Je softvér vašej RJ upravený? Problém čiptuningu

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

cviro123 napísal:Priklad: Hodnoty tlaku v raily diagnosticky softver nevyhlasi ako chybu v navaznosti na ostatne hodnoty ale upozorni na moznost upravi softveru /tuning/. On nepracuje s jednou hodnotou ale v skupinach.
Prvej vete nerozumiem,ale k tej druhej doplním...riadenie všetkého v motore sú vzťahové veci kde sa výsledky vzdy dosahujú ako výslednica iných hodnôt,možno sa to skôr pochopí na ukážke EGR že čo určuje a ovplyvnuje jeho prácu.Ale aj hodnoty ktoré tu do výpočtu vstupujú sú výslednicami z iných výpočtov.Preto nikdy v živote nebude dobrý diagnostik človek ktorý nemá jasno v algoritmoch a vzťahoch,kedže nemá potuchy čo má priamy dopad,čo nepriami a čo žiadny.Pre túto základnú neznalosť sú menené celé celky zbytočne,pretože mechanikovi nie je jasné že daná vec to napr ani nemôže spôsobovať.
Toto je ukážka pre EGR
Obrázok
Dá sa to pochopiť hravo aj v polštine,žiaľ slováci dlabú na publikovanie iného než sprostostí
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

cviro123 napísal:Priklad: Hodnoty tlaku v raily diagnosticky softver nevyhlasi ako chybu v navaznosti na ostatne hodnoty ale upozorni na moznost upravi softveru /tuning/. On nepracuje s jednou hodnotou ale v skupinach.
Pokial sa upravi poziadavka na tlak paliva v raily tak nemoze vykazvat zavadu, jedine ze by niekto zdvihol davku paliva predlzil dobu vstreku a tlaku na raily by sa ani nedotkol mohol by nastat problem,
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Zatial som sa nestretol stim ze by diagnosticky softwer mal stymto problem, diagnostika len cita to co jej udava RJ, mozno skus priblizit auto a RJ, ja ked pozmenim poziadavky v mapach tak podla coho si to diagnostika porovna? Ved ona vidi to co je v RJ
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

No uz je to jasne, ale vtakomto pripade sa stim pravdepodobne neda nic robit, mozno ak by sa upravilo aj to podla coho porovnava, ale toto hadam este nikto neriesil, pytal som sa aj kolegov s oboru
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

radusko351 napísal:Zatial som sa nestretol stim ze by diagnosticky softwer mal stymto problem, diagnostika len cita to co jej udava RJ, mozno skus priblizit auto a RJ, ja ked pozmenim poziadavky v mapach tak podla coho si to diagnostika porovna? Ved ona vidi to co je v RJ
Diagnostika vidí to,s čím RJ pracuje a je jedno či RJ pracuje s pôvodnými hodnotami alebo zmenenými hodnotami.Tu treba pochopiť úplne iné veci ktoré môžu diagnostikovi urobiť problém.To je fakt že hodnoty ktoré sú mu v diagnostike prezentované na obrazovke sú hodnomi na základe výpočtov,to nie sú reálne odmerané hodnoty ako si množstvo ľudí predstavuje.Preto pozor !! ak do výpočtu vstupuje mylný údaj (pre akýkoľvek dôvod) bude aj výsledok mylný.Preto nejde oddeliť prítomnosť človeka ako konečný faktor v diagnostike,to je zásadná požiadavka bez ktorej to proste môže pri oprave ísť od chyby ku chybe.Dvaja čo vykonajú to isté môžu dospieť k rôznym výsledkom vyhodnotenia.Diagnostika sama o sebe bez premýšlavého človeka ktorý tie výstupy spracuje,je nula.Čipovanie pridá na potrebe vedieť viac,a mať solidné znalosti aj z tejto oblasti.

cviro...či je zásah do alebo nie,je tak viditelná vec že ozaj netreba upozorńovať na nič.Ak by autorizák za sekundu nezistil že je soft upravovaný,tak sa môže rovno zakopať
Ak bude riesit poruchu na zaklade dajme tomu zlej prace regulatora bude pocitat na zaklade poziadavky dajme tomu bola 1350 bar a vysledok dajme tomu zlej prace regulatora je 750 bar
Rozpor medzi žiadaným a skutočným plnením je RJ vždy riešený,samozrejme podla dôležitosti daného signálu.Niektorý je pri velkej odchylke nahradený údajom z iného merania,to je bežná vec.Niektoré odchylky sú tolerované presne definovaný čas kedže pracujú v regulačných slučkách a po uplynutí tej doby nariaduje RJ zásah do dávky paliva.Tu už je nutné poznať hodnoť jednotlivých vecí ako je to na vojne.niečo má hodnosť vojaka a niečo má hodnosť poručíka či vrchného velitela.kto hierarchiu riadenia RJ nepozná dôverne tak robí chybné vyhodnotenia.Tieto vzťahové veci sú Alfa a Omega diagnostiky
mhnat
Príspevky: 537
Dátum registrácie: 12.04.2009 13:50
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhnat »

A ešte ma napadla jedná vec
Koľko čiptunerov da auto na brzdu a doladí to čo vylepšili.

Kolega chcel čipovať auto a našiel si firmu .
Ta ponúka 3 druhy čipov a dokonca na ten tretí akože naj...
nedáva záruku. Po pár komentároch ľudí ktorý sa tomu rozumejú ich inzerát z fb zmizol.

Bohužiaľ aj o tomto je čiptuning na SK.
MERCEDES C 180 kompressor 2006/ b
TOYOTA VERSO 2015/1,8 b
IVECO DAILY 1997/ d
http://dobreterasy.sk
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Pre ujasnenie na skusobnej valcovej brzde sa da merat iba vykon a krutiaci moment, ale to vobec nikomu nezaruci ze mu nevytecu piesty alebo nepopravi turbo, pri cipe je poriadna diagnostika viac ako brzda, na brzde ti viem ukazat co len chces aj to ze sa vykon navysil o 20kw a to ani nesiahnem na software v RJ len pozmenim nastavenie brzdy, tak ocom to je?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Skús upresniť ako si predstavuješ záruku,na čo by mala znieť a na aký čas ?! Budeš veľmi prekvapený ak napíšem že samotná brzda a predstava že sa bude niečo dolaďovať kopec hodín,je naivná ? To by si asi takýto odladený čip na zákazku stál peniaze čo žiaden slováčisko z vrecka nie je ochotný vytiahnuť.Aby sa niekto hodiny prplal a robil kopec dolaďovačiek ? Zabudni...,na stolici bol odladený jeden vzorový z danej motorizácie.Kto v tej hlave má to čo tento človek,tak ma aj cenu jednej hodiny čo tomu zodpovedá a má pravdu ak si tie tri kýble rozumu čo nosí na krku nechá sakramenstky zaplatiť. Keby si trocha poznal pozadie,nikdy by ťa podobná vec nenapadla.Ale akože zagurtňovať auto a predviesť niečo zákazníkovi to realizujú mnohý,ale nahovárať si že to dáva akékolvek garancie ?! Ani nejdem diskutovať že sa jedná o výkon na kolesách,tj výsledok bude stejne výpočtový
mhnat
Príspevky: 537
Dátum registrácie: 12.04.2009 13:50
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhnat »

záruku som myslel asi takto.

dám si čipovať auto

a ak auto po čipovaní za začne kýchať ,skákať a celkový prejav motora je horší ako pri origo softe tak to čipovanie je zlé nie.
na toto som myslel záruku.

Lebo vylepšenie auta firmou robené by málo mať záruku a je jedno
aký čip by som si zvolil, či nie?
MERCEDES C 180 kompressor 2006/ b
TOYOTA VERSO 2015/1,8 b
IVECO DAILY 1997/ d
http://dobreterasy.sk
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na čip žiadnu záruku nedostaneš,je to ako by si chcel záruku za nahradenie katalizátora kusom rúry.Kuckať nebude ani čip od blbca,ale na život motora po čipe asi záruku nedáva nikto.Je totiž nezmyselná a každý aj slabý mechanik vie že tu čosi slubovať,je iba ako dialnica do Košíc do r 2010 čo pán preceda slúbil.Likvidácia DPF,čipovanie a pod činnosti a záruka...no je to na pousmiatie.Sú iba dobre vykonané a spackané,ale vždy si zato ručíš sám.
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

mhnat napísal:vylepšenie auta firmou robené by málo mať záruku a je jedno aký čip by som si zvolil, či nie?
Na mechanicke casti motora ziadna zaruka nejestvuje, nepoznam firmu co by sa zarucila za turbo, vstreky a podobne veci, zaruka je na to, ze auto po cipe nastartuje a vykon auta bude navyseny, aj ciptuner co nema brzdu vie uz podla toho aku upravu spravil kolko by auto malo mat priblizne koni a krutiaceho momentu, to sa da vsetko prepocitat, a ak by majtel auta siel niekam na certifikovanu valcovu skusobnu brzdu tak vykon auta musi na +-5% sediet ak nie moze si uplatnit zaruku na zle prevedenu upravu.
tomasmu
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 16.05.2008 01:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomasmu »

Caute chalani. Mam Superb 2.0 tdi 103kw CFFB 6-st DSG r.2015 a mam na Vas otazku. Kupil som auto a cez kontrolu VIN cisla som zistil ze predchadzajuci majitel si dal v Skode prehrat softver koli emisiam (dieselgate). Po negativnych recenziach som si ho dal prepalit na povodny SW u chiptunerov. Viem zistit ci mi ho prepalili a aka by tam mala byt posledna verzia softu? Mam program VCDS ak viem cez neho. Dakujem za rady.

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní