Zvolávacia akcia VW - softvérový problém dieselových motorov

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kristinr
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 21.07.2011 15:44
Zdieľať na Facebook

Zvolávacia akcia VW - softvérový problém dieselových motorov

Príspevok od používateľa kristinr »

Zdavim priatelia, dnes som nasiel liebesbrief od VW group ohladom Zvolavacej akcie pre moje CC motor 2.0 TDI 103kw CR, kt je vybavené motorom generácie EA 189 a treba na nom upravit softver RJ, pre aferu DIESELGATE. U nas a vo V4 krajinach vraj nie je povinna pre majitelov, preto rozmyslam ci ist alebo nie... Mate niekto realnu skusenost, ako to ovplyvni prejav, spotrebu motora atd...? dakujem
lubo1711
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 06.03.2010 10:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo1711 »

Superb Combi 2010, 2.0 TDI-CR 103 kW

tiez som dnes dostal dopis ohladom zvolavacej akcie a radsej by som tam nesiel.. pise sa ze aktualizacia softveru, resp. technicke opatrenia nemaju ziadny vplyv na vykon, krutiaci moment, hlucnost, emisie CO2 alebo spotrebu no neverim tomu.. myslim ze sa to prejavi na servisnych nakladoch a ze DPF sa bude chciet castejsie regenerovat..
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Všetko sú to len dohady. Vplyv na životnosť DPF... neviem. Neviem si to technicky zdovodniť. Na to aby bol častejšie regenerovaný, musel by sa viac zanášať no prečo? Tak isto vplyv na EGR. Ludia z toho robia vačšiu vedu ako naozaj je. Tu sa rieši nejaké promile vplyvu na EGR či DPF no ludia si veselo nechávajú čipovať RJ čo má určite vačší dopad minimálne na DPF a čo? Nikomu sa svet nezrútil.
Toto skrátka nemá zmysel prežívať. Volajú, treba ísť. Nikto nič nespozná ani na životnosti čohokoľvek
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

PREČO kupujete smradľavé DIESLE ????

LPG nesmrdí, a je s ním oveľa menej problémov.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

otom lpg by som tiez mlcal tiez si kazdy motor snim nesedne
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

tak majitel superba rok 2014 jazdil som na tom pocas zimy bol pred mesiacom v autorizaku na geometriu.nic nepodpisal a nic sa nedeje.tarali mu to iste ze musi a musi a musi podpisat ze odmieta upravu softu,no on im stale dookola tvrdil ja som prisiel len spravit geometriu a nic viac.ziadne donucovacie prostriedky niesu.je to len finta.o pol roka vymyslia nieco ine.a treba davat pozor pri podpisovani cohokolvek aj preberacieho protokolu co zakaznik podpisuje.
Hyundai1
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hyundai1 »

Som tiež proti nafte ale žiaľ pri niektorých autách niet na výber ... hlavne v prípade jazdeniek . Čo sa týka či by som šiel alebo nie na zvolávaciu akciu tak určite ano - nikdy nevieš čo bude o 2-3 roky a tak pri predaji vyzeráš aspoň ako vzorný majiteľ čo nič neignoroval .
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Dvojitý meter ako vyšitý alebo ako si fáúvé robí s európskych zákazníkov veľkú pi..chu.A čo tak žiadať na Európskom súde aspoň toto?Podľa aktuálnych informácií majú koncern VW a americké úrady finálnu dohodu o urovnaní aféry Dieselgate. Podpísaná má byť budúci týždeň. A účet bude poriadne mastný. Falšovanie emisií príde nemeckú automobilku len za Atlantikom na astronomických 10 miliárd dolárov. Koncern pristúpil na niekoľko foriem odškodnenia. Súhlasil s tým, že majiteľom vozidiel s naftovými motormi EA 189 vyplatí kompenzáciu, ktorá sa bude pohybovať od 1 000 až do 7 000 dolárov. Priemerne to má byť ale 5 000 dolárov, pričom bude kompenzácia daná najmä vekom vozidla.

To ale nie je všetko. Majitelia dotknutých áut budú mať totiž právo žiadať koncern o odkúpenie ich áut. A to za lepšiu cenu, než akú majú momentálne na trhu jazdených vozidiel. Je to dané tým, že po vypuknutí aféry Dieselgate, padli v USA ceny jazdených Volkswagenov. Okrem toho zaplatí pokuty, ktoré mu vyplývajú z porušení zákonov a v USA založí fond na ochranu životného prostredia, ktorý bude financovať. Automobilku by to ale položiť nemalo, je známe, že na urovnanie najväčšieho škandálu v jej dejinách si odložila 16,2 miliardy eur.

Nevyhne sa však ani ďalším úsporným opatreniam. Napríklad redukcii ponuky modelov v USA. Z tamojšieho trhu stiahne hybridný Volkswagen Jetta, ktorý síce využíva benzínový motor ale nie je oň záujem. Podobný osud mal vlani hybridný Touareg. A stále platí aj zákaz predaja niektorých jeho dieselových áut. Otázkou ostáva, ako naložia americké úrady s majiteľmi, ktorí sa rozhodnú pre finančnú kompenzáciu, ale odmietnu absolvovať zvolávaciu akciu automobilky, ktorá má uviesť naftové motory EA 189 do súladu s americkými zákonmi.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

nijako ich nemozu obmedzit,pretoze majitelia tych aut o tom nevedeli a auta su plne funkcne tak ani reklamacia sa nekona.jedine zeby im boli vratene peniaze ktore za to auto zaplatili.absolutne jednoduche riesenie.len vratit prachy.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

cviro123 napísal:Dohady sa daju objasnit ak otvoris softver povodny a softver novy, kde je rozdiel a co bude pracovat inak.
No dajú aj nedajú.To čo môžeš ty alebo ja urobiť,je že si pozrieme "špajzu" čo sú mapy RJ teda data s ktorými pracuje.Stačilo by porovnať pôvodný a nový obsah.Potiaľ je to v poriadku,špajzu si vieme skontrolovať.Ale čo nevieme,je základný softvér RJ,ak by sme ho chceli poznať nutný by bol zdrojový a ten pokiaľ viem nik vonku nikdy nemal.Oprav ma ak sa mýlim.
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

Len aby sa vam majitelom tych nemeckych zazrakov nestalo, ze o nejaky cas sa niekto v EU naserie a da to povinne kontolovat v ramci EK, a auta, co to nebudu splnat neprejdu.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ja by som mal hlavne obavu o to že ak príde napríklad nejaký problém a majitel odmietol výmenu softu tak ho pošlú do pi...
Jednoducho strata záruky
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chlapci ale to sa rieši tak,že som pozvaný tak sa tam zastavím a na túto vec sa priamo opýtam.Ak je odpoveď že záruku strácam,tak si vyžiadam predpis na ktorého základe by sa tak stalo.
To je celé
gnagy
Príspevky: 941
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Bavorská polícia odmieta zvolávaciu akciu VW
https://autobild.cas.sk/clanok/213076/b ... -akciu-vw/#

V tomto článku ma zaujalo však toto:

Dôvodom pre nespokojnosť polície je pravdepodobne pochybná záruka, že po aktualizácii softvéru nevzniknú na vozidlách škody. Pre neistotu existuje dobrý dôvod. Dieselové autá, ktoré sa v USA podrobili úpravám, totiž museli ísť ešte raz do servisov, kde im namontovali nové katalyzátory a filtre pevných častíc. Problém spôsobuje fakt, že upravené vozidlá po aktualizácii softvéru jazdili v režime vyššej recirkulácie výfukových plynov, s čím VW pôvodne nepočítal. Pritom presne z tohto dôvodu bol riadiacich jednotkách nelegálny softvér.

- To je presne také, ako keby som nechal spadnúť porcelánový tanier zo stola na zem a potom vyhlásim, že som nepočítal, že ho budem musieť zlepiť, aby vyzeral, ako predtým. No nie? To sú fakt takí amatéri v tom VW, alebo sa na blbých len hrajú?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ani nie žeby boli blbý.Dostali sa do blbej situácie klamára,ktorý pre jedno neštastné klamstvo odsúdil sám seba na nutnosť klamať ďalej.To sa im naneštastie kombinuje z časovým faktorom kde majú nôž pod krkom,teda tým myslím v USA,z EU si ťažkú hlavu nerobia,tu je klamstvo denná potrava a ľudia na klamstvo zvyknutý.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných