Užívať premiovy diesel?

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

megosvk
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
Bydlisko: Poprad
Zdieľať na Facebook

Užívať premiovy diesel?

Príspevok od používateľa megosvk »

Otázka na rádio Jerevan - má nejaký význam užívať Slovnaft premium diesel? Je kus drahší ako normálny diesel, ale možno sa ho spotrebuje menej, možno menej poškodzuje vstreky a palivový filter... neviem, preto sa pýtam. Má to nejaký význam, alebo je to len marketingový ťah?

Alebo lepšie je si kúpiť vlastné aditívum a dolivať do nadrže?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

VIF a dolievať a máš istotu, čo a či to tam je...
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Za tie roky čo prémiové palivé existujú som to v začiatkoch natankoval možno 5x. Inak 100ky tisíc km jazdám na obyčajvých palivách, nečistím vstreky, nepoužívam aditiva a nikdy som nezaznamenal nejaké zápory. Premiové palivá sú super pre stojany ktoré počítajú cenu ;-)
valerx
Príspevky: 94
Dátum registrácie: 11.05.2007 22:31
Zdieľať na Facebook

Re: Užívať premiovy diesel?

Príspevok od používateľa valerx »

Asi to zalezi od znacky, rozdiel som pocitil pri premiovke v nemecku Aral diesel ultimate, na PD-cku 1.9 ochcavke sme isli domov z DE,plny kufor, 4 ludia v aute a natankoval som plnu v norimbergu a az v presove mi zasvietilo hladove oko a dynamika auta bola super,premiovka je super aj v PL, statoil diesel Miles Plus, slovnaft nemam vyskusane, ale par krat som skusim u nas na shellke nitro diesel a absolutne ziadny rozdiel oproti klasika nafte, akurat predrazena obycajna nafta tak isto ako v CZ, kde zistili, ze premiova Shell nafta ma tie iste vlastnosti aj cetanove cislo ako obycajna, za neobycajne peniaze. U nas mas plus minus vsade rovnaku naftu od slovnaftky,len je aditivovana, akurat snad OMV premiovu naftu dovaza z rakuska tak ta bude urcite lepsia.

megosvk napísal:Otázka na rádio Jerevan - má nejaký význam užívať Slovnaft premium diesel? Je kus drahší ako normálny diesel, ale možno sa ho spotrebuje menej, možno menej poškodzuje vstreky a palivový filter... neviem, preto sa pýtam. Má to nejaký význam, alebo je to len marketingový ťah?

Alebo lepšie je si kúpiť vlastné aditívum a dolivať do nadrže?
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Ono to ani nebolo premiovkou ale tou dlhou trasou. Akonáhle sa motor dostane do dlhodobo ustáleného režimu tak sa ukludní a je menej hladný. A potom akékoľvek palivá v D podľa mňa cítiť.
krawa
Príspevky: 1086
Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
Bydlisko: LM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krawa »

Ale ma to nieco do seba,testovane na vyvozke john dere 1110D,vykon sa tam hodnotit neda,ale pri -20 bola obycajna nafta aj Vifkom K.O tri dni som ju nesiel nakopnut,filter zanesny parafinom kazdych 15 minut chodu motora na volnobeh,teraz tankujem evo diesel na slovnafte,mrazy su zas pod -20 aj -24 bolo a mam pokoj
A4 3.0Tdi 2013 180kw
krawa
Príspevky: 1086
Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
Bydlisko: LM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krawa »

Lakino a mas tam 25 pod nulou ked treba startovat rano,asi tazko
A4 3.0Tdi 2013 180kw
krawa
Príspevky: 1086
Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
Bydlisko: LM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krawa »

Divil by si sa,tu pod krivanom,je to kazde druhe rano,-20 -24 uz bolo tento tyzden,ked mi letna nafta stuhla ze sa mi bufik nepustil tak mi pocitac na masine ukazoval teplotu vody v motore -24
A4 3.0Tdi 2013 180kw
krawa
Príspevky: 1086
Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
Bydlisko: LM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krawa »

No pracovne volno bolo,ale skoro tri dni kym som tu masinu rozhybal,a v tej kose,prsty otacalo naopak a kluce sa lepili na ruky,fuj toto uz zazit nechcem,potom vyfasovala daky petrolej,10 litrov benzinu,taky kokteil som jej namutil,liecba sokom :2f93: teraz davam ten evo,nechcem robit reklamu,ale zatial je dobre,klop klop
A4 3.0Tdi 2013 180kw
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

potom je to jasne, by ti stacila zimna nafta, skoda penazi za nieco drahsie
krawa
Príspevky: 1086
Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
Bydlisko: LM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krawa »

Ale slovnaft ma len letnu a tuto evo,to je asi zimna,ked pisu ze do -40
A4 3.0Tdi 2013 180kw
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

to pochybujem, ze by predavali letnu v zime, mozno si mal v masine staru naftu a ta este bola letna alebo nejaka prechodova a akurat ti zacali mrazy.
Mozes nacapovat do litrovej flasky a nechat vonku, ze ci stuhne.
krawa
Príspevky: 1086
Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
Bydlisko: LM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krawa »

Ked som ju tankoval uz bola skoro ako mlieko biela :d :D
A4 3.0Tdi 2013 180kw
krawa
Príspevky: 1086
Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
Bydlisko: LM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krawa »

Tak ono bude aj rozdiel ci plastova nadrz v aute,alebo plechova ako mam ja na masine,v aute som tiez nebadal problem ked bolo okolo 20 ale ked pritiahlo tych skoro 25 tak uz bolo zle aj tam
A4 3.0Tdi 2013 180kw
krawa
Príspevky: 1086
Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
Bydlisko: LM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krawa »

Osobne si myslim ze v plechovej ta nafta asi viac ochladne,neviem..
A4 3.0Tdi 2013 180kw

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných