Škodí dlhodobé tempo 130km/h motoru Fabia II 1,4 16V ?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 657
- Dátum registrácie: 23.09.2008 15:12 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
V každom systéme ktorý obsahuje klímu existuje tzv preferencia čo znamená,že chladenie motora má prednosť pred klimatizáciou.V sofistikovanejších systémoch drahších aut sa to týka desiatky ďalších vecí ktoré v záujme motora jednoducho systém obmedzí.
Pokiaľ je chladenie motora v pohode a v patričných medziach,zapnutie klímy zvýši teplotu chladiva v motore a ak to presiahne dovolenú hranicu,pekne krásne klímu vypne a spustí po potrebnom poklese teploty.
Pokiaľ je chladenie motora v pohode a v patričných medziach,zapnutie klímy zvýši teplotu chladiva v motore a ak to presiahne dovolenú hranicu,pekne krásne klímu vypne a spustí po potrebnom poklese teploty.
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 01.06.2016 17:28 Zdieľať na Facebook
zvladne
Jasne ze auto zvladne bez problemov a nezabudaj ze v bulharsku je MPR na dialnici 140km/h. Isto pojdes na Horgos (subotica/szeged) tak si rozmysli v akom case tam dojdes. Mozes si pozriet aj na google mapu aka je tam satelitna foto v najexponovanejsich casoch odporucam prechod Tompa co je cca 25km naviac. Ja som siel na lpg cize som mal zastavky kazdych 250-300km (mala nadrz). Odporucam ist v noci , podvecer ist radsej na tu Tompu. Na hlavnom prechode je v lete vela "nemcov", "svajciarov" , "francuzov" len sa mi nezdal ich pigment . V srbsku stat len na velkych pumpach (velmi vela migrantov ved uvidis). A taktiez nezabudaj ze doobedu pojdes usek Sofia pobrezie a slnko bude svietit presne oproti. To mna osobne najviac unavovalo. Do pomoria som siel 1500km za 15,5h . Naspat som skusil rumunsko hlavne som chcel vyskusat transalpinu.
P.S.: na dialnici v Bulharsku som mal pri konstantnej 150km/h na tachometri po pol hodine teplotu oleja 119C . Pri zastaveni v tieni a dobehu motora kusok a potom oddychnuti som siel 120 a teplota oleja bola 105-108C.
P.S.: na dialnici v Bulharsku som mal pri konstantnej 150km/h na tachometri po pol hodine teplotu oleja 119C . Pri zastaveni v tieni a dobehu motora kusok a potom oddychnuti som siel 120 a teplota oleja bola 105-108C.
-
- Príspevky: 411
- Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
to zrejme ty si ešte poriadne nejazdil len sa gulal po okreskach.to je fuk ci ohreje alebo čo ide o to aby po takej jazde na 5000 otáčkach a náhlom zastaveni fúkal na chladic vzduch pretože teplota podľa budíka do 5min ide hore na červenú a ja sa nespolieham na termospinac kedy zopne.ja potrebujem mať teplotu motora stabilnú aby som hneď ak sa to dá zasa solil 1 2 3 4 5 plný cool.ak už idem so zapnutou klímou tak ta teplota drží stabilne.ja nerozbieham auto od 2 prevodu ináč ako plný plyn.bezne radím 1 3 5.u dizlu to isté.napr na 55km/h 3prevod a 2500otacok.6 pod 130 ani nedávam veď to točí tak2000 len sa dusí.Acon napísal:Ty skrátka nesklameš. Zapnúť klímu keď sa motor nestíha chladiť Klíma chladí interiér, vonkajší chladič pred motorom má tak 50° čiže ten letný 30-35°vzduch ešte ohreje tak o 20° a to sa chladí jedna radosť. Definitívne si presvedčil, že si nikdy nemal auto. Rozhodne nie s klímouseven549 napísal:.... napr koli kolone a nestíha to chladiť.v tedy je nutné zapnúť klímu aby vetrák na chladiaci schladil motor....
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 39
- Dátum registrácie: 06.10.2015 20:30 Zdieľať na Facebook
Skús pre pokoj duše dávať pri tankovaní VIF. Mal som Peugeot Partner 1.4i a pri tacho 130 km/h točil okolo 4200 ot/min. Jazdil som často diaľnicu, 400 - 500 km za víkend. Pri tých otáčkach som mal všelijaké pocity, aj keď sa nikdy nič nestalo, ale po pravidelnom pridávaní VIF-fu sa motor ukľudnil. Nemal som potom pocit, že chce vyskočiť spod kapoty.
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 16.12.2008 20:48 Zdieľať na Facebook
zdravím páni, z dovolenky som žiaľ už doma Skúsenosť z tejto cesty: pri 130 motor točí cca 3500 otáčok, ja som zvolil moju tradičnú tempomatovú rýchlosť 110-115 pri úplnej akustickej pohode cca 3000 rpm, priemernej spotrebe 6,2 aj s klímou, nulovej spotrebe oleja a spotrebe dve žiarovky H7 na 2900 km....celú cestu 1400 km sme dali na jeden šup, ale prisahám bohu poslednýkrát v živote....mali sme šťastie na hraniciach - celá cesta trvala 17 hodín. Ďakujeme všetkým za rady
-
- Príspevky: 972
- Dátum registrácie: 14.06.2009 14:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 16.12.2008 20:48 Zdieľať na Facebook
boli sme veľmi spokojní, zároveň prekvapení...ceny ubytovania perfektné, služby prekvapivo výborné, strava pestrá v cenách našich obedných menu. Pláže čisté a to sme skúsili pomorie aj úplny juh Bulharska.
Len tá nekončená cesta autom....Nabudúce určite letecky resp. cesta max do Sofie, tam pobyt možno deň, dva
Len tá nekončená cesta autom....Nabudúce určite letecky resp. cesta max do Sofie, tam pobyt možno deň, dva
-
- Príspevky: 66
- Dátum registrácie: 19.11.2014 13:48 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
- Bydlisko: Ilava Zdieľať na Facebook
V tomto ti plne dávam za pravdu. Chodieval som niekoľkokrát do roka do Talianska na Dacii Logan. Teraz tam jazdím na VW Touran-e. Ten jazdný komfort je neporovnateľný. Tá cesta je iná. Už len ten tempomat tomu komfortu dosť napomôže.lubos zimovcak napísal: Keby si išiel autom srtrednej triedy a vyššie, tak by si sa po hodine ako by si prišiel z Bulharska otočil a išiel naspäť.
sú to extremne rozdiely v komforte.
VW Golf VII 1,6 TDI BMT 81kW
VW Touran 1,6 MPI 75kW LPG
VW Polo 1,4 16V 55kW LPG
VW Touran 1,6 MPI 75kW LPG
VW Polo 1,4 16V 55kW LPG
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
problém je,že sme strašne skonfrontneli.Do BG sme chodievali roky rokúce za socíku,ja R6 a švagor Moskvich 408.Cesta..2 plné dni,stany,pohoda,nočník pod sedákom,samopalníci na BG a Ro hraniciach.Boli sme obrovský frajeri,lebo okolo nás takmer výlučne maličké polské maluchy...no a bolo super.Večer v Ro sa postavil stan,prespalo do rána a pokračovalo v ceste,na tom svete nám nič nechýbalo a nič nevadilo.Ani to že v Cafetérii nikdy nemali kávu,že cesta bola neustále "Drum in lucru" a niekedy nebola na mape.No čo už,sme kde sme,asi sme si to zaslúžili tento život vo večnej nespokojnosti a v nepokoji.Zaujívá myšlienka ma napoadla...niesli sme obaja taký ten celkom velký stan (2 spálne),stravu na komplet pobyt z kuchyňou,stolom stoličkami a všetkým po nafukovačky a šerblíky a slnečníky.hergot a dnes je každé auto malé,no toto nech niekto pochopí.
Spokojnosť nie je daná autom,ja ak by to šlo vrátiť späť,ani neprdnem po Touragu,stačil by ten renoltík a ten pokoj.
Spokojnosť nie je daná autom,ja ak by to šlo vrátiť späť,ani neprdnem po Touragu,stačil by ten renoltík a ten pokoj.
-
- Príspevky: 2956
- Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
- Bydlisko: Ta Blava né Zdieľať na Facebook
Žena robila s kolegyňou, basketbalistkou, 205 cm, jej frajer ešte vyšší, v Trabante išli do Švédska, Fínska + dobre nabalený ,ako sa za komunistov chodilo, a prežili, my sme boli v 1990 na Lade 1200 v Turecku ,Edirne a odtiaľ cez Bulharsko do Grécka, tiež nabalený jak selláci.lubos zimovcak napísal:veľký rešpekt !!
bez mučenia priznávam , že ja by som to na Fabii NEDAL.
Vydržať celä štreku 110-115 km/h, v malom aute..., si anjel za volantom.
-
- Príspevky: 101
- Dátum registrácie: 23.11.2014 15:37 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 51 neregistrovaných