Toyta Rav4 2.0 d4d , 85kw , 2005

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

zivcak.m
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 05.12.2009 18:13
Zdieľať na Facebook

Toyta Rav4 2.0 d4d , 85kw , 2005

Príspevok od používateľa zivcak.m »

pozdravujem trasie mi s autom pri volnobehu pravdepodobne dvojhomotny zotrvacnik chcem sa opytat ci mozem vymenit za pevny alebodat dvojhmotak
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

No neviem prečo by to mal robiť práve zotrvák...ten sa zvykne prejavovať skorej inak . skorej tipujem na silentbloky .
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Daj tam ten, čo tam patrí, čiže dvojhmotový. To, že tam je taký a nie jednohmotový, je z nejakého dôvodu, takže netreba špekulovať. To vedie len zbytočne ku veľmi drahým prieserom, ktoré by sa nestali, keby sa ľudia nehrali na konštruktérov.
zivcak.m
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 05.12.2009 18:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zivcak.m »

ake nasledky by vznikli
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Pravdepodobne žiadne závažné následky nevzniknú.
Dvojmotový zotrvačník bol vymyslený kvôli tomu aby tlmil rázy medzi vznetovým motorom a prevodovkou pri zmenách otáčok. Totiž vznetový motor má vyšší krútiaci moment ako porovnateľný zážihový motor a pri náhlych zmenách otáčok motora sú namáhané ostatné časti pohonu, ktoré sú od kolies zase zaťažené protismerným účinkom.
Benzínový motor je z tohto pohľadu "mäkší", skôr sa teda prispôsobí silám z pohonného mechanizmu.
To však postupne nebránilo, aby sa dvojhmota nezačala montovať aj do benzínových motorov.
Vo všeobecnosti sa teda jedná o zvýšenie komfortu ovládania motora a zmenšenie vibrácií pri zmenách otáčok motora.

Takže keď pôvodný dvojmotový zotrvačník nahradíš obyčajným, pravdepodobne sa zhorší kultúra chodu motora a budú tam vibrácie, ktoré predtým neboli, tiež pri "pridávaní plynu" pravdepodobne bude rozbiehanie menej plynulé.
Každý motor v každom aute sa s takou situáciou vysporiada inak, niekde takú výmenu možno ani nepocítiš a v inom aute to bude výrazné zhoršenie komfortu ovládania motora.

Ale to všetko ešte neznamená, že na tvojom aute tie vibrácie nespôsobuje niečo iné ako dvojmota, ako ti napísal vlady.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

to mi nesedi, keby to triaslo pre rozpadnuty zotrvacnik, tak by to muselo uz riadne a dlho hucat. Pozri tie silentbloky, ale aj napr.pevodovkovy, nie len motorove. A nevymyslaj o jednoduchom zotrvaku, ale daj tam, co tam patri, inak to vyzera, ze mas auto a nemas na opravu zakladnej veci...
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Dvojhmota má tlmiť rázy medzi motorom a prevodovkou. Keďže tam nebude, tak tie rázy, vibrácie, sa budú prenášať do prevodovky a to pohonného ústrojenstva. Bude to mať za následok zníženie životnosti celého ústrojenstva. Ak by sa tam dala dvojhmota, tak by to vydržalo celú životnosť auta, takto sa to bude musieť časom riešiť...
Keď gazda nešpekuluje a dá tam to, čo má, tak ho problémy s tým spojené minú. Ale keďže treba šetriť, nech to stojí, čo to stojí...
Napísať odpoveď

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní