VW Polo mk3 16V - za tepla skapína
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 290
- Dátum registrácie: 17.09.2008 13:38 Zdieľať na Facebook
VW Polo mk3 16V - za tepla skapína
Páni zdravím vás, mám taký vskutku bizardný problém. Máme doma VW Polo 1.4 16V 74kW r.v. 1999. Má to najazdených nejakých 160 tis. km.
Problém je nasledovný. Za studena auto ide úple v pohode. Akonáhle sa zohreje, tak otáčky začnú lietať ako blázon až skape občas.
Javí sa to ako škrtiaca klapka, ktorá sa dala prečistiť a podľa slov nášho servisáka vyzerá celkom "novo", no nemalo to žiaden účinok.
Čo je ale veľmi zaujímavé je, že to robí iba za tepla, za studena je všetko v poriadku a iba so zapnutými svetlami.
To znamená, že studené auto so zapnutými svetlami to nerobí a teplé s vypnutými je tiež v poriadku.
Otázka znie- škrtiaca klapka sa prejavuje pernamentne aj za tepla aj za studena? Ale nechápem prečo tie svetlá- može tam byť súvis s alternátorom, ktorý je nejaký slabší alebo dáva príliš veľký odpor na nejakú nasledujúcu súčiastku a tá sa správa neštandardne ( v tomto prípade škrtiaca) ?
Fakt len či sa náááhodou niekto s niečím podobným nestretol.
Ďakujem za rady
Problém je nasledovný. Za studena auto ide úple v pohode. Akonáhle sa zohreje, tak otáčky začnú lietať ako blázon až skape občas.
Javí sa to ako škrtiaca klapka, ktorá sa dala prečistiť a podľa slov nášho servisáka vyzerá celkom "novo", no nemalo to žiaden účinok.
Čo je ale veľmi zaujímavé je, že to robí iba za tepla, za studena je všetko v poriadku a iba so zapnutými svetlami.
To znamená, že studené auto so zapnutými svetlami to nerobí a teplé s vypnutými je tiež v poriadku.
Otázka znie- škrtiaca klapka sa prejavuje pernamentne aj za tepla aj za studena? Ale nechápem prečo tie svetlá- može tam byť súvis s alternátorom, ktorý je nejaký slabší alebo dáva príliš veľký odpor na nejakú nasledujúcu súčiastku a tá sa správa neštandardne ( v tomto prípade škrtiaca) ?
Fakt len či sa náááhodou niekto s niečím podobným nestretol.
Ďakujem za rady
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Pomeral by som snímač teploty motora a nabíjacie napätie a nielen na baterke ale aj na poistkách...či dakde nieje prechodový odpor a úbytok napätia....prípadne samozrejme aj kostry od motora na kasňu a aj od baterky.A ak sa nič podozrive nenajde tak kontrola kabelaže a konektorov na RJ a na snimačoch. dakde dačo zaterčené zlý spoj a pod
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných