Skrtiaca klapka-2.0tdi passat CR 81kw

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Skrtiaca klapka-2.0tdi passat CR 81kw

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Ahojte chalani.Potreboval by som radu ohladom zakl.nast.skrtiacej klapky na tomto aute.Zial ani kanal 060 ani 098 ani iny sposob popisany na rosstechu mi cez vcds nejde(odis teraz moc nepouzivam).Su tam postupy ine,na protokol Can nie.

Ku klapke by som sa este spytal ak kabelaz k ecu je ok od klapky a klapka aj vrci napr.ked sa vypne motor,nie je ta kolieskova cast vobec od oleja a kolieska nemaju vyluskane zuby,zvnutra vyzera klapka ok,co mohlo na nej odist,ked diagnostika hlasi jej chybu.Pozn.to zakl.nastavenie chcem vediet,aj ked to zrejme problem nevyriesi.Diky moc.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čo je to za ročník,aký kód motora ?
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Sorry myslel som,ze som napisal,pisal som cez mobil.Rocnik je cca 06/2009 a kod motora by mal byt CBDC.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pred časom som niečo obdobné tiež pretrápil a musel som prejsť na Odis inak mi to nešlo.Dosť som okolo toho zisťoval ale nik nemal ani potuchu čo sa pýtam.To ma donútilo kúpiť VAS pre tieto prípady.Ako nadával som ako pohan,z VAS sa mi nerobí dobre,je to pomalé a z VCDS sa nedá práca vonkoncom zrovnať,ale čo už keď musíš.VAS je iná architektúra programu,mne vtedy velmi pomohol odtialto cviro,ale robilo sa mi to vyslovene zle.
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Ano mam podobne pocity pri VAS:) a ano Cviro je dost dobry v tomto programe.Len ho nemam teraz doma pri sebe mam len vcds.Kable su vsetky z konektora ok,vnutro klapky je ok,nepolamane,neponicene.Klapku pocut bzucat,ked sa vypne motor ako par sekund este beha.Nerad by som ju vymenil,ked nie je zla,nakolko to nie je mala polozka.Ak vas nieco chalani este napadne,kludne napiste.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Problém nebýva ani tak motorek ako nesúlad z kontrolérom polohy
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Co presne mas na mysli,nejake dorazy,alebo potenciometer nejaky?

Tak isto to zakladne nastavenie klapky cez vag,viete niekto?(protokol can).
herin
Príspevky: 1264
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Nazdar, je to niečo ako píše mhlavaty.. podobný problém som riešil pred dvomi rokmi na mojom CBAB motore.
Po práci som išiel domov a zrazu sa mi rozsvietila kontrolka toho "čerpadielka", tak som zbehol po ceste do servisu a tam napojili diagnostiku a hned bol výsledok, že "zdochýnacia"klapka..že mi vedia zohnať z vrakáča hned na druhý deň. Ale ja som bol iniciatívny a doma som po práci vymontoval tú klapku a celú rozobral a nič jej nebolo kolieska v poriadku a bola úplne čistá..čoto som o nej počítal na nete a kedže jej nič nebolo tak som ju namontoval naspäť na druhý deň mi priniesli tú ojazdenu klapku a že idem ju vyskúšať ako sa bude chovať a nerobila nič, presne ako tá moja..čiže ma napadlo, že chyba musí byť niekde inde..
A nakoniec aj bola..zistil to D-tech u neho v servise za 5 minut..boli to klapky v sacom potrubí..proste že po čase sa tam na nich vymedzí nejaká tá vôla a samozrejme aj ked je to 1mm tak už to vyhodí chybu./teda klapka vyhodnotí polohu/.Dtech mi to aj nejako cez komp odstránil/trvalo to asi hodinu/ a odvtedy je pokoj.
Proste tam nastavil niečo tak aby sa to auto "nepototo" už z nejakej malej vôle.
Inak je to častá chyba na týchto motoroch..
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Ja sa este vratim ku kontroleru skrtiacej klapky,teda predpokladam k potenciometru,co myslel Milan H.Ked by bola chyba tu neukazal by vcds priamo chybu potenciometra?Uz som si spomenul,ze mi konkretne vyhadzovalo tusim nieco s minusom,skrat na minus,preto som kontroloval aj vedenie kablou.Ked tak presne sem neskor hodim chybu.

A este v suvislosti s tymto autom a mozno aj problemom auto pri nastartovani,niekedy ako keby uz chytilo na sekundu a vzapati zhasne motor,niekedy na druhy pokus naskoci a niekedy az na treti.Nerobi to vzdy,len niekedy a je jedno,ci je motor studeny alebo teply.Mozno to pomoze pri identifikacii problemu,ktore klapky su spatne.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mirec8684 napísal:Ja sa este vratim ku kontroleru skrtiacej klapky,teda predpokladam k potenciometru,co myslel Milan H.Ked by bola chyba tu neukazal by vcds priamo chybu potenciometra?Uz som si spomenul,ze mi konkretne vyhadzovalo tusim nieco s minusom,skrat na minus,preto som kontroloval aj vedenie kablou.Ked tak presne sem neskor hodim chybu.

A este v suvislosti s tymto autom a mozno aj problemom auto pri nastartovani,niekedy ako keby uz chytilo na sekundu a vzapati zhasne motor,niekedy na druhy pokus naskoci a niekedy az na treti.Nerobi to vzdy,len niekedy a je jedno,ci je motor studeny alebo teply.Mozno to pomoze pri identifikacii problemu,ktore klapky su spatne.
Skúsim to vysvetliť zrozumitelnejšie ak to pôjde,.
Zoberme to tak že RJ vie o tom kde v akom uhle klapka je z potenciometra.Tieto polohy,jednu aj druhú má zadefinované kdesi v mozgu,.a teda vie kde sa pohybuje a čo má robiť pre potrebnú zmenu.Akonáhle sa ale dostane mimo definovaných oblastí,tak sa v tom úplne stratí.Ona tá RJ má schopnosť si zmeny (napr z opotrebenia) postupne zohladńovať a učiť sa ich v rámci adaptačných možností,ale ak to presiahne naučenú oblast,je na cudzom území a nevie kde je.Preto vyhodí chybovú hlášku a je potrebné ju vrátiť a naučiť nové pozície.Toto platí tak u škrtiacej klapky,tak u turbo regulácie s kontrolérom polohy,proste snaha RJ urobiť "nápravu" vedie často k úplnému kolapsu,jedno odporuje druhému.Snaha o nápravu ešte stav zhorší.
Nie každá diagnostika má schopnosť a algoritmus k náprave,to poznajú mechanici už z čias Felície,keď sa menili klapky pretože nešlo urobiť základné nastavenie.KTS zachraňovala pred opakovanými výmenami klapiek,nakoľko používa k nastaveniu iné "učebné osnovy"
Z Odisom som sa potrápil,aj naň zanevrel.naštastie prišiel nový VCDS ktorý vrátil do diagnostiky zrozumiteľnosť,bleskovosť a aj keď nedáva odpovede ako ďalej z opravou ako Odis,aj tak urobím znova z VCDS-kom všetko dobre a rýchle a VAS-ko asi zapadne v kúte prachom,kašlem naň,leze mi na nervy,komplikuje všetko čo sa dá.je pravda že jeho pomalosť konkrétne u mńa môže byť aj hardvérová vec,no ale se..rie ich pes z celým bordelom.Čo treba,tak treba bleskovo a jasne,a mne sa nechce no nemoty odklikávať všetky kraviny čo neustále vyskakujú ako reklama v telke.Ktomá na to nervy,ja potrebujem opraviť a nie sa jedovať z ddiagnostikou ktorá síce brutál vie,čo jej nikto neberie,ale ten spôsob práce ?!
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Trosku som pretesnoval hadice sania a teraz mi momentalne auto stale niekedy na sekundu nastartuje a potom zhasne a chyti az na 3 pokus napr.Diagnostika(predtym boli vymazane chyby)mi teraz vypisuje v motore chybu asi celkom znamu:

009754 - Čerpadlo 2 chladicí kapaliny
P261A - 000 - přerušení - Sporadická
info o závadě:
Stav závad: 00100000
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Počítadlo resetů: 255
Kilometry: 150670 km
Indikace času: 0
Datum: 2016.14.09
Čas: 15:42:56

info o závadě:
Otáčky: 0 /min
Rychlost: 0.0 km/h
Napětí: 12.54 V
Lambda: 60.8 %
Provozní stav: 10011110
Počet: 0
Teplota: 78.3*C

Tato chyba sa predtym objavovala spolu s chybou:

008200 - Klapka rízení pr.vzduchu v sacím potrubí
P2008 - 000 - elektrická závada - Sporadická
info o závadě:
Stav závad: 00100000
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 2
Počítadlo resetů: 255
Kilometry: 150066 km
Indikace času: 0
Datum: 2015.14.16
Čas: 12:57:51

info o závadě:
Otáčky: 0 /min
Rychlost: 0.0 km/h
Výkon/klapka: 0.0 %
Výkon/klapka: 100.0 %
Lambda: 99.4 %
Váha vzduchu: 0.0 mg/str
Teplota: 17.1*C

008201 - Klapka rízení pr.vzduchu v sacím potrubí
P2009 - 000 - zkrat na kostru - Sporadická
info o závadě:
Stav závad: 00100000
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Počítadlo resetů: 255
Kilometry: 150042 km
Indikace času: 0
Datum: 2015.14.05
Čas: 06:16:35

info o závadě:
Otáčky: 2921 /min
Rychlost: 48.0 km/h
Výkon/klapka: 0.0 %
Výkon/klapka: 100.0 %
Lambda: 99.4 %
Váha vzduchu: 650.0 mg/str
Teplota: 30.6*C

Teraz mi vyhadzuje len chybu s cerpadlom.Poistky som skontroloval v boku pristrojovky aj v motore,vsetko ok.Moze mat nejaky suvis cerpadlo s klapkou?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Môj názor že súvis byť môže.Nepriamy,čo znamená že ich spája činnosť keď chyba jedného ovplyvní prácu druhého.
Ak pozerám na okolnosti vzniku závady,tak najstaršia vznikla pri zhruba 3000 ot., teplota len 30 °C,evidentne v decelerácii čomu by nasvedčoval aj stav lambdy.Táto chyba vyznieva ako strata napájania klapky.

Ďalšia sa už ale udeje a zapíše pri stojacom aute aj nebežiacom motore,lambda stále nečinná,teplota nízka 17°C
Tu už píše elektrickú závadu,čo môže byť množstvo vecí,neschopnosť motorka sa pohnúť a pod.

Čerpadielko malého obehu chladenia emisíí by som videl na vadu motorka (velký či malý odber)
Chyba zrejme nabehla pri opätovnom zapnutí zapalovania kedže teplota je v podstate prevádzková,lambda ešte nevyradená,a napätie baterie ešte vysoké zbytkové.
Z čerpadielkom by som sa rozhodne veľa nehral,je to zradný prcek,storáz sa roztočí,a stoprvý nie.Na chybu kontaktu konektora to nevyzerá,hláška by znela inak.
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Nebudem zakladat novu temu, tak hodim svoj dotaz do tejto temy, nakolko sa jedna o auto s rovnakou specifikaciou(uz som to riesil tu). Mam dotaz na chybu P261A - coolant pump 2 - open circuit. Diag mi stale vyhadzuje tuto chybu, konektor bol precisteny a skontroloval som aj, ci sa realne cerpadielko toci/vibruje. Ano je funkcne, tak neviem, preco mi stale vyhadzuje tuto chybu. Aj ho pocut aj dotykom citit.

K chybe P2015,co sa tu uz spominalo, stalo sa niekomu, ze to sposobovalo tazky start,resp.auto nabehlo az na niekolkykrat po vlozeni kluca? Ako keby chyti na pol sekundy a zdochne. Dakujem.
marcuso
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 16.06.2018 12:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marcuso »

problém so škrtiacou klapkou sme mali pri modele. Pravidelne to bolo v servise a najhoršie na tom bolo že aj ked sa to vratilo zo servisu tak to nefungovalo.Vyriešilo sa to kupou nového auta.
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Ahojte.Chalani,ked chcem menit spinacku na Passat B6 81kw CR 2009, spinacka ma v sebe aj immo kod alebo je to diel, ktory sa jednoducho vymeni za diel s prislusnym cislom a nic sa nekoduje? Citacia cievka je integrovana je sucastou spinacky alebo je zvlast? Dakujem.
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných