Nefunkcna klima z nicoho nic.
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
Nefunkcna klima z nicoho nic.
Ahojte, potreboval by som sa s vami poradit ohladom dvoch problemov, davam ich do jednej temy.
1. Problem - na aute Fiat Marea Weekend 1998, 2.0 20v z nicoho nic prestala ist klima. Klima bola plnena pred nedavnom a chodila. Poistky skontrolovane. Po spojeni kontaktov napriamo, v mieste, kde sa dava relatko, kompresor ide, ale nejde studeny vzduch, ani pri zvyseni. Relatko sa skusalo tiez druhe. Do relatka vedu 4(2+2)kable, pricom na troch nameriam napatie 14V a na jednom, ktory smeruje ku kompresoru nenameriam nic, cize nespina kompresor, aj ked merak mi ukazuje, ze tie dva kontakty(1 s 14V a druhy,do kt.by mala ist tato stava a kt.vedie ku klime) su priechodne a spojene, ked je klima zapnuta a je tam relatko, co je zahada. Ukostrenie premerane, je ok. Neviem, ci ma toto auto aj samostatny konektor diag pre klimu, nestihol som to pohladat.
Dik.
1. Problem - na aute Fiat Marea Weekend 1998, 2.0 20v z nicoho nic prestala ist klima. Klima bola plnena pred nedavnom a chodila. Poistky skontrolovane. Po spojeni kontaktov napriamo, v mieste, kde sa dava relatko, kompresor ide, ale nejde studeny vzduch, ani pri zvyseni. Relatko sa skusalo tiez druhe. Do relatka vedu 4(2+2)kable, pricom na troch nameriam napatie 14V a na jednom, ktory smeruje ku kompresoru nenameriam nic, cize nespina kompresor, aj ked merak mi ukazuje, ze tie dva kontakty(1 s 14V a druhy,do kt.by mala ist tato stava a kt.vedie ku klime) su priechodne a spojene, ked je klima zapnuta a je tam relatko, co je zahada. Ukostrenie premerane, je ok. Neviem, ci ma toto auto aj samostatny konektor diag pre klimu, nestihol som to pohladat.
Dik.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Pokiaľ napriamo spúšťaš klímový kompresor tým že obídeš veškerú elektroniku,musí sa aspoň toľko do 1 min udiať,že jedna z trubiek za motorom bude horúca a druhá naopak ľadová.To by dávalo jasno či je klíma vôbec schopná fyzicky plniť úlohu po technickej stránke.Ak áno,je to ďalej už iba kutranie v el.regulácii.
Ak ten rozdiel teplôt na trubkách nie je možné dosiahnuť,je aj chyba technická,nie iba elektrická.
Ak si dával klímu plniť tak čo hovoril ten čo plnil na tlaky ? on ich predsa videl a predpokladám že klímu skúšal spustiť. Alebo to bol tiež iba taký "majster" čo vie pripojiť dve koncovky od plničky ?! a netuší čo sa deje
To že "z ničoho nič" určite pravda nie,ak by bola,tak hladáš elektrickú chybu a nedávať klímu napĺňať.Ak by chybou bolo iba naplnenie,tak by teraz fičala o sto dvesto.Ale popravde opis nie je jasný,predpokladám že kadečo sa do neho nedostalo.
Ak ten rozdiel teplôt na trubkách nie je možné dosiahnuť,je aj chyba technická,nie iba elektrická.
Ak si dával klímu plniť tak čo hovoril ten čo plnil na tlaky ? on ich predsa videl a predpokladám že klímu skúšal spustiť. Alebo to bol tiež iba taký "majster" čo vie pripojiť dve koncovky od plničky ?! a netuší čo sa deje
To že "z ničoho nič" určite pravda nie,ak by bola,tak hladáš elektrickú chybu a nedávať klímu napĺňať.Ak by chybou bolo iba naplnenie,tak by teraz fičala o sto dvesto.Ale popravde opis nie je jasný,predpokladám že kadečo sa do neho nedostalo.
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
Pri plneni klimy som sa pytal aj viackrat,ci je klima ok a tesna. Neboli tam bohvie ako ochotny, ale hovorili, ze je to ok, dali mi vypis, kolko naplne naplnili. Klimu sme skusili isla a este aj isla. No cca na druhy den prestala ist a s autom sa nic nerobilo ani s elektrikou, bolo prichystane na vylet. To je, ale divne, ze na dvoch kabloch na jednom je 14V a aj ked merakom vypipam to,ze su priechodne, tak tam tych 14V neprejde. Aj som trosku tlaku odfukol, tak jemne, ale nic. Odvtedy som skusal to, co som popisoval vyssie. Skusim este tie trubky, pripadne ak to ma nejaky konektor na diag na klimu napojim to, ci nahodou nejake cidlo nie je v klime spatne a to nebrani spusteniu a samozrejme skusim aj to, co mi radis. Dik Milan.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Plnička robí test na pokles vacua,ale celý test samotnej plničky je tak akurát na hov.o a na nanič.Ten pokles odchytí velké netesnosti,ale únik na úrovni že náplň zmizne cca za pol roka už nemá šancu.
Klíma nedisponuje vlastným konektorom diagnostiky,je diagnostikovaný cez centrálnu RJ a klasický OBD konektor
Klíma nedisponuje vlastným konektorom diagnostiky,je diagnostikovaný cez centrálnu RJ a klasický OBD konektor
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
fuci ti to... sam so zazil, ze sme plnili / a to kvalitnym automatom/ 3x a vzdy dobre drzalo vakuum, a vyfucalo za 1-5 dni, teraz viem, ze vyfucalo, lebo potom sme naplnili pod tlakom dusikom s fluorescentom a dierka bola na svete. Ma to uz svoj vek a klima sa pokasle aj ovela skor, to ti este dobre vydrzala.
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Aj pokles a aj pretlak,teda prílišné stúpnutie tlaku
lorak777 napísal to čo si mnoho ľudí nechce akosi uvedomiť,že plnička hoci aj kvalitná má pre test k dispozícii obmedzený čas pokiaľ sleduje zmenu tlaku a to v praxi potom mnohých prekvapí ako rýchle im náplň vyyfučí.Šikovný to presne tak riešia,najprv testujú tlakom a sledujú únik podľa mňa zo 100% úspešnostou.Všetko čo bolo problémové sa týmto spôsobom podarilo nájsť.Žiaľ použitie tohto systému je prudko závislé na ochote servisu premýšlať a veci robiť pre výsledok a nie iba pre zárobok.Bežné je skasírovať zákazníka každé tri mesiace za ďalšie a ďalšie plnenie bez mihnutia oka
lorak777 napísal to čo si mnoho ľudí nechce akosi uvedomiť,že plnička hoci aj kvalitná má pre test k dispozícii obmedzený čas pokiaľ sleduje zmenu tlaku a to v praxi potom mnohých prekvapí ako rýchle im náplň vyyfučí.Šikovný to presne tak riešia,najprv testujú tlakom a sledujú únik podľa mňa zo 100% úspešnostou.Všetko čo bolo problémové sa týmto spôsobom podarilo nájsť.Žiaľ použitie tohto systému je prudko závislé na ochote servisu premýšlať a veci robiť pre výsledok a nie iba pre zárobok.Bežné je skasírovať zákazníka každé tri mesiace za ďalšie a ďalšie plnenie bez mihnutia oka
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
Takze moj problem s klimou stale pretrvava,doplnim nejake info-pri skuske cez diagnostiku kompresorova klapka cvaka/zopne(klucik v pohotovosti,motor nenastartovny).Kabelaz sa javi byt tiez ok,vid.prispevky vyssie.Este som nedal skontrolovat tesnost,nakolko aj ked napriamo zopnem kompresor a toci sa studeny vzduch nejde.
Este ma napadlo skusit nejako tlakove cidlo klimy.Ma ale 4 vyvody a chcel by som to prepojit napriamo ak to je mozne a obist cidlo,ak je to mozne.Vyvody su-1.cerveny 2.zeleno-zlty 3.cierny 4.modrobiely
Cerveny bude zrejme napajanie,cierny zem a tie dva dalsie neviem.Nikde tuto info neviem najst.Ktore by som mal prepojit?Dik.
Este ma napadlo skusit nejako tlakove cidlo klimy.Ma ale 4 vyvody a chcel by som to prepojit napriamo ak to je mozne a obist cidlo,ak je to mozne.Vyvody su-1.cerveny 2.zeleno-zlty 3.cierny 4.modrobiely
Cerveny bude zrejme napajanie,cierny zem a tie dva dalsie neviem.Nikde tuto info neviem najst.Ktore by som mal prepojit?Dik.
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ja si už pripadám ako sprostý.Ak sa dá spustiť kompresor (a to sa dá) tak stačí chvilku nechať bežať či klíma chladí,hrubá trubka studená,tenká teplá.Ak nechladí,má problém ktorý sa týka výlučne obehu.Či spína alebo nespína cez klimatronik je ďalšia vec na riešenie.Toto je oprava ako keď serie a maluje,storáz vysvetlené,len za boha nie to pochopiť.
ČI je tlakový senzor OK alebo nie,zistíš z diagnostikou.To čidlo bude zrejme typu prepínača a nie tenzometrický,ale to je jedno.Ak je tenzometrický tak v diagnostike sa dá čítať tlak,ak je iba spínací tak tam budú stavové statusy,tj zopnutý/vypnutý
ČI je tlakový senzor OK alebo nie,zistíš z diagnostikou.To čidlo bude zrejme typu prepínača a nie tenzometrický,ale to je jedno.Ak je tenzometrický tak v diagnostike sa dá čítať tlak,ak je iba spínací tak tam budú stavové statusy,tj zopnutý/vypnutý
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 08.05.2015 21:23 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných