VW Touran 2,0 TDi - meniť oleje po 10 tis, km sa oplatí

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Teraz ma napadlo, tu by sa dalo merat kolko usetrime montazou DRL lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nie, nedalo by odmerat ale je ti to poviem uplne presne.

Zapnuta klima ma okolo 2-3kW "odberu" respektive mechanickej zataze na motor (zase podla auta, napriklad dvojokruhovy Voyager tlaci 6kW chladiaceho vykonu naplno pri 1300g R134 paliva v klime). Prave kvoli tomuto mechanickemu zatazeniu vsetci vedia ze zapnuta klima zvysi realnu spotrebu auta pri realnej jazde priblizne o 0.3l az 0.8l na 100km, typicky zhruba o pol litra na beznych autach a motoroch. Vyhrievanie okien mas polahky kW, zhruba 1000W az 1500W zase podla auta, okna atd, ci aj vpredu aj vzadu. Vyhrievanie prednych sedaciek mas okolo 300W, zadnych to iste ked nahodou mas.

Predne svetla co usetris cez DRL mas 2x 55W a namiesto nich zapnes 2x 9W diody. Celkovo si teda usetril ~90W. To sa na spotrebe neprejavi vobec, medzikus sedacka - pedale dokaze usetrit litre stylom a sposobom jazdy, DRLka ti usetria dvadsat kvapiek.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Cital som tu prispevky o kolko kusov deci klesla spotreba po montazi DRL, tak som myslel ze diagnostika to musi potvrdit :)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Až raz zavedú že sa nebudú v diagnostike spotreby zobrazovať desatiny ale aj stotiny.Dúfam že to nikdy neurobia,lebo nová UDS urobila poriadok v diagnostike,dnes si doma nepozrie nikto nič takže je koniec domácej diagnostiky.No a na smolu sa to ešte týka novovyšlachtených modelov po 2011,začínajú smutné časy.Akurát v autorizákoch si môžu streliť šampanské ako vytreli všetkým kocúra
stumpjumper
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 15.12.2014 11:01
Zdieľať na Facebook

ekonomiks

Príspevok od používateľa stumpjumper »

Kujon78 napísal:Nie som mechanik a tak mi tie číselka nič nehovoria :-( Je kopec ľudí, ktoré tie veci nemenili a autá im slúžili ešte kopec km.

To, že tečie vodná pumpa, si mohol asi všimnúť na strate vody, ale nevšimol si. To už je iná vec, že človek nerozumie autám a nevidí, že sa niečo deje. Ale tu je ta pravidelná servisná po roku, aby to mechanik pozrel, či je všetko ako má byť !!! A nie len vymením, to čo mi prišiel zákazník ukázať. Malo by to byť automaticky, že mechanik skonroluje celé auto. Hovorím ... malo, ale nie je, čo je problém !!!!
Nie som mechanik a tak mi tie číselka nič nehovoria Je kopec ľudí, ktoré tie veci nemenili a autá im slúžili ešte kopec km.


reakcia na tvoj prispevok:D typicky slovak..ekonomiks:D
asi zavist? alebo ked na to nemam ja tak je to blbost..

kto povedal ze majitel si nevsimol ze sa mu straca voda a neupozornil na to servisaka?
asi sa nerozumie autam a nema k nim vztah ked presne vie co je namahane..co sa bezne kazi a do coho je lacnejsie investovat popredu:D
v ostatnom suhlasim:) len mi je to take smiesne ako si ludia vytvaraju pribehy..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

O úbytku vody sa vedelo,len násť ten úbytok na Tourane BMM s DPF je ozaj trocha problematické a ak je to vodné čerpadlo kde sa to hneď stíha odparovať,tak až väčšia práca prinesie objav kde to uniká
Systém bol odskúšaný pod tlakom,cca hodinu sa ručičkatlakomeru nepohla,ale aj tak to nie je plná záruka že mikro únik nie je.
Jedine vakuom sa dá hladať tie naj najmenšie netesnosti,ale voda má príliš velké molekuly a často musia byť spolu vysoká teplota plus tlak aby vyšla slzička nemrzky
jackboy
Príspevky: 329
Dátum registrácie: 18.09.2008 20:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jackboy »

mhlavaty napísal:Jeden z miliona.Toľko ľudí napadne táto triviálna otázka.Povedal by som konečne.
Ano je to tak.Skúsme očami techniky,čo je nutné aby boli presné vzájomné pozície kluka - vačka ? Dať do presnej polohy kluku,OK čiže ju presne aretovať na východzí bod úrovne piestu.Všetky sú vyrobené v jednotných rozmeroch,a tak si môžu dovoliť ich nastavovať jednu ako druhú,tak ako to je.Aby sa ale stala čo najmenšia chyba v odmeraní polohy,tj RJ dostala čo najpresnejšiu informáciu tak sa pomerne zložito s prípravkom osádza nosič čidla kluky.Aby sa garantovala absolutne presná poloha merania.Takto sa RJ dozvie z absolutnou presnostou oaj o tom najmenšom uhlovom natočení kluky a hravo vypočíta dokonca kedy to točenie spomaluje a kedy zrychluje (pre poteby korekčných dávok)
Tým je daná na veky vekov schopnosť RJ v absolutne presnej pozícii iniciovať elektriku do otvorenia vstrekovača presne v ten bod pozície piesta,ktorý je požadovaný.Hravo to kokonca počas kratunkého pohybu dokáže aj tri razy,pre potrebu predvstreku,hlavného vstreku a dostreku paliva.Všetko v rozmedzí neuveritelne malého natočenia kluky.
Vačková hriadel tým že zabezpečuje naplnenie valcov vzduchom a vyprázdnenie od spalín musí mať tiež svoju presnú pozíciu pootočenia.Musí to byť tiaž bod ktorý majú všetky vyrobené rovnako.Aj to je zabezpečené a tiež sa táto poloha (rovnaká pre miliony vyrobených) nastaví prípravkom.Tým sú dané presné fyzické polohy a presné vzájomné pozície.Už ostáva iba jeden úkon...spojiť kluku a vačku remeňom či reťazou,a technicky správne zabezpečiť kvalitu toho prenosu točenia.
Tým že vačková hriadel je aj nositeľka odmerného kruhu pre meranie pozície,tak sa prostredníctvom rôznosti signálu z čidla vačky dozvie RJ to,ktorý valec je ktorý a teda už nič nebráni určiť aj poradie.
hosa píše velmi správne...nie je určená žiadna hodnota,nie je určené žiadne nastavenie.Je určený iba interval v ktorom sa tieto hodnoty v rámci technického rozptylu obvykle pohybujú.
Ak mechanik vymení gufero na kluke...amen,prípravok na osadenie (kvôly pozícii čidla) nemá ani jediná dielna o ktorej by som vedel,a mechanik si nad takými vecami ani hlavu neláme,proste máme novú hodnotu synchronizácie.To by ešte nevadilo,ale máme nepresné odmeriavanie úplne všetkého.Jedine technicky máme správné vzájomné pozície kluka vačka (ak sa ovšem prípravky použily) čo je tiež luxus,80% sa robí na preznačovanie pozícií fixkami.
Že potom vidieť neuveritelné čísla synchronizácií nie je čudo.
Všetko napísané nemusí byť úplne jasné netechnickému čitatelovi, a určite ho zaujíma podstata.Čo je teda nutné ?
Nutné je...ustaviť kluku presne pomocou prípravku,ustaviť vačku presne pomocou prípravku a nasadiť remeň/reťaz a správne ju napnúť. Zjednodušene to je všetko.
Prax je zložitejšia.Pred rozvodmi je nutné synchronizáciu pozrieť,z dôvodu neskoršej kontroly.Továrenské nastavenia (hodnoty) sa totiž budú stále opakovať ak sa robila práca presne.
Ja viem že sa na to 99% mechanikov vyprdne,ale to nechajme,takto sa táto informácia naveky stratí a ostáva už iba veriť,že čo robíme robíme správne,a v podstate si zistujeme "svoju" hodnotu synchronizácie.
Prax napr.nutne vyžaduje nastavenie na prípravky niekedy aj tri razy opakovať,kým oba prípravky ide do ich pozícií umiestniť z nulovou silou.Na to sa tiež zvysoka kašle,čo je velmi zle.Pri max snahe o presnosť sa na prvý krát nezvykne dielo podariť,stane sa že na tretí.Čiže po dvoch korekciách.
Na záver...spotreba volnobehu.(pozor je to matematicky získané číslo)
Samozrejme je interval kedy považujeme číslo za prijateľné,zvyšuje sa výkonom.Preto je nemyslitelné aby 0,20 u 103 kW motora mohlo zodpovedať.
Motor sa pri svojej činnosti riadi kompromisne z hladiska výkonu,dymivosti a ekonomiky.Preto ak v synchronizácii prestavíme vačku na "neskôr" zmení sa,(zlepší) ale zároveň zasahujeme aj inú oblasť,motor ostáva tupý,apatický,može zmeniť emisie atd
Preto je síce možné sa pohrať z týmto údajom a vzdialiť sa od polohy ktorá je konštrukčne daná,ale to chce ozaj dlhý čas hrania,sledovania,logovania atd aby výsledok všetko nepokazil,miesto aby pomohol.Výrobca tým svojím zadaním rieši všetky úkoly naraz a tak vždy čosi ide na úkor čohosi iného,kedže požiadavky sú ostro protichodné je vyváženie vo vzájomnosti všetkých požiadaviek citlivé.
Toto by mali mat zakaznici zo sebou ked menia rozvod a klast otazky podla papiera ...potom klient bude mat jasno ci tam necha auto alebo bude hladat dalej ...
jackboy
Príspevky: 329
Dátum registrácie: 18.09.2008 20:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jackboy »

laco1871 napísal:to: mhlavaty ,
nie som automechanika a ani nenastavujem rozvody

ALE v svojich 45 r. veku , mám niečo odžité

a MOŽEM odvodiť z prežitého niektoré POUČKY a DEFINÍCIE

a jedna z nich znie :

PERFEKCIONIZMUS je UTÓPIA , realny VYSLEDOK
je realne okolo 96 %

a dostať sa z 96 % do 99,8 % lebo 100 % NEEXISTUJE

a postupiť z urovne 96 % do 99,5 % si vyžaduje min.4 x väčšiu snahu a usilie ako dostať sa z 0 do 99,5 %

P.S. pracujem pre nemeckého zamestnavateľa kde perfekcionizmus je pracovná metóda

ja však tvrdím,že perfektný a absolútne dokonalý je len panBoh
my ľudia sa míňame JEHO štandardov
ak panBoh je perfeccionista ...potom ma na zemi riadny bordel
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Milý jackboy,ja sa tentoraz trochu ľudí zastanem....lebo to vonkoncom nemajú ľahké.Ono absolutna väčšina servismanov sú ťažký kingovia,informáciu z nich snáď ani nevypáčiš.Je jedno či preto že sú blbý alebo ťa majú za lajno,proste sa nebavia...nechajte to tu,POZRIEME sa na to.Isteže môžeš mu ukázať prostredný prst,ale nemôžeš behať po celom okrese a ukazovať každému stredný prst,raz sa to kdesi zlomí,lebo auto väčšina ľudí potrebuje nutne.A tak si aj tá servisná bieda príde na svoje...vidíš to množstvo aut ? to niekam chodiť proste musí.Záleží na tom či niekto ešte niekedy príde alebo nikdy nie ?! Príde iný,zásoba aut je dostatočná
Celá republika je na jedno kopyto,on mu nanič opraví auto,a ten mu zase na dome postaví krivú stenu,táto podpriemernosť je globálna,ide to skrz celý štát
maxo1
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 11.11.2007 21:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maxo1 »

Zdravim vospolok. Zaujimalo by ma, kolko penazi priblizne stoji takato preventivna udrzba/cistenie sania + Egr ventilu vratane pripadneho spotrebneho materialu? A este konkretnejsie - jedna sa o 1.8 tdci. Vdaka za info
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tieto nerobĂ­m,robĂ­m grupu,musĂ­ niekto kto tieto typy robĂ­

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných