VW Passat 2.0 TDI 104kw 2011 manual (teplota oleja)
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 04.10.2008 20:04 Zdieľať na Facebook
VW Passat 2.0 TDI 104kw 2011 manual (teplota oleja)
Ahojte,
chcel by som sa spýtať, aká má byť prevádzková teplota oleja v motore pri záťaži.Je normálne, aby mi stúpala teplota oleja pri cca 30min jazdy v týchto teplách včera 29 C od 90-97C pri rýchlosti 90km/h
Dalej som neriskoval, tak som zvolil miernejšiu jazdu,potom teplota klesla na 93-94C 50km/h.
chcel by som sa spýtať, aká má byť prevádzková teplota oleja v motore pri záťaži.Je normálne, aby mi stúpala teplota oleja pri cca 30min jazdy v týchto teplách včera 29 C od 90-97C pri rýchlosti 90km/h
Dalej som neriskoval, tak som zvolil miernejšiu jazdu,potom teplota klesla na 93-94C 50km/h.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
...Asi takto:
...Teplota a tlak oleja v motore je závislá od rozličných faktorov. V prvom rade to je miesto v ktorom požadované údaje meriame.
Potom rozhodujúcu úlohu hrá prevedenie resp. konštrukcia motora. Pre teplotu je napr. dôležité či sa v olejom okruhu motora nachádza chladič oleja alebo nie.
Tlak oleja je závislý od miesta merania ale hlavne od otáčok motora a teploty oleja.
Pre motor je veľkosť tlaku oleja dôležitá hlavne pokiaľ sa s ním musia regulovávať resp. ovládať niektoré hydraulické prvky ako napr. hydraulické napínanie reťaze rozvodu, vymedzovanie vôle v hydraulických ventilových zdvihátkach, nastavovanie natočenia vačkové hriadeľa. atď. Preto sa vo všeobecnosti udržuje na úrovni 5-6 barov ale môže byť aj na nižšej úrovni bez toho aby to bolo pre motor škodlivé resp. nebezpečné.
Ako záchytné a s ohľadom na hore uvedené faktory môžeme ako prípustné považovať nasledovne hodnoty teploty a tlaku oleja.
Teplota oleja: dlhodobo max. 130 °C, krátkodobo max 150 °C
Tlak oleje: pri voľnobežných otáčkach 1,5...2 barov, pri normálnej teplote a stredných otáčkach motora cca 4-6 barov.
...Takže máš ešte bohatú "rezervu" a čo nemusíš mať sú obavy...
...Teplota a tlak oleja v motore je závislá od rozličných faktorov. V prvom rade to je miesto v ktorom požadované údaje meriame.
Potom rozhodujúcu úlohu hrá prevedenie resp. konštrukcia motora. Pre teplotu je napr. dôležité či sa v olejom okruhu motora nachádza chladič oleja alebo nie.
Tlak oleja je závislý od miesta merania ale hlavne od otáčok motora a teploty oleja.
Pre motor je veľkosť tlaku oleja dôležitá hlavne pokiaľ sa s ním musia regulovávať resp. ovládať niektoré hydraulické prvky ako napr. hydraulické napínanie reťaze rozvodu, vymedzovanie vôle v hydraulických ventilových zdvihátkach, nastavovanie natočenia vačkové hriadeľa. atď. Preto sa vo všeobecnosti udržuje na úrovni 5-6 barov ale môže byť aj na nižšej úrovni bez toho aby to bolo pre motor škodlivé resp. nebezpečné.
Ako záchytné a s ohľadom na hore uvedené faktory môžeme ako prípustné považovať nasledovne hodnoty teploty a tlaku oleja.
Teplota oleja: dlhodobo max. 130 °C, krátkodobo max 150 °C
Tlak oleje: pri voľnobežných otáčkach 1,5...2 barov, pri normálnej teplote a stredných otáčkach motora cca 4-6 barov.
...Takže máš ešte bohatú "rezervu" a čo nemusíš mať sú obavy...
-
- Príspevky: 662
- Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03 Zdieľať na Facebook
Prevádzková teplota oleja môže byť kľudne 110-140 °C max čo by mal bežný motorový olej vydržať je 150-160 °C, samozrejme bežné oleje a je to len približný údaj.....
bežnou rýchlejšou jazdou som mal na podobnom motore cca 140 °C...tu je aspoň vidieť že ten olej toho musí vydržať naozaj dosť....ak do toho zarátame nové výmysly typu xW-20 tak je o kopec srandy postarané....hlavne ho treba meniť načas a nie až keď ho treba lyžičkou vyškrabávať.... teda max 15 000km resp 20 pre longlife aj to len ak jazdíte čisto dlhé trasy.....zdôrazňujem to slovo čisto a max.... žiadnu otázku som tam nevidel ale predpokladám že ste sa pýtali na toto....
bežnou rýchlejšou jazdou som mal na podobnom motore cca 140 °C...tu je aspoň vidieť že ten olej toho musí vydržať naozaj dosť....ak do toho zarátame nové výmysly typu xW-20 tak je o kopec srandy postarané....hlavne ho treba meniť načas a nie až keď ho treba lyžičkou vyškrabávať.... teda max 15 000km resp 20 pre longlife aj to len ak jazdíte čisto dlhé trasy.....zdôrazňujem to slovo čisto a max.... žiadnu otázku som tam nevidel ale predpokladám že ste sa pýtali na toto....
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Jazdi normálne ako potrebuješ a sleduj maximálnu teplotu čo tam uvidíš.... 90-95st. je predsa nič, toľko má chladiaca kvapalina a olej môže mať aj viac celkom bežne... viskozita oleja sa v tech. listoch udáva pri 40 a 100st.... teoria udáva že do 120st. nemusíš riešiť - ak sa to meria niekde pri vani.
Predpokladám máš bežné neupravené auto a nejazdíš s tým okruhy tak to vôbec nemusíš riešiť... Naftový Passat asi nieje auto čo potrebuje prídavný olejový chladič.
Predpokladám máš bežné neupravené auto a nejazdíš s tým okruhy tak to vôbec nemusíš riešiť... Naftový Passat asi nieje auto čo potrebuje prídavný olejový chladič.
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 04.10.2008 20:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných