VW Sharan 2,0 benzin - lambda sonda

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

denny666
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 13.04.2012 16:55
Zdieľať na Facebook

VW Sharan 2,0 benzin - lambda sonda

Príspevok od používateľa denny666 »

Zdravím páni.
Viem že okolo lambda sond je tu toho popisaneho doosť, ale nikde som nenašiel /možno som malo hľadal/ môj konkrétny prípad, ak je tu niekde dopredu sa ospravedlňujem.
Auto - VW sharan 2,0 benzin kod motora ATM, r.v.2002 cca 160 tis. km - tachometrových :)
Popis problému: Ide o to že auto mi stale vyhadzuje "chek" a po načítaní zavad mi vyhodi dve zavady
- egr ventil - zníženy prietok - trvala zavada
- druha lambda sonda - topný okruh - trvala závada
popis prác na aute:
egr ventil - vyčistený, premeraný. otestovaný - t.j. ventil bol vyčistený, otestovaný na pinoch podla návodu a napätie na pinoch bolo podla daného navodu v poriadku, otestovaný - neviem ako /robil to elektrikár/ ale spojil tam niečo s niečim a egr-ko otváralo a zatváralo a jeho vyjadrenie bolo "egr v poriadku a funkčné"
druha lambda sonda - vymenená - po výmene cca 1,5 až 2 dni bez "cheku" potom rovnaká závada - topny okruh
boli premerané všetky káble od LS po riadiacu jednotku, všetko OK, impulz z RJ ide a vždy po resetnuti závad sa opakuje rovnaká závada do dvoch dní - LS je 4 kablova čierny, sedy a dva biele káble /oscilodkop nemame k dispozici/
Dopredu diki za odpovede, napady, lebo zaciname byt v koncoch
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vychádzam iba z toho čo píšeš,iné ani nie je možné.Ale z toho mi vychádza zhruba taká alternatíva,že bude nutné sa zaoberať aj myšlienkou že jedno i druhé je v poriadku a problém je prenesený.Čiže to že lambda a EGR vykazuje problémy,je dôsledok a nie primárna príčina.Nesmie sa zabudnúť na to,čo vôbec lambda je ?! Kyslíková sonda.Čo je predpoklad že bude pracovať ? Funkčný ohrev a prítomnosť lambda okna.To jest ak z nejakého dôvodu je v prostredí velmi chudobnej či bohatej zmesy,tak prestane vykonávať svoju funkciu a "drepíô na niektorej úrovni nečinne.
Preto je dôležitý osciloskop,lebo je jasné čo sonda robí,napriek tomu napr že RJ jej signál nespracováva.Aj nečinná sonda sa v prechodových stavoch (hranie z plynom) dostáva chvilkove do priaznivej atmosféry a na chvílu urobí pár výkmitov.Ale človek aspoň vidí kam sa utečie do nečinnosti,či jej práca nie je spomalená z dôvodu vystarnutia atd.
Ak je menežment zlý,a nedokáže vytvoriť vhodný pomer pre spalovanie,je lambda paralyzovaná aj keď je nová.Lambda nič neriadi,je to iba špicel ktorý dáva poznatky RJ o výsledkoch ktoré prebehli.Na ich základe ešte RJ "dolaďuje" pomer paliva a vzduchu úplne napresno aby to zase vedel spracovať katalizátor a po tejto "úprave" ešte raz zhodnotí lambda II či si aj ten beťár kat splnil prácu.
Trochu ma zaráža vyhrievania sondy tj hláška o trvalej závade.Tieto závady pokiaľ sú trvalé,sa často nedajú napr ani vymazať,kým závada trvá.o ničom podobnom sa nezmieňuješ.Je možné že výmaz sa uskutoční pri samotnom zapalovaní a štartom je chyba späť.
denny666
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 13.04.2012 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa denny666 »

To iste čo ta zaráža, zarážalo aj mojho mechanika, tiež sa troska divil že trvala zavada sa da vymazať, a tiež sa divil aj tomu že po zmazaní závad sa hned zavada LS neobjavila, nakolko podla jeho slov sa vada LS objavi do pár min. resp. skor ako po spomínaných dvoch dňoch Uz som sa aj zamýšlal nad pomerom paliva ci sa neda upravit priamo cez počítač , ci nieje bohate a RJ to nedokaže korigovať no proste nastava zufalstvo a pokracovanie hladania a hladania, len uz neviem ktorým smerom sa uberat
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

RJ sa voči LS správa trochu vlúdnejšie už pre podstatu jej práce.
RJ nevidí to čo ja na osciloskope a má pre posúdenie či je signál korektný iba obmedzené možnosti,takže sleduje napätie a pokiaľ dosiahne požadovaný rozdiel nízkeho a vysokého a frekvencia tiež nevybočuje z očakávania,tak ju posúdi ako korektnú.Konieckoncom ju oblafne každý simulátor a ten akurát vie toľko že dodá nízke alebo vyžšie napätie zodpovedajúce chud. alebo boh. zmesy.
Už inak ale vie oštriť chýbajúci ohrev,resp presnejšie chýbajúce uzavretie okruhu,tam má jasno vo veci hneď.
O chybe a naprávaní v RJ ani len neuvažuj.Ak chceš zmeniťzmes na bohatšiu,stačí nasimulovať iný odpor teplotného čidla a máš to.
Využiť práveže treba to že je lambda nová a takpovediac garantovaná,nech špicluje a donáša čo v tom výfuku je,veď to je najlepší spôsob ako získať info o momentálnom stave.
Mraky vecí sa zrkadlia v zložení zmesy,od netesností sania po vady vstrekovačov,chyby tlaku paliva,regulátora tlaku,velký protitlak výfuku,vada čidla klepania,tam je toho dosť.často prasklina na nenápadnej hadičke medzi sacím potrubím a regulátorom tlaku paliva,a hneď to skočí o 1/2 baru.Dnes som vyberal jeden motor a hla,káblik kýptik vo vzduchu ako odstrihnutý.dlhé hladanie a je z kondenzátora.Aj elektronické zapalovania majú túto vecičku.Proste to chcem povedať,že často je oprava vec orlieho zraku a velmi pozorného bádania.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Všeobecne...kábel - konektor v kľude OK pri jazde sú vibrácie zmeny teploty a čo ak sa niekde nejaký blbý spoj prejavuje práve vtedy

PS: toto je poznatok z môjho nekonečného kontrolovania doradu všetkého XY krát , z minulého týždňa , síce nie auto ale mašina kolosústruh na dvojkolia.
No a konektory sme vylúčili lebo šak sa merali a kontrolovali nedávno , a vnútri utrhnutý-zle zaletovaný ale v kľude dotýkajúci sa káblik ...a dakedy to držalo hodinu aj dve nasudeno po zapnutí a inokedy aj pomali celý deň ....
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných