Alfa Romeo 147 1.6 16V T.S 77kw - olej do motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Alfa Romeo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

miso221: to čo si napísal vyzerá síce pekne, že benzínová Alfa sa nekupuje kvôli spotrebe

Len že tu sa bavíme o aute čo s prepáčením p<>u ide a žere jak 2.0i a to je práve ten problém. A že ked nevytáčaš motor cez 4000rpm tak skoro nežere olej. A to potom ako ide? Z toho máš mať radosť? Kúp si Civic 7G 1.6i 81kW a možeš aj vytáčať motor aj budeš mať peknú spotrebu benzínu, či potiahne oleja netuším, ale rozhodne netreba meniť rozvody skôr ako predpisuje výrobca aby sa predišlo tomu že to nevydržia, idú tam bežné sviečky, netreba sypať groše do prednej nápravy...

Ja teda kachle vôbec nemusím - sám mám benzín a nie taký čo jazdí za 7l ale za viac, ale pre AR sú kachle menšie zlo ako benzín
Goroslav
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 27.11.2010 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Goroslav »

Ak by sme všetci mali pozerať na spotrebu,koľko aké auto spotrebuje pohonnej hmoty tak všetci chodíme asi MHD,Vlakom a pod.A nebolo by toľko nehôd a cesty plné vodičov čo nemajú za volantom čo robiť a hlavne Agresívnych ľudí čoraz viac pribúda na ceste......K tomu oleju,určite len seléniu a čo najrýchlejšie vymeniť.Ten čo tam máš tam nemá čo robiť.Tý čo odporúčajú že olej ako olej,tým vrele odporúčam-nakoľko sú optimisti ihneď vymeniť za olej na rezne napr....slnečnicový....hm?,veď aj ten maže a má mazacie schopnosti.Poprípade pripraviť doma rezne na nedeľu v xxx oleji do motora:)
miso221
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 08.01.2010 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miso221 »

Ivko1, urcite ti davam za pravdu, kachle ani ja v osobaku velmi nemusim. Tie patria do polnohosp. strojov a inej taznej techniky. No ale ze "p<>u" to ide, to mas odkial prosim ta? :d :D Si ma pobavil teraz.
To som prave mal na mysli, ze ine dvojlitre maju vykon prave tych 88 kw ako tato 1,6ka.
A ano aj do 4 tis. rpm sa ti da krasne a svizne jazdit. Samozrejme nie je problem is cez 4 tis. To ale nepotrebujes stale, ci?
Honda Civic? Ano to auto je ok, no je to taka seda myska oproti AR. A kupuje sa z uuuplne inych dovodov ako AR. Ake vidis prosim ta u japoncov emocie??? Ja osobne ziadne.
Ze z coho mam radost? Z designu, zvuku a hlavne zo zakrut :3c90:
Ze nevydrzia rozvody 120 tkm? No a co, tak ich vymenim po 100. Nie je to ziadna palka ako u niektorych kachiel. Su aj auta, kde sa menia po 60tkm a jazdia si vpohodicke.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

miso221 : tu je reč o 1.6TS ECO 77kW = najslabší ponúkaný motor. Tu ma nikto nepresvedčí že to celkom ide. Možno ten pocit má niekto kto presedlal z nejakej 1.2i, či 1.4i kde bolo 40-55kW.
Ten výkon nie je žiadna sláva, skrátka také že sa to dá, ale ak si chce človek užiť tak to chce v takom aute 100kW+ potom môžeš hovoriť že to je zábava

A že iný u 2.0i majú zhruba tiež okolo 88kW nie je celkom pravda. Kopec 2.0i má výkon cez 100kW a zrovna aj ked to má výkon pod 100kW tak pre ten väčší objem to má na beton lepší krútiaci moment ako 1.6i

Mali sme doma Imprezu 2.0i 92kW - tá má krútiaci moment 184Nm pri 3600rpm, AR 1.6TS 77kW ECO má krútiaci moment 140Nm pri 4200rpm (1.6TS 88kW má 146Nm pri 4200rpm)

Môžem to porovnať trebárs s tým Civicom 1.6i 81kW - krútiaci moment 152Mm pri 4300rpm
Renaultácka 1.6i 16V 79kW 148Nm pri 3750rpm

Ked si to tak človek porovná tak pekne vidí že 1.6TS je vlastne len taký bežný motor ako ponúka nejeden výrobca. Zámerne som porovnal motory u áut z rovnakého obdobia ročníky 2001 - presne ako je trebárs tá AR147

PS: ja mám pod kapotou 121kW 226Nm, takže viem ako by ma uspokojila nejaká 1.6i zvlášť ked človek netlačí na plyn. Ono tam človek kludne môže tlačiť na plyn, akurát to hučí a zrýchluje jak keby visela ručná brzda. Práveže ked človek chce dynamicku jazdu od 1.6i tak ju musí žmýkať kolko sa dá a to je potom spotreba úplne v...

PS2 : ked si spomínal jazdu v zátačkách tak vedz že by ťa tam vypratalo aj Clio 1.6i, jednak má vdaka nižšej hmotnosti lepší pomer výkonu na hmotnosť. Clio váži 990kg, AR 147 1195kg teda celých 200kg navyše. Kludne ver tomu že 990kg lahšie mení smer ako 1195kg
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ivko ale nezabudni v com je ten motor namontovany :41c2:

jeden parameter :
tvoje subarko 121 kW, 226 Nm - automat, 4x4 0-100 10,4 s
zaprdena alfa eco 77 kW "co houno" ide 0-100 10,6 s
ta natunena 88kW stale 1,6 TS to spravi za 10,2 s

samozrejme tabulkovo :zg282:, ale zacal si hrusky a jablka porovnavat...tak aby si sa necudoval, ze budes beznej turbovej 1,2 - 1,4 kosacke kukat do vyfuka na ceste ;-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Viem že som trochu pomiešal, ale svoje auto som len akože doplnil aby "miso221" pochopil že mna nemá zmysel presviedčať o nejakej dynamike 1.6i. Že moje auto má také zrýchlenie na 100km/h aké má je dané aj tým že má trochu iné sprevodovanie ako bežné 1600ccm. Našiel som údaj kde jeden užívatel píše že na jeho AR147 pri 90km/h mu motor (1.6TS 88kW) točí 2750rpm, ja mám pri tej rýchlosti 2100rpm
Síce z 0 na 100km/h sme vyrovnaný ale ked to pôjde vyššie tak už budú strácať lebo objem neoyebú, ja mám krútiaci moment omnoho vyšší


Inak som porovnával hlavne autá podobné AR147, ako Civic či Megane a tam AR147 vôbec nevytrča z radu

Ja som hlavne písal o tom že tých 77(88)kW nie je žiadna raketa, oni tam len tak nemontujú aj 2.0TS, raketa je to len voči slabším autám, nie voči rovnocenným ako Megane, Civic...

To že nejaké 1.2 turbo má slušnú dynamiku nepopieram, ale že by som sa im pozeral do výfuku moc nehrozí, dnes je to na ceste samý spotrebár. Prepnutá aktuálna spotreba a jak to ide do kopca že spotreba poskočí hore, hned ide noha z plynu dolu
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Ľudia a čo je na oleji Selenia(okrem toho že ho odporúča Alfa-Fiat) také zázračné?Alebo sa vyrába a dováža s nejakej bájnej krajiny za siedmimi horami a siedmimi riekami?Veď je to normálny olej ktorý má normy a špecifikácie ako desiatky iných produktov.Otec mal dlhé roky Renaulta kde bol odporučený Elf olej,nikdy sa tam nenaliala ani kvapka Elfu a čuduj sa svete motor išiel ako hodinky.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

No ved toto...

Ked si človek porovná splnajúce normy tak môže použiť dalších 5 značiek olejov, ja som lial Total, Elf, Liqui Moly, Mobil 1, BP ...
A tiež som tu

Lenže Cuore Sportivo positive iné ako Seleniu neuznáva
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Nie je 5W-40 ako 5W-40

tiež som na vymenu použil olej 5W-40 zakaždým inej značky

a zda sa mi,že po naliati čistého oleja motor ide trochu hlučnejšie ako ked tam bol stary olej

po 2000 km sa to ustali a motor beží O.K.

P.S. olej menim po 10 000 km max.
miso221
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 08.01.2010 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miso221 »

Ivko1: ja som pisal samozrejme o 88 kw verzii. S tou 77 kw neviem, nesiel som s nou, tym padom sa nebudem vyjadrovat k tomu ako "ide" alebo nejde. Takych "expertov" je tu na fore dost, co sa pletu do diskusii o autach, ktore videli akurat tak z okna ich fabie. Ale dost toho "poculi" a to je pre nich smerodatne. Co tu splietas Imprezu a ine dvojlitre? Tak to ja ti dam potom za priklad AR 156 2.0TS s vykonom 130kw... Tu sa bvime o 1.6ke. Daj 1.6ku co ma vyssi vykon ako 88 kw TS. O tom, kto dalej docika sa tu radsej nebavme. Ja na druhom aute mam 320 Nm. A nepotrebujem sa tu tym chvalit. Takze viem, aky je to tah. Ale o tom rec nebola, vsak.
Clio da dole AR v zakrutach? :40bd: :40bd: :40bd: To si si dal gol teraz. Presne toto si myslel aj moj kolega s Cliom, az na to ze ho stocilo a mal stastie, ze za nim v tej chvili nic neslo. Ok, moze byt lahsie, no ma vzadu napravu z konskeho povozu a ta ti nedovoli robit to, co nezavisle zavesenie kol. Tot je to dost podstatny rozdiel.
miso221
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 08.01.2010 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miso221 »

Pepo: ano, niesi jediny, co takto zmyslal a lial iny olej do twinsprku. Vysledok bol, ako som uz vyssie pisal, ze zacne motor (TS) napriklad klepat. Ze su tabulkove hodnoty a normy rovnake este neznamena, ze ten olej je aj rovnako kvalitny :d :D Neporovnavaj to s Renaultom, tam su uuuplne ine motory ako AR- TS. Tie na to evidentne nie su take haklive.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

miso221 : výkon nie je jediný parameter

AR147 1.6TS 88kW, hmotnosť 1195kg, zrýchlenie 0-100km/h 10,6s
Civic 1.6i 81kW, hmotnosť 1100kg, zrýchlenie 0-100km/h 10,5s
Megane 1.6i 79kW, hmotnosť 1060kg, zrýchlenie 0-100km/h 9,8s
Corolla 1.6i 81kW, hmotnosť 1040kg, zrýchlenie 0-100km/h 10s
Ibiza 1.6i 74kW, hmotnosť 1042kg, zrýchlenie 0-100km/h 10,7s
P306 1.6i 72kW, hmotnosť 1065kg, zrýchlenie 0-100km/h 10,3s
Xsara 1.6i 80kW, hmotnosť 1116kg, zrýchlenie 0-100km/h 9,7s

Už vidíš kde to posrali? Čo z tých 88kW, ked je nadváha, sú to pidi rozdiely ale aby si pochopil že AR 147 1.6TS nie je nič moc

Prečo som sem zaplietol Imprezu? Prepáč ale ty si ten čo tvrdil že iné 2.0i majú výkon ako Alfácka 1.6i, ale prd je ten výkon platný ked 2.0i má omnoho vyšší krútiaci moment, teda znovu ten výkon z 1600ccm ničím neoslnuje

Za druhé ja som hlavne vravel o tom že AR147 1.6TS 88kW nie je žiadne zaujímavé auto, pretože celé to zabíja práve mizerný motor, ktorý tomu autu neposkytuje dostatočnú dynamiku pre to aby to auto bolo zábavnejšie

Za tretie - ked máš auto kde je krúťak 320Nm a k tomu patríčné "kW" neviem ako môžeš povedať na 1.6TS že to ide, ledaže by to bolo v inom aute, kde je hmotnosť pod 1000kg, trebárs ako je Saxo VTS, kde je hmotnosť len 910kg

PS: Poviem ti na rovinu - kebyže chcem zábavné auto za pár šupov tak siahnem po P206 GTI 2.0i 100kW, váži to 1025kg a stovku urobí za 8,3s
miso221
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 08.01.2010 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miso221 »

Ivko1: kde som pisal, ze je to vsetko o vykone? Pisal som tri veci: design, zakruty, zvuk...
206ka aj keby mala motor 5.0L musi v zakrute ist pokakane lebo ma vzadu napravu z konskeho povozu. Taketo "zabavne" auto ja nepotrebujem. Kto sa ti otoci za 206 kou??? :d :D Ja ti poradim 147- 3.2 V6 24V. A kde su teraz tie tvoje prditka?
Tych 320 Nm mam na kachliach a to nie je zrovna sportovy motor ani auto. Len ma tah, mozes do toho nalozit aj slona, no nikdy to nebude sportovne a zabavne auto.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

miso221 : a k čomu zasa ten výkon 3.2V6 ked ho to auto nedokáže rozumne preniesť na vozovku?
Taká istá blbosť ako Focus ST, Mazda 3 MPS...

No a k tomu ako jazdí P206 nemusíš mať obavy, v zákrutách nikto velice obiehať nebude a na tie bežné limity ten podvozok s prehladom stačí. Ale ked príde na obiehanie, tak tá P206 obehne s prehladom lebo má na svoju hmotnosť výkonu habadej

Niekde na okruhu by mala AR147 navrch vdaka podvozku, ale ísť tam trapošiť s 1.6i...
jmka
Príspevky: 139
Dátum registrácie: 16.01.2009 20:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jmka »

Chalani mal by som este jednu otazku. Pri pohybe niekedy dost trasie s autom. Ked sa pri zabere spojky prida trochu plyn, spojka sa pomalsie pusta spolu s pridavanim plyna auto niekedy nehorazne trasie. Najlepsie to netrasie ked ten spojkovy pedal necham len v polohe zaberu pedala, ak ho trosku viac uvolnim motor zacne triast. Nahodou niekdo nemal s tymto skusenosti, co by to mohlo robit? Spojka zabera dobre cca niekde v polovici.

Návrat na "Alfa Romeo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných