takomto veku a najazde by to bez problemov s DPF/spalovanim/atd. malo byt viacmenej ciste.
Ozaj, nejazdis s tym nejake ultrakratke trasy? 10 000 km rocne je na diesel velmi malo (teda nie ze by sa to malo hned rozsypat a zacat smrdiet, ale 500 metrove priskoky so studenym motorom tomu vobec nebudu robit dobre)...
Par napadov, keby to nebol vyfuk, resp. vobec ziadny technicky problem:
- Nanacakal niekde olej (pri vymene, kontrole odmerky)? Sice motor sa okamzite po nastartovani nezohreje, ale na spravnych miestach to moze zasmrdiet velmi rychlo a smrdi to podobne ako stare naftaky.
- Nemenil si cerpacku? Ina nafta?
- Nezmenil si parkovanie? Pri cuvani citit vnutri v aute spaliny podstatne viac nez pri vychadzani predkom, je to bezne a logicke - vojdes priamo do toho, co si studenym motorom navyfukoval
- Nie je to len ine vetranie auta? Automaticka klima mohla v rozohriatej garazi chvilu cakat, kym sa rozbehne kompresor, alebo naopak v chladnom podzemi cakat na zahriatie motora, takze si to len predtym v interieri auta necitil a prave teraz moze byt v garazi plus minus tolko, co mas nastavene na displeji a hned ti to zacne vetrakom fukat vzduch z vyfuku do xichtu...
Inak, zober papierovu utierku a vytri nou koncovku vyfuku (studenu!!). Farba, sadze? Ked tak to vycisti a zopakuj o par dni. Pri takomto veku a najazde by to bez problemov s DPF/spalovanim/atd. malo byt viacmenej ciste.
Ozaj, nejazdis s tym nejake ultrakratke trasy? 10 000 km rocne je na diesel velmi malo (teda nie ze by sa to malo hned rozsypat a zacat smrdiet, ale 500 metrove priskoky so studenym motorom tomu vobec nebudu robit dobre)...
-
- Príspevky: 122
- Dátum registrácie: 15.02.2014 22:53 Zdieľať na Facebook
Ja by som dal tiez prezriet ten vyfuk. vsak ak sa robia kratke trasy, to ani nevytlaci a nevypari z vyfuku ten kondenz, tak tam uz načala niečo korozia. ak sa ročne najazdilo 10t, naco dizel?? Osobne si myslim ze cim novsie auto tym viac treba rozmyslat kde ho budem prevadzkovat a nasledne vybrat motorizaciu.
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 30.04.2014 20:19 Zdieľať na Facebook
Ahoj, garaz mam samostatnu pri dome pre jedno auto. Co sa tyka pokvapkaneho oleja, tak to neviem, ten menia v servise (jun) a odvtedy som ja olej ani nekontroloval, takze to neviem zistit. Cerpacku som nemenil, tankujem vzdy na OMV. Parkujem stale rovnako, a to tak, ze z garaze cuvam. Predtym som tiez cuval a nic som necitil. Klimu vzdy pred vypinanim motora vypinam, takze tym to tiez nebude. Cistil som koniec vyfuku, farba bola cierna. Auto nema vela najazdene, ale nie tym, ze sa jazdia kratke trasy, ale skor tym, ze auto casto stoji. Priznavam ze dizel nebola dobra volba, zmenili sa mi trochu okolnosti po kupe vozidla, a casto na nom nejazdim. Ale co uz. Dakujem vsetkym za odpovede.
-
- Príspevky: 49
- Dátum registrácie: 05.11.2009 17:11 Zdieľať na Facebook
ak ma na udržbu, tak prečo nie diesel, aj keby najazdil menej km za rok...čo to má spoločné s tým smradom čo majitel cíti po štarte...Mixy napísal:ak sa ročne najazdilo 10t, naco dizel?? Osobne si myslim ze cim novsie auto tym viac treba rozmyslat kde ho budem prevadzkovat a nasledne vybrat motorizaciu.
ako radia ostatný, skontrolovať tesnosť výfukového potrubia
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 30.04.2014 20:19 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 25.11.2015 09:41 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných