VW Passat 2.0 TDI 104kw 2011 manual (teplota oleja)

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

m.feky
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 04.10.2008 20:04
Zdieľať na Facebook

VW Passat 2.0 TDI 104kw 2011 manual (teplota oleja)

Príspevok od používateľa m.feky »

Ahojte,
chcel by som sa spýtať, aká má byť prevádzková teplota oleja v motore pri záťaži.Je normálne, aby mi stúpala teplota oleja pri cca 30min jazdy v týchto teplách včera 29 C od 90-97C pri rýchlosti 90km/h
Dalej som neriskoval, tak som zvolil miernejšiu jazdu,potom teplota klesla na 93-94C 50km/h.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dve základné veci chýbajú - čo vôbec riešiš ?!(kosačka,traktor,fúrik,auto ?) ale ja ani otázku nevidím,len čosi oznamuješ....
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...Asi takto:

...Teplota a tlak oleja v motore je závislá od rozličných faktorov. V prvom rade to je miesto v ktorom požadované údaje meriame.

Potom rozhodujúcu úlohu hrá prevedenie resp. konštrukcia motora. Pre teplotu je napr. dôležité či sa v olejom okruhu motora nachádza chladič oleja alebo nie.

Tlak oleja je závislý od miesta merania ale hlavne od otáčok motora a teploty oleja.

Pre motor je veľkosť tlaku oleja dôležitá hlavne pokiaľ sa s ním musia regulovávať resp. ovládať niektoré hydraulické prvky ako napr. hydraulické napínanie reťaze rozvodu, vymedzovanie vôle v hydraulických ventilových zdvihátkach, nastavovanie natočenia vačkové hriadeľa. atď. Preto sa vo všeobecnosti udržuje na úrovni 5-6 barov ale môže byť aj na nižšej úrovni bez toho aby to bolo pre motor škodlivé resp. nebezpečné.

Ako záchytné a s ohľadom na hore uvedené faktory môžeme ako prípustné považovať nasledovne hodnoty teploty a tlaku oleja.

Teplota oleja: dlhodobo max. 130 °C, krátkodobo max 150 °C

Tlak oleje: pri voľnobežných otáčkach 1,5...2 barov, pri normálnej teplote a stredných otáčkach motora cca 4-6 barov.

...Takže máš ešte bohatú "rezervu" a čo nemusíš mať sú obavy... :2f93:
66QUATTRO
Príspevky: 662
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Prevádzková teplota oleja môže byť kľudne 110-140 °C max čo by mal bežný motorový olej vydržať je 150-160 °C, samozrejme bežné oleje a je to len približný údaj.....
bežnou rýchlejšou jazdou som mal na podobnom motore cca 140 °C...tu je aspoň vidieť že ten olej toho musí vydržať naozaj dosť....ak do toho zarátame nové výmysly typu xW-20 tak je o kopec srandy postarané....hlavne ho treba meniť načas a nie až keď ho treba lyžičkou vyškrabávať.... teda max 15 000km resp 20 pre longlife aj to len ak jazdíte čisto dlhé trasy.....zdôrazňujem to slovo čisto a max.... žiadnu otázku som tam nevidel ale predpokladám že ste sa pýtali na toto....
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Jazdi normálne ako potrebuješ a sleduj maximálnu teplotu čo tam uvidíš.... 90-95st. je predsa nič, toľko má chladiaca kvapalina a olej môže mať aj viac celkom bežne... viskozita oleja sa v tech. listoch udáva pri 40 a 100st.... teoria udáva že do 120st. nemusíš riešiť - ak sa to meria niekde pri vani.
Predpokladám máš bežné neupravené auto a nejazdíš s tým okruhy tak to vôbec nemusíš riešiť... Naftový Passat asi nieje auto čo potrebuje prídavný olejový chladič.
m.feky
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 04.10.2008 20:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m.feky »

Ano a ďakujem Vám za odpoveď.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Schvalne sa skus spytat maminy pri kolko stupnoch smazi snicle lol, to by ma vazne zajimalo kolko kuchariek ovlada zakladnu fyziku, tu sa pri plechovom serbli trase kazdy a co pusta dole krkom ani len netusi...barzjake chutovky biznis charakteru - fastfood ani nehovorim :3035: :3035:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných