Nový náklaďák 7,5 alebo 12t - poraďte značku

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

copy
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 17.08.2009 19:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa copy »

pajtyi
Príspevky: 416
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

copy no ved daj neake konkretne cisla ked to ovladas.rad sa priucim.zaujimaju ma taketo auta
copy
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 17.08.2009 19:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa copy »

pajtyi: tu máš prospekt na 12t Iveco
http://www.iveco.com/Germany/collection ... 25_P-1.pdf

Iveco 120 sú 12 tonky, vlastná hmotnosť šasi je niečo cez 4 tony (samozrejme čím dlhší rázvor tým ťažšie). V prospekte je písaná váha už aj s vodičom a plnou nádržou.

6000 kg nosnosť pri Ivecu 12tonke - to je asi aj so spacou kabínou a hydraulickým čelom. A ťažká oceľová nadstavba.
pajtyi
Príspevky: 416
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

uplne dole v tom prospekte si vezmi verziu s postelou a stredny razvor 4815mm ja tam vidim vahu podvozka 4875kg a nosnost sasi 7115kg a ked na to namontujes nadstavbu budes rad ked ti ostane 6000kg nosnost.tak som sa mylil??
jojko1001
Príspevky: 226
Dátum registrácie: 27.01.2008 16:05
Bydlisko: H.O.
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jojko1001 »

pajtyi
chcel som poukázať že v craft.si sklopíš sedačky,rozložíš postel a v pohode ľahneš,kdeš to v mazde v tej metrovej kabíne,neviem.

inak v nemecku na 7,5 t mýto neplatíš
pajtyi
Príspevky: 416
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

jojko ked to niekto pouziva na dlhe cesty tak to je samozrejme vyhoda.ja stym robim rozvoz len v okoli 40km a premna je to vyhoda ze auto je uzsie kedze takto nemam problem sa dostat stym do dvorov ktore su stavane len na osobne auto.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

jojko1001 napísal:pajtyi
chcel som poukázať že v craft.si sklopíš sedačky,rozložíš postel a v pohode ľahneš,kdeš to v mazde v tej metrovej kabíne,neviem.

inak v nemecku na 7,5 t mýto neplatíš
Ale o chvíľku budeš, odťahovky sú vo veľkom riešené na podvozkoch Iveco, Mercdes,Scania. Ďalšie značky pomenej.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Z hľadiska, ceny, váhy a životného priestoru v kabíne na tom boli o chlp najlepšie Cargá. Man má veľkorysejšiu kabinu, no je aj ťažší. Carko má 12t model ktorý vychádza z 10t, má vzadu pneu pruženie, menšie kolesá = nižšia nakladacia výška. Neviem či sa dalo s dlhou kabinou ale spýtaj sa. Ak budeš mať ponuku, daj vedieť, možno sa podarí lacnejšie ;-) Pozor, ja to nepredávam ale kedysi som to predával 12r. No to bolo před 9r. ale mám kontakt na mojho dobrého CZ partnera...
jethro922
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 24.05.2009 17:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jethro922 »

dakujem,

bude to Daf LF alebo Iveco Cargo

podla nadstavby uvidíme, či 7,5 alebo 12t
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

DAF bude lahší. Má menšiu kabinu a len také núdzové ložko. Cargo vie 2 plnohodnotné ložka a ZAKO na to robí vysokú strechu a to je úplne iný životný priestor.
12t, užitočná cca 7500kg, nadstavba sklápačka 2000kg = užitočná 5500kg. Dnešné autá vážia cca 1200-1800kg (SUV a vačšie limuzíny cez 2000) takže tých 5000kg je akurát aj s primeranou rezervou na ťažké autá
jozefo1
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 19.11.2014 14:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jozefo1 »

daf je fakt taky nudzovy :/ do toho by som moc nesiel
jethro922
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 24.05.2009 17:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jethro922 »

no, pozeral som nejaké techické listy, rozmery a váhy,

nadstavba ideálna dlžka 6 až 6,2m, Iveco Cargo s najmenšou kabinou s jednym lôžkom + 2,4 = cca 8,5m, to môže byť

neviem či to v Polsku robia papierové, ale predávajú tam 7,5t s poschodovou nadstavbou a nosnosťou 3,5t

keby bola nosnosť aj 3t, tak by to stačilo

všimol som si, že DAF má len také sklopné lôžko, Cargo ma plnohodnotné za sedačkami,

takže volba padla na Iveco Eurocargo 80e21

75e aj 80e sú do 7,5t celková (neviem prečo to označujú 80)
motor som ale našiel iba 4valec s max výkonom cca 210 hp,
uvidím, či sa dá nakombinovať 6valec
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

75 a 80 je konštrukčne idententocké, len 80ka ak je jako 8tonka tak má +500 nosnosť.
Poliak slúbi čo iný nedokáže splniť. 7,5t dlhá kabína, 2 ložka, spojler s Al valníkom 6,6m má nosnosť 3,1t max. A to ten valník s plachtou váži 850kg
Ak už je to nad 7,5t tak už by som šiel do 100ky
jethro922
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 24.05.2009 17:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jethro922 »

oprášim staršiu tému, došlo k záveru, že berieme


Iveco Daily 72-210

teda celková 7,2t motor 210 koní
dvojkabína, namiesto zadnej lavice lôžko,
nadstavba 5,5 metra, poschodová na dve autá
nosnosť auta 3000 kg

otázka:
máme objednať aj vzduchové mechy na zadnú nápravu?
niekto hovorí áno niekto nie,
predajca chcel silou mocou predať skladové auta bez mechov, má niekto real skúsenosti?

dakujem pekne

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní