Je softvér vašej RJ upravený? Problém čiptuningu

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tomket11
Príspevky: 558
Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomket11 »

Myslíte, že sa našiel niekto, kto si v rámci šetrenia motora dá spraviť zo 150kW auta napr. 125? :d :D
Inak ako tak čítam tak je to brutálny biznis... Pichnúť na diagnostiku, zobrať 300€, prepísať mapy a dať ešte ako bonus podpísať že nezodpovedam :d :D
P.S.: sám mám v aute spravený Chip tuning, robený vo firme, meranie na brzde, celkovo mi to robili a nastavovali 4dni... RESP. auto mi napichli zajazdili, skontrolovali stav motora, hodili na brzdu a potom podľa toho prisposobovali Chip. Išiel som z 580HP na 712HP + som musel meniť chladič oleja kvôli tomu, že sa pri väčších nákladoch mohol zahrievat
Naposledy upravil/-a tomket11 v 11.03.2016 20:29, upravené celkom 1 krát.
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Chcel by som ta vidiet pri otvorenom winolse akotam prepisujes mapy, vtom momente by ta smiech presiel a to nehovorim o zapise do RJ napriklad pri EDC17 alebo siemens continental pcr2.1 lock
mirostar
Príspevky: 1650
Dátum registrácie: 20.01.2009 12:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mirostar »

Ja mám tiež chip od polroka na novom aute.Tiež upravená RJ v profesionálnej firme aj s brzdou.No už som to neraz písal ako o zlepšení výkonu a znížení spotreby, ale veľká väčšina tomu neverí až keď sadne za auto a najazdí dostatok km.
Rifter 1,2 v benzíne,110 koníkové.
mhnat
Príspevky: 537
Dátum registrácie: 12.04.2009 13:50
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhnat »

ani na jednom aute som nemal upravený soft.

chip tuning dá sa spraviť na viacej spôsobov ,či ide o zvýšenie výkonu, zníženie spotreby alebo o úpravu aby napr. turbo zapínalo skôr a podobne.
Ale ani jeden chip tuning za hodinu nie je dobrý.
Totiž treba v prvom rade zálohovať pôvodný soft.
druhom rade stiahnuť soft do PC a upraviť mapu a v nej asi 100 položiek
a to sa nedá za hodinu.
A dobrá firma upravuje RJ na danom aute napr.BMW 320D
raz a jeho upravený soft nepoužije do druhého BMW 320D
Pretože si musí stiahnuť dáta ako každý motor pracuje a aký ma priebeh
plnenia turba a iné hovadiny.
MERCEDES C 180 kompressor 2006/ b
TOYOTA VERSO 2015/1,8 b
IVECO DAILY 1997/ d
http://dobreterasy.sk
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kto sa už motal v prostredí programu kde sa upravujú mapy RJ tak vie že je ich tam vyše sto a vie čoho všetkého sa týkajú.Je na úpravcovi do akých máp siahne a aj akým spôsobom v nich zmení parameter.Je len na jeho vedomostiach ako rozumie algoritmu práce riadenia motora,aby mal predstavu ktorá zmena bude mať aké dopady na ktorú oblasť.Ak niečo nedomyslí,pokojne dôjde k prepáleniu piesta alebo inému problému,dymeniu a pod.Určite že sa za hodinu nič poriadne vytvoriť nedá,dá sa iba použiť už pripravené rutiny.
Tak sa mi vybavuje pán ktorý dával požiadavku na úpravu tak perfektne prepracovanú o tom čo a v akom pásme chce meniť,že pred ani po ešte taký nebol.Mám to v pošte celú jeho požiadavku,ale nemám súhlas to použiť ako príklad.Úprimne povedané som sám bol nesmierne zvedavý aká úprava vznikne a tak som hneď za čerstva urobil záťažové logovanie,tj kde už ja ako diagnostik vidím iba výsledok jeho práce čierne na bielom v konkrétnych číslach.Prvé čo nesmierne prekvapilo bolo napr minimálne zdvihnutie tlaku turbíny.Už toto bolo niečo diametrálne odlišné od tých motorov ktoré po oprave logujem a často vidím až neuveritelne vysoké hodnoty.Dávky paliva na úrovni 70 mg je možné bežne vidieť,turbíny na 1700mbar (celkove 2700) tiež.
Novšie RJ majú už tzv antituningovú ochranu.Aj kedysi sa používali kontrolné súčty ktoré mali zabezpečiť overenie integrity dat v RJ.Začal sa používať RSA podpis na kontrolu obsahu,najprv 256bit RSA neskôr 515 a dnes 1024bit klúč ktorý je predbežne neprelomitelný.Táto kontrola klúča je nutná pri úprave cez OBD zásuvku a tak sa tieto RJ robia v Boot mode na vymontovanej RJ.Začal sa používať UNLOCK spôsob.Spôsob sa teda značne sťažil,ale ochrana sem ochrana tam,ide sa ďalej.Ale...už to nie je pre bula ktorému niekto dal za hrsť už upravených máp a kúpil si čínske Galleto
mhnat......
A dobrá firma upravuje RJ na danom aute napr.BMW 320D
raz a jeho upravený soft nepoužije do druhého BMW 320D

No toto asi neplatí v 99% prípadoch.On si polahky pozrie súbor ktorý ako vybral a ak oba prípady preukážu pôvodný stav,veselo dostanú to isté.Hlavne ak k čipovaniu nemá majiteľ auta žiadne iné požiadavky mimo bežného že sa to a tamto nejako zvýši.
Netreba si robiť ilúzie o vedomostiach ľudí v tejto oblasti.
Aj preto som prekvapený že sa ľudia nepýtajú na množstvo vecí a pritom už takáto šanca možno dlho nebude.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

radusko351 napísal:Chcel by som ta vidiet pri otvorenom winolse akotam prepisujes mapy


ČO je "winols" ???
Naposledy upravil/-a laco1871 v 14.03.2016 10:01, upravené celkom 1 krát.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

...
Naposledy upravil/-a laco1871 v 14.03.2016 10:00, upravené celkom 1 krát.
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

To patrilo uzivatelovi Tomket11, odpovedal som mu na jeho narazku ze to je velky biznis
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

..samozrejme,že chipovanie je VELKY biznis ..


Dokonca by bolo treba prijať ZÁKON, ktoré vozidlo možno čipovať a ktoré sa nesmie načipovať,

nie kvoli tomu motoru ale kvoli ochrane práv spotrebiteľa

aby mu niekto nevycucol z jeho vačku 300 € za nejaký prísľub , niečoho, čo v reale nikdy NEMOŽE nastať
Naposledy upravil/-a laco1871 v 14.03.2016 10:01, upravené celkom 1 krát.
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Neviem ako ste prisli nato ze je to 300e za 15min. Vidim ze tu nieje ani len najmesia znalost otom co take vybavenie na pracu stoji cena sa pohybuje v desiatkach tisic eur, dalej je vtom kopu prebnenich noci a XY hodin ucenia,

Pricipovanych 8kw to poukazuje na dalsiu neznalost otom co sa robi pri uprave datovych map RJ,
Priklad 96kw TDi ma 55mg paliva na vstrekovac a tlak turba je 2350m\bar, druhe ma 85kw ktore ma 45mg na vstrekovac a tlak 2150m\bar. Na takomto motore sa dvihne palivo na 60mg a tlak na 2300mbar tak to nebude iba 8kw ze? Ak by niekomu nesedel pomer je to koli tomu aby bola bohatcia zmes lebo keby bola chudobna tak by sa zvisovala teplota vyfokovych splodin a mohlo by nastat popraskanie piestov,
A este ktej uprave dalej sa tam musi upravit este kopu ostatnych veci nie len palivo a tlak turba
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Mas pravdu, vidim ze to nema zmysel, chcel som len poradit a pomoct
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

laco, posledné varovanie! :3c90:
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Ja by som jednu otázočku mal. Skôr na pána Hlavatého, resp. mechanikov, ale aj zadávateľ sa javí ako šikovný chalanisko tak uvidíme. Zoberme si jednoduchú situáciu, že chipované auto sa pokazí. Nie kvôli chipu, ale jednoducho bežná vada. Je nejaký rozdiel v diagnostike upraveného auta? Napr. viete koľko tlačilo turbo pred úpravou resp. či je jeho tlak správny s braním ohľadu na chip? Alebo je pred diagnostikou takéhoto auta nutné ako prvé nahrať pôvodný softvér (čo väčšina slovenských chiptunerov nerobí)... Proste a jasno, autá sa kazia a slovenský servis často ide na slepo aj pri banálnych poruchách, nieto ešte ak má auto iný software... Vie chip pri hľadaní poruchy zamiešať karty, alebo nehrá úprava pri poruchách žiadnu úlohu? :300f:
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Chip ma aj nema na diagnostiku vpliv, staticke hodnoty na volnobehu sa nemenia, a tlak turba je celkom jednoducha vec, RJ udava dve hodnoty pozadovanu a nameranu, takze nieje problem diagnostikovat turbo, a ano viem kolko ma turbo tlacit s original softwerom,
Co sa tyka opetovneho nahratia orig softweru tak stym nieje ziaden problem, kazdy softwer sa uklada pod SPZ vozidla, turbo sa netlakuje viac ako 150mbar, jedine ze by majtel chcel nieco ostrejsie, kazdy poriadny diagnostik nema taky problem opravovat chipovane masiny len to nesmie byt iba citac zavad!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V podstate je to zodpovedaná otázka.Správna odpoveď je skutočne...áno aj nie. Áno v tom,že treba opustiť myslenie v zaužívaných hodnotách.Nie v tom,že rozdiel ako RJ pracuje je vždy rovnaký,len si v špajzi (v mapách) berie iné hodnoty.Takže treba brať ohlad na navýšení požiadaviek,všímať si či nedošlo k vyradeniu EGR a pod. ale v zásade je diagnostika rovnaká iba z inými hodnotami.Ovšem problém nastáva pri mizerných úpravách ktoré napr sú zle naladené,dochádza k dymeniu alebo inej anomálii pre nevyváženie celkových vzájomne sa ovplyvňujúcich hodnôt.Diagnostik pozná hodnoty originálu,vie si zmeny zhruba prepočítať a posúdiť primeranosť,ale z určitosťou pracuje iba z originálom.Musel by skutočne veľa času venovať skúmaniu nových vecí,rozhodne je jeho úloha ťažšia a skôr sa dopustí chyby ak niečo neustriehne.

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní