EGR ventil . . .

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

rastik1988
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 22.11.2009 17:20
Zdieľať na Facebook

EGR ventil . . .

Príspevok od používateľa rastik1988 »

Zdravim vas, mam otazku na skusenejsich chlapov...Jedna sa mi o ventil EGR. Dal aom z auta dole hadicu sania za ktorou je egr ventil. Je zatlaceny dole a akoby prihoraty a zapeceny. Tiez som si vsimol, ze hadicka podtlaku co na neho ide dava velmi slaby podtlak, ovela mensi ako napriklad co ide na turbo....Ventil EGR sa mi nezdvihne ani jed pusou natiahnem vzduch z hadicky co z neho ide...Je tam zaseknuty skratkaa...Mohlo toto jeho zaseknutie sposobit ten vadny solenoid z ktoreho ide hadicka na egr ? Ze daval slaby podtlak a ventil sa tym padom nehybal a pripiekol sa tam ? Je to stara vectra b dti 74 kw, Uz som ju nastartoval. motor ide ale akonahle dosiahne zaber alebo aj 1500 otacok tak padne do nudzaku....Akonahle su otacky volnobezne, vsetko v poriadku....Diky za rady....btw...Podtlakove hadicky su ok.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Uz som ju nastartoval. motor ide ale akonahle dosiahne zaber alebo aj 1500 otacok tak padne do nudzaku........
Toto dáva tušiť že si všetko nenapísal,pretože EGR ani hadičky ani solenoid NEMOŽE zabrániť štartu motora.Ale vcelku dôležité je že ten konkrétny motor bude z vadným EGR len a len robiť problémy.Je tam Wahler ak si pamätám a nikterak nie je drahý,tada myslené z Polska cez Autofra, tu takéto veci nebudem kupovať za trojnásobné ceny.Vymeniť a zabudnúť.
rastik1988
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 22.11.2009 17:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rastik1988 »

Ano...motor vytociim do 2000 otacok a hned sa rozsvieti kontrolka motoru. Akonahle otacky padnu, tak zhasne a tak dookola. Inak startuje na prvykrat...Ale ten egr je zaseknuty dole, teda neprepusta nic....Ale ide na neho slaby podtlak, tak rozmyslam ci nebude vadny aj ten solenoid...Otazka...Ventil je dole a ak sa pridavaju otacky motoru tak by mal zacat prepustat z vyfuku a teda zdvihat sa ? Dikyy
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Najprv rieš samotné EGR aby bolo schopné práce,potom stačí pozrieť v diagnostike prietok na váhe vzduchu a budeš mať činnosť EGR ako na dlani.Nedaj na dojmy - dáva malý podtlak a pod. Na tej hadičke ktorú sleduješ nemusí byť dokonca žiadny a systém pritom bude bezchybný,ak nevieš kedy áno/nie tak nerieš,činnosť sa kontroluje na prietokoch váhy
rastik1988
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 22.11.2009 17:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rastik1988 »

Mas pravdu....Ale predsa, ak tam dam funkcny egr ventil tak pri vyssich otackach pojde smerom nahor, tak sa bude zdvihat, ze ? Len toto mi povedz pls ;)
rastik1988
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 22.11.2009 17:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rastik1988 »

tak to potom fakt neviem preco to auto robi to co robi, lebo ten ventil je tam pripeceny a zatvoreny..... :38eb:
rastik1988
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 22.11.2009 17:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rastik1988 »

a teraz som kukal video na you.... kde sa ten ventil otackami dviha hore....tak nwm...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

rastik1988 napísal:Mas pravdu....Ale predsa, ak tam dam funkcny egr ventil tak pri vyssich otackach pojde smerom nahor, tak sa bude zdvihat, ze ? Len toto mi povedz pls ;)
On nie je riadený len otáčkami ale teplotou,zaťažením a otáčkami.V ktorom režime záťaže a pri akej teplote sa otvorí je zadané v mape EGR pre každý režim.Takže odpoveď na tvoju otázku je zložitejšia,RJ si ku každej situácii vyberie aktuálne čo z EGR urobiť
Aby bola predstava ako mapa vyzerá
Obrázok

a že ide o vážne percento plynov ktoré sa vracajú vidieť napr tu
Obrázok

To len aby si nemal naivné predstavy
rastik1988
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 22.11.2009 17:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rastik1988 »

Aha,dakujem za vysvetlenie. Takze je toho vela, ale teda...mohol by som nejako manualne vyskusat egr aby som ho nemusel vymontovat odtial ? Jeden mi napisal, ze ak cucnem do hadicky pusou,ze by sa mal pohnut, pripadne rukou ci sa nim da hybat ? Aby som teda zbytocne nekipoval novy ;(
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Áno,ústami cez hadičku to ide preskúšať
rastik1988
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 22.11.2009 17:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rastik1988 »

Takze normalne necham ho tam namontovany, a sajem hej ? A teda mal by som ho zdvihnut....A musim sať mkc silno ?
rastik1988
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 22.11.2009 17:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rastik1988 »

A ak sa mi vobec nezdvihne, tak tym padom je pokazeny ano ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ale vieš že sa pýtaš samozrejmé veci ?
Tak ak sa niečo má podtlakom hýbať,tak sa má hýbať,nemá to dostatočnú logiku ?!
rastik1988
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 22.11.2009 17:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rastik1988 »

Tak ja viem, ale radsej sa pytam odbornika ak mam moznost, taky zrucny zas nejsom ale mam to ako hobby ;) Ja som ten co som zalial Astru H vodou do sania ;)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ok,radšej sa pýtaj :)

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 57 neregistrovaných