VW Passat - alternator dobijanie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

wlodzik25
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 09.06.2009 20:35
Zdieľať na Facebook

VW Passat - alternator dobijanie

Príspevok od používateľa wlodzik25 »

zdravim pani,,, mam pasata 81kw .rv. 97. 1.9 TDI klimatronic, pred tyznom mi začala svietit kontrolka dobijania ked so isiel rano do prace presiel som 4 kilometre do prace a 4 naspet domou bez dobijania kontrolka stale svietila občas zhasla ale to len na taku sekundicku na volnobech ked som stal na krzovatke auto na volnobech stratilo obcas otacky akoby islo zhasnut a vtedy vtom momente zhasla aj kontrolka dobijania zakazdym sa potom otacky zvisili na normal a kontrolka zase svietila takto mi to na volnobech zviklo robit v takych polminutovich intervaloch pri vyššich otačkach svietila kontrolka stale potom to skoncilo kontrolka zhasla alternator dobija na 14.08 volta merane na baterke po nastartovani na volnobehu pri zapnutich stretavačkach zatial som nic neriešil kedze alternator začal znovu dobijat a uz je to tyzden čo ide bez problemou kontrolka nesvieti vobec teda po nastartovani,,, ešte som chcel spomenut ze ked mi to blblo tych 8km tak bolo počut z alternatoru take pukanie ako iskrenie potom to prestalo ked začal dobijat altik,,, moja otazka znie ktory mate stym skusenost čo by to presnejsie mohlo byt na alternatore, kontakty su ok to som kontroloval a to pukanie z alternatora nebola nahoda bol som sa pytat u autoelektrkara ten mi navrhoval repas altiku za 100e čo sa mi zda dost drahe riešenie s prihliadnutim na to ze monentalne to vlasne vse. funguje tyzden zatial ale keby sa to zopakovalo čo navrhujete pozret ako prve mam svoj typ aj ja ale zaujima ma aj važ nazor ešte som sa chcel opytat kolko dava vam altik voltov na volnobehu pri tychto motoroch dakujem vopred za kazdu serioznu odpoved
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vymontuj regulátor a pod ním budú vidieť aj dráhy pre uhlíky.Tie sú často v zúfalom stave na hrane prebrúsenia,no a dlžku uhlíkov tiež uvidíš.Viac velmi doma neporobíš
miroslav114
Príspevky: 638
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miroslav114 »

keby si bol z okolia LV viem ti poradit jedneho co sa tym profesionalne zaobera a ma dobre ceny , chlapik vazne vie co robi a mne to robi repasy na pockanie , ale dam mu vopred vediet co chcem , aby mal pripravene suciastky
wlodzik25
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 09.06.2009 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wlodzik25 »

nad uhlikami som rozmyslal aj ja budem to riešit teda ako prve a cenovo to bude prijatelnejšie,,, viete mi ešte povedat kolko by mal alternator presne davat voltou tych 14.08 nieje to trošku menej od normi??? ešte raz dakujem za odvovede no ja som z PD do LV dost daleko aj tak dakujem
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Na baterke po naštartovaní môže byť trocha menej nakoľko nevieme stav baterky a koľko práve vtedy išlo do nej prúdu a celkovo koľko bol odber celého auta( svetlá ventilátor prípadne nejaký výhrev k tomu ) . Myslím že bežne býva o trochu viac Voltov do tých 14,5 ale z toho by som až tak problém nerobil.
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Mám taký zvyk že do každého auta si hneď po kúpe namontujem voltmeter.
Nad 14,4 mi to pri jazde nikdy neukazovalo, býva to 13,8 - 14,3 V.
Tu ale nejde ani tak o tú voltáž, ale skôr o tú nerovnomernosť, podľa toho čo si popísal, sa treba zariadiť podľa hneď prvej rady od p.Hlavatého.
Konečne u auta z r. 97 nie je nič mimoriadne, ak treba niečo robiť s alternátorom, určite to má ujazdených aspoň 200-300 tis.km.
A dielne ktoré repasujú alternátory a štartéry sú v každom meste.
Minotn
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 29.11.2009 00:25
Bydlisko: Trencin
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Minotn »

Ahoj, skontroluj remenicu (volnobezku) ci uz je zadreta,lebo to pukanie mohla robit ona pri tom ako presmykovala na prazdno,vtedy ked to nedobijalo.To auto ma 120A Bosch alternator ktory vydrzal niekedy aj daleko cez 300tk.Ako si pisal ze (iskrenie) tak tomu neverim ze by bolo pocut pri 1,9tdi:-).Tie volnobezky su neni nesmrtelne,maju sa menit pri rozvodoch
vlado0193
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 30.12.2015 15:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vlado0193 »

Tiež si mislim ze to je remenica lebo ak bi ti odchadzal alternator tak ti to robi stale nie sporadicki. Kedi si to naposledi menil? Pravdepodobne to je z vnutra cele rozomlete čo je lepsie ako kebi ti to bloklo a roztrhalo remen.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných