VW Touran 1.9 tdi alebo 2.0 tdi , 2004
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Takmer každý Touran 1,9 čo je najčastejšie 77kW je čipovaný.A treba povedať že sú majiteľia veľmi spokojný.Väčšina ich ide do čipu v kdesi v prebehu 150 -200 tis kedže skoro všetko sú dovozy.To je ako cez kopirák,rozvody,vyčiatenie,kontrola momentálneho stavu...čipovanie.Ak by som po Tourane pozeral,a to som jednu dobu aj uvažoval do rodiny,tak by volba padla práva na 1,9 a čip.To jednoducho k seba tak nejako akoby patrilo.
Pri 176 tis z tryskami problém môže byť,ale to by musel majiteľ velmi pomáhať tankovaním sajrajtu zo sudov,to väčšina staraných aut je pri 200 tis v parametroch ktoré zodpovedajú novému autu.A vstrekovače sa tu krásne diagnostikujú takže kúpe problémového sa dá predísť ozaj lahko.
Náklady na vstrekovače ? Tomu sa majiteľia ktorý sú doma v problematike a teda vedia ako s tým motorom žiť,tak sa asi pousmejú.Množstvo sa blíži alebo aj preskočila 500 tis hranicu a majú ich pôvodné.Kto sa o ten motor vie starať,tak na podobné starosti môže zabudnúť.A už ani nehovorím...ten stroj iné než tie štyri vstreky nemá.Majiteľ nikdy nebude poznať nekonečné výmeny snímačou tlaku a regulátorov tlaku,čerpadla a hladanie ktoré to je tentoraz.To všetko je u PD inak a nesmierne jednoduchšie.Ak sa ti chce,čítaj ..
motor-vw-1-9-2-0-tdi-pd-ako-ho-servisovat-t67907.html
Pri 176 tis z tryskami problém môže byť,ale to by musel majiteľ velmi pomáhať tankovaním sajrajtu zo sudov,to väčšina staraných aut je pri 200 tis v parametroch ktoré zodpovedajú novému autu.A vstrekovače sa tu krásne diagnostikujú takže kúpe problémového sa dá predísť ozaj lahko.
Náklady na vstrekovače ? Tomu sa majiteľia ktorý sú doma v problematike a teda vedia ako s tým motorom žiť,tak sa asi pousmejú.Množstvo sa blíži alebo aj preskočila 500 tis hranicu a majú ich pôvodné.Kto sa o ten motor vie starať,tak na podobné starosti môže zabudnúť.A už ani nehovorím...ten stroj iné než tie štyri vstreky nemá.Majiteľ nikdy nebude poznať nekonečné výmeny snímačou tlaku a regulátorov tlaku,čerpadla a hladanie ktoré to je tentoraz.To všetko je u PD inak a nesmierne jednoduchšie.Ak sa ti chce,čítaj ..
motor-vw-1-9-2-0-tdi-pd-ako-ho-servisovat-t67907.html
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Reálne to hrozí,nemec nalieta km k neuvereniu,a nebude predávať auto kde nič nehrozí ešte peknú dobu,ale na to odpoveď nepoznáme.Keby som ten motor otvoril vedel by som celkom presne tie km stanoviť ale toto je na vode.Prvý väčší servis môže byť príjemné aj nepríjemné prekvapenie.Ale špeciálne ani v zlom prípade sa vstrekov netreba lakať,nič na infarkt nehrozí pokiaľ si dielňa neúčtuje aj budúcu dovolenku.
-
- Príspevky: 192
- Dátum registrácie: 15.06.2009 12:52 Zdieľať na Facebook
Všetky motory 2,0 majú DPF.
Nie sú s tým problémy, ktoré nemusia byť?
2,0 je množstvo variant 8V, 16v, PD, CR, 103, 125KW , ...
serkajú sa im aj olejové čerpadielka, vstrekovače, čerpadlá, dvojhmoty,...
prúserové CR 125 zo začiatku ani nehovoriac, "vrcholová" verzia bola PD s piezo vstrekovačmi.
Prečo nikto neporadí, že ak to musí byť 2,0 TDI, tak najmenšie zlo je kód motora BMM? Čo je prevŕtaná 1,9. PD 8 ventil s DPF.
Do mojej garáže nikdy nepríde žiadna 2,0 TDI z grupy.
Nie sú s tým problémy, ktoré nemusia byť?
2,0 je množstvo variant 8V, 16v, PD, CR, 103, 125KW , ...
serkajú sa im aj olejové čerpadielka, vstrekovače, čerpadlá, dvojhmoty,...
prúserové CR 125 zo začiatku ani nehovoriac, "vrcholová" verzia bola PD s piezo vstrekovačmi.
Prečo nikto neporadí, že ak to musí byť 2,0 TDI, tak najmenšie zlo je kód motora BMM? Čo je prevŕtaná 1,9. PD 8 ventil s DPF.
Do mojej garáže nikdy nepríde žiadna 2,0 TDI z grupy.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
DPF nerobi tomu kto ho ma v poriadku, a to pri ~200.000 km nie je pravidlom.
Nepises o akom rocniku rozmyslas, kolko mas dukatov v penazenke dnes a ako to vidis do buducnosti (po slovensky : ci ti bude problem servisovat auto), ci chces DSG alebo nechces, ake jazdy jazdis.
Keby som si ja osobne mal vybrat z tychto dvoch motorizacii, absolutne rozhodne, absolutne absolutne by som isiel do 1.9tdi a samozrejme takej ktora nema DPF. O starost a zopar sedivych vlasov menej, o 600 az 1200eur v penazenke viac - casom to pride, nieze nie.
Nie som pretekar, Touran nie je sportove auto na rezanie zakrut driftom na zadnej naprave, takze z hladiska spolahlivosti, servisovatelnosti a nakladov by som zvolil 1.9tdi. Nepriestrelna klasika. Pokial ti vyhovuju rychlostne predpisy a nemusis za kazdu cenu jazdit s RODINNYM autom 150km/h, tych 125km/h aj 77kW verzia potiahne uplne s prehladom. Niekde v kopcoch budes musiet raz podradit tam kde dvojliter podradit nemusi ale zase bude vzduvat turbinu na maxima.
Popadanych 2.0tdi motorov kde zlyhali "tisichrany" nahonu olejoveho cerpadla bolo ajajajaj. Nech sa na to divam ako chcem, 2.0tdi je statisticky daleko vacsi pruser ako 1.9tdi a preto by som si ho nevzal. Ano, viem ze desiatky tisic 2.0tdi motorov funguju, ale este raz hovorim ze nevieme aky rocnik pan vybera. Ak riesis 2007, ten uz bude mat toho nahukaneho viac ako dost. Ked riesis 2014, tam inu volbu prakticky ani nemas (ale to by tvoja uvodna otazka neznela tak ako znela, cize toto nebude ten pripad).
Nepises o akom rocniku rozmyslas, kolko mas dukatov v penazenke dnes a ako to vidis do buducnosti (po slovensky : ci ti bude problem servisovat auto), ci chces DSG alebo nechces, ake jazdy jazdis.
Keby som si ja osobne mal vybrat z tychto dvoch motorizacii, absolutne rozhodne, absolutne absolutne by som isiel do 1.9tdi a samozrejme takej ktora nema DPF. O starost a zopar sedivych vlasov menej, o 600 az 1200eur v penazenke viac - casom to pride, nieze nie.
Nie som pretekar, Touran nie je sportove auto na rezanie zakrut driftom na zadnej naprave, takze z hladiska spolahlivosti, servisovatelnosti a nakladov by som zvolil 1.9tdi. Nepriestrelna klasika. Pokial ti vyhovuju rychlostne predpisy a nemusis za kazdu cenu jazdit s RODINNYM autom 150km/h, tych 125km/h aj 77kW verzia potiahne uplne s prehladom. Niekde v kopcoch budes musiet raz podradit tam kde dvojliter podradit nemusi ale zase bude vzduvat turbinu na maxima.
Popadanych 2.0tdi motorov kde zlyhali "tisichrany" nahonu olejoveho cerpadla bolo ajajajaj. Nech sa na to divam ako chcem, 2.0tdi je statisticky daleko vacsi pruser ako 1.9tdi a preto by som si ho nevzal. Ano, viem ze desiatky tisic 2.0tdi motorov funguju, ale este raz hovorim ze nevieme aky rocnik pan vybera. Ak riesis 2007, ten uz bude mat toho nahukaneho viac ako dost. Ked riesis 2014, tam inu volbu prakticky ani nemas (ale to by tvoja uvodna otazka neznela tak ako znela, cize toto nebude ten pripad).
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ročník sám o sebe problém nie je.Problémom je že rapídne rastie predpoklad všetkého zlého čo vie minulosť skovať ak nie je úplne jasná a nepriestrelná.A teda autá prvých majiteľov asi budú v mizivom percente,kedže a tých sa ešte velké množstvo stará príkladne a tak dôvod k predaju nie je ani najmenší.Veď by aj bol blázon čo sa zbaví (ak ho má od novoty) auta s ktorým končí éra dobrých aut.Takže je múdrejšie násobenie kilometrov dvoma,a z toho vychádzať pri uvehe čo nového majiteľa čaká.S MP turbom sa dá súhlasiť že 77 kw ová verzia je nepriestrelná.Ak sa vyskytne potreba výkonu,čip (normálny)to úplne krásne porieši a krok späť k pôvodnému je otázka 10 minút.A Touran je vcelku fajn riešený,povedzme tú absurditu zadnej nápravy si mohli odpustiť,no ale ak už na prednej nezarobia,vynahrádzajú si to vzadu,svet je o peniazoch a nie rozumnosti a primeranosti
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
jeeejdanenky ten rocnik 2004 som si naozal nevsimol, nejako prilis rychlo som pozeral.
Kedze 2003/2004 boli uplne prve rocniky vyroby slaaaavneho 2.0tdi a kedze v roku 2004 bola na 8 mesiacov zastavena vyroba kvoli sialenym prieserom s DPF - pozor, toto bol UPLNE PRVY KONTAKT VW S DPF VOBEC, ABSOLUTNE UPLNE PRVY - v tomto pripade by som ani neskusal pozerat po 2.0tdi. Rovnako ako nepozeras 10valcovy osemlitrovy Corvette, uplne rovnako by si nemal pozerat ani 2.0tdi.
Koniec pribehu.
Aj tie 1.9tky maju svoje slusne kvanta prieserov, takze ked sa povie "nepriestrelna" tak to treba vidiet statisticky. Aj na 1.9 sa mozu dochnapat turba, dvojhmoty, dokonca aj vstrekovace, ale oproti 2.0tdi je to jedna oooooobrovitanska malina, rozpravka z nebeskej rise co sa tyka skusenosti servisakov, dostupnosti nahradnych dielov za relativne maly peniaz (ano, su lacnejsie a je ich viac) a hlavne NEPROBLEMOVOST s DPFkom ktore - ked budes mat vo voze - je absolutne garantovane ze bude tvojou nocnou morou. Aj ked ho niektory majitel pred tebou vymenil, aj tak. Nedajboze tam bude nieco nejako riesene so softom v riadiacej jednotke prave kvoli dpf, nedajboze bude prevrtavane a riadiacka sa bude furt ako sprosta snazit robit jeho regeneraciu (v tom najlepsom pripade ta "iba" spotreba 8 litrov neminie, v tom najhorsom nechci vediet)...
priratat k tomu prieserove 2.0tdi vstrekovace Z TOHOTO ROKU, co prerazaju izolaciu (ano aj to sa da uz davno riesit, ale preco by som to riziko mal podstupovat !), nahon olejoveho cerpadla a kompletne zadretie motoru uz bolo spomenute a mozno to aj tento motor absolvoval a po "rychlej lacnej" oprave ide autiak papa do sveta, este sme nespomenuli vytrieskane sedla vstrekovacov v hlave a podfuky okolo toho co sa hadam nikdy na 1.9tdi nestalo, no proste nie, nie, nie, bez diagnostika co ma rontgenove oci by som do tohoto motora Z TOHOTO ROKU nesiel ani zadarmo.
Prisamvacku.
1.9tdi alebo nic. Nech si so sialene PRIESEROVYM dvojlitrom, poslednykrat zdoraznujem Z ROKU 2004, bojuje kto len chce. Za mna nepriestrelne, nezmenitelne NIE pre 2.0tdi 2004. Aj 2005. Aj 2006. Aj 2007. Viem ze je to velmi zjednoduseny nazor, viem ze problematika je ukrutne jednoduchsia zvlast s non-DPF 8V motormi, ale nepises aky motor tam je, chytis 16V PD DPF verziu a obesis sa.
Kedze 2003/2004 boli uplne prve rocniky vyroby slaaaavneho 2.0tdi a kedze v roku 2004 bola na 8 mesiacov zastavena vyroba kvoli sialenym prieserom s DPF - pozor, toto bol UPLNE PRVY KONTAKT VW S DPF VOBEC, ABSOLUTNE UPLNE PRVY - v tomto pripade by som ani neskusal pozerat po 2.0tdi. Rovnako ako nepozeras 10valcovy osemlitrovy Corvette, uplne rovnako by si nemal pozerat ani 2.0tdi.
Koniec pribehu.
Aj tie 1.9tky maju svoje slusne kvanta prieserov, takze ked sa povie "nepriestrelna" tak to treba vidiet statisticky. Aj na 1.9 sa mozu dochnapat turba, dvojhmoty, dokonca aj vstrekovace, ale oproti 2.0tdi je to jedna oooooobrovitanska malina, rozpravka z nebeskej rise co sa tyka skusenosti servisakov, dostupnosti nahradnych dielov za relativne maly peniaz (ano, su lacnejsie a je ich viac) a hlavne NEPROBLEMOVOST s DPFkom ktore - ked budes mat vo voze - je absolutne garantovane ze bude tvojou nocnou morou. Aj ked ho niektory majitel pred tebou vymenil, aj tak. Nedajboze tam bude nieco nejako riesene so softom v riadiacej jednotke prave kvoli dpf, nedajboze bude prevrtavane a riadiacka sa bude furt ako sprosta snazit robit jeho regeneraciu (v tom najlepsom pripade ta "iba" spotreba 8 litrov neminie, v tom najhorsom nechci vediet)...
priratat k tomu prieserove 2.0tdi vstrekovace Z TOHOTO ROKU, co prerazaju izolaciu (ano aj to sa da uz davno riesit, ale preco by som to riziko mal podstupovat !), nahon olejoveho cerpadla a kompletne zadretie motoru uz bolo spomenute a mozno to aj tento motor absolvoval a po "rychlej lacnej" oprave ide autiak papa do sveta, este sme nespomenuli vytrieskane sedla vstrekovacov v hlave a podfuky okolo toho co sa hadam nikdy na 1.9tdi nestalo, no proste nie, nie, nie, bez diagnostika co ma rontgenove oci by som do tohoto motora Z TOHOTO ROKU nesiel ani zadarmo.
Prisamvacku.
1.9tdi alebo nic. Nech si so sialene PRIESEROVYM dvojlitrom, poslednykrat zdoraznujem Z ROKU 2004, bojuje kto len chce. Za mna nepriestrelne, nezmenitelne NIE pre 2.0tdi 2004. Aj 2005. Aj 2006. Aj 2007. Viem ze je to velmi zjednoduseny nazor, viem ze problematika je ukrutne jednoduchsia zvlast s non-DPF 8V motormi, ale nepises aky motor tam je, chytis 16V PD DPF verziu a obesis sa.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Každopádne vyhnúť sa filtru je rozumné a 16 ventilu nutné,to je proste motor z absolutne inou úrovňou potreby vedomostí na vybavenia servisu a vedomosti servismana,nezrovnatelné
Klasická 77 kW nech je z ročníka takové či makového,je pri dobrom a rozumnom opatrovaní neskutočne dobrý.Tak môže byť jedine majiteľ nevedomý,nedbalý atd,ale motor v dobrých rikách absolutná jednička.Jeho hranice sú abnormálne,to už odskúšalo množstvo ľudí,takže základ stavby chyby nemá.Tam doslova ide všetko zlé len a len za golier gazdu.
Klasická 77 kW nech je z ročníka takové či makového,je pri dobrom a rozumnom opatrovaní neskutočne dobrý.Tak môže byť jedine majiteľ nevedomý,nedbalý atd,ale motor v dobrých rikách absolutná jednička.Jeho hranice sú abnormálne,to už odskúšalo množstvo ľudí,takže základ stavby chyby nemá.Tam doslova ide všetko zlé len a len za golier gazdu.
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných