1,6 tdi - preraďovanie , otáčky

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

trackidernr
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 12.11.2015 16:13
Zdieľať na Facebook

1,6 tdi - preraďovanie , otáčky

Príspevok od používateľa trackidernr »

Zdravím, mám motor 1.6 tdi diesel, a chcem sa spýtať či je normálne, že mi počas preradenia dosť klesnú otáčky tak na 1400-1500 a následne je vždy pár sekúnd počuť dunivý zvuk ako pri podtáčaní, kým znova trochu nezrýchlim. Preraďujem zvyčajne pri 2000-2200 otáčkach. Je to bežná vec ? Som zvyknutý na benzín a toto je môj prvý diesel.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Čo si pamätám, už tu boli aspoň 2 témy, týkajúce sa priamo vhodných otáčok motora pri preraďovaní.
Myslím si, že s ohľadom na čo najvyššiu výdrž motora všeobecne platí pre všetky autá, že radšej radiť pri vyšších otáčkach ako pri nižších , vzhľadom k optimálnym.
Ale ani tak to nie je celkom jednoznačné.
Keď po preradení nie je motor zaťažený, auto sa gúľa po rovine alebo mierne dolu briežkom, tak kľudne môžem na vyššiu rýchlosť preradiť aj v otáčkach nižších ako optimálnych, ale zodpovedajúcich rýchlosti vozidla na ten vyšší prevodový stupeň. A potom môžem pozvoľna pridávať plyn.
Ak však potrebujem po preradení záťah motora, tak naozaj radšej trocha zvýšiť otáčky, aby mal motor rezervu. Každé auto s nejakým motorom má tú hranicu inde, ale človeku s normálnym sluchom ten dunivý zvuk motora signalizuje, že otáčky mali byť vyššie.
Ja som sa viezol minule so známym na skoro novom aute a žasol som, pri akých nízkych otáčkach motora mu signalizovalo, že už by mal preradiť vyššie, samozrejme bolo to nastavené z hľadiska čo najmenšej spotreby paliva.
Áno, je to možno tak dobré pre spotrebu, ale potom už pre nič iné.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Keď mám blbí pocit pri tom čo robím, tak to nerobím !!!

Šak otáčkomer a červené pole máš niekde pri 4500 - 5000, teda tam to začína. Tak čo sa bojíš preradiť pri 2500 alebo 3000 ???
trackidernr
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 12.11.2015 16:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trackidernr »

Áno bojím sa celkovo preraďovať pri vyšších otáčkach, a to ani nehovorím o tom keď je studený motor, teraz keď je zima a obzvlášť na dieseli
wikyxxx
Príspevky: 1142
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Rad ako radis teraz ked padnu na 1500 je to ok pod 1400 a menej to je trapenie ale pri 1500 sa ten motor Zbera celkom ok ... len ked ho budes mat plne zahriaty tak mu sem tam daj plny kotol nech vypalis paviciny z vyfuku .. a neprerusuj regeneraciu dpf a motor ti vydrzi dlho.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

wilz napísal: Keď po preradení nie je motor zaťažený, auto sa gúľa po rovine alebo mierne dolu briežkom, tak kľudne môžem na vyššiu rýchlosť preradiť aj v otáčkach nižších ako optimálnych, ale zodpovedajúcich rýchlosti vozidla na ten vyšší prevodový stupeň. A potom môžem pozvoľna pridávať plyn.

Ak však potrebujem po preradení záťah motora, tak naozaj radšej trocha zvýšiť otáčky, aby mal motor rezervu. Každé auto s nejakým motorom má tú hranicu inde, ale človeku s normálnym sluchom ten dunivý zvuk motora signalizuje, že otáčky mali byť vyššie.

presne tak.

este dodam, ze pre 1,6TDI je potrebne pri nizkej zatazi (rovina, pozvolne zrychlovanie) pri preradeni udrzat otacky na min 1500.

v ppripade zataze - kopec, potreba zrychlenia, nalozene - je dobre udrzat po preradeni otacky nad 2000.

PS: dialnica pri 140kmh na tacho ukazuje okolo 2600 otacok a cca 5,5litra spotreba :-)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie,nie je to v poriadku.Treba radiť z vyžších otáčok a nie je to vôbec problém.Ja robím veľa záťažovej diagnostiky tzv logovanie a tak tieto režimy musím sledovať a musím vedieť až záťaž motora k daným otáčkám.
V meste je auta triedy Passat (Oct) možné jazdiť vlastne iba v 2 pr.st. tak aby bol vždy v optime čo mu leží v oblasti 2000 ot.V podstate 3 st.ani nie je možné použiť,ak sa dodržuje pov.rýchlosť mesta.Má to všetky dobré vplyvy na regeneráciu (aj v meste beží bez problému),možnosť v zlomku sec.predbehnúť,motor beží v ideálnom režime,spotreba výborná,dvojhmota spokojná
Pri logovaní sa zachytávajú dáta v oblasti 1500 - 4000 ot v max.záťaži ktorá spôsobuje pád do núdzového stavu,preto sa aj robí,aby sa zistilo ako sa motor z tak velkou záťažou vyrovná a aké hodnoty vykazuje.Stlačiť pedál na podlahu pri 1500 ot. je pre motor vraždenie,smrť,počnúc 3 pr.st by sa to nikdy nemalo v praxi na cesta stať.Ani pozvolné pridávanie od 1500 ot a 3 pr.st. nie sú vhodné,vraždíte si dvojhmotu aj plúca motoru zanášate neskutočným bordelom.Robíte motoru zle a váš pocit že sa nič nedeje bude ukončený v momente otvárania peňaženky v servise.
Mladý frkani ktorým sa sem tam niečo robí,majú motory po tejto stránke najlepšie,EGR,sanie, turbíny funkčné a čisté. Zaujímavý poznatok,...sadnete do auta a hneď viete že ho jazdí mladý a dravý alebo starší pohodový vodič.Ten do dieslu nepatrí,teda presnejšie..do dnešného oturbeného výkonného určite nie.
Netreba nič vypalovať...ako mnohý hovoria,raz za čas mu dať kakao.Sprostosť,nie je to potrebné ani žiadúce,nepotrebuje to ani DPF,je to choré,je to len hlboká neznalosť slovenského krčmového vševeda.V 2000/2200 ot má oturbený motor svoje maximum a v tomto režime už ide všetko naplno a ide ďalej.Len jedného sa vyvarujete zásadne a vždy ...max otáčok na viac než dobu minút,ideálne ich nikdy nepoznať ani na sekundu.Čo si tým spôsobíte a ani o tom neviete je ale do inej debaty.Proste držať sa radšej toho že ...nikdy červené pole.
wolvee
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 09.01.2012 21:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wolvee »

ahoj trackidernr,

Mam ten isty motor, od nova zatial cez 50 000 km, bez problemov (este to, aby boli pri 50000 )

V prvom rade, ignoruj radcu radenia prevodovych stupnov, ten radi radit nezmyselne skoro EU normy.

Ak pocujes dunivy zvuk a auto nejde, podtacas.

Tymto motorm nevadia vyssie otacky, ako tak to taha do 4000. cervene pole zacina pri 5000.

Ja sa snazim radit tak aby som po preradeni mal minimalne 1600, ale optimum je aspon 1700, vtedy auto uz je tiche a neduni, nerezonuje. A spotreby sa neboj rozdiel pri vyssich otacka oproti nizsim je zanedbatelny, hlavne ked si predstavis, ze zbytocne nenamahas, zotrvacnik, dpf a nerezonuje ti auto, setris interier (vrzganie).

Kludne to to vytoc o 200 - 300 otacok vyssie, motoru neuskodis, ani nizsie otacky pri studenom motore nie su naj, Stale je dobre drzat auto v otackach, kedy ma optimalny krutiaci moment ze ked potrebujes zrychlit, tak motor je schpny tahat. (1600 - 1700) a preraduj pri 2500.

V skratke 50 chod max na 3ke, bude rad, ze mas manual, automat sa permanentne snazi drzat auto pod 1500, cize na 50 ma zaradenu 6tku.
Naposledy upravil/-a wolvee v 13.11.2015 09:25, upravené celkom 1 krát.
wikyxxx
Príspevky: 1142
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Tak ale ked zryvhlujem pozvolna kludne mozem aj pri 1500 otackach ...ale ked chcem predbiehat tak podradujem otacky cez 2000 a vtedy moze ist plny plyn .. neviem ake hovado by pri otackach nizsich ako 1500 tlacilo plny plyn
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Samozrejme že môžeš,ale dobre nerobíš,teda motoru určite nie.Ale na to prídeš aj sám cez peňaženku
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

motoru je uplne jedno ci radis pri 2200rpm dalsi tazsi prevod alebo ci pri 2500rpm. Dokonca aj STUDENEMU motoru je to uplne jedno. Jedine co ho zaujima je :

1) nesmies prikladat totalne studeny motor po nastartovani. Olej, mazanie, atd.
2) otacky nie su dolezite, ZATAZ je dolezita.

K bodu 2 : ked pojdes 1700rpm a tlacis pedal na polovicu alebo viac, na podlahu (ides hore kopcom, zrychlujes a podobne), robis VSETKYM komponentom daleko viac zle ako ked podradis na lahsi prevod a motor "vytocis" na 2500rpm na ktorych rovnako zrychlujes.

Proste sa neboj tych zasranych ciselok 2000, 2400, 2800, to nie je ZIADNY PROBLEM. Zacni sa bat pri 3500, lebo to je v dnesnej premavke zbytocne - a nemusis sa bat kvoli motoru ale kvoli tomu ze niekoho zabijes.

A takym tym blbcekom co jazdia na 1200, 1300, 1400, 1500rpm, takym sa neda dopriat nic ine len servisne naklady s tym spojene.


PS : neplati ze cim vyssie otacky tym vyssi tlak turboduchadla. Kludne mozes ist na 2700rpm v rezime ciastocneho stlacenia plynu (vymyslim si 30%, cize vymyslim si ides na tretom prevode 75km/h na useku kde je povolenych 80km/h) a turbo bude tlacit zase si vymyslim 1800 mBar tlaku, pojdes rovnomerne s udrzovanim rychlosti. Kdezto ked pojdes na piatom prevode 1700rpm a pritlacis to lebo budes niekoho chciet obehnut, vtedy tomu turbu pribijes 2600mBar a zrychlenie bude slabsie/horsie akokeby si to na tretom prevode trosku posteklil, kde ti tlak turba vyleti len na vymyslim si 2200mBar.

Cele je to trosku komplikovane, ale vobec neplati ze cim mensie otacky, tym lepsie motoru a vsetkym komponentom robis. Taketo nikdy nebolo a ani nebude.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Jazdi medzi 2000-2500 otáčok (už po preradení) a motor sa Ti odvďačí dlhou životnosťou. Na C5-ke je prevodovka ideálne sprevodovaná. V meste jazdím vždy na 3 prev. stupni a to pri 50km/h je rovných 2000 otáčok. Pri 90km/h je na 5 stupni 2000 otáčok, na 6 stupni len 1500. Preto jazdím na 5st. Pri 110km/h je na 6 stupni 2000ot. a pri 130km/h 2500ot. Výborne sprevodované.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

mp3 ...Ĺubo je to na pochvalu,už iba keby ľudia chápali písaný text
Asi niektoré veci nie sú jasné,alebo sa pletie ich význam.Asi klúčové slovo je zaťaženie.Preradením na nižší stupeň klesá,na vyžší stúpa.Preto ak ide niekto v meste na 3 pri nízučkých otáčkách (1500 a pod) ,tak keď ide predbehnúť tak tomu motoru to ozaj pekne osolí.Zaťaženie v momente potlačenia pedálu plynu do podlahy je velké,ak by to urobil pri 4 st. tak je brutálne.To mysliaci človek neurobí.
Pre dnešné diesle platí...zabudnúť režim plných otáčok,používať len do max - 10%
Jazdiť svižne,tj vždy ak sa dá použiť 2 aj 3 st,automaticky platí 2
Automat škoda komentovať,kto chce kam,pomôžte mu tam.Zabil by som somára čo ho tá myšlienka napadla
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Ono ta 1,6 TDI je skutocne drsne sprevodovana. Jazdit s tym po meste je tazko.. Na dialnicu je to naopak idealne - 140 na tempomat a ide sa..
Ale samozrejme, nahanat sa s tym neda :-)
Petom1
Príspevky: 233
Dátum registrácie: 05.01.2009 14:13
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Petom1 »

Potvrdzujem, posledna oktavka s 1.6TDI je sprevodovana fakt na mimo mestske jazdenie. V meste musim casto podradit do dvojky, lebo trojka nevladze pri 40ke. Navyse to auto uz po roku zacalo nejako hrkotat (palubovka). Motor je fakt debilne odizolovany. Zlata Alfa 147 JTD. Tam si citil ze nieco len na volnobehu, potom nic nevibrovalo... No co uz. Co chlebodarca da, na tom sa jazdi.
Octavia III Elegance 1.6 TDI 2013

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 16 neregistrovaných