Klepanie prednej nápravy pri maximálne vytočených kolesách
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Klb je v štádiu ked je schopný najazdiť ešte kvantum km,ak sa bude krotiť noha v týchto polohách vytočených kolies.Treba mať na pamäti že čím viac sa zväčšuje uhol jednej a druhej osi,tým viac rastie zaťaženie.Nakoľko je rejd kolesa obmedzený je ten uhol daný,ale to nemení nič na fakte že v takom uhle je tá záťaž nesmierne velká.Často končí rozlomením klietky ktorá udržuje rozostup guličiek,a to je definitívny koniec klbu.
Kedysi sa laborovalo tak,že sa klby vzájomne vymenili,a v novom usporiadaní sa točili opačne.To spôsobilo že guličky tlačili na tú stranu drážok,kde neboli vytlačené jamky od guličiek.Ale aj napriek určitému zlepšeniu sa klopotanie úplne neodstránilo nakolko v zákrute sa poloosi netočia rovnakou rýchlosťou.Vnútorné je namáhané pohonom a vonkajšie je v defenzíve.Tým prichádza k tomu,že guličky v polosi ktorá je pomalšia sa aj tak presúvajú a tlačia do vydratej strany,hoci malou silou ale aj tak spôsobujú klepot.Prínos bol iba v malých rejdoch.Ale to bolo v časoch velmi drahých dielov keď pol SVK chodilo do zahrady na latrínu.
Kedysi sa laborovalo tak,že sa klby vzájomne vymenili,a v novom usporiadaní sa točili opačne.To spôsobilo že guličky tlačili na tú stranu drážok,kde neboli vytlačené jamky od guličiek.Ale aj napriek určitému zlepšeniu sa klopotanie úplne neodstránilo nakolko v zákrute sa poloosi netočia rovnakou rýchlosťou.Vnútorné je namáhané pohonom a vonkajšie je v defenzíve.Tým prichádza k tomu,že guličky v polosi ktorá je pomalšia sa aj tak presúvajú a tlačia do vydratej strany,hoci malou silou ale aj tak spôsobujú klepot.Prínos bol iba v malých rejdoch.Ale to bolo v časoch velmi drahých dielov keď pol SVK chodilo do zahrady na latrínu.
-
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59 Zdieľať na Facebook
Okej takže na začiatok by som dal skontrolovať manžety aj kĺby, a v manzetach dam doplniť vazelinu a uvidím, či to pomôže. Pripomínam, že sa celý čas bavíme o 2 problémoch resp prejavoch - prvý je klepanie v rytme tocenia kolies a druhý je tazkopadne pretacanie kolies jeden krát za otočenie.
Viete mi niekto povedať, koľko ma môže vyjsť to doplnenie vazeliny pod manžety? + hlavne ma zaujíma, čo je to tá TOP cena nových kĺboch, chcem mať predstavu, v akých cenových reláciách sa vlastne pohybujeme. Pripadne co by stala vymena komplet celej poloosi? (niekto hore totiž písal, že na mojom aute sa homoklby nedajú meniť samostatne).
Viete mi niekto povedať, koľko ma môže vyjsť to doplnenie vazeliny pod manžety? + hlavne ma zaujíma, čo je to tá TOP cena nových kĺboch, chcem mať predstavu, v akých cenových reláciách sa vlastne pohybujeme. Pripadne co by stala vymena komplet celej poloosi? (niekto hore totiž písal, že na mojom aute sa homoklby nedajú meniť samostatne).
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
Doplnit vazelinu mozes aj vymenit manzetu ale problem to nevyriesi , aj ked? som cital uvahu od mhlavateho o vydratej drahe cosi natom pravdy moze byt ale zase aj ked?vyjazdit taku priehlbynu do kalenej obeznej drahy aby takto preskakovala je problem ta plocha je kalena ateda tvrda dalej radius obeznej drahy a gulicky je rovnaky , aj ked zmysel to dava mlhlavateho uvaha moze byt spravna kazdopadne klb odchadza do vecnych lovist , a natlacenie vazeliny to nespravy , ampo na 100% ti nepoviem ci sa ten klb da vymenit samostatne ale ked zabehnes do nahradnych dielov dostanes odpoved
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Až na to že to nie je úvaha,nafotím to dnes ako vyzerá kalený žliabok a stredový unášač ktorý sa takto správa,na zásobe ich je na mraky.Plus nesmierne dopomôže to,že guličky si urobia vydratie aj na klietke čo vedie k zasekávaniu a lámaniu klietky
Súhlasím že natlačenie vazelíny nič neopraví,maximálne ju nejaký šikula prepichne skrutkovačom keď bude bojovať zo sponou..Treba jazdiť s vytočenými kolesami pokojne,to je všetko,keď sa to ozve aj v miernych natočeniach,tak vymeniť.
Súhlasím že natlačenie vazelíny nič neopraví,maximálne ju nejaký šikula prepichne skrutkovačom keď bude bojovať zo sponou..Treba jazdiť s vytočenými kolesami pokojne,to je všetko,keď sa to ozve aj v miernych natočeniach,tak vymeniť.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
No môže byť zhoda náhod a zlých okolností.....niekto tomu nakladá, plus horšie spracovanie kĺbu lebo zmena dodávateľa alebo zmena výrobného postupu v rámci optimalizácie nákladov a teda menšia trvácnosť, plus nejaké iné faktory štýl jazdenia respektíve pomer jazdenia rovno a v zátačke prípadne v zátačke furt nadoraz apod....Niekto skrátka spraví denne 100km a z toho zatočí 3 krát volantom o 3/4 otáčky na každú stranu a iný najazdí za deň tie isté kilometre ale z toho polovicu hrkačky po meste rozflákané cesty parkovačky cez obrubníky plný rajd a tak .....
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
v podstate mas pravdu da sa jazdit ale treba to sledovat ono sa to bude len zhorsovatmhlavaty napísal:Až na to že to nie je úvaha,nafotím to dnes ako vyzerá kalený žliabok a stredový unášač ktorý sa takto správa,na zásobe ich je na mraky.Plus nesmierne dopomôže to,že guličky si urobia vydratie aj na klietke čo vedie k zasekávaniu a lámaniu klietky
Súhlasím že natlačenie vazelíny nič neopraví,maximálne ju nejaký šikula prepichne skrutkovačom keď bude bojovať zo sponou..Treba jazdiť s vytočenými kolesami pokojne,to je všetko,keď sa to ozve aj v miernych natočeniach,tak vymeniť.
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 30.08.2007 16:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 234
- Dátum registrácie: 26.07.2008 16:16 Zdieľať na Facebook
Uz by som to neriesil nejakou nanovo natlacenou vazelinou, ale samozrejme vymenou klbu. Mozem ti garantovat, ze ak sa ti ten klb urve pocas jazdy, nedajboze pri vyssej rychlosti, budes velmi rad, ak to afto este udrzis na ceste. Co sa tyka klbov, radsej tomu predchadzam. Raz som bol volany, aby som vytiahol afto znamemu z priekopy-klb sa utrhol, raz mne na mojom sa stalo, ze sa poskodil uz natolko, ze som sa len tak-tak dotackal s aftom domov /ved to este vydrzi-nevydrzalo.../.
-
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59 Zdieľať na Facebook
Problémy sa zhoršili
Chlapi, dal som vymeniť oba vonkajšie a potom aj oba vnútorné homokinetické kĺby, no problém sa vôbec neodstránil! A to som do toho investoval takmer 600e
Som už fakt zúfalý, bol to s tým dokonca ja v autorizovanom Hyundai, týpek si spravil skúšobnú jazdu, potom dal auto na zdvihák, no na nič neprišiel. Po vizuálnej stránke je všetko ok, ani nie je nič uvoľnené. Ešte spomínal, že by sa možno mal vymeniť olej v diferenciály (neviem ktorom), ale pochybujem, že to s tým súvisí.
Navyše, po tejto výmene mi začalo auto vibrovať pri rýchlosti od 70-80 km/h. Toto pred tým vôbec nerobilo....a ako bonus mi prestal fungovať tempomat (stlačím na volante cruise, no na palubnej doske sa CRUISE nerozsvieti - no po hodine na dialnici to skúsim stlačiť znovu, a zrazu ide, no o 5min už nejde znovu...).
Takže, z jedného problému mám momentálne 3 problémy. Viete s nimi mi PROSÍM niekto poradiť?
Aby som upresnil, o aký prvotný problém sa vlastne jedná (prečo som založil tento topic), pokúsim sa ho popísať detailnejšie.
- s autom stojím na mieste
- vytočím volant do ľubovoľnej strany, pričom ho nemusím vytočiť ani úplne na doraz
- v takejto polohe sa idem pomaly plynule pohnúť (či už dopredu, alebo dozadu)
- kolesá sa pomaličky začnú otáčať, no zrazu im niečo začne akoby brániť v ďalšom pohybe (pocit, ako keď vychádzať na obrubník), plynule pridám trochu plynu, auto sa už už ide dostať cez "imaginárnu prekážku", keď to zrazu všetko povolí, celý predok zatrasie (niekedy to spraví aj dutý tlmený zvuk), kolesá sa normálne pretočia a točia sa už plynule ďalej (volant ostáva stále vytočený - točím sa v kruhu).
- robí to LEN PRI ROZBIEHANÍ zo státia!
- keď počas jazdy vytočím volant čo i len na doraz, tak je to všetko bez problémov - opakujem, že to robí LEN PRI POHÝNANÍ
Už som totálne zúfalý, nikto nevie, v čom je problém. Menili sa aj čapy vpredu aj vzadu.
Moje aktuálne problémy sú teda - zatrasenie kolies pri rozbiehaní, po výmene 4 kĺbov vibrovanie auta pri 70-80 km/h, nefunkčný tempomat.
Som už fakt zúfalý, bol to s tým dokonca ja v autorizovanom Hyundai, týpek si spravil skúšobnú jazdu, potom dal auto na zdvihák, no na nič neprišiel. Po vizuálnej stránke je všetko ok, ani nie je nič uvoľnené. Ešte spomínal, že by sa možno mal vymeniť olej v diferenciály (neviem ktorom), ale pochybujem, že to s tým súvisí.
Navyše, po tejto výmene mi začalo auto vibrovať pri rýchlosti od 70-80 km/h. Toto pred tým vôbec nerobilo....a ako bonus mi prestal fungovať tempomat (stlačím na volante cruise, no na palubnej doske sa CRUISE nerozsvieti - no po hodine na dialnici to skúsim stlačiť znovu, a zrazu ide, no o 5min už nejde znovu...).
Takže, z jedného problému mám momentálne 3 problémy. Viete s nimi mi PROSÍM niekto poradiť?
Aby som upresnil, o aký prvotný problém sa vlastne jedná (prečo som založil tento topic), pokúsim sa ho popísať detailnejšie.
- s autom stojím na mieste
- vytočím volant do ľubovoľnej strany, pričom ho nemusím vytočiť ani úplne na doraz
- v takejto polohe sa idem pomaly plynule pohnúť (či už dopredu, alebo dozadu)
- kolesá sa pomaličky začnú otáčať, no zrazu im niečo začne akoby brániť v ďalšom pohybe (pocit, ako keď vychádzať na obrubník), plynule pridám trochu plynu, auto sa už už ide dostať cez "imaginárnu prekážku", keď to zrazu všetko povolí, celý predok zatrasie (niekedy to spraví aj dutý tlmený zvuk), kolesá sa normálne pretočia a točia sa už plynule ďalej (volant ostáva stále vytočený - točím sa v kruhu).
- robí to LEN PRI ROZBIEHANÍ zo státia!
- keď počas jazdy vytočím volant čo i len na doraz, tak je to všetko bez problémov - opakujem, že to robí LEN PRI POHÝNANÍ
Už som totálne zúfalý, nikto nevie, v čom je problém. Menili sa aj čapy vpredu aj vzadu.
Moje aktuálne problémy sú teda - zatrasenie kolies pri rozbiehaní, po výmene 4 kĺbov vibrovanie auta pri 70-80 km/h, nefunkčný tempomat.
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 20.12.2015 20:17 Zdieľať na Facebook
Ja mám úplne rovnaký problém ako ampo, akurát mne pri tomto poskočení auta pri plnom reide nevydá auto žiaden nepriaznivý zvuk.. Ide pekne ticho. Robí to iba pri rozbehu. A vždy pri otočení o jednu otáčku ako by autu niečo kládlo odpor. Potom po prekonaní tohto odporu auto ako keby uskočilo a zase ide ľahko až kým sa nedostane do tej polohy kedy mu zase niečo kladie odpor. Robí to aj keď točím doprava aj doľava. Vie mi niekto poradiť v čom by mohol byť problém?
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 20.12.2015 20:17 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných