Lancia Y - zerie ako tank

Diskusia ohľadne vozidiel značky Lancia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

flyte
Príspevky: 650
Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36
Zdieľať na Facebook

Lancia Y - zerie ako tank

Príspevok od používateľa flyte »

Chlapi, pocas dlhych zimnych vecerov riesim jednu zahadu a netusim co tomu sakra je.

Lancia Y (840), motor 1.1 fire benzin. Jazdi skoro vylucne po meste (tak 85:10) a spotrebu to ma okolo 8 litrov v lete a teraz ked je vonku zima to taha k desine.

Ideme vylucovacou metodou - tazka noha to nie je. S Citronom C5 2.0 benzin jazdim v priemere do 9 a to je inak velka a tazka svina.

Podozrieval som lambdu, ale bol som s tym na emisnej a lambdu namerali 1.001. Takze asi opat nespravny tip.
Ostatne hodnoty: HC=0,47 a CO=0,01-0,04 v zavislosti od otacok. To znamena ze mozeme vylucit nedokonale spalovanie v zmysle prilis bohatej zmesi.

Teplomer sa nevysplha vyssie ako na 75 stupnov, ale: je to bezna zavada na Y a Puntach. Pokial necham motor bezat na volnobeh, po nejakom case sa zopne vetrak na chladici. Takze mam za to, ze teplota motora je tiez OK a blbne cidlo pre teplomer.

V tejto suvislosti ma napada len jedina vec - tento carovny stroj ma 2 cidla (jedno pre riadiacku a jedno pre budik), teoreticky moze blbnut aj to pre riadiacku a mysli si to ze motor je studeny, tak tam strieka benzin po litroch.

Este som rozmyslal nad skocenymi rozvodmi, ale motor startuje na supu, kultura chodu je prikladna, vykon ak sa to tak da nazvat primerany.

Alebo este nejake ine napady? Privitam akusenosti z praxe @oco13 a @mhlavaty. Proste si hovorim ze ten motor je tak primitivny, ze neexistuje ze sa na to neda prist.
Toyota Auris hybrid | Citroen C5 II | Citroen Xsara | Ford Focus II
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Na EK zisťujú funkčnosť lambda sondy? to sa dá overiť osciloskopom alebo lacným diodovým merákom, že auto prejde emisie neznamená že lambda už nedožíva, nepíšete koľko km má najazdené... nemá to nejakú váhu vzduchu? ak je netesnosť sania prichádza trošku iné množstvo vzduchu čo by mohlo vyvolať potrebu vačšieho množstva paliva?
flyte
Príspevky: 650
Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flyte »

Na EK samozrejme nezistuju funkcnost konkretnej lambda sondy na aute, ale idu na to pomocou analyzatora:

"Hodnota lambda – je súčiniteľ prebytku vzduchu, ktorý je vypočítaný analyzátorom. Pre
výpočet tohto parametru je použitá Brettschneiderova rovnica. Táto rovnica zahŕňa všetky
merané zložky výfukových plynov a najväčší vplyv na výpočet má objemový podieľ voľného
kyslíku vo výfukových plynoch.
Hodnota lambda je aj výrazne závislá od zloženia zmesi benzínu a vzduchu prichádzajúcej do
motora. Ak je prichádzajúca zmes chudobná (obsahuje menší podiel benzínu ako je
stechiometrický) tak hodnota lambda je vyššia ako je pri ideálnom zložení zmesi, kedy hodnota
lambda = 1,0. V prípade ak je zmes bohatá (zmes obsahuje väčší podiel benzínu ako je
stechiometrický) tak hodnota lambda je nižšia ako je pri ideálnom zložení zmesi. Pri netesnom
meracom reťazci je hodnota lambda podstatne ovplyvňovaná prisávaným vzduchom."
vid http://www.seka.sk/public/files/dokumen ... etre-a.pdf

Takze pokial namerali hodnotu 1,001 mam stale za to, ze lambda na aute funguje v poriadku a vyfukove potrubie nema netesnost.

Vahu vzduchu to nejaku ma, netusim ani len kde je, nieto v akom je stave. Co sa tyka tesnosti sania, myslim ze prisavanie falosneho vzduchu by sa prejavilo aj na kulture chodu.

Nalietane to ma cca 167 000, ale lambda uz vyzera ze bola menena.
Toyota Auris hybrid | Citroen C5 II | Citroen Xsara | Ford Focus II
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

podla EK mas hodnoty emisii ako na novom aute. Kyslikova sonda pracuje s najvacsou pravdepodobnostou dobre, kedze mas hodnotu lambda 1,001. Vyfukovu sustavu mas tesnu, spalovanie podla hodnoty HC,ktore si asi zadal nespravne by si mal mat tiez v poriadku. HC byva od 1 do 100 . Podla mna Y vahu vzduchu nema, ale mozem sa mylit, problem vysokej spotreby a ten pes bude zakopany inde.
flyte
Príspevky: 650
Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flyte »

Pozrel som este raz protokol a hodnota HC je 47 (limit je 100), nejak som bol zmagoreny z tych nul predtym.
Vahu vzduchu som nasiel pre motor 1.1 ako nahradny diel, z toho som sudil ze ju ma :) Ale tazko povedat, moze to byt aj nejaka evolucia toho motora.
Toyota Auris hybrid | Citroen C5 II | Citroen Xsara | Ford Focus II
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Nemas problem uplne inde? Brzdy trebars...inac nevidim dovod kaslat na teplotu motora, cize termostat atd
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
flyte
Príspevky: 650
Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flyte »

Ak mas na mysli pribrzdovanie kolies alebo nieco podobne, tak nie. Vsetky sa otacaju lahko (overene pri vymene kolies za zimaky).
Co sa tyka teploty motora - nekaslem na nu. Rucicka budika je ina vec - neprelezie cez 75 stupnov aj ked je motor zohriaty na 90 (zopne sa vetrak). Termostat na skusku vymeneny a spravalo sa to rovnako.
Ale opat sa vraciam k tomu co uz som spomenul, mozno je vadne to druhe cidlo (pre riadiacku).
Toyota Auris hybrid | Citroen C5 II | Citroen Xsara | Ford Focus II
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Asi velmi neporadím , moja je v presne opačnom stave . Emisnú obchádzam na kilometer lebo naposledy z nej skoro skolaboval merák. Výfuk má zdravo športový zvuk - diera (diery) ktoré som lenivý hladať. Po letnej výmene motora nebola v žiadnom servise aj LPG je nastavené tak od oka - rovnako ako na traktore.Akurát som na nej vymenil brzdy , lebo už brzdila kov o kov. Spotrebu má 7l plynu , benzím máva naozaj velmi zriedka . Celkove všetky tri sporáky čo sú na dvore ,benzín im vôbec nechutí a mávajú z neho krče.
Lancia váhu vzduchu nemá len nejaké senzory v vstrekovacej jednotke.Je to jednobodový vstrek a 1,1 a 1,2 sa lišia len výškou hlavy valcov.Čiže všetko by tam malo byť zamenitelné.
Ak by bolo treba viem poskytnúť komplet funkčnú vstrekovaciu jednotku aj so sacím potrubím. Tesne pred smrťou vozu ju ešte nastavoval M.Hlavatý, ale auto aj tak umrelo lebo hrdza mu zožrala podlahu. V podstate je tam ešte celý motor aj auto len kasňa chýba.
S tou teplotou je to pravda , nezohrieva sa . Ja však ťažko zbadám či to má vplyv na spotrebu , lebo podtlakové lpg s touto veličinou neráta. Prepína po pridaní plynu nad 2t rpm.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Akosi to nedáva zmysel,a premýšlam o tom už hodný čas.Čiste teoreticky ak sú také hodnoty na lambde,tak motor pracuje z výbornou zmesou a to samo o sebe by nemalo pripustiť väčšiu chybu motora.Keby čokoľvek bolo z rozvodmi,kompresiou a pod. nutne sa na hodnotách lambdy prejaví.Ostáva otázka,nakoľko reálne zaťaženie motora vie zmeniť veci.Emisná skúška prebieha bez reálnej záťaže,aj volná akcelerácia je úplne o inom ako motor v záťaži.Ale bez možnosti sledovania počas záťaže je to otázka na ktorú niet odpovede.Teplota by bolo to najmenej,či je čidlo zdvojené alebo nie,je to iba ohmická a lahko meratelná hodnota.Odmerať ju počas plnej prevádzkovej teploty (Ohmy) a porovnať s krivkou,v manuáloch bývajú grafy priebehov.V plnej teplote to bývajú hodnoty v okolí 200 Ohmov.Alebo tam aspoň na skúšku napichnúť obyčajný potenciometer na ktorom sa "teplota" (Ohmy) nastaví na vyžšiu pre oklamanie počas skúšky.
Ale niekto tu už písal a reálne to treba skontrolovať,hustenie kolies,nezavádné brzdy a vôbec všetko čo robí záťaž pre pohyb auta.
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

... podla mna bude problem v teplote. Mas dobru lambdu, na vek a kilometre vynikajuce CO, HC je trosku vyssie ako u aut s vynikajúcou kondíciou, spaluje trochu bohatsiu zmes, ale ziadna katastrofa.
Nepocujes klepanie z motora? Cidlo klepania moze zaznamenavat tento zvuk a milne usudzovat na detonacne spalovanie a RJ snizuje predstih, znizuje sa kopres. pomer, ucinnost motoru a zvysuje sa spotreba. Termostat je OK? Nenasava motor aj po zohriatí teply vzduch? To by zase sposobovalo detonacne spalovanie a znizenie predstihu a zvysenie spotreby. Keby si mal opacny prípad a mal by si permanentne studený motor, RJ by ti opät davkovala viac zmesi ako pri zohriatom motore.... Nekladie tlmic vyfuku zvyseny odpor pri prudeni výfukových plynov?? Nedostava sa ti falosny vzduch do sania niekde za klapkou ???
Ine ma uz nenapada ....
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Fiat 1.1 je motor s premenlivým kompresným pomerom? :41c2:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Všetko čo si vymenoval sú reálne veci,ale všetko sú to veci z dopadom na spalovanie,to je tam to divné.Alebo je v hre niečo s čím my tu vôbec nekalkulujeme.My vychádzame z toho čo je predkladané,no a ak je to reálne sme hned kdesi kde sa to všetko nejako pobije.Nemôžu byť vedla seba ako realita dve pravdy ktoré sú v protiklade,buď plati jedna alebo druhá,obe určite nie.

cico...určite nie.Premenlivý kompresný pomer reálne sná&´d vôbec nie je inde než s skúšobných motoroch na zistovanie octanového a cetanového čísla
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

pardon,
expanzny pomer ....
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

Ja by som s apozrel na tu teplotu motora. Termostat a cidlo. Cidlo bude jedno asi a viackontaktne. Zvlast pre rj a zvlast pre budik. Teda mam na mysli rovno objednat nove diely. Viac roboty to je vymenit ako cena dielov... AK by to nepomohlo, tak tesnost vyfuku pred lambdasondou...
flyte
Príspevky: 650
Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flyte »

Dakujem vsetkym za komentare. Citam toto forum uz velmi dlho, naozaj so msa snazil popisat vsetko co ma napadlo, nevynechavat detaily, ako sa tu castokrat stava.
Tak nejak sa stale priklanam k tej teplote motora. Cidla su tam fyzicky 2, nie jedno viackontaktne.

Co sa tyka nasavania tepleho vzduchu, motor si pomaha trubkou veducou od vyfukovych zvodov naspat do airboxu (na spodnej strane je otvorena, neberie vzduch zo zvodov), je to vidiet tu: https://i.ytimg.com/vi/XkiScfKKHFo/hqdefault.jpg

Vzduchovy filter bol meneny tak 3000 km dozadu.
Netesnost vyfuku pred lambdou asi nie, nakolko na EK vysla hodnota lambdy velmi v poriadku, ich nezavislym analyzatorom.
Termostat som mal na skusku iny a nepomohlo.

Skusim fakt to cidlo teploty motora pre riadiacku a uvidime. 12 eur ma fakt nezabije.
Toyota Auris hybrid | Citroen C5 II | Citroen Xsara | Ford Focus II
Napísať odpoveď

Návrat na "Lancia fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný