strata vykonu turba

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mitsubishi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

hipo222
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 11.06.2016 11:23
Zdieľať na Facebook

strata vykonu turba

Príspevok od používateľa hipo222 »

Ahojte nedávno som si kúpil Mitsubishi Lancer Sportback 2.0 Di-D 103 kw typ:(BWC) rok výroby 2010 auto ma najazdené 88000 po kúpe som si hneď vymenil olej( Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30) + vzduchový a olejový filter samozrejme. Problém je s tým ze už sa mi asi 3-4 krát stalo ze som išiel cca 90-kou do mierneho stúpania na 5-ke a auto zrazu stratilo ťah ale nevyhodilo žiadnu kontrolku chybu nič ani zvuk motora sa nezmenil . vyriešil som to tak že som vypol a zapol motor a problém zmizol ... neviete mi prosím poradiť o čo ide a ako tento problém odstránim ? Veľmi pekne ďakujem za odpoveď
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Motor padá do núdzového režimu,čo nie je nič iné než to,že RJ obmedzí dávku paliva na minimum z dôvodu ochrany.Robí to z jednoduchého príčiny.Kedže určité parametre práce sú presne zadefinové a tieto hodnoty RJ sleduje,tak registruje rozpor medzi nimi a skutočne dosiahnutelnými hodnotami.Väčšinou je to pre nedosiahnutie alebo presiahnutie nejakejkonkrétnej hodnoty ktorá sa dostane mimo oblasť ktorú RJ akceptuje.
Kedže tu je k dispozícii nápoveda ...5 rychl st a stúpanie,tak sa dá predpokladať že z dôvodu zaťaženia sa neplnil niektorý parameter tlaku či prietoku a pod. čiže je nutné pátrať po konkrétnych hodnotách aby vyskočilo ktorá hodnota a čoho je tá,ktorá sa RJ nepáči.
Upozorním a radím si to dobre zapamätať...-ak motor v záťaži má tendenciu padať do núdzového režimu,je treba na túto možnosť neustále myslieť a kým sa vec porieši,jazdiť tak,že sa bude skôr radiť,nábeh na výkon bude pozvolnejší a požiadavka na výkon jemnejšia.Stačí pri predbiehaní na to pozabudnúť,a v hnojke bude nová správa do večerného spravodajstva.Pamätať si že z čím vyžším prev.stupnom začneme zrychlovať a z čím sú nižšie počiatočné otáčky - tým väčšie je zaťaženie a zaťaženie je to,čomu sa treba vyhýbať. Teda - nie výkon,nie otáčky,nie rýchlosť,ale momentálne zaťaženie.To si treba ujasniť.
To že vypnutím klúča sa obnoví režim,neznamená že sa čokolvek opravilo.Neopravilo a problém je stále prítomný a pri prvej šanci hoci aj zabije.
EASY206
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EASY206 »

Suhlasim s p.Hlavatym,je to pravda radsej podradit a skusit to na mensom prevodovom stupni,ale na druhej strane je to 2,0 liter 103 KW cize vykonovo ten motor pri 5 rychlostnom stupni pri spominanej 90 kilometrovej rychlosti musi mat otacky okolo 2000/min cize na tej 5 musi mat dostatocu agilitu to rozbehnut do kopca.Ja mam sice 1,9 a 88 kw a ked si spomeniem jazdu hore na Sorosku tak nemam ziadny problem vyjst hoci aj na 5 rychlosti a to este motor ma tendenciu zrychlit(nevravim o plne nalozenom aute),problem treba riesit na diagnostike.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Máš pravdu,103 kw nemá najmenší problém vybehnúť kopec,ibaže tam je tá maličkosť ....ak je všetko OK
Aj v ot 2000 a 5 rychl.st. ak príde kopec (alebo predbiehanie) a šlapne sa plný,motor vbehne do plnej záťaže.Kto veľa loguje motory v záťaži tak pozná spamäti hodnoty do ktorých vbehne hodnota či už váhy či tlaku turbíny alebo dávku paliva,preto dobre pozná pojem zaťaženie.Nie náhodou sa loguje z 1500ot na vysokom rýchl st. pretože motor sa vystaví takej záťaži že musí zo seba vydolovať všetko.zaťaženia ktoré potom zažíva v bežnej premávke sú menšie,kedže mi volíme práve zámerne ťažký prevod aby sa ak je problém prejavil práve pri logovaní.
Na jednu vec sa nesmie zabudnúť,motor má troch patrónov ktoré ho chránia,volajú sa limitery,čo sú hodnoty ktoré motom nesmie presiahnuť a tie sú stanovené inak než by ľudia predpokladali,jeden pre plynový pedál (tj príkaz vodiča) čiže nesmie byť prekročené to čo si navolíte,jeden pre točivý moment (ochrana prevodovky) a jeden pre dymivosť.Čiže ak by výpočetný pomer paliva a vzduchu hrozil dymením,obmedzuje dodávku paliva.
RJ automaticky obmedzí dávku paliva na úroveň najnižšieho z troch limitov.Preto ak sú problémy tohoto druhu,treba najprv premýšlať,potom premýšlať a nakoniec...premýšlať.Dlho zbierať informácie o hodnotách všetkého možného a znova premýšlať.Brnkačka
kristiant
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 25.05.2016 13:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kristiant »

pan hlavaty ti dal skvelu radu. Premyslat, premyslat, premyslat.. je to rada ktora sa ti zide, nie len pri tomto probleme ale aj vseobecne v zivote..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prvý a najväčší dôvod prečo treba prízvukovať a objasňovať fenomén núdzového stavu je skutočnosť že neznalému človeku ktorému sa stane prvý raz sa mu môže stať aj posledným a osudovým.Z etických dôvodov sa nedá vyfotiť človek ktorý to práve zažil pri predbiehaní kamióna a jeho prvá cesta je si vymeniť slipy.Každopádne je vyklepaný ešte aj na druhý deň v dielni,pretože pochopil že život je len náhoda.Hlúpy môže čítať každý deň,neprilepí sa nič,ale aspoň tí čo čítať vedia aj rozumejú,nech sa zbytočne nehlušia,a hlavne,nech pri tom neberú zo sebou nevinných.
hipo222
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 11.06.2016 11:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hipo222 »

neviem prečo sa snažíte zo mňa spraviť nejakého ,,Šumachera,, alebo ,,cestného piráta,, išiel som povolenou rýchlosťou v aute sme sedeli 2 ľudia, auto malo 2000 - 2100 otáčok a zrazu ma hodilo do ,,núdzového,, bolo to na úseku Handlová , Prievidza ... tzv išiel som hore ,,banskou,, ak to tam náhodou niekto pozná ... myslím že motor som nevystavoval žiadnej nadpriemernej záťaži ktorý by 6st, 2.0 , 103kw nezvládol opakujem išiel som 90 nie 190 ... ale i tak Ďakujem za odpovede a rady všetkým . Čiže mi doporučujete diagnostiku ?? Opäť Ďakujem
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

praveze si klasicky kachlovy spotrebar, ked si to zistil pri takejto jazde :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nečítaš pozorne,preto zopakujem už napísané vyžšie....

Kedže tu je k dispozícii nápoveda ...5 rychl st a stúpanie,tak sa dá predpokladať že z dôvodu zaťaženia sa neplnil niektorý parameter tlaku či prietoku a pod. čiže je nutné pátrať po konkrétnych hodnotách aby vyskočilo ktorá hodnota a čoho je tá,ktorá sa RJ nepáči.

Vidíš slovo rýchlosť ? Ja som písal ZAŤAŽENIE,vždy ide o inštitút "zaťaženia" s tým rýchlosť nič nemá.
Vieš kedy je zaťaženie maximálne ? Vždy keď bude motor v okolí otáčok max krútiaceho momentu (cca 2000-2100) a zaradíš o dva stupne vyžší prevodový stupeň než ten ktorý je príslušný a dáš podlahu.Nič to nemá z rýchlosťou. Otázka na diagnostiku...áno je potrebná,z RJ sa inak rozprávať ani nedá, jedine cez kábel
Napísať odpoveď

Návrat na "Mitsubishi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných