Syčanie turba pri nízkych otáčkach

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kovalukas
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 06.05.2007 03:15
Zdieľať na Facebook

Syčanie turba pri nízkych otáčkach

Príspevok od používateľa kovalukas »

Zdravím všetkých ktorí by mi vedeli pomôcť s mojim problémom. Mám Octaviu combi 2 motor 1,9 TDI s DPF 77kW, r.v.2006 M2007. Pri naštartovaní motora je všetko OK. Po chvíľke začne z miesta kde je turbo syčať. Syčí to pri voľnobehu stále. Počuť to do vtedy kým sa nezvýšia otáčky motora a zaberie turbo. Po zabratí turba (citeľne) syčanie prestane, alebo je oveľa tichšie. Pri odstavení vozidla syčanie nepočuť až po určitej chvíli na voľnobehu sa syčanie pomaly rozbehne. Čím to môže byť? Takto jazdím už štyri roky ale stratu výkonu necítim.
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Ja by som zacal tym,ze otvorim kapotu tam kde je motor a pozriem odkial to syci pri nastartovanom motori.
kovalukas
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 06.05.2007 03:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kovalukas »

Presne s tým som aj začal, ale nič som nezistil, keďže priestor okolo motora je veľmi stiesnený. Dúfal som v to, že už mal niekto rovnaký problém a chcel som vedieť ako to vyriešil, alebo čo spôsobuje to syčanie. Auto už bolo v servise ale nie kôli tomuto problému, ale deravej hadičke na kontrolu tlaku turba (motor nabiehal do núdzového režimu). Po oprave všetko OK okrem toho syčania. Je zaujímavé, že ani v servise mi nič ohľadne tohoto syčania nepovedali. Tá hadička nemala nič spoločné s týmto syčaním pretože bolo aj pred aj po oprave hadičky.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba na diagnostike sledovať okamžite od štartu kanál 003 a sledovať zmenu hodnôt tlaku a či to zodpovedá zmenám zvuku.
Ak zvuk vždy po chvilkovom pridaní plynu prestane (zmenia sa aj hodnoty prietoku) a znova po cca 2 minutách začne opäť (znova sa zmenia hodnoty),tak to súvisí zo systémom recyrkulácie spalín.
kovalukas
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 06.05.2007 03:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kovalukas »

mhlavatý ďakujem za odpoveď. Podobnú odpoveď som očakával, veď toto fórum je predsa hlavne pre tzv. laikov alebo menej skúsených a skúsenosti ostatných sú pre všetkých, ktorí tieto riadky čítajú prínosom. Tú diagnostiku absolvujem a dám vedieť ako to dopadlo.
kovalukas
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 06.05.2007 03:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kovalukas »

Takže sa opäť vraciam ku téme. Ospravedlňujem sa za dlhšiu odmlku. Diagnostiku mám za sebou a výsledok je taký ako ho opísal mhlavatý. Teraz by som už len rád vedel, čo robiť ďalej. Dá sa tomu ešte nejakým spôsobom pomôcť, aby mi to nesyčalo, alebo je EGR súci na výmenu?
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných