Nepredpisany olej

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

LPGmaniak
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LPGmaniak »

ty to mas v hlave riadne pomotane, mne nevadi ze zerie olej, mechanicky stav motora je dobry, kedze mi to znamy pozrel, skontroloval, a porobil hlavu a tesnenia

na LPG jazdim lebo nie som hlupy, Seven ked si chces jazdit na benzin, jazdi si. Ja radsej peniaze setrim a vrazim do poriadneho byvania, ale holt hlupak si kupi "poriadny" trojliter benzin alebo nejaky diesel a preplaca na servise
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ja jazdim aj benzinom aj dizlom po europe.davam tym motorom nazrat stale plnu davku.kapotu otvaram tak raz za 5000km u dizla a raz za 2000km u benzina.a az uvidim ze chyba olej alebo voda auto povazujem za vrak ktore je neekonomicke.poznam ludi co kupuju oleje nemrznuce stavy do chladicov a potom im to staci pripomenut kolko za tu dobu uz stratili.jednemu to vychadza 5 dni v tyzdni jazda 120km denne ma to 3 eura a pokracuje v tom uz 2 rok.hlavne za tankuje lacne lpg.
LPGmaniak
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LPGmaniak »

v pohode, kazdy povazuje za neekonomicke nieco ine

ja povazujem za neekonomicke kupit nove auto za 15 000 eur, radsej kupim staru jazdenku za 4000e, a mam tisicky eur volne na opravy, a aj v najhorsom moznom pripade budem v tazkom pluse

a obcasne doliatie oleja? kolko ma to vyjde, par desiatok eur rocne v najhorsom pripade? aj menej...a to ani nehovorim kolko usetri LPG oproti benzinu - polovicu, cize v mojom pripade 600-700 eur rocne
s dieslom je to porovnatelne, no na diesli sa moze viac velmi drahych suciastok pokazit
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

VALVOLINE DURABLEND FE 5W-30 je olej určený primárne pre fordy, ACEA A5/B5 so zníženou vysokoteplotnou viskozitou (min. 2,9 mPa.s.), ktorý naviac (a pochopiteľne) nespĺňa žiadne VW normy. V motoroch s povoleným/predpísaným olejom so zníženou HTHS viskozitou je možné ľubovoľne použiť olej s "normálnou" HTHS viskozitou (nad 3,5 mPa.s.), opačne to však neplatí. V akejkoľvek oktávke ten olej nemá čo hľadať a ja osobne by som ho 1. nenalial, a ak by došlo k omylu, 2. bezodkladne vymenil. Áno, možno to 15.000km vydrží, ale opotrebenie motora bude pravdepodobne vyššie.

P.S. kanyster kvalitného oleja stojí dvacku, filter tak 5 EUR
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Lpg maniak,nemáš to dobre prepočítané mal som Jeep grand cherokee 4,0 na Lpg,rovnako mám aj kamarátov s Lpg v osobákoch ale úspora určite nie je 50% ale asi tak 30% max.35%. 50% je len reklamný ťah firiem ktoré to montujú.
LPGmaniak
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LPGmaniak »

Ako som pisal,bol to omyl a do motora isiel 10w40 mobil super,kt normu splna

A k uspore,aj keby to bolo 30-35% tak podla mna je to super
LPGmaniak
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LPGmaniak »

jeden pan sa mi snazil nedavno nahovorit, ze olej pri prevadzke na LPG nedegraduje, ze sa nedostava do kontaktu s palivom v spalovacom priestore, je to tak, nedostava sa?

ze najazdil na LPG 200+ tisic (mozno aj 300+ spominal) bez vyraznych problemov, comu by som aj veril, no tomu oleju neviem...
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ze sa nedostava do kontaktu s palivom v spalovacom priestore

o lpg uz bolo toho nahovorene len same chvaly.nedegraduje olej emisie z vyfuku ide len vodna para ci co nekarbonuje motor a preto aj viac vydrzi a jazdi sa za polovicu.tie realne problemy nikto nechce pocut.hrdzaveju vyfuky odchadzaju lambda sondy podpaluju sa ventily praskaju piestne kruzky
{auto najazdi 150 000km s lpg a uz nema tah}auto ma zmenseny kufor alebo uz nema rezervu strata casu s hladanim parkoviska vonku podzemne garaze su zakazane{dnes uz bezna vec v europe} a dalsia strata casu hladanie stanice ek kde mi spravia emisnu kopec firiem co montuju lpg nemontuju komponenty ktore su na protokole o montazi ale motuju lacne veci no vsetko co je schvalene cize sa nic nedeje.proste s plg sa to robi tak kupis si nove auto ktore budes drzat aspon 8 rokov.ak ma 100000km das ho na lpg odjazdis tak do 170 000km a posuvas dalej.potom to kupuju presne taky ako ty ktory do toho budu uz len davat.
Naposledy upravil/-a seven549 v 03.09.2016 13:42, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dlho platilo hlavne u karburačných motorov že olej prišieš do styku z benzínom najviac vo fáze ohrievania kondenzáciou na studených častiach od potrubia po steny valcov.Tu bol plynný pohon ozaj k oleju značne menej agrasívny a olej tak rýchlo nedegradoval.Príchodom dokonalejších systémov sa určite toho dosť zmenilo ale asi objektívne to nebudeme schopný rozlíšiť,veľa rozumu človek tentoraz nepoberie ani z netu pretože objektívny a nezainteresovaný človek má iné starosti než "výzkum" na svojom jednom vozidle,a tak kde je informácií dostatok je objektivita a pravdivosť otázna kedže svetom hýbe záujem o peniaze a nie záujem o objektívnu pravdu.Keby aj existovala,ludia už neveria ani vlastnej materi.
LPGmaniak
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LPGmaniak »

seven549 napísal:ze sa nedostava do kontaktu s palivom v spalovacom priestore

o lpg uz bolo toho nahovorene len same chvaly.nedegraduje olej emisie z vyfuku ide len vodna para ci co nekarbonuje motor a preto aj viac vydrzi a jazdi sa za polovicu.tie realne problemy nikto nechce pocut.hrdzaveju vyfuky odchadzaju lambda sondy podpaluju sa ventily praskaju piestne kruzky
{auto najazdi 150 000km s lpg a uz nema tah}auto ma zmenseny kufor alebo uz nema rezervu strata casu s hladanim parkoviska vonku podzemne garaze su zakazane{dnes uz bezna vec v europe} a dalsia strata casu hladanie stanice ek kde mi spravia emisnu kopec firiem co montuju lpg nemontuju komponenty ktore su na protokole o montazi ale motuju lacne veci no vsetko co je schvalene cize sa nic nedeje.proste s plg sa to robi tak kupis si nove auto ktore budes drzat aspon 8 rokov.ak ma 100000km das ho na lpg odjazdis tak do 170 000km a posuvas dalej.potom to kupuju presne taky ako ty ktory do toho budu uz len davat.
och 7 ty opat netusis...LPG mi usetri 600-700 eur rocne, ano, auto je starsie a musim to servisovat, ale kupim ho lacno, novsie auto strati na hodnote tisicky eur za rok, ale taki ako ty si to nevedia zratat

mal som na LPG mazdu 2, 20 000 km, ani euro som za servis LPG nedal
felicia, 51 000 km na LPG, znova, ani euro za servis, pardon, raz mi odhnil vyfuk medzi druhym a tretim dielom, zvarili mi ho za 15 eur na pockanie
octavia, 48 000 km na LPG, tu som uz do servisu peniaze musel vrazit

no vies kolko mi na palive oproti benzinu tieto auta usetrili? minule som to ratal, bolo to tusim 4-5000 eur za tych cca 115 000 km, za to mozem servisovat dve tri jazdene octavie

co sa tyka parkovania, ano, niekedy je to hlupe a neprakticke, no poviem ti, napr v auparku je mi lepsie zaparkovat vonku, aj sa divim preco tolko ludi parkuje vonku, ked vnutri je garaz, mal som pozicane auto od kamosa, siel som do garazi, a pochopil som, tam kym clovek najde miesto a zaparkuje, tak to trva daleko viac, ako parkovat vonku
eurovea detto, nove parkovisko pri McDonalde v eurovei je super, zaparkujem ovela rychlejsie ako v podzemnom


LPG ma vyhody aj nevyhody, s tym treba pocitat, no u mna vyhody prevazuju



seven nevadi ze si voci tomu zaujaty, som rad, vdaka ludom ako si ty, mozme my ostatni tankovat LPG za lacno
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

pepo64 napísal:Lpg maniak,nemáš to dobre prepočítané mal som Jeep grand cherokee 4,0 na Lpg,rovnako mám aj kamarátov s Lpg v osobákoch ale úspora určite nie je 50% ale asi tak 30% max.35%. 50% je len reklamný ťah firiem ktoré to montujú.
Pepo ja mám LPG v obyčajnej starej Felicii 1.3MPI. Spotreba na plyne je medzi 7,2 - 8 l ,podla toho či s vozíkom alebo bez. Na benzín spotrebu neviem , mám to prepojené tak že aj štartujem na plyne v januari som tam natankoval za 10 eur a ešte stále to tam všetko je. Cena plynu na TAM NZ je 0,48 eura, raz do roka dám v Štúrove 20eur za prehliadku aby sa nepovedalo a tohto roku som menil nádrž za 125eur(po 16tich rokoch). Ja som na nej najazdil 250t km a celkovo má 650t všetko na plyne. Nebol menený ani motor ani žiadne podstatné komponenty , mám dojem že aj zadné tlmiče sú ešte pôvodné.
Tak prosím ťa vytiahni tú tvoju zázračnú kaukulačku a vyrátaj mi kolko by mala žrať v benzíne aby bola úspora 30%. Moja kaukulačka to vyrátala tak že Felicia kombi jazdí za 4,13l/100km v benzíne (5eur),v plyne za 8l (3,98eur) . Tak mi prosím ťa ukáž také auto kde rozdiel je 30% v nákladoch????? lol lol lol lol :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: Ale prosím ťa nie amíka s 4litrovým automatom ,pretože to zrejme nie je bežné auto obyčajného slovenského sedliaka. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní