Zaklepanie motora BMP pri štarte

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Zaklepanie motora BMP pri štarte

Príspevok od používateľa Thomasl »

zdravím ,
prosím o radu po výmene polomotora /po GO/ ,Passat BMP ,8V,103 Kw ,r.v.2006 mám trośku problém s krátkym zaklepaním-miernym kopnutím pri štarte motora studeného aj teplého ,synchronizácia vačky a kľuky nastavená na -0,5 stupňa,voľnobeh ide pekne ticho aj vypnutie bez zaklepania ,len ten štart,vďaka za radu...
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

"synchronizácia vačky a kľuky nastavená na -0,5 stupňa"
Neni chyba prave v tom???
Ak sa nemylim, tak to je RJ s EDC16, tam je potrebne rozvody nastavit na pripravky a nic viac...
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

na veku rozvodov motora BMP je v nemčine uvedené -0,5
stupňa ,prosím nech sa vyjadria znalý problematiky,spotreba na volnobeh 0,5l..
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

einstellung -0,5
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

po dlhšom hľadaní som našiel ,že pri otrasoch motora pri štarte by mohol byť problém aj so štartérom, nevyvinie dostatočné otáčky ,je tam aj nový dvojhm.zotrvačník -nové zuby ,starý pastorok štartéra,prípadne puzdra,na predchádzajúcom motore problém nebol,má niekto skúsenosť? vďaka..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Túto vec zo štartérom by som veru považoval za možnú.
Čo sa týka údaju -0,5 to ma veľmi zaujíma ako a čo to je,pretože jednak som motorov Pd videl stovky (aj BMP) a nikdy nič podomné.No a podstatné je že je to nezmysel pretože toto sa nenastavuje a niet ani vykonávací predpis pre nastavenie.Je iba pre samotný rozvod z vysloveným upozornením že toto sa nenastavuje pretože si to elektronicky stanoví samotná RJ
Nedá sa to sfotiť ?
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

synchronizácia vačky a kľuky sa vykonáva po založení rozvodov podľa potreby a to po kontrole vcds-motorova jednotka kanál 4,4 pole,mal som veľa až -3,4 stupňa,motor zle chytal, divný voľnobeh,úprava sa vykonáva uvoľnením 3x8 matíc na remenici vačkovky a pootočením stredovou skrutkou vačkovky v smere, prípadne proti smeru otáčania motora podľa potreby,ja som to potreboval stiahnuť k nule tak do plusu v smere otáčania motora.rozvod stojí a ty natáčaš vačkovku Je to strašne citlivé nastavenie ,možno to budeš robiť aj 30x,treba sa s tým pohrať,mne sa to čistou náhodou podarilo na tretí pokus...teraz som mimo domu ,keď budem doma tak odfotim ten štítok..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nesmie sa nastavovať ! Nastavuje sa celý rozvod ako taký na prípravky a opätovnou kontrolou.Aká synchronizácia z toho nastavenia vzíde,taká tam bude,a nemá sa meniť.Upozornuje na to výrobca,upozorňuje aj RossTech v manuáli pre VCDS.To čísielko je pomerové,nie je určené pre potreby nastavení a nevyjadruje ani hodnotu predvstreku.Zmysel v diagnostike má pretože dáva možnosť porovnaní počas všetkých úkonov za života motora.Narýchlo ak chcem mať istotu že sa nič ultra zlé nedeje tak pozriem 004 štvrtú hodnotu.Ak by som zobral niekolko stoviek týchto hodnôt a zoradil do tabulky tak by bolo zastúpené všetko od 0 po dajme tomu - 3,9
Mám zopár logov úplne nových motorov tj kde nik ešte nič nedotýkal,aj tam platí,každý pes - iná ves.Nastavuje sa rozvod ako celok !!! a číslo synchra sa ctí také aké je.
Že sa s ním dá laborovať a upravovať ho na jednu aj druhú stranu je síce pravda,ale to je určené pre ľudí ktorý presne vedia čo tým sledujú,to je téma jedine pre tých ktorý sa montujú do máp RJ a vedia čo práve robia.
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

chlapi,keď nastavite motor na pripravky a ide na figu spotreba voľnobeh 0,9, trasie ním a ide celkovo zle ,nemožte to tak nechať,preto som to tak urobil a urobím to znova,teória je jedna vec,ale musí to fungovať aj v praxi..teraz po nastavení opakujem 0,5l,krásny voľnobeh a celkovo je to lepšie ,pozrite si české a nemecké fóra...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nofoť to nech to vidíme.Ak to po nastavení na prípravky ide blbo,je tam iný problém a treba ho hladať.Je absolutná samozrejmosť pred prácou z rozvodmi urobiť kompletné logovanie veškerých meraných hodnôt.To nestačí,pred sňatím remeňa vždy pozriem (a nafotím) pozíciu kladky a kedže sa rozoberá v základnom postavení tak odskúšam aj pozície prípravkov.
Po rozvodoch sa porovnajú hodnoty.Nikdy nemením postavenie ktoré vzniklo z precízneho nastavenia na prípravky,ale ani nikdy s tým nie je problém.Samozrejme by som vedel prestavením "prikrášliť" niektoré hodnoty,ale to je cesta do pekla.Spotreba ktorú ukazuje diagnostika je výpočetná hodnota závislá na XY faktoroch a teda v žiadnom prípade reálna.Ak čokoľvek,akákoľvek hodnota vstupujúca do výpočtu je nesprávna,tak je nesprávny celý výpočet.Diagnostiku treba ozaj detailne poznať aby bolo jasné čo je aká hodnota,pretože aby bolo jasné,všetky sú výpočetné a menia sa v závislosti na iných hodnotách.
Takže volnobeh na úrovni 0,5 a zamatový volnobeh...nie je v poriadku,je to len vďaka danej manipulácii,ale je to zle.
103 kW motor v životye nikdy nemôže vykazovať 0,5 lt volnobehu.Obyčajný najslabší BXE 77 kW máva obvylké 0,6 a viac
Totom sa nečuduj že ide pekne.
Ak chceš vedieť aký je reálne,tak ho naloguj a to porovnáme z jeho rovestníkmi.Ale ja pokojne vyslovím presvedčenie že motyor je síce zamatový,ale má ďaleko k dobrému výkonu.To práve by sme porovnali,lebo spotreba volnobehu je hodnota na ktorú by som nestavil deravý groš,to proste ide urobiť na úkor kadečoho a bude mať hoci 0,4lt ale čo z toho,to je k ničomu.
Nad tým škoda meditovať,rozvody urobiť na presno,ak je prítomné trasenie tak hladať príčinu.Garantovanie ju ten motor má.

Tu máš jeden BMM na "štúdium" čo všetko je možné
[img]https://s32.postimg.org/jmo2yfi0h/BMM.jpg[/img]
Roky som študoval vzájomné vzťahy medzi meranými hodnotami a rozhodne boli niektoré zistenia veľmi prekvapivé.Prakticky ma to dokopalo do potreby sa naučiť polsky kedže poliaci sú v diagnostike ozaj super a na rozdiel od nás to aj vydávajú knižne.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Tazko niekoho presvedcit.
A pritom staci par minut citania, ako vyhladavac pouzit mozno aj google, len je potrebne citat cele diskusie, lebo zvacsa zacinaju o tom "doladovani" na 0" a to sa potom zvrati na to, ze proste rozvody urobit riadne na pripravky...

Thomasl : Dal si si tu namahu pridat sem niekolko prispevkov, co skusit si nieco o tom pohladat, precitat?
Mas 2.0 TDi s RJ EDC16, zameraj sa na to.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Googliť tak,aby človek nečítal jalové nezmyselné dišputy sa človek časom naučí,rozhodne si treba dobre zvážiť a vlastnou hlavou dešifrovať čítané.Preto dávam prednosť knižným publikáciám o systémoch ako takých kde je téma rozobratá do najmenších detailov.No a čo už s tým,treba si zaplatiť na profesné najlepšie pre diagnostiku,tak sa je čo učiť.To doporučujem každému čo si myalí že už všetko vie,že ako rychle zistí že ani nie a je stále čo sa učiť
Učenie je fantastické v tom,že je ako puzzle,čím viac je už poskladané,tým bleskovejšie všetko neznáme zapadne,a zapadne do x vecí v rôznych súvislostiach.Čím viac vieš,tým lahšie a rýchlajšie zapadá každá novota do množstva vecí
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 52 neregistrovaných