Naliaty nespravny olej do auta

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Pre mna je podstatné len prvé číslo, ktoré určuje čerpatelnosť za studena a pre naše podmienky musí 5W stačiť aj keby ako bolo, viac ako -30°C tu býva málokedy a to má 5W ešte rezervu, pretože bod tuhnutia má až zhruba okolo -38°C
Tak že na tých štandardných slovenských -5 až -20°C to v pohode stačí

Druhé číslo určuje to akú teplotnú záťaž olej znesie. Aj ked to nie je velký rozdiel ale je

Preto ja lejem 5W40
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

je tu viac faktorov - radsej sa mali pomylit a naliat 5w40, lebo v tych dvoch olejoch je viac rozdielov a dolezitejsich,ako ten, ze jeden je hustejsi ,ako druhy. Dalej - ja by som to vymenil a nalial ten spravny - budes to mat stale v hlave, ci sa nieco neposerie!!! A nakoniec moju skusenost - zarucene sa nic nestane, ani keby si najazdil 10tis.km a potom to vymenil - ale kazdy mame auto v inom stave a kazdy jazdi inym stylom / jazdim dost aj na lpg/. Z toho vyplyva, ze sa ti neda doporucit ine, len to vymenit.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Chlapci darmo sa trapit, vyrobca to z volacim skusal za vas, to tam treba aj naliat a vybavene, zrovna henten motor neni uplne primitivny, twinport, variabilita na vacke, egr, 16V pri 1,4 objemu, mozno som sa sekol vo volacom omluvam sa...ale z oleja moze uz aj taky katalyzator mat problem dneska...sme v dobe ked spotreba oleja je pripustna vymenou za znizene trecie straty a predpis low saps pre hladky benzin neni vynimkou...

Vzdy davam olej co ma schvalenie od vyrobcu, na ine vyskumy nemam kapacity, takze sa pripajam k nazoru vypustit a naliat podla navodu spravne, filter bych nechal ked to malo prebehlo...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

zaujimalo by ma PREČO low saps pre hladky benzín, aky je na to dovod ?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Laci moze to byt kludne len kvoli zjednoduseniu olejoveho hospodarstva vo vyrobe, ale to je len jedna moznost...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

bajo777 napísal:darmo sa trapit, vyrobca to z volacim skusal za vas
Tak skúšal či si len zjednodušil olejové hospodárstvo? Low Saps olej do motora, ktorý ho vyslovene nepotrebuje (aj to len kvôli DPF), je hlúposť, urobí viac škody ako úžitku...
jozzo71
Príspevky: 142
Dátum registrácie: 27.12.2009 07:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jozzo71 »

Mam ten motor v combe, kolega tiez a pri 10 w mu v zime rachtala retaz po starte, zrejme napinak ju nedopol. Po prechode spat na 5 w to uz bolo ok.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Cico: tie dve domnienky si protirecia ? Samozrejme poradie bude opacne...
Trebars selenia K neni low saps a selenia K pure energy je...podla mna uz ciste K ani nekupis, leda zo zasob volakych, proste K P.E. ju nahradila a pouzije sa aj pre motory, ktore nemuseli pouzit Ckovy olej.
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní