Päť najzaujímavejších motorov z Československa

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tatra monopost,impozantné ejektorové chladenie,tiež pozoruhodná myšlienka
kalli
Príspevky: 174
Dátum registrácie: 19.11.2008 10:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kalli »

Milan, ako lajk poznam podtlakove, pretlakove a ejektorove chladenie ale v com je az tak ejektorove riesenie technicky prevratne oproti tym dvom znamejsim co som napisal? Viem, ze je tam vyraznejsia technologicka odchylka s nejakym odvodom tepla spalinami alebo tak nejako ale ucinost chladenia je snad vyssia? Fakt nevyznam sa, len pre zaujem....
keko535
Príspevky: 423
Dátum registrácie: 16.07.2006 22:17
Bydlisko: Trebisov
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keko535 »

Ten ejektor funguje asi tak, ze ten chladny vzduch nejakym tlakom prudi do motora (chladica) vznika podtlak a tym padom strhava ten teply vzduch von z motora a odvadza prec. Na niecom takom funguje u nas (hasicoch) ejektor na vodu. Na ejektor sa napoja dve hadice, jednou tecie pod tlakom voda z nadrze Tatry do ejektora ktora strhava vodu zo studne (napr.) a druhou napojenou hadicou sa voda krasne odvadza na pole..kanala atd. treba vsak davat pozor aby v nadrzi auta bola voda stale. Ked je jej malo tak sa doplni a moze sa odcerpavat voda dalej. Pouziva sa to hlavne ak potrebujeme dostat odniekal vodu kde je hlbka vacsia ako 15m. Ale pockam si na vyjadrenie majstra Hlavateho ako to je stym vzduchom :300f:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Genialita bola v tom že využili prúd spalín,nahnali do akejsi hviezdice ejektora,ostatné už ako aj vy píšete,strháva zo sebou vzduch ktorý chladí.Takpovediac pohon "ventilátora" zadarmo.Logicky pre hlučnosť je použitelnosť len v podobných projektoch.Ale myslím že to bolo použité aj v systéme zatlmeného prúdu spalín,ale nevybavuje sa mi teraz kto a kde to použil
Keď keko spomína čerpanie vody,vybavuje sa mi iná geniálna vec na čerpanie vody zadara.Česi to volajú vodní trkač.Radšej dopíšem...trkač ! ..nie iné :41c2:
kalli
Príspevky: 174
Dátum registrácie: 19.11.2008 10:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kalli »

Cize ako citam, technicky nenarocne, cinnost chladenia skoro "zadara" ale hlucne a tym padom ustupit muselo inym rieseniam...teda ak som to cele pochopil spravne a ucinnost bola asi tiez na peknej urovni, len hlucnost urobila skrt vsetkemu...Je to take specificke riesenie ako wankel v Mazde....:-)Ale to len take nie moc odborne prirovnanie....:-)
salamander8
Príspevky: 107
Dátum registrácie: 28.10.2014 12:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salamander8 »

je skoda ze ta hlucnost vsetko skrtla :)
adrianx
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 06.11.2014 11:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adrianx »

veterany su super, velmi sa mi pacia..
bildo
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 18.11.2014 11:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bildo »

myslim, ze veterany su pre viacerych srdcovkou :)
gabino
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 08.12.2015 09:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gabino »

tak to mas pravdu :-)
guno5
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 22.10.2014 10:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guno5 »

ale zase niektori len moderne uznavaju
Napísať odpoveď

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný