Ako preveriť jazdený hybrid?

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Ano
13
33%
Nie
26
67%
 
Celkom hlasov: 39

lubonr1
Príspevky: 242
Dátum registrácie: 23.08.2008 12:32
Zdieľať na Facebook

Ako preveriť jazdený hybrid?

Príspevok od používateľa lubonr1 »

Ahojte,

o tom, čo a ako preklepnúť na benzíne/diesli tu boli popísané celé knižnice, k hybridom som ale nenašiel nič aktuálne.
Chcem kúpiť prvé auto pre manželku (zrejme jazdenku) a do výberu sa dostal aj Prius. Viem, že je to jedno z najspoľahlivejších áut vôbec (aspoň štatisticky), ako by ste ale pri kúpe preverovali stav baterky a všetkého, čo je v tomto type áut iné? Dokáže to zistiť jedine servis, alebo si človek dokáže veci skontrolovať na mieste aj sám?

Dík!
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

a zase tu máme plejádu hlúpostí od ľudí čo varia doma pivko z púpavových kvietkov...
Napíš aký model chceš kúpiť... baterku ti otestujú v toyote za cca 30e.... čím viac auto jazdilo tým pre baterku lepšie čiže vyhnúť sa autu čo stálo rok na placi... sám doma neoveríš, je to všetko vysokonapäťový systém ak niesi silnoprúdar a nemáš k tomu aj nejaké podklady nechaj na servis... a pri -15 neotestuješ nič ani pri -30 to ti môžem s úsmevom potvrdiť, auto štartuje z veľkej baterky a tam je šťavy na štartovanie v obrovskom prebytku.... chod radšej na toyotaklub.cz lebo tuná sa nič k veci nedozvieš... inak pre ženu je na zváženie aj yaris hybrid, veľmi šikovné svižné do mesta, prius je zbytočne veľký pre jednu osobu
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

ak môžeš, ber priusa s motorom 1.8, je lepší.

bateriek sa neboj, dnes som bol v toyote v bb ohľadne hybridného aurisa v kombíku a slečna/pani mi na otázku spoľahlivosti akumulátorov povedala, že v celej európe sa menili baterky len na dvoch autách

pravidelne som chodil do paríža a zámerne som si bral taxíky priusy - boli aj so 600 tis km a boli bez problémov, taxikári si ich veľmi pochvaľovali, s baterkami žiadne problémy
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Ten, kto dal v hlasovani "ANO" je človek, ktory nevie o čo gou.

Ale neprekvapuje ma to:

je to typicky odraz slovenskej konzervatívnej spolocnosti, ktora sa minimalne v automobiloch riadi heslom "co nepoznam --> tomu nedoverujem a bojim sa toho", prip. "radsej zname aj ked nahovno, (t.j. oklamat samého seba) ako riskovat nezname". Do toho este hlboko zakorenena ta nechutna malomestiacka snaha ohurit susedov nejakou velkou haraburdou, hoci aj silne opotrebovanou.

Keby ich majitelia co i len tusili (alebo aspon chceli tusit), ze na takých hybridných Priusoch sa roky rokuce pri pravidelnych 15 000km prehliadkach v drvivej vacsine meni iba skutocne nevyhnutne minimum za relativne par drobných (paradoxne podobne je na tom nakladovo aj nasobne drahsi hybridny Lexus), tak by tomu zrejme asi ani neverili... Realne nizka spotreba benzinu týchto vozov je potom uz iba ceresnicka na torte, ktora nie je na rozdiel od klopkajúcich, duniacich a vibrujúcich ropakov vykupena notoricky sa opakujucimi drahymi opravami exponovaných komponentov (netvarte sa, ze na tych vasich dýzlových ojetinach ste nikdy nikto nemenil ani turbo, ani DPF, trysky, cerpadla, C-R rampy, praskle sania, snimace diferencnych tlakov, EGR, swirl klapky, dvojhmoty, neriesili nanosy karbonu a podobne dobroty).

Iste, Prius nemusi voniat kazdemu. Najmä tym, ktori sa sustavne snazia podobat olašským cigánom a maju nutkavu potrebu vecne vlacit v tych svojich tragacoch stovky kil nezmyslov tam aj spatky. Prius tiez nevyhovie ani chronickym ignorantom max. povoleného rýchlostného limitu a agresivnym odporcom elementárnej slusnosti. Je totiz nenasilne ekologicky pacifista a usmev z kazdej jazdy vykuzli predovsetkym progresivne zmyslajucim ludom. Tym, ktori uz nieco zazili, nieco videli a nemaju svoju hlavu strcenu vo vlastnom zadku. A pochopitelne - maju na to.

Najvacsi paradox je vsak v tom, ze prave hybridy su v skutocnosti tie prave imidžovky a nie vyfajčená dízlová A4-ka z desiatej ruky. V kazdej normalnej vyspelej spolocnosti tomu tak je.
Komu nevyhovuje Prius (lebo je objektivne naozaj dost specialny), tak moze siahnut od malickeho Yarisa, cez kompaktného Aurisa (potencialnych ex-embeckarov uzurpujúcich si nasilu litre objemu kufra zaiste uspokoji jeho kombi verzia) a terennu RAV-ku hybrid az po skutocny luxus v podobe prémiových hybridných modelov CT,IS,GS,LS,NX a RX od znacky Lexus.

Dovolim si tvrdit, ze globalne ma prave koncern Toyota/Lexus hybridny system dotiahnuty k takej dokonalosti, akej to len ide. Obavy tu preto nie su namieste. A uz vonkoncom nie u vozov pravidelne navstevujucich autorizaky, nech by mali hoc aj daleko cez 300tis. km.
Konieckoncov aj vzhladom na az smiesne nizku cenu prav. prehliadok a specifickost tohto pohonu, sa do nezávislých autodielni s tym rozbehne asi len málokto. Dalsia deviza, ktora asi nikoho nenapadne...

Pre malomestiacko-konzervativych slovakov to vsak zial asi este velmi dlhu dobu ostane iba nieco nezname, comu sa musi urcite coskoro pokazit baterka...

...apropo baterka:
ta tam nie je na to, aby pohanala auto, ako si myslia vsetci nezainteresovani (preto najcastejsie-lepsie povedane skoro vzdy s obavami zagulaju ocami nad tymto komponentom, ked pride na pretras hybrid).
Bateria tam je na to, aby ukladala prebytocnu kineticku energiu, ktora by sa inak premenila na teplo. Tu vygeneruje pri kazdom brzdeni, ubrati plynu a jazdnom rezime generator. Vyrobi teda "elektrinu", ktora sa do tej baterie uskladni do momentu, kedy ju budete potrebovat pri rozbehu a podpore zrychlenia. V týchto okamihoch totiz kazde vozidlo spotrebovava najviac energie, ktoru v pripade hybridov na urcity cas dotuju prave clanky (bateria) z bezplatne nadobudnutej energie. Deje sa to vdaka tomu, ze sa vtedy generator "svične" na elektromotor a pomaha benzinovemu agregatu tocit kolesami, cerpajuc tuto ulozenu elektrinu.

Tu sa dostavame k meritu veci:

vyssie popisany system rekuperacie riadi tak domyselny procesor, ze tieto jednotlive fazy (dobijanie/vybijanie) udrzuje vzdy v idealnych podmienkach a teda akumulator v optimálnej kondicii. Na rozbeh a podporu zrychlenia (preto sa to vola hybrid a nie elektromobil) je pritom kapacita baterie viac ako dostatocna, so znacne velkou rezervou. Jej prirodzeny pokles (ktory je vsak oproti beznym autobateriam nasobne pomalsi) je vzhladom na algoritmus prace hybridu prakticky bezne nepostrehnutelny. Jediny pripad, kedy si to uvedomite nastane vtedy, ked vam auto v mode "EV" neprejde na tej istej trase a za rovnakých podmienok 2km ako za nova, ale po rokoch rokucich "iba" 1.7km.
Ibaze to nie je podstatne. Podstatny je vzdy iba rozbeh a podpora zrychlenia trvajuca nepomerne kratsi moment, ako tato zriedkavo vyuzitelna jazda ciste na elektriku v mode "EV".
Teoreticky (verim, ze aj prakticky) by za beznych okolnosti mala tuto podstatnu cinnost bateria zvladnut aj viac ako 15r. Pod beznou okolnostou sa mysli predovsetkym to, ze auto pravidelne jazdi.

Preto je totalne amaterske a diletantsky skreslene divat sa na hybridy (predovsetkym tie od Toyota/Lexus) optikou skusenosti z uzivania a vydrze beznych tragacov a ich hlavných komponentov. Tento akoze logicky predpoklad je vam v pripade hybridov uplne nanic.
Naposledy upravil/-a markoimportauto v 21.06.2016 13:04, upravené celkom 1 krát.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
lubonr1
Príspevky: 242
Dátum registrácie: 23.08.2008 12:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubonr1 »

:40bd:
@markoimportauto pekne napísané, ja som z tých, ktorí tie "dízlové A4-ky" obchádzajú na kilometre a radšej skúsim niečo nové, neopozerané, progresívne.
Viacmenej ste mi teda pomohli rozhodnúť sa, idem mrknúť tojoťácky klub a naštudovať si toho čo najviac.
Do úvahy prichádzal aj nový Yaris, akurát že za 14k už mám slušný jazdený Prius, ktorý ešte dlhé roky poslúži s podstatne nižším poklesom hodnoty. Navyše, niečo priestrannejšie sa zíde, keď mi prepne a vymením svoje auto za niečo dvojmiestne. lol
Díky, pokojne sypte ďalšie názory, ak máte. :2f93:
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Neuveriteľné že okrem hlúpostí konečne aj normálne názory.....

Ja mám doma 3 automaty z toho jeden auris hybrid staršej generácie a ako najdôležitejší fakt čo tu odznel vypichnem NÍZKE SERVISNÉ NÁKLADY. Jednoduchá overená spoľahliva technika. Automat - nemusíš riešiť koľko asi ešte vydrží.... treba sa povenovať pravidelne brzdám a to je jediná vec na ktorú treba pravidelne myslieť - zvyknú zatuhnúť. Dokonca gro vecí sa dá poriešiť aj bez techstreamu...
Prius si trošku viac drží cenu, starý model s 1.5 je myslím trošku predražený, môj auris I mal veľmi pekný pokles ceny, jediná nevýhoda je že časť kufru zabrali baterky. Yaris ako som písal veľmi šikovný. Novší auris s kombi super. Keby som mohol hneď beriem mpv prius plus, poctivé mpv ako má byť.
Pozor ak chceš šoférske auto tak hybrid nieje celkom to pravé - nemyslím dynamiku tá je absolútne s 1.8 dostatočná ale myslím skôr preposilované riadenie a podvozok je taký nijaký - síce nie mäkký ale taký "zákruty nevykrúžiš ako kružidlom" vo vyšších rýchlostiach - to píšem k aurisu I, v II je to čo som čítal lepšie.
Takže nepozeraj sa na hsd len optikou spotreby - za 3.5 to nejazdí ale optikou spoľahlivej techniky. O bterkách naozaj netreba vôbec debatovať to sa riešilo pred 15 rokmi a prax po svete ukázala že baterka nieje problém. A keby že aj ceny sú prijateľné....

Po prvých jazdách som mal v hlave jednu myšlienku: K..va jak je to vyladené, to snáď ani nieje pravda - musíte mať prepnutý displej aby ste videli toky energií, bežne neviete kedy čo poháňa auto..... Preto také peugeoty hybridy skončili lebo vymýšľali teplú vodu ale úplne debilne...
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

To ze sa tu vymazali prispevky je mi u prdele,mam dojem ze tu ostanu len prispevky predajcov a tych co sa chcu hybridu zbavit.Preto ich vychvaluju.Su auta vydarene a tie,co si musia s technologiou este pockat.Tak aj auta na baterie.Baterie este nie su na urovni aby vydrzali 20 rokov.Inak proti autam nic nemam.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Tvoj názor mi je ukradnutý rovnako.... nie som predajca a som vlastník jazdeného hybridu.... a nemienim ho vôbec predať naopak mienim kúpiť ďalší.... toyota predala cez 4 000 000 áut s hsd technologoiu a Christiane zo Slovenska má odkaz pre inžinierov že mali s tým ešte počkať. No čo už maličký Slovák pojedol múdrosť a nepripustí nič než svoju "pravdu". Tak sa jej drž a budeš v pohode.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ta to co-ved som napisal k veci ako to je s bateriou.ak niekto si mysli ze hybrid je oblubeny v europe je na omyle tie elektrovozidla sa predavaju biedne.sem tam nejaky nadejca to kupi.taxikar ano tam sa to oplati ked lieta s tym denno denne odvezie zakazdnika na elektrine a ma zarobene.zvezenie dobre ak bezi elektromotor auto ide potichu ako hrackarske auticko,ale zeby to bezny pracujuci clovek kupoval ako koncern to nehrozi.pred par rokmi bol hit v zeneve na autosalone opel ampera za 50000chf cena noveho a predaj skoro nulovy.dalsia skatula nejaky renault 10000 chf cena noveho,auto pre 1 osobu.no zeby to svicari kupovali ako chlieb hoci na to maju radsej si kupia M3 audi RS4-6 a pod vozitka.

hjundai--jazdim po eu dialnice okresky mesta ale zeby som tie priusy stretaval na ceste je to ako stretnut dnes u nas skodu 120L.este musis pockat s tou chvalou az sa mozno raz minie ropa.4 miliony toyotiek s tym hsd ked to tak rozpocitam na cely svet cez 6 miliard je nic.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Asi každý rozumný človek si auto rozmení v zmysle plusy a mínusy.
Ak u jazdeného hybrida bude stále v prevahe plus a v mínusoch sa nenachádza zásadná vec....je to jasné.
Otázka ale znela ...ako si hybrida preklepnúť a to vychádza že jedine značkový servis výrobcu.Až na pár odlišností je to stále auto kde je 70% komponentov minimálne ako u iných aut,takže by napr mňa celkom zaujímalo nakoľko a kam siaha ochota bežných servisov sa tým autám venovať
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Preklepnut to v domacich garazovych podmienkach nejde a v servise to je otazne? poznam toyotacke servisi a su na takej urovni,ze ani olej v automate neodporucaju menit,ze vraj naco? ked to toyota nepredpisuje-to som zazil s landcruiserom :40bd: No a k hybridu -v priuse som jazdil-cisto mestske vozidielko -Poriadne predrazene ale vyborne fungujuce to musim uznat ale ked cena v servise na diely bude v takej urovni ako na landcruiseri a ine typy tak o lacnom servise nemoze byt ani reci :40bd: ale predrazeny su aj iny japonci . v skratke moze to byt spolahliva japonska alternativa do mesta ale predrazena ked to mozem posudit z mojho pohladu,ze europania ostanu ako vzdy pri diezloch :4012:
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

mhlavaty napísal:Asi každý rozumný človek si auto rozmení v zmysle plusy a mínusy.
Ak u jazdeného hybrida bude stále v prevahe plus a v mínusoch sa nenachádza zásadná vec....je to jasné.
Otázka ale znela ...ako si hybrida preklepnúť a to vychádza že jedine značkový servis výrobcu.Až na pár odlišností je to stále auto kde je 70% komponentov minimálne ako u iných aut,takže by napr mňa celkom zaujímalo nakoľko a kam siaha ochota bežných servisov sa tým autám venovať
práve kôli tým 30% sa tomu bežné servisy nechcú venovať :)
Okrem toho z tých zvyšných 70%, ktoré sú tiež notoricky OK, by nezarobili ani na slanú vodu (pri bežných - ľudových taxách).....

Na opravovanie a zarábanie majú predsa servisy viac ako dostatočné kvantum tragačov koncernu VW.......tak nač sa zdržovať s hybridom, kde akurát tak môžu vymeniť 4L oleja s filtríkmi, prečistiť minimálne namáhané brzdy (systém bez priamej hydraulickej väzby prioritne využíva brzdný účinok rekuperácie a až v poslednej fáze brzdenia príde k slovu brzdové obloženie)....a to ešte pri reálnej hrozbe, že do neorientovaného mehaničara práskne 650V :)
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
lubonr1
Príspevky: 242
Dátum registrácie: 23.08.2008 12:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubonr1 »

K tomu, či sú predražené - videli ste cenník hybridného Yarisu? 13,5k za hybrid v slušnej výbave je podľa mňa fantastická cena. Na to, akú technológiu to má v sebe...

To, či si to kupuje veľa alebo málo ľudí má nulovú výpovednú hodnotu a nikdy som sa tým neriadil. Podľa takej logiky je Octavia úplná špička a Robert F. spasiteľ národa. :4090:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Masovosť bola odjakživa klúč k cene.Ja vidím veľkú chybu aj v nedostatku informácií,prakticky je nulový pohyb použitelných správ o technike,o spôsoboch použitia,nič ľudia nevedia čo a o čom je vôbec vlastníctvo takého auta,s čím dobrým a čím zlým sa stretol majiteľ v bežnom prevádzkovaní,v servisoch atd.Za takého stavu to má potencionálny záujemca ozaj veký problém pri rozhodovaní a je bližšie k tomu že vníma len negatíva.Pozitívne veci málokedy a málokde vôbec niekto napíše.
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

su to auta s minimalnym narokom na servis, pri prehliadkach sa meni olej a filtre, motor ma retaz, ziadne vydumane neosvedcene novinky, cize spolahlivost
baterku svojpomocne vyskusas tak, ze ked je nabita, prepnes na elektro a pomalou jazdou (do 50-60) odmeras kolko ma dojazd
bezne 1.5 - 2.5km podla toho ako bola nabita a v akom je stave
pokial nekupujes 10 a viac rocne, nie je co skusat a inak baterku z buracky kupis za smiesnu cenu (nikto ich nepotrebuje)
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných