Je softvér vašej RJ upravený? Problém čiptuningu

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

:28b7:
Naposledy upravil/-a laco1871 v 11.03.2016 19:25, upravené celkom 1 krát.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ja som kedysi chcel dať nachipovať Orlando

atmosfera 1,8 16 V

predpokladaný výsledok +10 kW + 20 Nm

podĺa www.autochip.eu CENA UPRAVY je 3750 Kč

cca 138 eur

Slovensky profitunnig chcel za tuto upravu 270 € :4012:

teda dvojnásobok (!) lol

slovenskí chiptunneri NEMATE BOHA pri sebe :3c90:
Naposledy upravil/-a laco1871 v 11.03.2016 18:13, upravené celkom 1 krát.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

lacika, skús si ešte raz PORIADNE prečítať prvý príspevok a až potom niečo píš lebo už mi začína dochádzať trpezlivosť!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čipovaním ale neprestala fungovať elementárna matematika.
Ak gazda ku 100 koňom prikúpi ďalších 30,tak ho vo sne nenapadne predať časť sena ktorá bola obvyklá pre tých 100.Alebo si niekto myslí že energia navyše spadla iba tak ?! Ak sa prírastok výkonu reálne využije,rozhodne nepôjdete zo spotrebou dole.Ale....pokiaľ sa dosiahne čipovaním výhodnejší priebeh v tom pásme jazdy ktorý najčastejšie využívame,môžme dospieť aj k úspore v tom danom režime.Proste sa presuniete do oblasti kde dosiahnete väčšiu efektívnosť.Čip je umenie pre ktoré platí úplne to isté čo u pôvodného softu.je kompromisný,priesečník medzi zvýšením výkonu,spotreby a dymenia.Ale stačí niektoré z ďalších kritérií zanedbať a môžete mať pod kapotou brutálny stroj.Žiadny problém.
Dávno bola otestovaná hranica,kam to ide posunúť napr u starej rotačky a tam boli dosiahnuté násobky.Za akú cenu nechcem vedieť a vcelku ma to ďalej ani nezaujíma.Odjazdil som niekoľko logovaní na autách upravovaných zadavateľom témy a človek dosť žasne ako je dosiahnetý tak dobrý výsledok pre minimálnej zmene tlakov turbíny a pod.Prejde mi rukami množstvo upravených motorov a nárasty parametrov sú niekedy dramaticky vyžšie.Takmer vždy ich sprevádza aj vyradenie EGR.Sú to zaujímavé porovnania.
O spotrebe je nutné ešte spomenúť to,že po čipovaní môže u niektorých RJ prísť ku skreslovaniu ukazovanej spotreby,tj nie je garantované že vidíte reálne čísla palubného počítača.

laco1871...nemáš potuchy k čomu sa tu vyjadruješ.Jedno ale platí a neberieš to do úvahy príliš často vo vyjadreniach.
Ak dvaja robia to isté...nie je to vždy to isté.
V tomto prípade je volba na zákazníkovi či si kúpy a od koho si kúpy.Rozumný si zoženie info o práci človeka o ktorého prácu stojí.Aj projekt domu môžeš zadať lacnému...a nedáš,tak asi prečo ?! Poznáš to ???...Hlúpy - dva razy kúpy
K tej poznámke o naháňaní zárobku.Takže ten kto v danej oblasti pracuje a zo svojej kuchyne vlastne vynáša svoje vedomosti,je hajzlík ktorý si naháňa kšeft ?! Aj ja píšem o veciach s ktorými pracujem.Veľká chyba ?! ˇo sa práce týka som šťastný ak sa mi žiadna odtiľto nenúka pretože ju nemám kam zaradiť a len musím vysvetlovať prečo sa nedá.Ty veľa o tom čo píšeš nepremýšlaš ,že ?!
Prečo nenalievaš rozumy ľudom ty ? Aj ty čosi robíš,alebo nie ?

Skúste ostať pri problematike,máte možnosť sa dozvedieť veci o ktorých sa s vami veľa ľudí ani baviť nebude.
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

uplne staci v urcitzch medziach presuvat oblasti max vzkonu a krutiaceho popripade tvar kriviek. nemusi pridat ani kona navyse a pojde auto pocitovo lepsie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak ide iba o pocit,stačí upraviť mapu plynového pedála a ten pocit bude.
Ak myslíš zmeniť charakteristiku (priebeh) výkonu a točivého momentu bez navýšenia,popritom nezbabrať ani ostatné požiadavky,to je alchýmia.Naladiť motor a nenabúrať sa do žiadnej oblasti nevhodným spôsobom,nespôsobiť problémy s filtrom atd to všetko sa dá,ale to rozhodne nik za tých 138 e.- laca1871 robiť nebude,bol by to výsmech jeho práce.
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Ale ma to jeden hacik, je to klamanie a zavadzanie zakaznika, to co opisujes robi radovo vela ciptunerov ktory sa naucia upravovat poziadavku plynoveho pedala, majtel auta to hned zaregistruje, strati sa oneskorena reakcia auto je od spodnych otacok citelne zivsie ale tym to konci, ako nahle pride do stretu z rovnakou motorizaciou a bude sa chciet troska na dialnici ponatahovat tak zakaznik zisti ze bol oklamany, a toto je dalsi problem ciptuningu a dakujem ze si nato poukazal EASYRIDERSVK. Ak uz nema ciptunerska firma valcovu skusobnu brzdu existuje alternativa napriklad zmerat zrychlenie cez diagnostiku, pred ciptuningom sa robi zatazovy log ci je motor sposobily na chip. Turbo, palivo, vaha vzduchu, egr, filter pevnych castic nic ztochto nesmie vykazovat anomalie inak sa v ziadnom pripade necipuje!!! Vziadnom pripade pri uprave neodstavit EGR. Splodiny ktore sa vracaju spet cez egr a nieje to male mnozsto je inertny plyn teda neaktivna latka, tym padom prispieva k znizeniu reakcnej teploty motora co je po uprave dost dolezita vec. Dalej k tej spotrebe, ratanie spotreby je zlozity proces berie sa do vypoctu poziadavka vodica, teplota, mnozstvo paliva, tlak turba, atmosfericky tlak, teplota motora, teplota paliva, dlzka vstreku otvorenie egr a mnoho dalsieho. Po nie moc odbornej uprave, alebo vseobecne po ciptuningu sa stymto zasahom riadiaca jednotka nedokaze vysporiadat a nasledne zle preratava spotrebu paliva. Vela hlavne starsich RJ edc\msa15 sa daju celkom slusne oklamat napriklad predlzenim doby vstreku, auto ide citelne lepsie ale ma to velky podiel na zlom prepocte spotrebovaneho paliva.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Chcem sa tymto ospravedlniť P.Hlavatemu


ak sa ho nejakym sposobom dotkli moje prispevky
založené na realnych mojich skusenostiach , doložené na konkretne linky

v každej oblasti ludskej činnosti je asi 3 % profesionalov
ktorí su špičkou svojho odboru

aj tým sa ospravedlńujem :300f:

ja som mal na mysli tých ostatných najmenej 60 %

nikto mi nevyhovorí ,že preto je tolko chiptunerov,lebo
je to draho platená služba.....
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Ciptuning nieje az tak o peniazoch ako si to myslis ty a 90% ludi. Musi to byt aj zaluba lebo je vtom kopu straveneho casu a o vybaveni ani radsej nehovorim
MilankoDCA
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 16.04.2008 15:35
Bydlisko: okolo TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MilankoDCA »

ahojte, k cipovaniu toho Chevroletu Orlanda 1,8 16V - mam znameho co robi taketo upravy RJ ohladom zvysovania vykonov. ked som chcel na podobnom benzinovom motore zvysit vykon tak mi povedal ze bez toho aby mi zvysil spotrebu paliva tak by to zvysenie vykonu nebolo mozne (kedze uz aj tak auticko papalo primerane, dalej som nepokusal rozvija tuto moznost).
pokial benzinovy motor nebude mat takisto preplnany motor turboduchadlom ako kazdy moderny dieslovy motor tak je obtiazne zvysit dostatocne podla poziadaviek zakaznikov vykon hore, nakolko k tomu treba jednoznacne viac paliva a toto palivo k horeniu potrebuje samozrejme aj viac kyslika ktory v pripade atmosferickeho motora ktory kyslik berie iba podtlakom tam nie je mozne ako viac natlacit.
Tuto fyziku neoklames...
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

co si davam ja čipovat auta samozrejme co si dlhsie chcem nechat každe musi mat čip.zatial som nemal žiadny problem.klop klop :-\ .a chalan co mi to robi este ked sa mi to zda malo upravuje aj mapu podla mojho štylu jazdy.da aj graf a skopirovane data keby som to chcel dat nazad.co sa nestalo zatial.spotreba priemerne isla dole o 3deci co je nic ale rozbeh je urcite lepsi.žiadne trapenie pri predbiehani.šupnem zo 6 do 5 a už sa to dvíha na budiku jak to mam rad.hned mas 180 jak veter.podla mna to je aj bezpecnejsie pri dnesnej premavke.pre mna číp je super vec a za mna anoooooo. lol za tie prachy to urcite stoji.ale neni čip jak čip.a ozaj pre info...motor mi este neklakol ani jeden.a kaslat na to kolko žere len nech tahá.rad sa necham opájat tlakom turba.tak to mam rad.
Naposledy upravil/-a marko2 v 11.03.2016 20:08, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

laco1871...zotreté
Vždy ma poteší ak sa nájde niekto z témou o technike z jeho produkcie,z jeho skúseností z prvej ruky.Ja viem čo času a námahy stojí sklohniť dokopy niečo podobné.Potom ma o to viac mrzí ak sa mu dostane taká odmena.Ideálny stav aby sa odborníci bežne podelili o svoje vedomosti asi lahko nedosiahneme,ale aspoň tých pár ochotných si treba udržať,duplom ak nie sú lakomí sa deliť o poznatky.

Ešte krátko k téme.Skutočne velké množstvo 74 a 77 kW TDi-čiek rieši deficit výkonu týmto spôsobom a treba povedať že aj rozumne vykonané úprava vie takého Tourana čo nie je pierko velmi pekne rozhýbať.Každý triezvy majiteľ použije zvýšený výkon vtedy ak to je nutné,inak jazdí presne tak ako pred tým.Čo získal,je výkon vtedy ak je potrebný.Isté je jedno,je to velmi markantný rozdiel a plne chápem ak si niekto svoje auto opatruje a takto si doplní to,čo tomu motoru chýba
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 11.03.2016 20:17, upravené celkom 1 krát.
misokgb4
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misokgb4 »

Dobra chiptuning firma sa pozna podla toho, ci ma motorovu brzdu na odmeranie vykonu, ostatne je vsetko podvod a podfuk, lebo povedat od oka, ze ano teraz je tam +30ps alebo tu viem pridat az 50PS su len reci do vetra a z 99% takychto tunerov ked daju auta na brzdu, tak vysledky byvaju mozno 50%, niekedy aj rovnaky vykon, len dojebany priebeh, ktory len urobi boom efekt na vodica a v konecnom dosledku moze byt auto aj pomalsie.

Inak nie vzdy plati, ze pri navysovani vykonu sa zvysi aj spotreba, konkretne BMW 523i e39 sa vykon zvysi tym sposobom, ze sa ochudobni zmes - od vyroby ma tento motor bohatu zmes - pravdepodobne za ucelom zivotnosti motora. Ale pri optimalizacii bohatosti zmesi na hodnoty dobre - stale v rozsahu to nema vplyv na zivotnost motora. Tu je realny narast kludne o 10PS a znizenie spotreby o 0,5L benzinu, lenze je to pripad od pripadu. Samozrejme, ze ak sa napr. turbo benzinu s objemom 1.8 prida 30-40ps tak pri vyuzivani potencialu bude spotreba samozrejme rapidne zvysena... Ale dobry chiptuner, ktory tomu rozumie, vie tak optimalizovat mapy, ze spotreba sa nemusi zmenit (ak pozna rezervy motora), a naozaj sa moze aj znizit - je to kus od kusu.


Inak tiez pisat sprostosti o tom, ze sa znizuje zivotnost motora, nie je moc na mieste. Ked napr. koncern ma siroku skalu 1.9TDi pouzitych ci v malych, velkych, osobnych ci dodavkovych autach. A po novom neviem konkretne ktory motor to je tusim 2.0TDi ma VSETOK hardware rovnaky v nejakej 100 konovej verzii ako 140 ale uplne vsetko (myslim len okrem spojky), takze ludia, ktori sa tomu nerozumeju budu pisat svoje, ze ten motor je uplny iny, alebo ako bolo spomenute, ze moze mat jeden motor viac vykonovych variant, podla trhu kam su auta urcene (eko poplatky, poistky a pod)...

Dobra tuningova firma si kludne kupi horucu novinku auto, par tyzdnov/mesiacov skusa rozne modifikacie a testuje ich v plnej zatazi, ci beznej prevadzke, aby si vedeli odladit viacero vykonovych variant, teda dokazu predat perfektny produkt. KAZDE auto ma totiz svoju vykonovu rezervu, je na chiptunerovi, ci ju dokaze spravne odhalit a hlavne spravne odladit... Totiz bezne mapy v autach su urcene pre komercny trh, aby ked to do auta naleju, auto nastartovalo a nebolo na nom treba ladit ani makke F. Optimalizaciou a vyuzitim potencialu komponentov sa da BEZPECNE zvysit vykonu BEZ obmedzenia zivotnosti motora - ak to robi clovek, ktory sa tomu rozumie.

A tu plati duplom = CENA = KVALITA.
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Este raz bol by som strasne rad ak by sa zachovala podstata tejto temy!!! DAKUJEM!!!
misokgb4
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misokgb4 »

Ano, nadpis je problem ciptuning = dobry upravca MA BRZDU, alebo aspon pristup ku nej (v prenajme), ale ziadny janko na kolene nespravi dobry soft bez kontroly vykonu pred a po. A este vyhlasuje jak salamun, ze je tam tolko a tolko koni. Pokial viem, v NZ nema nikto brzdu na vykon.

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných