Vytečený olej pri prednom ľavom kolese
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 20.08.2016 19:15 Zdieľať na Facebook
Vytečený olej pri prednom ľavom kolese
Ahojte,
chcem sa opýtať, či mi neviete poradiť čo by mohlo spôsobiť vytečenie oleja (tipujem prevodovkového) na prednom ľavom kolese. Brzda to určite nie je. Všimol som si mastné kvapky na ceste pred garážou, motorový olej to podľa zápachu určite nie je. Bol vyliatý na kryte pod kolesom odkiaľ odkvapkával.
Dacia Logan 1.4 MPI, Benzín, r.v. 2005
Vďaka za každú radu!
Fotky: https://drive.google.com/open?id=0B3e5v ... Dl3TGVuZlE
chcem sa opýtať, či mi neviete poradiť čo by mohlo spôsobiť vytečenie oleja (tipujem prevodovkového) na prednom ľavom kolese. Brzda to určite nie je. Všimol som si mastné kvapky na ceste pred garážou, motorový olej to podľa zápachu určite nie je. Bol vyliatý na kryte pod kolesom odkiaľ odkvapkával.
Dacia Logan 1.4 MPI, Benzín, r.v. 2005
Vďaka za každú radu!
Fotky: https://drive.google.com/open?id=0B3e5v ... Dl3TGVuZlE
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Na takom aute ako je Dacia Logan, to vobec nemusíš riešiť
jednoducho KVALITNÉ mazivo v horúčave sa dostalo do tekutého stavu a vyliezlo popod prachovku von
bud si istý, že ešte dostatok maziva v tom homokinetickom klbe ZOSTALO , takže bude funkčný aj naďalej
NIČ nerieš a JAZDI spokojne ďalej
pre funkčnosť a životnosť homokinetického klbu,je doležitejšia neporušenosť prachovky viacej
ako plny objem maziva
Ale pre klud svojej duše možeš tu sponu stisnut nejakými TUPÝMI kliešťami aby lepšie držala,
ak použiješ ostre kliešte, presekneš ju abude to v prdeli
preto Ti radím NECHAJ TO TAK AKO TO JE !
jednoducho KVALITNÉ mazivo v horúčave sa dostalo do tekutého stavu a vyliezlo popod prachovku von
bud si istý, že ešte dostatok maziva v tom homokinetickom klbe ZOSTALO , takže bude funkčný aj naďalej
NIČ nerieš a JAZDI spokojne ďalej
pre funkčnosť a životnosť homokinetického klbu,je doležitejšia neporušenosť prachovky viacej
ako plny objem maziva
Ale pre klud svojej duše možeš tu sponu stisnut nejakými TUPÝMI kliešťami aby lepšie držala,
ak použiješ ostre kliešte, presekneš ju abude to v prdeli
preto Ti radím NECHAJ TO TAK AKO TO JE !
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 20.08.2016 19:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3407
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 20.08.2016 19:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
A z tlmiča pruženia to náhodou netieklo ? Na tých fotkách to nie je zreteľné, ale javilo sa mi akoby bola kvapka na spodnej hrane tlmiča.
Lebo také množstvo z manžety vytiecť nemohlo, ani to mazivo nie je tekuté. Okrem toho v tom mieste sa už nič iné s olejovou náplňou nenachádza.
To pískanie by s tým vari nemalo súvisieť, ale asi by to bolo dobré na mieste vidieť, počuť, keď uvádzaš že to predtým nebolo.
Lebo také množstvo z manžety vytiecť nemohlo, ani to mazivo nie je tekuté. Okrem toho v tom mieste sa už nič iné s olejovou náplňou nenachádza.
To pískanie by s tým vari nemalo súvisieť, ale asi by to bolo dobré na mieste vidieť, počuť, keď uvádzaš že to predtým nebolo.
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 20.08.2016 19:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 20.08.2016 19:15 Zdieľať na Facebook
Do priečinku s fotkami som nahral 2 videá:
1) na prvom vidieť odkvapkávajúci olej, keď sme ho už vytečený zotreli z plastovej podložky pod hriadeľom
2) na druhom trochu počuť vo vetre pravidelné pískanie toho kolesa
https://drive.google.com/open?id=0B3e5v ... Dl3TGVuZlE
1) na prvom vidieť odkvapkávajúci olej, keď sme ho už vytečený zotreli z plastovej podložky pod hriadeľom
2) na druhom trochu počuť vo vetre pravidelné pískanie toho kolesa
https://drive.google.com/open?id=0B3e5v ... Dl3TGVuZlE
-
- Príspevky: 209
- Dátum registrácie: 24.01.2009 00:44 Zdieľať na Facebook
ked auto stoji,vsetko riadne poutieraj,aj tlmic.. poloz na klb cistu servitku ale tak,aby netahala olej odspodu..ak bude na nej nakvapkane zvrchu,tak tecie tlmic...podla mna tecie tlmic,prehrdzavel...
poloos mas suchu od prevodovky,takze z prevodovky to nebude..a poloos neni duta..
alebo potom nekvalitne mazivo v homokinetaku,vplyvom tepla sa rozpustilo...este ma napada,ze ci nahodou to niekto predtym nemenil a nenatlacil tam iba najlacnejsiu vazelinu..a ked auto ide,tak sa gebuzina rozhadzuje tocenim vsade naokolo,preto je zateceny aj tlmic..
inak test tlmicov stoji 5€,ked budes mat cas,daj si to spravit a budes vediet aktualny stav...
poloos mas suchu od prevodovky,takze z prevodovky to nebude..a poloos neni duta..
alebo potom nekvalitne mazivo v homokinetaku,vplyvom tepla sa rozpustilo...este ma napada,ze ci nahodou to niekto predtym nemenil a nenatlacil tam iba najlacnejsiu vazelinu..a ked auto ide,tak sa gebuzina rozhadzuje tocenim vsade naokolo,preto je zateceny aj tlmic..
inak test tlmicov stoji 5€,ked budes mat cas,daj si to spravit a budes vediet aktualny stav...
renault laguna 2.0 16v sport,103kw
hyundai santa fe,2.7 V6 LPG 139kw
hyundai santa fe,2.7 V6 LPG 139kw
-
- Príspevky: 159
- Dátum registrácie: 07.05.2014 20:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Ak tečie tlmič naspodku, tak v miske nič nemôže mať.
Ako vidieť z fotiek, poloos je v strede suchá, t.j. prevodovka to byť nemôže.
Takže buď únik spod manžety homokinetického kĺbu (ale na ten to veľmi nevyzierá) alebo tlmič pruženia.
Už nič iné na tom mieste s olejom nie je.
A čo sa týka merania tlmičov, svätá pravda. Všetci majitelia skúšobných stolíc sa dušujú že práve ich zariadenie meria objektívne, ale je to lotéria, ktorej sa nedá veriť.
Najlepšia skúška tlmičov je prejsť s autom nie veľmi pomaly zákrutu, v ktorej sú čo najväčšie nerovnosti vozovky. Je vhodné aby to bola zákruta po ktorej auto častejšie chodí, takže šofér zhruba vie, čo sa tam dá očakávať.
Podľa toho ako sa tam auto správa sa dá usudzovať na účinnosť tlmičov pruženia.
Len treba samozrejme mať na pamäti že v najhoršom prípade môže auto vyletieť z cesty.
Ako vidieť z fotiek, poloos je v strede suchá, t.j. prevodovka to byť nemôže.
Takže buď únik spod manžety homokinetického kĺbu (ale na ten to veľmi nevyzierá) alebo tlmič pruženia.
Už nič iné na tom mieste s olejom nie je.
A čo sa týka merania tlmičov, svätá pravda. Všetci majitelia skúšobných stolíc sa dušujú že práve ich zariadenie meria objektívne, ale je to lotéria, ktorej sa nedá veriť.
Najlepšia skúška tlmičov je prejsť s autom nie veľmi pomaly zákrutu, v ktorej sú čo najväčšie nerovnosti vozovky. Je vhodné aby to bola zákruta po ktorej auto častejšie chodí, takže šofér zhruba vie, čo sa tam dá očakávať.
Podľa toho ako sa tam auto správa sa dá usudzovať na účinnosť tlmičov pruženia.
Len treba samozrejme mať na pamäti že v najhoršom prípade môže auto vyletieť z cesty.
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 01.01.2012 18:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 20.08.2016 19:15 Zdieľať na Facebook
Posielam video, čo som "našiel" pod mojími manžetami v predu. Auto odstaté asi 2 dni bez behu. Fakt to je vazelina? :D
https://drive.google.com/open?id=0B3e5v ... ldCeXhXNVU
https://drive.google.com/open?id=0B3e5v ... ldCeXhXNVU
-
- Príspevky: 3407
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných