Hyundai Santa Fe 2.7 - vysoké emisie

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ja ked by som bol nuteny kupovať JAZDENE auto už so zabudovaným LPG

tak po určitých km dajme tomu 200 000 , dam cely system LPG z neho vykuchať von a ODZNOVA zamontovať

+vymeniť všetky relátka + nové kablovanie

a mam istotu ,že to bude ďalej fachčiť najmenej ešte raz tolko
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Laci ale neurobíš to ak si limitovaný eurami. Prvoradé prečo si väčšina ludí dáva plyn je ušetriť. Toto čo ty popisuješ sa dá spraviť pri autách s cenovkou 10t a tam sa dá zároveň kúpiť aj auto nové s novým plynom. Uvedom si , že ak máš na najlepšie auto do rodiny 2000 dukátov a môžeš to zopakovať raz za 10 rokov , tak velmi vyskakovať nemôžeš.
Moja momentána volba je (pre seba)- že kúpim P205 s milion km a viem že ešte jeden milion nagúla. Cenovka cca 300 evri.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Laki ,ale čo je kvalitná montáž??? ak za dva roky auto spraví 100t km v podstate bez otvorenia kapoty??? Navyše plyn na tom aute funguje normalne ďalej v tej zbastlenej podobe , umrel motor .Za ten mesiac som sa o Z12XEP dozvedel tolko že gruppa s jej tdičkami sú slabý odvar z OPLA .Chlap čo ich celý život servisuje mi s vážnou tvárou radil opraviť a predať 1000km ďaleko. :3020: :3020: :3020:A Milan mi tie ich vychytávky aj názorne na (bohužial) mojom motore ukázal.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
milan209
Príspevky: 256
Dátum registrácie: 04.12.2008 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milan209 »

Mne na STK pri meraní vychádzalo najprv 2x vyššie emisie ako limit. Limit bol 1.05. Lietalo to od 1
7 do 2.7. Chlap to pomali vzdával ale prišiel kolega že reku vyčistiť tu ich sondu co pchaju do výfuku. Vyčistili a zrazu to meralo 0.5.
Tak na toto tiež treba dávať pozor.
Ale keď svietia kontrolky ako vianočný stromček a vypisuje kadejaké chyby tak potom nepomôže očista ani svätenou vodou :zga28:
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Laki - všetko bolo pekne zrovnané , zaizolované a popri pôvodnej kabeláži. Len sa tam postupne stretli traja plynári a montér alarmu . Všetko šlapalo dlho dlho až prišiel okamih pravdy, keď to Milan musel celé otvoriť.Menila sa celá pohonná jednotka , teda nielen samotný motor. A ako som už písal na talianovi som rovnaký problém vyriešil za poobedie so synom na dvore. Ono niečo o situacii hovorí aj to že motor do puňťa sa predáva za 100eur a do korzičky za 800. :40bd: :40bd: :40bd: Zrejme sú to pohodové a nekazové motorčeky. :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
kalimero22
Príspevky: 209
Dátum registrácie: 24.01.2009 00:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kalimero22 »

ahoj chlapi,to dlhsom case,ale predsa opisem,co sme zistili..
kontaktoval som AVELMAKa,ze ci by sa mi na to santa fecko nepozrel..zmeral tlaky na prednych troch valcoch,hodnoty boli okolo 14, 13,5 a necelych 6..tak sme skumali,ze co stym...k zadnej hlave bol zly pristup a prakticky nemozne meranie tlakov bez odstrojenia hlavy tak sme usudili,ze uz ked predna hlava musi ist dole,tak automaticky aj zadna a ked sa to rozoberie,tak sa uvidi...no jasne,ze boli podpalene ventily,co sme prisudili 8 rokom prevadzke na LPG..po zhodeni prednej hlavy sa ukázala vacsia vola v pohybe piestu na kruzku,ale aj v smere dolava doprava-hadam ma pochopite..tak sme tipli,ze budu v riti piestne capy..a tak sme sa zhodli,ze motor pojde von a ked sa to komplet rozoberie,tak uvidime,co dalej..
no najvacsi gol prisiel po zhodeni vane..salky na klukovke zodrate, axialne loziska tiez a az tak ,ze na klukovke bolo vydrate az do ziveho..cela klukovka chodila v bloku axialne skoro centimeter...tak sedla ventilov sa dali zafrezovat,ventily idu nove..blok motora je po vybruse,nakolko valce boli doryhovane od piestov..takisto doryhovane aj piesty,takisto musia ist nove..uz ked je to vonku na stojane,tak aj nova spojka atd..a samozrejme fungl nova klukovka za 1000ku..lebo na staru sa nedali vyrobit axialne loziska,medzera po vydrati uz bola vacsia ako polotovar,z ktoreho sa vyrabaju axialne loziska..
suma sumarum-auto som kupil v novembri 2015,v marci 2015 bolo dovezene z talianska..startovalo normalne,nezralo olej,neblikala ziadna kontrolka,spotreba okolo 14 litrov plynu,vykon na pocit,od kedy som kupil auto,ziadny citelny pokles..
kde nastala chyba a co sa mohlo stat??jazdili bez oleja ,alebo bola chyba zla vizkozita oleja??
takze ak pan boh da,bude teraz prakticky novy motor za cenu niekolkorocnych uspor...no co uz,stavaju sa aj horsie veci na svete.. ked nema clovek stastie,aj slimak ho uhryzne...
mozno ked to bude citat AVELMAK,tak nieco doplni alebo opravi ma..a ked bude auto opravene,hodim aj fotky suciastok..
moderatori prosim vas,hodte to este na hlavnu stranku,nech si precitaju ludia aj rozuzlenie..
renault laguna 2.0 16v sport,103kw
hyundai santa fe,2.7 V6 LPG 139kw
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Ked ma oslovil kalimero22 aby som doplnil nejake veci,tak rad napisem.Neidem pisat cely pribeh,cely roman.V predchadzajucich prispevkoch odzneli takzvane "upravy" RJ,alebo "aktualkizacie" RJ,co ja osobne aj tu mnohi servisaci povazujeme za obrovsku blbost.Uz tu bola aj tema o aktualizacii,ktora nie je aktualizacia.Ziadna uprava RJ neurobi motor!Bohuzial kalimero nemal kompresie v 2 valcoch!Ako on pisal od kupy nezbadal pokles vykonu,pricom vykon nebol dostacujuci.Teda nemohol.Ako uz pisal motor bol uplne zniceny,kluka,valce atd.Fotky ak chce nech si sem zavesy,alebo mozem aj ja,aby vsetci videli,ako sa moze znicit motor ktory jazdi na plyn uz dlhodobo bez primazavania/uz je dorobene/.Po oprave emisne hodnoty su ukazkove,patria do ucebnic.CO 0,02 HC 24,lambda 1,00.Pred opravou CO okolo 8,HC 2500/slovom dvetisicpatsto/,lambdu uz neviem.
Kalimero-este raz ti prajem vela stastnych km,a som rad ze si spokojny.
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Vyzerá to na odvedenú dobrú robotu, aj myslím dobré sú tie posledné dva príspevky.
Ale nedá mi nereagovať na to, že "aby vsetci videli, ako sa moze znicit motor ktory jazdi na plyn už dlhodobo bez primazavania".

Avelmak, vari nechceš povedať že takú devastáciu motora spôsobilo to, že tam nebolo nejaké "primazávanie" ?
Určite nie som sám, kto je presvedčený, že všetky tie primazávania majú žiadny alebo minimálny skutočný účinok, jedná sa hlavne o marketing, keď chcem vytiahnuť zo zákazníka ešte zopár peniažkov naviac k plynovému zariadeniu.
matolajco
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 27.05.2016 09:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa matolajco »

mne sa tiez nechce moc tomu primazavaniu verit. Pride mi to ako malickost na to aby sposobila taketo brutalne problemy :41c2:
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Zle som sa vyjadril.Plyn sposobuje skore opotrebovanie ventilov,podpalenie,s primazavanim sa zvysi zivotnost.Plyn sampzrekjme s klukovkou nema nic spolocne.
kalimero22
Príspevky: 209
Dátum registrácie: 24.01.2009 00:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kalimero22 »

avelmak sa zle vyjadril....ale ventily boli fakt dost podpalene,jazdilo to 8 rokov na plyn...chvalabohu,ze sedla ventilov neboli velmi poskodene a dali sa zabrusit..
chybu urobil nejaky taliansky zmrd,ktory bud zanedbal vymenu oleja alebo tam nalial nespravny olej..neviem,co ine moze tak poskodit klukovku,ze sa vyderu klzne loziska a aj axialne loziska,ktore sa zazrali az do klukovky...
a z troch katalyzatorov boli dva vykuchane a jeden na rozpade..velka smola
AVELMAK kludne daj fotky,ak budes mat cas..
renault laguna 2.0 16v sport,103kw
hyundai santa fe,2.7 V6 LPG 139kw
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24978
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chlapci len nazačnite šíriť rozprávky o primazávaní.Zoberte si raz už kalkulačku do ruky,a vypočítajte si objem nádržky ktorá kvapku po kvapke prejde do sania,prejde spálením a po úprave v krematóriu vám namaže výfukové ventily.No nedajte sa vysmiať.
Rozrátajte si čas,prevádzkové hodiny motora kým zmizne obsah nádobky,vypočítajte koľko miliard pracovných zdvihov motor urobí na jeden objem nádobky,vydeľte si to a potom napíšte či vám pre jeden pracovný zdvih ostane aspoň jedna molekula,prípadne dva atomy toho zázraku.A nezabudnite si pozrieť ako sa to dávkuje v tom atomovom zariadení,ktoré by také dávkovanie malo zabezpečiť.Každopádne si to dobre obzrite.Musel by som by denne piť do delíria aby som po roku pitia začal niečo podobné pripúštať.Je tam taká nastavovacia skrutečka,asi tou sa tie atomy dávkovania nastavujú podla potreby.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

fuha...ucet za opravu by som veru nechcel platit :(, neviem jak idu hentie motory, cena/dostupnost, ale nestalo zato pri tomto rozsahu poskodenia risknut druhy agregat ?

je pravda ze takto ides na istotu, ovsem ekonomicky jak sa hovori, potom su zemaky drahsie jak maso :(...jedine ze to dobehnes casom v nabehanych bezproblemovych km...drzim palce aspon k tomu...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných