Degradacia oleja

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

jo pani, vsetko pekne...ale taky priklad, preco kamos za velkou mlakou na hundaji i30 ma predpis 5000 mil :41c2: , pytam sa, kolko ma ten isty hundaj - benzin 1,8 v EU ? pokial je nebodaj rozdiel, akoze stavim, ze je, mame nejake rozumne vysvetlenie ??? :zg282:, len preboha ne, ze v amerike nevedia vyrobit taky olej :40bd:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Kedysi som sem dával rozbory LL olejov - už po 15-18 tis. km nemali ŽIADNE z vlastností, ktoré mali ako nové. Takže každý svojho šťastia škodcom...
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

cicmanec - vynimocne stebou suhlasim
bajo777- za velkou mlakou leju do motorov doslova sracky a nie oleje , tam sa meni olej na pumpach pri tankovani doslova , v USA pouzivaju menej kvalitne oleje a preto castejsia vymena , sam nie som zastanca dlhych intervalov a myslim si ze 30 tis. je vela
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

bajo777 napísal:jo pani, vsetko pekne...ale taky priklad, preco kamos za velkou mlakou na hundaji i30 ma predpis 5000 mil :41c2: , pytam sa, kolko ma ten isty hundaj - benzin 1,8 v EU ? pokial je nebodaj rozdiel, akoze stavim, ze je, mame nejake rozumne vysvetlenie ??? :zg282:, len preboha ne, ze v amerike nevedia vyrobit taky olej :40bd:
No ja by som v tom videl biznis, nic ine. Mna moja alergologicka nuti brat Zodac po cely rok, a v sezone 2 x denne. Napriek tomu, ze vyrobca udava davkovanie 1x denne s upozornenim "neprekracujte odporucane davkovanie". A napriek tomu, ze mne staci brat v maji a v juni, nie cely rok. Takze asi tak...
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

hjundai napísal:On ten Patrik má pravdu resp. možno ho pochopiť: auto má ako výrobný nástroj, musí jazdiť a nie stáť v servise na výmeny oleja, dodržuje predpis výrobcu a má overené že to auto vydrží, splatí sa a vyprodukuje zisk. Nie je problém ak auto jazdí jeden štart a potom dlhé kilometre aby to ten olej utiahol.To by musel niekto pomerať.... Je podnikateľ takže je to pochopiteľné. Naše súkromné autá si tak trochu hýčkame, to je zase iné... keby ho život donútil bude meniť častejšie, ale nemá dôvod. Na druhej strane tí čo menia často tiež nie sú idioti že Patrik, tiež majú svoje dôvody... a ten hlavný je že auto sa neodpisuje.
Ja osobne celkom rád vyberiem olej, filter,preberiem od kuriéra, vypustím starý, vypijem kafe, nalejem nový, zatočím nový filter, pohrajem sa s mierkou.... to je taký rituál... chlapčenská radosť. Niekto nepochopí...
Ono je rozdiel naliať do auta olej za 4, či 5 eur/liter
nakupeny rozumne ,
a naliať ten istý olej 8x predražený,lebo mi ho vymenia v servise... :::

Ja to velmi dobre chápem .

A chápem,tiež aj Patrika 1111,
Ja by som tiež za takých podmienok,že ma stojí vymena oleja cca 170 € , nechal olej v tom motore , čo najdlhšie...

Ja však mám za jednú vymenu oleja v tej sume,čo zaplatí Patrik, 3 vymeny oleja aj z filtrom,realizované SVOJPOMOCNE
a z toho dovodu som taký grand voči svojmu autu, a mením olej po 8 000 km :4012:
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

olej je olej netreba to prezivat s tou vymenou.ze degradduje ci co.ved nebudme azda chovat auto 30 rokov.vyzmykam z neho co da a predaj.a dalsi majitel robi to iste.ani svajciari to nerobia podla limitu.ak padne zaruka auta olej sa meni lubovolne a leju tam to co maju skladom.to iste rozvody.ja olej menim po zime ved aj tak dostane svoje cez zimu.nebudem predsa v lete motor uhanat na vodou nasytenom oleji.skoncia mrazy skonci olej.ale u mestskeho automobilu som uz nemenil 2.5 roka.proste smola neni 15000km nebude novy.pri najazde 103000km sa mu nic nestane.do 105 000km este vyddrzi.sused ma golfa 5 od nova 1.4i 55000km a uz riesi klepajuce hydrostely.pred mesiacom so mnou hodil rec kedze videl ze moje motory su zmykane na smrt a nic im neni ziadny klepot a tichucky chod.olej mu v servise davaju BP.v zaruke mu davali castrol no potom to zmenili na BP.ja som mu odporucil mobil.tak nabuduce bude mobil.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

jednoznacna odpoved neexistuje. Napr. aj z dovodu, ze v poslednej dobe davaju automobilky do motorov rychlobezne oleje, pricom klesa spotreba paliva o nejake 1-2,5%, ale stupa spotreba oleja. Ale to zistite az o rok-dva a potom sa to napise sem. Spotreba dobra, auto beha, ale "zerie olej". Pricom je to len legitimne klamstvo vyrobcu / a v poslednej dobe vacsiny/ . Treba davat olej, ktory doporucuje vyrobca, lebo nik neurobi tolko testov motora pod zatazou na stolici so vsetkymi olejmi, ktore konstrukter pracne vypocital z predpokladanych charakteristik motora. Potom nepletme rozne ovocie - jeden ze co v taxikoch, druhy v dodavkach, treti upozornuje na kamiony a stvrty, ze aj lode maju motorovy olej - to su neporovnatelne jednotky. Ak chces nieco velmi sledovat, tak alkalicku rezevu, alebo odolnost na popolcek pri diesly, event. s DPF. Ak chces tieto parametre zvysit, tak pridaj aditiva a zlepsis reakcie molekul maziva so stenou valca a tym aj vela parametrov. Jasne, ze sa motor nikdy nerozpadne, ak pretiahnes interval o 2-5 tis., ale preco to mam robit???? Vsimnite si, ze väscina motorov potom zacne mierne viac zrat olej, len s tym sa uz takmer nik nechvali. Dalej som rad, ze sa rozsiruje moj stary nazor, ze castrol ako vyrobca olejov je extremne nadhodnoteny!!! Kde vlastne vyraba tie svoje uzasne oleje, ked nema ziadnu rafinerku??? Zeby v tych najlacnejsich???Ake jednoduche - vyrobit v Indii a este horsie a my sprostaci mu zaplatime zisk a reklamu. A kolotoc sa toci dalej. Ak menis olej v normal.terminoch, tak je jedno,ci je tam pred zimou, alebo pred letom. Hlavne treba menit a nie dozivotna napln, "long life", alebo po 5tis.km - ziadne extremy, drz sa zlatej strenej cesty. Olej, to je hotova veda.
Patrik1111
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 10.03.2008 13:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Patrik1111 »

V súvislosti s touto témou by ma ešte zaujímalo. V návode na obsluhu k autu, som sa dočítal, že je možné, že auto mi samé zahlási ísť na výmenu oleja, i keď ešte nieje termín servisu, myslí sa tým nábeh km. Čo respektíve aká súčiastka má toto na starosti? Je tam nejaké čidlo, či čo, alebo to podľa nejakých parametrov vyráta riadiaca jednotka?
LPGmaniak
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LPGmaniak »

seven549 napísal:olej je olej netreba to prezivat s tou vymenou.ze degradduje ci co.ved nebudme azda chovat auto 30 rokov.vyzmykam z neho co da a predaj.a dalsi majitel robi to iste.ani svajciari to nerobia podla limitu.ak padne zaruka auta olej sa meni lubovolne a leju tam to co maju skladom.to iste rozvody.ja olej menim po zime ved aj tak dostane svoje cez zimu.nebudem predsa v lete motor uhanat na vodou nasytenom oleji.skoncia mrazy skonci olej.ale u mestskeho automobilu som uz nemenil 2.5 roka.proste smola neni 15000km nebude novy.pri najazde 103000km sa mu nic nestane.do 105 000km este vyddrzi.sused ma golfa 5 od nova 1.4i 55000km a uz riesi klepajuce hydrostely.pred mesiacom so mnou hodil rec kedze videl ze moje motory su zmykane na smrt a nic im neni ziadny klepot a tichucky chod.olej mu v servise davaju BP.v zaruke mu davali castrol no potom to zmenili na BP.ja som mu odporucil mobil.tak nabuduce bude mobil.
no uz je mi jasne preco mas nazor na jazdene vozidla taky, aky mas :D lebo sam sa spravas takto k vlastnym starsim autam

ja osobne nepoznam v mojom okoli cloveka, co by sa len priblizoval tomu, co robis ty...takze ty nie si norma, na trhu sa najde dost vela zachovanych vozidiel, to ze ty ich zmykas, neznamena, ze to tak robia vsetci
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Patrik1111 napísal:Miso V50
Myslím, že sa vôbec nepovažujem za šetrného. V obchode kde kupujem náhradné diely do áut vedia, že nikdy mi nemajú ponúknuť lacnejšiu náhradu, ale vždy značku prvovýroby, alebo kvalitu, približujúcu sa prvovýrobe. Vždy mením diely za kvalitné.
Prečo si myslíš že v prvovýrobe sa dáva "kvalita"??? Ja v prvovýrobe robím , myslím že už sa svojmu odboru trocha rozumiem a vidím že sa tam dáva material ,ktorý vydrží presne tri dni po záruke. Vykrádajú sa receptúry, a šetrí sa na každej prkotine.
Nie je v záujme výrobcu , vyrábať predmety dlhodobej trvanlivosti , pretože by stratil odbyt. Ak sa komponent nepokazí , nie je dôvod ho meniť a teda ani vyrábať.Ak by sme vyrábali len na nové vozy ,bez náhradných dielov , môžme prepustiť 70% zamestnancov. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných