Renault 1,9TD 66kW - zlé štartovanie + kolísanie voľnobehu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Cristiano717
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 05.09.2008 16:21
Zdieľať na Facebook

Renault 1,9TD 66kW - zlé štartovanie + kolísanie voľnobehu

Príspevok od používateľa Cristiano717 »

Zdravím.

Motor: Renault 1,9td 66kw

Mám 2 problémy:

1. Niekedy mi to horšie štartuje.
Problém so štartom je taký, že niekedy musím dlhšie točiť štartérom, aby motor nabehol. Auto obvykle chytá na brnk, ale keď príde tento problém, musím kľúčik podržať ca. 1-2 sekundy, aby chytilo. Keby som kľúčik pri štartovaní hneď pustil, tak motor nenabehne a štartovanie musím opakovať. Keď takto ťažšie štartujem, mám pocit že voľnobežné otáčky motora sú potom o niečo nižšie, je to počuť ale aj vidieť na otáčkomere. Potom sa to už pri ďalších štartoch upraví a auto štartuje na brnk a má normálne otáčky.
Mal som podozrenie na padanie nafty (zavzdušní sa palivový systém) - preto som vymenil všetky prepadové hadičky a hadičky okolo čerpadla, ale problém pretrváva. Palivový filter sa menil pri výmene oleja. Kontrolovali sme aj sitko na čerpadielku v nádrži.

2. Druhý problém sa objavil len nedávno. Raz sa mi stalo, že za studena padali na aute otáčky na voľnobeh až tak divoko, že to vypadalo, že každú chvíľu zhasne motor, ale nezhasínal, vždy sa to rozbehlo. Vypol som motor, opäť naštartoval, potom ešte pár krát ale už len jemne cuklo a voľnobeh fungoval zase normálne. Včera sa to slabšie cukanie vrátilo. Asi každých 5-7 sekúnd, klesnú otáčky motora, jemne to cukne a hneď nabehne naspäť.

Môžu podľa Vás tieto príznaky s občasným dlhším štartovaním a cukaním na voľnobeh s niečim konkrétnym súvisieť? Kde všade ešte môže na tomto motore padať nafta?

Ďakujem každému za radu/usmernenie
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Staré dT má len jednu necnosť,to je že nemá samonasávacie čerpadlo a v nádrži nemá pomocné čerpadielko.Akonáhle kdekoľvek po ceste paliva medzi nádržou a čerpadlom je netesnosť,tak motor po chvilkovom odstátí má problém si dotiahnuť palivo.Asi vedia slimakožrúti prečo tam davajú tie ručné balóniky alebo ručné pumpičky na filter,neviem ktoré máš ty.Je nesmierne jednoduchá cesta zistiť tesnosť po ceste...pri nádrži sa koniec hadice zaslepí a prívod do čerpadla sa odpojí a pripojí na podtlakovú pumpičku s manometrom.Ak je aj tá najmenšia netesnosť,hodinky hneď padnú dole.Ak urží podtlak 5-10 minút tak nikdy problém nebude,nafta je hustá,kde neprejde vzduch,tam tekutina nemá šancu.
Ale ešte na jednu vec som myslel,či náhodou nezalepuje presuvník vstreku,a zadrháva.Je regulováný systémovým tlakom vnútry čerpadla a ak má ten problém,aj toto ho bude mať.To zase má ale priamy vplyv na otáčky.Tu je jednoduchá cesta,vyčistiť čerpadlo pomocou aditívu
Cristiano717
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 05.09.2008 16:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cristiano717 »

Auto je Volvo V40 s motorom Renault D4192T, na Volvo fóre som sa dočítal, že padanie nafty sa môže vyriešiť aj dodatočným namontovanim toho balónika, čo spominas... ja som to auto kúpil už s tým namontovaný balónom, ale prvý krát sa mi tieto problémy so štartom objavili v lete aj s namontovaným balónom. Až neskôr som sa dozvedel, že vo Volve balón vlastne origo nemá byť a preto som ho vymontoval. Takže teraz mám len pumpu na palivovom filtre.
Tie volnobezne otáčky su niekedy na 100% o niečo nižšie. Napr. aj dnes som cuval do dvora do jemného kopceka, vždy cuvam len tak bez pridavania plynu a zdochol mi motor kvôli tým nižším otackam. Dokonca mi to dnes zdochlo aj za jazdy zo strmeho kopca, mal som 4ku, brzdil som motorom a pred zákrutou som pribrzdil brzdou, motor skapol v ostrej zákrute. Tak super to bolo bez serva a ešte na čerstvo zasnezenej ceste, ale išiel som pomaličky, tak sa dalo zvládnuť.

Super, ďakujem za túto radu. Tu tesnost na vedení paliva skúsim odmerat, hneď ako budem môcť, musím si zohnať takú pumpu.


Kde nájdem prosím ten presuvnik vstreku, je to súčiastka, ktorá sa dá vymontovat a vymeniť za novú, poprípade vyčistiť? Či sa to dá vyčistiť len tým aditivom na čistenie palivoveho systému?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

presuvník by šiel vymontovať iba rozložením čerpadla.Ale kedže je regulovaný je možné overiť jeho reguláciu,to ale presahuje možnosti domácej garáže.Ale vyčistiť ho ide tak že sa napojí prívod aj vracačka na aditív,tých je celé množtvo a nie všade sú dostupné.Delphi diesel plus,Tec 2000,LiquiMolly a pod.Ale je lahšie urobiť overenie na problém z palivom tak že na jednu noc bude prívod a prepad nafty urobený z flaše z palivom napriamo,tým sa veškeré spoje vylúčia.Ak ráno bude štart bezproblémový,je to jasné že je to problém prísunu paliva
Pokial sú hadice a spoje tesné,sú zbytočné všetky balóniky.To je iba na načerpanie napr po výmne filtra,namali by byť montované ako riešenie netesnosti.Netesnosť tým pádom ostane a balónik to má zachraňovať,to rozhodne nie je dobré riešenie
Cristiano717
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 05.09.2008 16:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cristiano717 »

Začal som hľadať problém iným spôsobom.
Namontoval som priesvitnú hadicku od filtra k čerpadlu. Objavujú sa bubliny. To asi znamená, že niekde prisáva vzduch, ale tie bubliny nejdú vždy. Pobehal som dosť s tou hadickou (ca. 50km), nech sa to poriadne odvzdusni, viac krát som aj stál a kontroloval to na voľnobehu a aj s pridavanim plynu....
Na voľnobehu zdá sa, že bubliny nejdú, resp. vidno v hadičke sem tam len také miniatúrne o priemere max.1mm. Veľké bubliny však naskočili keď som popridával plynom prudko a naraz do najvyšších otáčok, ale aj to nie vždy. Raz pri túrovaní motora bubliny išli, inokedy zase nie.

Takže pravdepodobne treba hľadať netesnost.
... začal som v nádrži na plaváku. Či nie je prasknutá ta plastová hadička na plaváku, ale nie je.
... ďalej asi bude treba vymeniť vedenie paliva, nahradiť ho novou hadicou od nádrže až k filtru
... alebo vymeniť tú pumpu na filtry

Postupujem dobre? :)
Alebo máš nejaké ďalšie postrehy/rady k tomuto stavu prosím?
Že idú tie bubliny, by malo súvisieť so sporadickym ťažkým startovanim nie?

Ďakujem!!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na vzduch je to nesmierne háklivé.Prakticky nikdy nebývajú problémom iné veci než spoje,prípadne pumpička ktorá si podsaje membránu.
Dlhšou jazdou sa tento systém neodvzdušní ale naopak,zavzdušní keďže je čiste podtlakový.Tento typ vyžaduje že nesmie prebehnúť ani jediná bublinka aby bol bezproblémový
Cristiano717
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 05.09.2008 16:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cristiano717 »

Dopĺňam info: namontovaná nová hadica od nádrže až dopredu k filtru a vzduch ide stále.
Pravdepodobne je niečo s membránou na tej pumpe ...išli hadicou bublinky aj na voľnobeh, stlačil som pumpu a bublinky prestali. Našiel som opravnú sadu na tento typ palivovej pumpy značky PURFLUX ... predáva sa kit: membrána, plechový deklík, tlačítko a pružina. Keď mi to príde, skúsim to vyriešiť tým... uvidíme.
Možno by bolo lepšie, kúpiť novú origo pumpu, ale keď to budem vedieť vyriešiť aj opravou, tak prečo nie.
Cristiano717
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 05.09.2008 16:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cristiano717 »

Zdravím.

Problém s prisavanim vzduchu a bublinami som opravou ac pumpy odstránil. Voľnobeh uz nekolise, ale problémy so štartom pokračujú.
Prvý ranný štart vypada presne tak ako na videu 1.
Avšak tento natoceny štart na videu 1 nebol už pre auto v ten deň prvý. Na aute som jazdil a potom stálo ca. 5 hodin, takže motor vychladol a štartuje to takto....
Voľnobeh je akoby taký nižší (je to aj počuť ).
Video1:
https://youtu.be/bBYyRupwmiw

Na videu číslo 2 je uz bezproblémový štart na brnk a to len po prejdeni 1,2km v obci, takže motor sa zahrial len trochu (viď. ručička teploty). V 17sekunde videa sa jemne zvýšil voľnobeh (podľa mňa by mal byť taký hneď od začiatku, kvôli "sytiču"). Alebo je to normálne?
Video2:
https://youtu.be/yhM9Q6mCYIQ

Ďalšie info: občas to teraz štartuje aj za tepla dlhšie ca. 3-4sekundy, ale chytí keď takto dlhšie točím starterom.
Keď je tam ten náznak dlhšieho startovania a kľúčik pustím po ca. 2 sekundách, motor nechyti. Ale potom ihneď ako vypnem a zapnem kľúčik, motor chytí na brnk.

Zhavice tam menil predchádzajúci majiteľ, ale tie to asi nebudú keď to tak dlhšie štartuje aj za tepla...nie?
Čo ma napadá k tomuto, že batéria je tam už asi stará.

Ja som z toho už jeleň a nedá mi to, aby som to nevyriešil/nezistil co tomu chýba...
Prosím ešte o rady, čo s tým skúsiť.

ĎAKUJEM!!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zo žhavičmi si treba zistiť skutočný stav.Tiež si treba pomocou skúšačky pripojenou na ktorýkoľvek žhavič overiť akú dobu tečie prúd do žhavičov.Inak žhavenie zvykne ísť dlhší čas než ukazuje kontrolka...zisti si to.Ak sa potvrdí tak sa zo žhavením ešte aj po zhasnutí kontrolky chvílu čaká a až potom štartuje.
Na čerpadle (prepad) je holander na 17 klúč,ten býva zdrojom podobných problémov.Ale sú tam dva typy,treba pozrieť ktorý máš.
Cristiano717
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 05.09.2008 16:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cristiano717 »

Tie zhavice tam boli určite vymenené, na povrchu vypadaju ešte celkom čisto/nezajdene spinou a chlap mi dal pri kúpe auta aj tie staré ešte funkčné 3ks, takže v tom pravdepodobne neklamal. Tvrdil, že tam dával BERU zhavice, to som už neoveroval. Ale určite sa na to dám a pozriem sa na ne, že aké sú. Presvietim žiarovkou, že či všetky fungujú.
Je možné, že relatívne nové zhavice to môžu mať uZ za sebou,alebo su nekvalitné... uvidíme. Najlepšie by bolo asi vymeniť za nové, nejaké BOSCHky by mohli byt ok, čo povieš?

Čo sa týka toho holandra na prepade, už som to mal vysrobovane tu trysku, ale nevedel som, že čo tam presne zisťovať. V tej tryske je taký valček s pružinkou. Valček sa pohybuje ľahko, stav tej pružinky neviem posúdiť, lebo nepoznám ako sa má tento diel správať... Ale tá pružinka bola asi taká mäkšia. Mám tam teda takýto typ.
Nezaškodilo by ju vymeniť za nový kus, len či je to možné kúpiť, nevieš náhodou?
Alebo teda na čo sa tam zamerať, čo presne na tom prepade skontrolovať? Medené podložky su ok a tesnia. Trysku som prefukol, bolo to čisté.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano,je to ono,ten valček udržuje tlak.Kúpiť ho ide bez problémov či už v IC, Elit alebo Kelly.opticky na ňom neposúdiš funkčnosť
Cristiano717
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 05.09.2008 16:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cristiano717 »

Skontroloval som tie žhaviče. Odpojil som na nich el. prívod a otestoval žiarovkou, všetky sú funkčné, značka je BERU.

Áno, za tepla už neštartujem hneď ako preblikne/zhasne kontrolka zhavenia, ale chvíľu počkám a až tak štartujem...je to tak za tepla o niečo lepšie. Máš pravdu, ďakujem za radu!! Nemeral som to, že ako dlho to dožhavuje, ale čakám asi tak 5sek.

Ten prvý štart stále nie je ideálny. Pýtal som sa v IC na tu trysku do prepadu. Ale nevedeli, že ktorú presne mi treba, lebo im vyhodilo pri čísle dielu 3 odlišné označenia...niečo F alebo H alebo J, ak si dobre pamätám.
Cristiano717
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 05.09.2008 16:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cristiano717 »

mhlavaty napísal:Ano,je to ono,ten valček udržuje tlak.Kúpiť ho ide bez problémov či už v IC, Elit alebo Kelly.opticky na ňom neposúdiš funkčnosť
Dneska to bola už naozaj katastrofa s tým štartovaním plus sa objavilo niečo, čo asi so žhavičmi nesúvisí.

Zohriaty motor, ca. po 2 hodinách vychladnutý som štartoval a ledva ledva to chcelo chytiť aj s plynom. Keď sa to ako tak schytilo, tak to nešlo na všetky valce, pár sekúnd trvalo, kým sa to ustálilo na normálny voľnobeh. Nechal som povrčať asi necelú minútu, vypol som a zo zvedavosti zase hneď skúsil naštartovať, zase to strašne ťažko chytilo ale už som na tom išiel domov ca 18km. Cestou mi to zdochlo za jazdy (čo som tu už vyššie spomínal, že sa mi to stalo ešte v čase, keď mi aj kolísal voľnobeh kvôli vzduchu vo vedení paliva a preto som to pripisoval tomuto). Vzduch po oprave ac pumpy už nejde, mám tam nonstop priesvitnú hadičku. Takže auto mi už zhaslo druhý krát za jazdy a presne na tom istom mieste, kde aj prvý krát... pri zjazde z väčšieho kopca som brzdil asi 500m motorom bez plynu na 4ke, pred ostrou zákrutou som vytlačil spojku, že podradím a motor skapal na chlp rovnako na rovnakom mieste v tej zákrute ako predtým. Auto som ešte v pohybe v zákrute naštartoval, došiel domov a odstavil na hodinu. Po hodine naštartovalo na brnk (čakal som so štartovaním po zhasnutí kontrolky žhavenia, už to robím vždy). Prešiel som asi 1km, odstavil zase na hodinu a zase to naštartovalo na brnk.

Takže ja teraz neviem, ako ďalej... či to nebude niečo okolo elektroniky na vstrekovacom čerpadle. Pokiaľ dobre viem je tam elektro ventil, ktorý otvára a zatvára prívod nafty a potom je tam ešte regulátor tlaku paliva.
Vieš mi prosím ťa ešte nejak poradiť po týchto informáciách? Zhasnutie motora za jazdy podľa mňa asi nemá so žhavičmi súvis... alebo sa mýlim?
ˇ
Ak náhodou, tak ďakujem za čas a každú ďalšiu radu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Skutočne to zhasnutie zo žhavičmi vonkoncom nesúvisí.Počas jazdy z kopca pri nevyradenej rýchlosti bez plynu sa dávkovanie paliva úplne zastavuje a obnovuje sa vytlačením spojky resp poklesom otáčok na nejakú hodnotu,to si už vonkoncom nepamätám aké.Čo zahapruje tu a prečo by trebalo zisťovať už na aute.
Cristiano717
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 05.09.2008 16:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cristiano717 »

Dneska som odsledoval priebeh môjho problému. Auto od rána fungovalo super, aj ranný štart dobrý. Behal som po meste, minimálne 10x mi to naštartovalo pekne na brnk. Ale na obed už prišli problémy. Nechcelo mi to vôbec naštartovať, chytalo iba s pomocou pridania plynu a keď motor nabehol, volnobezne otáčky sa znížili o paličku a auto malo akoby znížený výkon, keď som s ním jazdil. Takto ťažko som to štartoval tri krát.


Na posledný zlý štart dneska som to nechal vrcat a asi po minúte znizeneho voľnobehu nastala zásadná zmena. Voľnobeh sa sám od seba upravil a zvýšil na normálnu hodnotu, hneď to bolo aj počuť, že motor ide pekne. Vypol som ho a hneď ďalšie 2 štarty už boli v poriadku, pekne na brnk. Aj teraz večer pekné štarty, uvidíme do kedy...

Niečo teda motor "udusí", neštartuje to a voľnobeh znížený, potom sa to napraví a štartuje na brnk.

Máš prosím ťa takúto skúsenosť?
Čo to môže byť? Žeby ten regulator tlaku, alebo niečo iné s cim by to mohlo súvisieť?

Ďakujem!!
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných