VW Passat B6 - trasenie pri diaľničných rýchlostiach

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

majo655
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 27.10.2015 20:46
Zdieľať na Facebook

VW Passat B6 - trasenie pri diaľničných rýchlostiach

Príspevok od používateľa majo655 »

Zdravím, mám takú delikátnu záležitosť. :-\

Ide o passat B6 1.9 tdi bkc 2006 sportline manual.

Pri jazde na rovnej ceste (diaľnici) cítím chvenie od spodku auta - pravdepodobne zo zadnej nápravy, cítiť to aj na volante. Prirovnal by som to takému sekaniu ktoré začína od 110 a stupňuje sa, najciteľnejšie to je 130-140. V zákrutách je to cítiť najviac, povedal by som, že viac v pravotočivých. Nieje rozdiel pri záťaži ani pri konštantnej jazde. Keď som skúšal väčšie rýchlosti tak tam je frekvencia kmitov taká, že si to až tak neuvedomujem..

Taktiež si trasenie uvedomujem iba na niektorých úsekoch diaľníc kde si myslím že tá cesta je fakt dobrá (NR - Tekovské Nemce). Na viac hrboľatých častiach sa to chvenie stratí.

Kolesá boli dvakrát prevážené. Gumy mám nové, obuté prvú sezónu Continental premium contact 205/55/r16 zimné. Kupované priamo v závode. Disky kupované cez inzerát, zánovné (neviem či tu nebude pes zakopaný)

Podvozok je tuhý, vymenené predné silentbloky ramien 2x (pravé koleso malo vôľu do strán), taktiež nové tyčky stabilizátora vpredu/vzadu - vymlátené, vzadu sú tiež nové silentbloky ramien 2x - tiež neboli v najlepšom stave.

Geometria nová, robená v autorizovanom servise, taktiež mi potvrdili že podvozok je tuhý a nie sú tam vôle.

A furt to trasie.

Otázka je môžu to robiť aj gumy? Vo viacerých pneuservisoch mi povedali, že vyzerajú dobre a nič im nie je. Taktiež, že disky chodia rovno. Na letných som trasenie nepociťoval - možno som bol, avšak ešte by som nerád prezúval keďže je polka februára.

Nemáte pre mna nejaký tip? Nestretli ste sa s tým? Napr. ložisko? náboj?
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Predpokladám podľa popisu, že by problém mala spôsobovať nejaká otáčajúca sa súčiastka.
Ložiská kolies sú v poriadku ak sa kolesá sa na zdvihnutom aute točia ľahko a bez akýchkoľvek vôlí. Ak je to tak, potom je možné ložiská vylúčiť.
Potom by mohla byť príčina v kolesách.
Samotné disky, to je jedno či sú nové alebo použité, nesmú pri roztočení na vyvažovačke vykazovať žiadnu odchýlku. Preto je dobré disky ešte pred obutím pneumatík takto vyskúšať, pretože keď sú už obuté, tak nejaká menšia odchýlka alebo deformácia je obťažne spozorovateľná.
Ak sú po tejto stránke disky v poriadku, treba skontrolovať stredové diery diskov. Nemali by byť nijako poškodené, ak sú väčšie ako 57.1 mm, tak tam v nich musia byť vložené presné strediace krúžky s vonk. priemerom podľa disku a vnútorným 57.1 mm. Je to dôležité, pretože takáto nesústrednosť náboja a kolesa môže spôsobovať uvedený problém.
No a čo sa týka pneumatík, reči od nejakých mládencov v pneuservisoch, ktorí povedali, že vyzerajú dobre a nič im nie je sú úplne bez hodnoty.
To či pneumatiky vyzerajú dobre, ešte neznamená že sú úplne v poriadku.
Samozrejme môže byť problém aj v samotnej pneumatike/pneumatikách.
Pokiaľ sú kolesá staticky správne vyvážené, ešte môže byť problém v nerovnomernej tuhosti niektorej pneumatiky po obvode, ťažko sa to zisťuje, také vyvažovačky kde sa to dá, sú zriedkavé.
To že to bude v kolese/kolesách napovedá aj to, že sa problém objavil po prezutí zimných kolies.
Rýchle orientačné riešenie by mohlo byť v nasadení rezervy alebo letného kolesa postupne na jednu a potom druhú stranu zadnej nápravy a vykonaní jazdnej skúšky.
Tým by sa malo zistiť že kde je problém a už by sa ľahšie riešilo že čo je problém.
majo655
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 27.10.2015 20:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majo655 »

Ďakujem za odpoveď. :)

S tými diskami dobre vedieť, cez leto ich dám vyzuť a takto otestovať. Čiže na vyvažovačke musí byť 000 - 000 každopádne hej?

Keď bolo auto na zdviháku tak kolesá sa točili ľahko, akurát bolo počuť možno slabé šúchanie kotúča, no to myslím všade.

K tým stredovým dieram - mali sme na druhom aute elektróny kde boli potrebné vymedzovacie krúžky, avšak môžu byť potrebné aj keď je disk originál VW group? Myslel som, že vtedy takáto možnosť odpadá.

Každopádne rezerva nieje nová, je tam 5 ročná guma v nie najlepšom stave, takže neviem či bude u mňa toto cesta, asi budem musieť predsa počkať na letné.

A ešte by som sa opýtal na nejaký recept na pískajúce brzdy za mokra a vlhka pri slabom brzdení a dobrzďovaní. Pískajú ako divé, keď šlapím viac, tak vôbec. Kotúče ATE a platničky netuším.. rovnaké ako boli keď som auto kúpil - môžu zato rozdielne značky?
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Čo sa týka kontroly samotných diskov, tak tam sa nerobí ich vyvažovanie, ale sa jedná o vizuálnu kontrolu, či sa disk točí symetricky, bez odchýlky.
Stredová diera na VW Passat má byť 57,1 mm. Originál disky VW takú majú, keď je väčšia treba ju vymedziť krúžkom.
Ak je náhodou pneumatika deformované napr. od nesprávneho uskladnenia alebo je trocha nesymetrická od výroby, tak na normálnej statickej vyvažovačke môžeš mať 10 núl, tále to bude pri jazde cítiť. Bežná vyvažovačka iba dosiahne aby hmoty kolesa na určitej vzdialenosti od osi pri určitých otáčkach kolesa boli v rovnováhe.
Na skúšku že ktoré koleso to robí môže byť hocijaká pneumatika, aj staršia, len aby bola v poriadku, čo sa týka rotácie. Nič viac, nič menej.
Čo sa týka pískania platničiek, možno to časom prestane, možno pomôže raz za čas intenzívne zabrzdiť aby sa trocha zodrala lesklá vrstva, možno nové iné nebudú pískať alebo budú pískať ešte viac ako tieto, to sa dá len vyskúšať, resp. na základe skúseností vedieť že ktoré platničky pískajú v zvýšenej miere, resp. u ktorých sa pískanie obvykle neobjavuje.
Samozrejme je to vždy v korelácii s kotúčmi, ale neviem či sa dá vysledovať nejaké všeobecné pravidlo pre kúpu jednych aj druhých.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Zvyčajne pískajú keď sa skombinujú kotúče a platničky rôznych značiek...
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Preco nepoviete, ze aj vybulena, ci deformovana pneu ide vyvazit anapriek tomu budu problemy?
Do leta cakat netreba, odskusat rovnost disku, rovnost-hadzavost pneu sa da tiez kedykolvek.
Tych cca 15€ za to sa snad oplati...
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

zazil som nieco podobne pri jednej A8... napriek vymene vsetkeho, pripada mi to na nieco zle dotiahnute na zadnej naprave - najdes to tazko, je to 1-2 skrutky a aj preto sa to prejavuje az pri vyssej rychlosti - treba vsetko preskrutkovat a podotahovat momentakom. A uz som velakrat videl zrolovane gumicky na napravovych silentblokoch. Samozrejme predtym treba to s vymenou kolies, aby to neboli gumy.
kolobezka
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 09.04.2009 08:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kolobezka »

ake su priznaky zlych silent blokov na ramenach napravy?
majo655
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 27.10.2015 20:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majo655 »

Najlepsie sa to zistuje na zdvihaku a skusaju sa vole v napravach, mne koleso lockalo do strany, a bolo vidno ze je uz K.O silentblok. Taktiez vizualne vidis ze ci je natrhnuty alebo poskodeny. Ale fakt najlepsie zvihak.
hocico8666
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.02.2011 15:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hocico8666 »

Ahojte,

Mne sa takto správal o auto presne vtedy keď odišla poloos. Repase bolo všetko v poriadku. Teda ak je poloos to čo prenáša výkon z prevodovky na kolesaá.

Peter
majo655
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 27.10.2015 20:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majo655 »

Tak po prezutí na letné nenastala nejaká radikálna zmena, myslím si však že tomu nič nieje... Proste pri tej rýchlosti volant kúsok chveje, a keď som si lepšie všímal cestu za dňa tak vidieť že tá diaľnica nieje ani z ďaleka taká rovná ako sa zdá.. dokonca ani R1.
Na niektorých úsekov cítim chvenie viac na niektorých menej a na niektorých vôbec - iba minimálne, taktiež som si vyskúšal jazdu na inom aute, ktoré chvelo v tých istých úsekoch rovnako.. tlmiče som dal kontrolovať v škoda servise za 6€, predné sú ako nové s účinnosťou 70 - 69 percent a zadné jemne slabšie 55 - 58%.. pričom mi povedali že účinnosť nesmie klesnúť pod 40, a rozdiel na jednej náprave nesmie byť väčší ako 15%...

záver je asi taký, že som si to prehnane všímal, a ak to aj bude niečo iné tak sa to časom ukáže.. sú horšie veci :D
majo655
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 27.10.2015 20:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majo655 »

hocico8666 napísal:Ahojte,

Mne sa takto správal o auto presne vtedy keď odišla poloos. Repase bolo všetko v poriadku. Teda ak je poloos to čo prenáša výkon z prevodovky na kolesaá.

Peter
Mne z toho vyplýva že pri vyradenej rýchlosti by som chvenie nemal pociťovať, preto som poloos vylúčil, taktiež pri prudkom pridaní na 3-4 necítiť žiadne chvenie :)
slaja
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 02.03.2009 12:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa slaja »

tiež som sa našpekuloval navyvažoval a stále triaslo,

nakoniec som vymenil plechové disky za hliníkove elektróny a auto ide hladko bez trasenia

disky boli original vw no po 10-tich rokoch na našich cestách sa asi zdeformovali
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 28 neregistrovaných